25. Pitsiturnaus 3.8.2018 Äijänsuolla

  • 22 844
  • 78

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kesän 2018 Pitsiturnaukseen ei ole aikaa enää kahtakaan viikkoa joten aloitellaan mekin turnauksen fiilistely. Tämänvuotinen turnaus on järjestyksessään 25. eli jonkinmoinen juhlaturnaus siis. Ja osallistuvina joukkueina tietysti Lukon lisäksi ovat vanhat tutut Ässät ja TPS sekä hieman harvemmin turnaukseen osallistuneet Pelicans, Sport ja Jukurit.

Kuten aiemminkin, Lukko ja Ässät ovat samassa alkulohkossa A. Kolmas joukkue on Jukurit. B-lohkon joukkueet ovat siis TPS, Pelicans ja Sport ja otteluohjelma on seuraavanlainen:

9.00 Pelicans-TPS
10.15 Lukko-Ässät
11.30 Sport-Pelicans
12.45 Ässät-Jukurit
14.00 TPS-Sport
15.15 Jukurit-Lukko

17.00 välierä A1-B2
18.15 välierä B1-A2

20.00 finaali

Lipunhinnoista sun muusta löytyy tietoa seuraavan linkin takaa: Pitsiturnauksen lohkot ja otteluohjelma selvillä - liput nyt myynnissä! | Rauman Lukko | Edustus

Tässä puolestaan vanhan ketun Ville Vahalahden ajatuksia sekä turnauksesta että omasta kesäharjoittelustaan: Ville Vahalahti: ”Pitsiturnauksessa ainutlaatuinen festivaalitunnelma” | Rauman Lukko | Edustus

En tiedä sitten mitä tänä vuonna tekisi. 2016 ja 2017 on jäänyt Pitsiturnaus väliin, olen katsonut sen kotona netistä. Nyt olen hiukan kahden vaiheilla vielä, joka tapauksessa vapaapäivän olen kyseiselle perjantaille jo hommannut mutta hiukan haluttaisi mennä paikan päällekin, kun en tosiaan nyt tiedä yhtään että näyttääkö Liigan televisioinnista jatkossa vastaava Telia tätä turnausta. Jos joku tietää niin voi sen kertoa, olen avoin ottamaan vastaan kaiken saamani tiedon.
 

Petofani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Anaheim, Raahe-Kiekko, PattU, Lippo
En tiedä Nyt olen hiukan kahden vaiheilla vielä, joka tapauksessa vapaapäivän olen kyseiselle perjantaille jo hommannut mutta hiukan haluttaisi mennä paikan päällekin, kun en tosiaan nyt tiedä yhtään että näyttääkö Liigan televisioinnista jatkossa vastaava Telia tätä turnausta. Jos joku tietää niin voi sen kertoa, olen avoin ottamaan vastaan kaiken saamani tiedon.
Kyllä näyttää. Näin muistelen.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Ovat nuo liput kyllä aivan käsittämättömän törkeän hintaiset. Kolme vuotta sitten olin itse viimeksi paikalla Pitsissä, ja muistaakseni liput olivat silloin varmaan kympin halvemmat (vai näinkö väärin muistan, korjatkaa joku jos muistan), eli kyllä on hinta noussut nopealla tahdilla

Tosin olen muutenkin estynyt tänä vuonna tulemasta, joten näin ollen Telian mobiilisovellus pääsee tuolloin testikäyttöön
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kiitoksia vinkistä.

Mielenkiintoista on tietysti nähdä uudet pelaajat Krejcik, Auk, Nyman ja Danforth, jos nyt edes turnauksen aikaan vielä paikkakunnalla ovat. Nyman varmasti on, kuten myös Laakso ja Setänen.
 

The Priest

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Turku
Paikanpäälle ollaan Turusta taas perinteisesti tulossa katsomaan. Tepsillä kahdesta viimevuodesta turnauksen voitto, joten orastavalle putkelle jatkoa?

TPS jättää hyvin todennäköisesti kokeneempaa kaartia taas "kotiin" ja nuorille annetaan näytönpaikkoja.

Mutulla heittäisin, että varmoja kotiinjääjiä ovat puolustajista Ilkka Heikkinen ja hyökkääjistä Lauri Korpikoski, Ilari Filppula sekä vielä yhdysvalloissa oleva Zach Budish.
Rasmus Tirronen on todennäköisesti maalivahdeista poissa ja turnaukseen lähdetään Henrik Haukelandilla sekä a-junioreiden maalivahdilla (itsellä ei vielä mitään hajua, ketä heistä tulee).

Osastoon "ehkä tulee, ehkä ei" listaisin Santeri Lukan, Simon Suorannan sekä Oula Palveen. Heillä ei ole niin sanotusti enää mitään todistettavaa valmennusjohdolle, mutta riippunee saadaanko nuoremmista tarpeeksi iso rosteri perjantaiksi liikkeelle.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Ovat nuo liput kyllä aivan käsittämättömän törkeän hintaiset. Kolme vuotta sitten olin itse viimeksi paikalla Pitsissä, ja muistaakseni liput olivat silloin varmaan kympin halvemmat (vai näinkö väärin muistan, korjatkaa joku jos muistan), eli kyllä on hinta noussut nopealla tahdilla

Tosin olen muutenkin estynyt tänä vuonna tulemasta, joten näin ollen Telian mobiilisovellus pääsee tuolloin testikäyttöön
Nojaa, 40€ koko päivän jääkiekosta ei omaan korvaan kuulosta kovin pahalta. Normaaliin liigapeliin menee kumminkin se reilu 20€ niin tuplahinta koko päivästä ei siihen verrattuna tunnu missään.
 

Starbuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Osastoon "ehkä tulee, ehkä ei" listaisin Santeri Lukan, Simon Suorannan sekä Oula Palveen. Heillä ei ole niin sanotusti enää mitään todistettavaa valmennusjohdolle...

Minun mielestäni kyseisillä boldatuilla herroilla nimenomaan on todistettavaa valmennukselle, kun kerran ensimmäistä kertaa TPS-paidan pukevat päälleen. Tuskin tonne muutenkaan millään hassuttelurosterilla lähdetään tappia puolustamaan, vaikka nuoria pelaajia mukana onkin.
 

The Priest

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Turku
Minun mielestäni kyseisillä boldatuilla herroilla nimenomaan on todistettavaa valmennukselle, kun kerran ensimmäistä kertaa TPS-paidan pukevat päälleen. Tuskin tonne muutenkaan millään hassuttelurosterilla lähdetään tappia puolustamaan, vaikka nuoria pelaajia mukana onkin.

Hieman huonosti ilmaisin itseni. Puhut aivan totta.
Tottakai heillä on uusina pelaajina valmennusjohdolle todistettavaa, mutta täyspitkät harjoitusottelut sekä CHL ovat ehkä parempia niihin.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos vertaa esimerkiksi festarilippuihin niin ei tuo 40 euroa juuri eroa niistä. Yksi päivä festareilla on juuri tuota luokkaa. Sen lisäksi halli on aina täynnä jo 10 aikaa aamulla niin ei se ole väärä hinta. Veikkaan, että jos hintaa nostettaisiin 50e yli niin se alkaisi näkyä asiakasmäärässä, mutta tuolla 40 eurolla halli täyttyy. Joka vuosihan joku valittaa hinnoista - liittyy se sitten lippuihin, kaljaan tai kahviin.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Tuo 60 euron tuoli olutkatsomosta on kyllä mielenkiintoinen vaihtoehto. Teatterituolissa olutta, eikä kukaan sitä paikkaa sinulta vie. Jos olisin vähän tyhmempi ja rikkaampi...

Hyviä kelejä onneksi luvassa ja mielestäni ainakin 50% huvista näissä turnauksissa on se matsien välissä tapahtuva oleskelu ja paskanpuhuminen kaverien ja kylänmiehien kanssa.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuo 60 euron tuoli olutkatsomosta on kyllä mielenkiintoinen vaihtoehto. Teatterituolissa olutta, eikä kukaan sitä paikkaa sinulta vie. Jos olisin vähän tyhmempi ja rikkaampi...

Hyviä kelejä onneksi luvassa ja mielestäni ainakin 50% huvista näissä turnauksissa on se matsien välissä tapahtuva oleskelu ja paskanpuhuminen kaverien ja kylänmiehien kanssa.

Ennen kuin Lukko julkaisi kuvia noista 60 euron tuolipaikoista niin siellä oli puolet myymättä niistä paikoista. Julkaisun jälkeen meni kaikki (ainakin suunnilleen). Satuin ottamaan juuri ennen tuota julkaisua paikan ja yllätyin positiivisesti kuvien julkaisun jälkeen. Eli tästäkin jutusta on helppo vetää yhteen, että kuinka tärkeää olisi tuo kausikorttikampanjan mainostaminen.
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kiitoksia vinkistä.

Mielenkiintoista on tietysti nähdä uudet pelaajat Krejcik, Auk, Nyman ja Danforth, jos nyt edes turnauksen aikaan vielä paikkakunnalla ovat. Nyman varmasti on, kuten myös Laakso ja Setänen.
Nyman tuskin on pitsissä. On todennäköisesti U20 matkassa Kanadassa tuolloin, kuten myös Kotkaniemi ja Kakko jotka olisi ollut kiinnostavia nähtäviä pitsissä.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Jos vertaa esimerkiksi festarilippuihin niin ei tuo 40 euroa juuri eroa niistä. Yksi päivä festareilla on juuri tuota luokkaa. Sen lisäksi halli on aina täynnä jo 10 aikaa aamulla niin ei se ole väärä hinta. Veikkaan, että jos hintaa nostettaisiin 50e yli niin se alkaisi näkyä asiakasmäärässä, mutta tuolla 40 eurolla halli täyttyy. Joka vuosihan joku valittaa hinnoista - liittyy se sitten lippuihin, kaljaan tai kahviin.

Mietin muuten omaa kommenttia kirjoittaessani juuri samaa vertailukohtaa. Eli siis, että tuollaiselle keskikokoiselle (ei isolle) festarille päivälippu maksaa noin 45-50€, mutta kuitenkin ero Pitsiin on se, että siellä on sitten se 12-15 esiintyjää jotka kaikki vetävät sen 45-60 minuutin setin. Pitsissä taas se on se yhdeksän 2x15 minuutin ottelua, joista yksittäinen ihminen ei useinkaan edes katso lainkaan kaikkia. Eli tavallaan festarilipulle saa paremman vastineen, jos siis aikoo katsoa ainakin puolet esiintyjistä..

Tapahtuma itsessäänhän on ehdottoman mukava, ja monihan maksaa ihan jo siitäkin. Kuten sanoin, kolme vuotta sitten olin Pitsissä viimeksi, jolloin katsoin Ässien alkulohkopelit sekä yhden muun alkulohkopelin, en lainkaan välieriä (Ässät jäi sinä vuonna alkulohkoon), ja finaalin. Siinä oli siis 120 minuuttia kesäistä epäkiekkoa, ja koko muun päivän istuin pihalla tuttujen ja puolituttujen kanssa juomassa kaljaa :D toki nämähän ovat sitten niitä jokaisen omia valintoja, että meneekö sinne katsomaan kiekkoa vai juomaan kaljaa. Ja lisäksi siis suhteutin nillitykseni lipunhinnasta siihen, että tosiaan muistaakseni kolme vuotta sitten lippu oli 30€. Eli hinnan kehityksen suunta on selkeä, eikä välttämättä ole lainkaan mahdotona, että parin vuoden päästä lipunhinta on se 50€

Ässien osalta tulevaa Pitsiä voisi muuten varmaan kommentoida. Taitaapa "sattuneesta syystä" olla niin iloisesti, että koko joukkue (poislukien vain Kotkaniemi) on saatavilla heti Pitsiin. Eli voisi kuvitella, että Ässät tulee paikalle ihan koko orkesterin voimin, ja kierrättää sitten vain rankalla kädellä. Josko vaikka päästäisiin alkulohkosta eteenpäin, niin ehtisi sitten vähän kierrättämäänkin..
 

R & L

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onko Raumalla tietoa tai muistikuvaa miten halli/jää toimii jos ulkona mittari paukkuu päälle kolmenkympin?

Hakametsässä pitäisi pelata viikko tuon jälkeen, ja tuolla tulee varmasti ongelmia jään kanssa vaikka kelit hieman periksi antaisivatkin.
 
Suosikkijoukkue
Lukko,Hokki, Leijonat, LA Kings.
Onko Raumalla tietoa tai muistikuvaa miten halli/jää toimii jos ulkona mittari paukkuu päälle kolmenkympin?

Hakametsässä pitäisi pelata viikko tuon jälkeen, ja tuolla tulee varmasti ongelmia jään kanssa vaikka kelit hieman periksi antaisivatkin.

Sumua kehittyi kaukaloon takavuosina. Pelaajat laitettiin luistelemaan kaukalon ympäri sumun poistamiseksi.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä Pitsiturnauksessa on varmaan joka vuosi ollut illalla jään kanssa ongelmia. Ei mitään isompaa mutta pehmeneehän se.
 

motamoro

Jäsen
Ja lisäksi siis suhteutin nillitykseni lipunhinnasta siihen, että tosiaan muistaakseni kolme vuotta sitten lippu oli 30€. Eli hinnan kehityksen suunta on selkeä, eikä välttämättä ole lainkaan mahdotona, että parin vuoden päästä lipunhinta on se 50€

Googlella tarkastin nopeasti vanhoja lippuhintoja.

2012: 30 euroa
2015: 35 euroa.

Eli näillä näkymin vuonna 2024 hinta on 50 euroa.
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Nyman tuskin on pitsissä. On todennäköisesti U20 matkassa Kanadassa tuolloin, kuten myös Kotkaniemi ja Kakko jotka olisi ollut kiinnostavia nähtäviä pitsissä.
Väittäisin Kotkaniemen pelaavan Pitsissä. En usko hänen reissaavan kolmen viikon välein Pohjois-Amerikassa. Silloin kärsii fysiikka toden teolla ja harjoituksista ei saa irti oikeastaan mitään, kun kroppa on koko ajan muutoksessa aikaeron vuoksi. Nyman ja Kakko lähtevät maajoukkueen mukana. Tässä mun ennustus.
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Väittäisin Kotkaniemen pelaavan Pitsissä. En usko hänen reissaavan kolmen viikon välein Pohjois-Amerikassa. Silloin kärsii fysiikka toden teolla ja harjoituksista ei saa irti oikeastaan mitään, kun kroppa on koko ajan muutoksessa aikaeron vuoksi. Nyman ja Kakko lähtevät maajoukkueen mukana. Tässä mun ennustus.
Samaa olen toivonut ja pitänyt järkevänä, mutta saa nähdä miten käy. Torstaina virallisesti julkistetaan Kanadaan lähtijät.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jotenkin en itse usko Kotkaniemen pelaavan Pitsiturnauksessa, koska hän pelaa kuitenkin koko ajan paikasta NHL:ään. Maajoukkueen pelejä seurataan varmasti enemmän kuin harjoitusturnausta Raumalla. Nytkin noita kahta maajoukkueen harkkamatsia seurattiin ulkomailla erittäin tiiviisti ja etenkin Kotkaniemeä.
 

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jotenkin en itse usko Kotkaniemen pelaavan Pitsiturnauksessa, koska hän pelaa kuitenkin koko ajan paikasta NHL:ään. Maajoukkueen pelejä seurataan varmasti enemmän kuin harjoitusturnausta Raumalla. Nytkin noita kahta maajoukkueen harkkamatsia seurattiin ulkomailla erittäin tiiviisti ja etenkin Kotkaniemeä.

Joo, varsin erikoiselta tuntuisi Kotkaniemen peluuttaminen pitsissä tai missään muussakaan Ässien harjoituspelissä. Kyllä Montrealin leiri on ihan riittävä valmistautumisjakso, oli sarja sen jälkeen mikä hyvänsä.

Pitsistä sen verran, että varmasti tulee taas hieno tapahtuma. Iteltä jää tällä kertaa väliin, toivotaan kumminkin hyvää keliä ja sen myötä mukavaa tapahtumaa. Ja pata & lugu vois kyllä siihen aamun matsiin lähteä maakuntahengessä.
 

Villi-Länsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks, Leijonat, Real Madrid
Hieman asian ohitse, mutta Kotkaniemi on Montrealin sopimuspelaaja, joten Montreal määrittää Jesperin askeleet ja Jesperi tarvitsee luvan liittyä joukkueen mukaan, niinkuin tarvisi Saarelan Allukin pari vuotta sitten.

Mitä turnaukseen tulee, niin Lukolta varmaan on poissa Nyman ja Lehtinen Kanadassa, Tukonen poikkeuksetta, Vahalahti ja Marttinen varmaakin.

Muuten mielenkiintoisia nimiä Lukolla on heittää. Komia keli tulossa.

Alkais jo.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Samaa olen toivonut ja pitänyt järkevänä, mutta saa nähdä miten käy. Torstaina virallisesti julkistetaan Kanadaan lähtijät.
Tai sitten Kotka jää suoraan Kanadaan, eikä tule välissä edes Suomeen.
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Samaa olen toivonut ja pitänyt järkevänä, mutta saa nähdä miten käy. Torstaina virallisesti julkistetaan Kanadaan lähtijät.
Ja näinhän siinä kävi kuten uumoilin, että Kotkaniemi jäi treenaamaan Suomeen ja välttää ylenmääräisen matkustamisen tuoman rasituksen. Kyllä sitä järkeä on ihan tällaisen tavallisen maalaisjuntinkin päässä. Jos hän olisi matkaan lähtenyt, olisi voinut suoraan sanoen taputella tuon syksyn pelaamisen roskakoriin. Kukaan ei palautuisi tuollaisesta rumbasta normaalisti muutenkaan helpolla, treenaamisesta ja pelaamisesta huipputasolla puhumattakaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös