Naisasiat

  • 7 486 116
  • 26 542

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Just näiden juttujen takia sä et saa avata viestiketjuja =D

Veit sanat suustani veli.

Päällimmäinen tunteeni tällä hetkellä on pettymys. Tunne kohdistuu teihin.

Ja jottei mentäisi aiheesti lopullisesti sivuun, kun pari poikuus tallella olevaa jätkää käy vittuilemassa (EI TUNNU MISSÄÄN !! -TAKE my world! ) niin kerron, että torstaina pesäpallokatsomossa näin lesboparin.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Päällimmäinen tunteeni tällä hetkellä on pettymys. Tunne kohdistuu teihin.

Ja jottei mentäisi aiheesti lopullisesti sivuun, kun pari poikuus tallella olevaa jätkää käy vittuilemassa (EI TUNNU MISSÄÄN !! -TAKE my world! ) niin kerron, että torstaina pesäpallokatsomossa näin lesboparin.
No perhana. Meenköhän nyt suinpäin miinaan, mutta tuon heittoni oli kyllä tarkoitus olla harmiton ja hauska läppä, sinullekin. Vilpittömät pahoittelut, jos näin ei ollut.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
No perhana. Meenköhän nyt suinpäin miinaan, mutta tuon heittoni oli kyllä tarkoitus olla harmiton ja hauska läppä, sinullekin. Vilpittömät pahoittelut, jos näin ei ollut.

No perhana. Astelit miinaan suoraan. Huumorilla tässä heitin. Taisin olla vähän epäselvä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Olihan siitä taas tänäkin kesänä juttua kuinka elokuussa erotaan raskaan kesän jälkeen. Kaverin muija taisi nyt läksiä lopullisesti ja luonnollisesti on se neljävuotias muksukin mietittävänä.

Ei ole minullakaan ollut helpoin kesä ja pientä kehityskeskustelua on käyty retkien ja pelien määrästä. Ei se nyt niin paljoa ole, jos MM-kisoissa on 64 ottelua ja muutamassa rokkikonsertissa käy. Tämän voi vielä pelastaa, mutta kaveri oli vähän sitä mieltä, että kyllä nyt tuo oli tuossa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Ei se nyt niin paljoa ole, jos MM-kisoissa on 64 ottelua ja muutamassa rokkikonsertissa käy.

Minäpä otin eukon konserttiin messiin. Oikein mukavaa oli. Sitten seuraavana päivänä vielä käveleskeltiin Tallinnassa ja sen semmoista.

Oli kyllä mahtavaa kuunnella November Rainia livenä vaimon kanssa. Suosittelen. Parisuhde voi sen jälkeen erinomaisesti. Kiitos, Axl.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Minäpä otin eukon konserttiin messiin. Oikein mukavaa oli. Sitten seuraavana päivänä vielä käveleskeltiin Tallinnassa ja sen semmoista.

Oli kyllä mahtavaa kuunnella November Rainia livenä vaimon kanssa. Suosittelen. Parisuhde voi sen jälkeen erinomaisesti. Kiitos, Axl.

Olen harkinnut samaa, mutta tilanne taitaa olla vähän sellainen, että tyttö ei enää halua lähteä olettaen minun kuitenkin haluavan mennä ilman häntä. Ei se tietysti aivan väärässäkään ole.

Mainitsemani kaveri oli muuten Tallinnassa juurikin eukkonsa kanssa ja parin viikon päästä ollaankin jo eroamassa. Ei tuo ehkä olekaan sataprosenttisen toimiva konsepti, vaikka paperilla kuulostaa todella hyvältä.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Jaahas, tuli sitten ensimmäistä kertaa ikinä käytyä "puoli"sokkotreffeillä eli itse tiesin etukäteen että tällaiset treffit oli sovittu mutta tämä toinen osapuoli ei. Vähän vaivautuneissa merkeissä lähti homma liikkelle kun tämä naikkonen, vaikka joten kuten ennestään tunnettiinkin ei tainnut aluksi oikein kässätä mistä oli kyse ja hermostuneena siinä selaili kännykkäänsä. Noin tunti siinä istuttiin mäkkärissä ja kyllä me sitten siinä loppua kohden juteltiin jo niitä näitä, vaikkakin oikeastaan itse toimin siinä jatkuvasti aloitteen tekijänä.

Onhan se vähäsen haastava lähtökohta treffeille kun toinen ihan selkeesti jännittää koko tilannetta ja tiedän hyvin tunteen sillä olen itse ollut menneisyydessä se jännittävä osapuoli. Ei mulla vielä oikein mitään sen suurempia tunteita tätä naista kohtaan kehittynyt mutta samoissa kaveripiireissä liikutaan joten ei sitä tiedä jos hän vaikka ensi kerralla olisi jo hieman itsevarmempi.

Tulin treffeiltä junalla takaisin kotihoodeille, lähdin pyöräilemään asemalta kotia kohti ja siinä matkalla sitten tuli vastaan tämä aiemmassa viestissä mainitsemani Pokemon Go:ta (kenties?) aloitteleva leidi. Nyt vasta näin ensi kertaa hänen silmänsä, aiemmin oli "piiloutunut" aurinkolasien taakse. Moikattiin vaan ohimennen ja vaihdettiin hymyjä. Oli aika kiva fiilis tuon episodin jälkeen pitkän ja raastavan päivän päätteeksi. Äsken vasta pääsin oikeastaan ensimmäistä kertaa kotiin rentoutumaan kunnolla koko päivän aikana.

Ja huomenna onkin sitten jo paluu koulun penkille, johan tässä tulikin lomailtua. Onneks ulkona on viel lämmin! Nauttikaa näistä viimesistä kesäviikoista toverit! Mä nautiskelen joka hetkestä.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Kirjoittelin tänne aiemmin meneillään olevasta avioerostani, ja voisin vähän jatkaa..

Tässä on nyt pari kuukautta asuttu erillään, ja odotellaan kun ero astuu virallisesti voimaan tuolla loppusyksystä. Kaikki käytännön asiat on aikalailla hoidettu, mutta edelleenkään minulla ei ole alkanut minkäänlainen surutyö tästä erosta. Ja se on jotenkin jopa pelottavaa. Tiedostan kyllä, että luultavasti kaksi syytä tässä vaikuttaa

1) olen ollut omasta puolestani "henkisesti" (kuten oli aikalailla hänkin) eronnut käytännössä jo vuoden alusta, vaikka saimme paperit vetämään vasta keväällä. Olen siis jollain tasolla jo työstänyt eroa mielessäni

2) olen ollut ison osan kesää töissä, joka on suojellut minua tietyllä tavalla hautautumasta tähän erokuvioon ja pitänyt ajatukset kasassa. Nyt vähän huolettaakin, että minulla alkaa kohta kesäloman jälkimmäinen pätkä, ja se on lähes tyhjä mistään ohjelmasta. Eli miten saan aikani kulumaan ja pään pysymään kasassa

Toki iso tekijä on sekin, että olemme jossain käytännön asioissa edelleen hirveän kiinni toisissamme. Minä esimerkiksi pesen edelleen hänen pyykkinsä (taisin mainitakin, että asumme edelleen käytännössä ihan vierekkäin saman tien eri puolilla), koska hänellä ei edelleenkään ole pyykkikonetta eikä hänen talossaan ole pesutupaa. Tuo on kyllä aivan karmea napanuora, mutta kun mitään vaihtoehtoista järjestelyä ei vain ole. Olen myös ollut hänelle jo pariin otteeseen pakukuskina, kun olemme käytännön asioita hoitaneet hänelle kuten huonekalujen hankintaa sun muuta. Ja lisäksi pojan vuoroasumiskuvioissa olemme koko ajan tekemisissä, joten oikeastaan tuntuu siltä ettemme ole "oikeasti" edes eronneet. Tilanne on käytännössä sama mitä se oli kevättalvella avioliiton loppuvaiheessa: kaksi kumppanuusvanhempaa elävät omia elämiään, ja hoitavat vain pakollisia käytännön asioita yhdessä. Ainoana erona on se, että nyt sitten on virallisesti kaksi kotia, joiden tosin ollessa aivan vierekkäin ei sekään niin kummalliselta tilanteelta tunnu. En sitä sano, oikein yrittämällä yritämme olla olematta tekemisissä toistemme kanssa, mutta hankalaa se on.. ette usko miten absurdia on täällä pestä tulevan ex-vaimonsa pikkupyykkiä ihan muina miehinä :D vaikka se on siis hommana minulle tällä haavaa ihan sama kuin maitokaupassa käynti, ei hetkauta suuntaan ei toiseen. Absurdia se toki silti kiistatta on. Tärkeää on kuitenkin, että pysyisimme väleissä mielellään seuraavat noin vajaat 15 vuotta, jonka jälkeen lapsi voi sitten jo itsenäisesti hengailla omassa elämässään ja päättää missä aikaansa viettää jne.

Lähinnä se tässä mietityttää, että miten tästä tilanteesta pääsisi eteenpäin. Kuten sanoin, ihan oikeasti tuntuu siltä ettemme ole edes eronneet. Eli ei minkäänlainen surutyökään voi edes alkaa, kun tuntuu ettei ole mitään surtavaa.. vain se on valjennut minulle, miten uskomattoman surkeassa tilanteessa avioliittomme tuossa loppuvaiheessa olikaan. Olen vakavasti miettinyt, että pitäisikö tehdä vaikka jokin nettitreffiprofiili, jos vaikka löytäisi jonkinlaista aikuista ajanviettoseuraa. Kauhean nopealta se vain tuntuu, kun avioero ei ole vielä edes lakiteknisesti virallinen (vaikka siis olenkin vuoden alusta jo nähnyt miten tämä tulee päättymään). Mutta kun ei tässä mitkään suhdehommat tietenkään kiinnosta, eikä edes seksin harrastamiseen ei oikein tunnu löytyvän intoa. Katsotaan nyt mitä tuossa lomalla saa itsestään irti..
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Ostat hänelle pesukoneen. Eihän tuolla tavalla voi elää.

Tuo on aivan puhdasta hyväksikäyttöä.

Hyväksikäyttö on ehkä vähän epäreilu sana, kun ilmeisesti kyseessä on kuitenkin entinen yhteinen pesukone. Toki luulisi että hän silti itse pyykkäisi omat pyykkinsä, mutta varmasti tuossakin on joku syy taustalla.

Silti, pernaveikko on oikeassa. Ei tuolla tavalla voi elää. Jos vanha pesukone on ollut yhteinen niin reilua olisi kai tässä kohtaa ostaa naiselle yhdessä uusi kone.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Ostat hänelle pesukoneen. Eihän tuolla tavalla voi elää.

Tuo on aivan puhdasta hyväksikäyttöä.

Ei minullakaan sen kummemmin ylimääräistä ole ostella hänelle pyykkikoneita. Ostin kuitenkin jo hänelle uuden sängyn (hän löysi hyvän käytetyn, joten se ei mahdottoman kallis ollut), koska meidän yhteinen vanha jäi minulle, ja lisäksi ostin pojalle uuden sängyn hänen luokseen. Mutta kuinka ollakaan juuri tänä aamuna tuli tieto, että hän on saanut ostettua itselleen pyykkikoneen (toivottavasti vain kykenee maksamaan sen, koska hän on niin pahoissaa rahaongelmissa ja vieläpä työttömänä tällä hetkellä) joka tuodaan viikon sisällä. Eli tämä ongelma poistuu sen jälkeen

En ole myöskään kokenut tätä pyykinpesukuviota itse varsinaisesti minään hyväksikäyttönä, koska kuten sanoin haluan omasta puolestani yrittää kuitenkin pysyä väleissä. Ja olen samalla pessyt toki myös pojan pyykkiä, ja koska pojan pyykin peseminen palvelee kuitenkin yhteistä etua, niin siinähän se on samassa mennyt sitten kaikki muukin. Tyytyväinen toki olen, että tämä ralli loppuu eikä jatkunut tämän kauempaa.. ihan vain, että saadaan tätä eroprosessia nyt jotenkin eteenpäin, koska tämä on ollut jotenkin jumissa
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Hyväksikäyttö on ehkä vähän epäreilu sana.

No joo, mutta tarkoitin enemmän sitä, että siinä tullee äkkiä sellainen olo miksi tässä nyt rahaa tuhlaisi omaan koneeseen, kun tämä toimii näinkin. Häntä varmaankin kuvio ahdisti vähemmän, jos ollenkaan.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
No joo, mutta tarkoitin enemmän sitä, että siinä tullee äkkiä sellainen olo miksi tässä nyt rahaa tuhlaisi omaan koneeseen, kun tämä toimii näinkin. Häntä varmaankin kuvio ahdisti vähemmän, jos ollenkaan.

Tai sitten juuri ahdisti enemmän, kun persaukisena osti itselleen koneen.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Mikähän siinä on...

Eli siis siinä, että jos emäntä on joskus pahalla päällä (esim. töissä joku ärsyttävä juttu tai vaikka vaan väsynyt ja nälissään), niin itse joutuu olemaan todella sovitteleva, ettei tilanne äidy kunnon riidaksi. Todellista varpaillaan seisomista, vaikka ei itse olisi tehnytkään mitään väärää.

Jos sitten itse olen pahalla päällä (äärimmäisen harvoin), niin emäntä alkaa vaan tiuskia. Tai kuten tässä vastikään, emäntä luulee että olen pahalla päällä (koska joku äänenpaino oli ilmeisesti väärä; ei mitään hajua?).

Kun itse lähden mielestäni rakentavasti selvittelemään mikä toisella on pielessä tai mikä häntä harmittaa ja yritän korjata tahi sovitella tilannetta, niin vastaavassa tilanteessa päinvastoin toinen on defenssit päällä ja alkaa tiuskimaan ja pitämään mykkäkoulua tms. Vaikka senhän piti olla minä kuka oli pahalla päällä?!?

(Siis pahalla päällä tyyliin: väsynyt, kipeä, ärsyyntynyt jostain ulkopuolisesta kolmannesta osapuolesta tms.)
 

Mauri-Antero

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Mikähän siinä on...

Eli siis siinä, että jos emäntä on joskus pahalla päällä (esim. töissä joku ärsyttävä juttu tai vaikka vaan väsynyt ja nälissään), niin itse joutuu olemaan todella sovitteleva, ettei tilanne äidy kunnon riidaksi. Todellista varpaillaan seisomista, vaikka ei itse olisi tehnytkään mitään väärää.

Jos sitten itse olen pahalla päällä (äärimmäisen harvoin), niin emäntä alkaa vaan tiuskia. Tai kuten tässä vastikään, emäntä luulee että olen pahalla päällä (koska joku äänenpaino oli ilmeisesti väärä; ei mitään hajua?).

Kun itse lähden mielestäni rakentavasti selvittelemään mikä toisella on pielessä tai mikä häntä harmittaa ja yritän korjata tahi sovitella tilannetta, niin vastaavassa tilanteessa päinvastoin toinen on defenssit päällä ja alkaa tiuskimaan ja pitämään mykkäkoulua tms. Vaikka senhän piti olla minä kuka oli pahalla päällä?!?

(Siis pahalla päällä tyyliin: väsynyt, kipeä, ärsyyntynyt jostain ulkopuolisesta kolmannesta osapuolesta tms.)

Tämä on kuin minun elämästä, ja luultavasti aika monen miljoonan muunkin miehen elämästä. Kun nainen on pahalla päällä, kannattaa oikeastaan olla näkymätön. Ja juuri tuo "defence" tila on pahin ominaisuus naisissa. Juuri tästä syystä oikeastaan olen luopunut sovittelevasta vuoropuheluluista. Martti Ahtisaarikin jäisi toiseksi.

Varpaillaan seisomista parisuhde välillä on, kuten hyvin sanoit. Mutta älä sano sitä viimeistä ikävää sanaa, vaikka miten vituttaisi. Myötäile ja huopaile kuin poliitikko. Naiset pyytävät vähän ajan päästä anteeksi, että olinpa tyhmä. Ja jälleen olet hänen ritarinsa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Veljet täällä puhuvat asiaa, jonka voin todentaa entisen elämäni perusteella. Kaverikin kysyi, että mistä tommosia akkoja tulee, jotka on rauhallisia eivätkä hyökkää hullun lailla ja ovat muutenkin ihan vitun rasittavia. Vastasin, etten tiedä ja ettei niitä vissiin ole kovin paljon. Sama kaveri muuten esitti hypoteesin, että nainen muistaa asian kuukauden verran. Väittäisin vanhan juopon puhuneen ainakin osittain totuutta. Nooh, on noissa rauhallisemmissakin akoissa ongelmansa mutta ne ovat aivan erilaisia ongelmia. Mutta kun ei tartte pelätä niitä ihmeellisiä irrationaalisuuksia niin hyvin menee. Tai onhan niitä, muttei paljon.

Tässä on sekin, kun asutaan Hipsterivillessä, niin koko yhteisö on naisittunut, miehetkin käyttäytyvät kuin naiset ja kun lähdetään ulkomaille niin otetaan seisomapaikka lentokoneessa. Tuommoinen keskiverto jätkä on ihan oikein laskelmoinut, että naisellisella käytöksellä menestyy ja hyvällä tuurilla saa pesääkin silloin tällöin. Tosin on vielä sellainenkin miestyyppi, joka pitää panemista jotenkin röyhkeänä toimintana ja on mieluummin "kaveri" naisen kanssa. Tätä miestyyppiä on erityisen hauska katsella, yleensä se ottaa akoilta turpaan ja rientää sitten johonkin tasa-arvotapahtumaan kertomaan, miten naisen asema on huono. Näin todella sattuu. Ja tottuu. Heh.

Teen täällä sosiologis-psykologista erittelyä ihmisistä, joita ihmiskunnassa aika harvoin on ollut. Nämähän katoavat sillä sekunnilla, kun tulee vaikeuksia (puhun siis jonkinlaisesta poikkeustilasta, tosin katoavat ne muutenkin, juoksevat karkuun kun tulee vaikeaa), joten nyt on oikea hetki ottaa heidät tarkasteluun.
 

teppana

Jäsen
Veljet täällä puhuvat asiaa, jonka voin todentaa entisen elämäni perusteella. Kaverikin kysyi, että mistä tommosia akkoja tulee, jotka on rauhallisia eivätkä hyökkää hullun lailla ja ovat muutenkin ihan vitun rasittavia. Vastasin, etten tiedä ja ettei niitä vissiin ole kovin paljon. Sama kaveri muuten esitti hypoteesin, että nainen muistaa asian kuukauden verran. Väittäisin vanhan juopon puhuneen ainakin osittain totuutta. Nooh, on noissa rauhallisemmissakin akoissa ongelmansa mutta ne ovat aivan erilaisia ongelmia. Mutta kun ei tartte pelätä niitä ihmeellisiä irrationaalisuuksia niin hyvin menee. Tai onhan niitä, muttei paljon.

Tässä on sekin, kun asutaan Hipsterivillessä, niin koko yhteisö on naisittunut, miehetkin käyttäytyvät kuin naiset ja kun lähdetään ulkomaille niin otetaan seisomapaikka lentokoneessa. Tuommoinen keskiverto jätkä on ihan oikein laskelmoinut, että naisellisella käytöksellä menestyy ja hyvällä tuurilla saa pesääkin silloin tällöin. Tosin on vielä sellainenkin miestyyppi, joka pitää panemista jotenkin röyhkeänä toimintana ja on mieluummin "kaveri" naisen kanssa. Tätä miestyyppiä on erityisen hauska katsella, yleensä se ottaa akoilta turpaan ja rientää sitten johonkin tasa-arvotapahtumaan kertomaan, miten naisen asema on huono. Näin todella sattuu. Ja tottuu. Heh.

Teen täällä sosiologis-psykologista erittelyä ihmisistä, joita ihmiskunnassa aika harvoin on ollut. Nämähän katoavat sillä sekunnilla, kun tulee vaikeuksia (puhun siis jonkinlaisesta poikkeustilasta, tosin katoavat ne muutenkin, juoksevat karkuun kun tulee vaikeaa), joten nyt on oikea hetki ottaa heidät tarkasteluun.

Missä tämmöinen paikka on?

Olen toki ollut jo pitkään varattu, mutta omakohtaiset kokemukset kyllä kertoo että kohtelias mutta miehekäs käytös on vieläkin se pillumagneetti. Ainakin jos jotain tasoa naisten suhteen haluaa pitää.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Tosin on vielä sellainenkin miestyyppi, joka pitää panemista jotenkin röyhkeänä toimintana ja on mieluummin "kaveri" naisen kanssa. Tätä miestyyppiä on erityisen hauska katsella, yleensä se ottaa akoilta turpaan ja rientää sitten johonkin tasa-arvotapahtumaan kertomaan, miten naisen asema on huono. .

Mitä hittoa.
Missä tuollaisiin Tofujopoihin törmää? Eihän tuollaista uroslajiketta edes taida olla olemassakaan...
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Missä tämmöinen paikka on?

Olen toki ollut jo pitkään varattu, mutta omakohtaiset kokemukset kyllä kertoo että kohtelias mutta miehekäs käytös on vieläkin se pillumagneetti. Ainakin jos jotain tasoa naisten suhteen haluaa pitää.

Mitä hittoa.
Missä tuollaisiin Tofujopoihin törmää? Eihän tuollaista uroslajiketta edes taida olla olemassakaan...

Pojat pojat... olette onnellisia kun ette tiedä: Kallio (Helsinki) – Wikipedia

Ja kyllä, kohtelias mutta miehekäs käytös on yhä se, millä ns. saa.

Uskokaa miehen sanaa, minä en puhu paskaa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tuli muuten asuttua muutama kuukausi Kalliossa tuossa 5-6 vuotta sitten. Toki se oli työkeikka ja nykyinen avovaimo oli mukana joten ei tullut käytyä majavametsällä.

Vapaalle miehelle tämä olisi tuottoisa paikka, kun täällä miehiä on aika vähän, enemmän näitä lässyttäjiä ja muita hölmöjä. Koska ollaan lätkäpalstalla, monille saattaa tulla yllätyksenä, että yllä kuvaamani kaltaisia "miehiä" todella on. Onneksi ne eivät juuri lisäänny ja muutenkin kuolevat sukupuuttoon sukupuoltaan häpäisemästä, vaikkeivät miehiksi itseään edes laske, mikä onkin ainoa tosiasia, minkä he ovat käsittäneet, tosin senkin väärästä tulokulmasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös