Talonrakennus- ja remonttiketju

  • 884 454
  • 4 114

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tietyssä mielessä samaa kategoriaa tuon Evertonin mainitseman navetan kanssa lienee myös Rakennusapteekki Billnäsissä.

+ lisäksi Porvoon Wanha Rautakauppa
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos se on @godofthunder vedettyä, ohutta 2-3mm lasia, niin kyllähän siitä kotejaan eli ikkunoitaan kunnostavat ihmiset ovat kiinnostuneita. Mahdollisesti myös ikkunoiden kunnostukseen erikoistuneet yritykset, puusepät yms.
Olen sikäli vähän eri mieltä kuin yllekirjoittaneet että oma kokemukseni varsinkin Navetasta on, että ottavat tavaraa ilmaiseksi tai ainakin erittäin edukkaasti ja myyvät sitä sitten aivan sikahinnoilla pois (oletan että joku ostaa). Myös joillekin askartelijoille tuo on liian hyvää tavaraa, jos siis on tosiaan vanhasta ikkunalasista kysymys.
Olipa miten vaan niin torissa tuo löytää ostajan. Uskon että saa paremman hinnankin kuin em tahoilta.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Miten porukka on täällä hoitanut kämpän viilennyksen? Lämmityksenä täällä tosiaan toimii ilmavesilämpö pumppu johon olen erittäin tyytyväinen. Nyt näillä helteillä täytyisi etenkin yläkertaan saada joku viilennys. Ilmalämpöpumppu turhan tyyris kun en tarvisi kuin helteillä. Onko noissa vedellä toimivissa satasien laitteissa ideaa? Ja mikä niistä on paras? Mitään putkia en halua kämpästä enään ulos viedä.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Miten porukka on täällä hoitanut kämpän viilennyksen? Lämmityksenä täällä tosiaan toimii ilmavesilämpö pumppu johon olen erittäin tyytyväinen. Nyt näillä helteillä täytyisi etenkin yläkertaan saada joku viilennys. Ilmalämpöpumppu turhan tyyris kun en tarvisi kuin helteillä. Onko noissa vedellä toimivissa satasien laitteissa ideaa? Ja mikä niistä on paras? Mitään putkia en halua kämpästä enään ulos viedä.
On, kusetus. Kipurajalla jos mennään, niin ennemmin ilmankuivainkin kuin nuo. Pienen "jäähärin" tai 9:n Midean saa seinään alle tonnilla (-kotitalousvähennys), itse menisin jollain tuollaisella mikäli makkari olisi yläkerrassa.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
On, kusetus. Kipurajalla jos mennään, niin ennemmin ilmankuivainkin kuin nuo. Pienen "jäähärin" tai 9:n Midean saa seinään alle tonnilla (-kotitalousvähennys), itse menisin jollain tuollaisella mikäli makkari olisi yläkerrassa.
Kiitos tiedosta. Yksi vaihtoehto olisi laittaa tietysti Niben oma pumppu seinään ja jotakin kautta keplotella putket ulkoyksikölle. Voi tosin olla liian hankala duuni.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Asumme paritalossa ja viisi paritaloa muodostaa taloyhtiön. 5.7. kaivettiin ylös viemärikaivo ja vaihdettiin uuteen takapihaltamme. Nyt on osa takapihastamme pelkällä mullalla. Ei siinä paikalla ollut mikään erikoinen nurmikko, mutta nurmikko kuitenkin. Saa nähdä millä aikavälillä tuohon tehdään nurmikko ja kenen rahoilla. Sen verran vituttaa tuo kaivuu että minä en pistä pennin jeniä tuon pihan korjaamiseen. Tiedotuskin on ollut luokkaa vitsi.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Saa nähdä millä aikavälillä tuohon tehdään nurmikko ja kenen rahoilla. Sen verran vituttaa tuo kaivuu että minä en pistä pennin jeniä tuon pihan korjaamiseen.
Eikös ne vastikkeista tuollaiset pikku pihahommat rahoita halusit tai et. Mene sinne yhtiökokoukseen huutamaan vittusaatanaa että et maksa mitään. Tai pestaudu yhtiön hallitukseen ja laita hommat kuntoon aina tiedotusta myöden. Vai olisiko omakotitalo sittenkin se oikea asumismuoto jos yhteisten viemäreiden korjaaminen on ihan tyhmää?
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Eikös ne vastikkeista tuollaiset pikku pihahommat rahoita halusit tai et. Mene sinne yhtiökokoukseen huutamaan vittusaatanaa että et maksa mitään. Tai pestaudu yhtiön hallitukseen ja laita hommat kuntoon aina tiedotusta myöden. Vai olisiko omakotitalo sittenkin se oikea asumismuoto jos yhteisten viemäreiden korjaaminen on ihan tyhmää?

Lähinnä tässä vituttaa tuo tiedotus. Olisi se kiva saada tietoon millä aikavälillä tuo laitetaan kuntoon. Ainut tieto mitä etukäteen saatiin että viemärikaivo uusitaan tiettynä päivänä. Mistään muusta ei olla saatu tietoa.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lähinnä tässä vituttaa tuo tiedotus. Olisi se kiva saada tietoon millä aikavälillä tuo laitetaan kuntoon. Ainut tieto mitä etukäteen saatiin että viemärikaivo uusitaan tiettynä päivänä. Mistään muusta ei olla saatu tietoa.
Veikkaisin ettei siihen mitään siirtonurmikkoa olla edes asentamassa vaan multaan on kylvetty siementä, vai onko? Näkee kyllä ihan paljaalla silmällä jos on. Tässä tapauksessa uudesta nurmikosta voi ehkä ensi vuonna tähän aikaan nauttia.
 

Veijari

Jäsen
Ehkä joku fiksu on ajatellut ettei keskellä kuivinta ja kuuminta heinäkuuta kannata nurmikkoa kylvää vaan jättää se suosiolla syksyyn kun on kosteat kelit. Näin saattaa se nurtsi joskus vihertääkin.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Ehkä joku fiksu on ajatellut ettei keskellä kuivinta ja kuuminta heinäkuuta kannata nurmikkoa kylvää vaan jättää se suosiolla syksyyn kun on kosteat kelit. Näin saattaa se nurtsi joskus vihertääkin.

Varmasti asia on näin. Toki olisi kiva tietää tuo itsekin. Eli eniten vituttaa tuo tiedotus tai lähinnä sen puute.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Varmasti asia on näin. Toki olisi kiva tietää tuo itsekin. Eli eniten vituttaa tuo tiedotus tai lähinnä sen puute.

Jos on 10 asunnon yhtiö niin etkö voi vaan kävellä soittamaan yhtiön puheenjohtajan ovikelloa ja kysyä missä mennään ja samalla mainita, että arvostaisit hieman tehokkaampaa tiedotusta?
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Jos on 10 asunnon yhtiö niin etkö voi vaan kävellä soittamaan yhtiön puheenjohtajan ovikelloa ja kysyä missä mennään ja samalla mainita, että arvostaisit hieman tehokkaampaa tiedotusta?

Ovat mökillä viettämässä kesää ja isännöitsijä on lomilla tän kuun. Mutta laitetaan tämä vitutus osittain kelin piikkiin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ehkä sopivampikin ketju löytyisi, mutta laitetaan tänne. Olen tässä täytellyt sähkösopparikilpailutuksia ja keulilla on Vihreä Älyenergia. Googlailut eivät ole täysin hälventäneet epäilyksiäni, mutta toisaalta mulle kelpaa se säästö, mikä arvioidusta hinnasta olisi tulossa vuositasolla. Puulämmitteinen kämppä on kyseessä aina käyttövedestä lähtien, joten ihan tajuttomista summista ei ole kyse, mutta siis, onko täällä kellään kokemuksia ko. lafkasta?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ilmeisesti ei ole kokemuksia ko. yrityksestä. Toistaiseksi voimassaoleva soppari, joten kaipa tuosta irti pääsee. Sinänsä sama kai, kuka sen sähkön tuuppaa, kun siirto lopulta vie suurimman siivun.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ilmeisesti ei ole kokemuksia ko. yrityksestä. Toistaiseksi voimassaoleva soppari, joten kaipa tuosta irti pääsee. Sinänsä sama kai, kuka sen sähkön tuuppaa, kun siirto lopulta vie suurimman siivun.

Pysyikö siirtohinta samana? Olen kuullut, että joillakin siirtohinta olisi edullisempi, jos ottaa sähkön samasta yhtiöstä.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Ok.
Voiko sitten perushinnoilla kikkailla? Antaa halvemmat perusmaksut, jos ottaa molemmat samalta.

Sähköenergian hinnoittelu on vapaata, eli siitä voi yhtiö tehdä millaisen tarjouksen hyvänsä. Se voi sisältää perusmaksuja (useimmiten näin on) tai olla sisältämättä, eli sillä hinnallahan voi "kikkailla" niin paljon kuin huvittaa, mutta se ei liity mitenkään siirtohintaan. Ei siirron perusmaksuun eikä kulutuksen mukaiseen. Sen on oltava sama riippumatta sähköenergian toimittajasta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Harrastaako ylipäätään kukaan sähkönkulutuksen aktiivista seurantaa ja mahdollisesti yhtiön vaihtoa sen mukaan? Nyt kun on ollut puhetta sähkön hinnan mahdollisesta kiristymisestä, tuli vain mieleeni, että kai tuollakin tavalla voisi muutaman kympin säästää, vaan onko sitten vaivan väärti. Kaljaan se menee kuitenkin.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Harrastaako ylipäätään kukaan sähkönkulutuksen aktiivista seurantaa ja mahdollisesti yhtiön vaihtoa sen mukaan? Nyt kun on ollut puhetta sähkön hinnan mahdollisesta kiristymisestä, tuli vain mieleeni, että kai tuollakin tavalla voisi muutaman kympin säästää, vaan onko sitten vaivan väärti. Kaljaan se menee kuitenkin.

Itse seuraan sähkönkulutusta kuukausitasolla. Lähinnä sen takia että olen järkyttävä kontrollifriikki. Tai niin ainakin muija sanoo.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Taas kaipaillaan neuvoja.

Pojan huoneessa on sellainen ongelma, että ovi menee itsekseen kiinni. Karmit lienevät siis vinossa. Osaisiko joku antaa yksityiskohtaiset neuvot kuinka ongelman saisi korjattua?
 

Beergenheim20

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Jokerit, OJ
Taas kaipaillaan neuvoja.

Pojan huoneessa on sellainen ongelma, että ovi menee itsekseen kiinni. Karmit lienevät siis vinossa. Osaisiko joku antaa yksityiskohtaiset neuvot kuinka ongelman saisi korjattua?
Vähän riippuu karmeista. Helpointa ehkä lisätä vähän fylliä saranan taakse niin ei tarvi irrottaa karmeja. Siis jos ne on sellaset saranat, että ne saa irti karmeista ja sen levyn taakse saa tavaraa. Mut jollain parin millin prikoilla oon ite noita fiksaillut
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös