Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 315 639
  • 66 798

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kuka oikeasti nimeää lapsensa Tulikukaksi? Tai jos on vaihtanut nimeään, niin miksi? Ihan aikouiten oikeasti (inhoan muuten tuota sanontaa, nyt oli pakko), miksi?
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Kuka oikeasti nimeää lapsensa Tulikukaksi? Tai jos on vaihtanut nimeään, niin miksi? Ihan aikouiten oikeasti (inhoan muuten tuota sanontaa, nyt oli pakko), miksi?
Jukka-Poika saattaisi, poikansa nimi on Hampus niin hyvin kävisi. Tosin nyt kun googletin Hampuksen niin ilmeni että se on ihan oikea nimi, ei mikään pilviveikon keksimä hassuttelu.

Ja kyllä joku Yrtti-Kukka tai vaikka Pilvi olisi silti parempi nimi kuin Tulikukka jukkapoikakriteereillä.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Friiltä tulee yöaikaan ainakin itselle erittäin kiinnostavia rikosdokkarisarjoja. Hero sen sijaan on melko turha "täytekanava" joka ei lähetä juuri mitään järkevää.

Itse katselen näitä rikosdokkareita myös usein friiltä jos ei meinaa uni tulla. Varsinkin tässä helvetinmoisessa helteessä on tuon nukkumisen kanssa ongelmia välillä.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Jaa-a. Mitäköhän sitä duunais tällä viikolla odotellessa ensi maanantain isoa työhaastista. Keskeneräiset kouluhommat voisi ainakin hoitaa valmiiksi mutta tuskin niissä menee paria tuntia pidempää kunhan vaan vaivaudun. Futiksen MM-kisojen aikana ei tarvinnut liiemmin suunnitella pelipäivinä mitään sen kummempaa. Pari tuntia ulkoilua ja illat kului mukavasti penkkiurheillessa.

Nyt kun koko viikolla ei ole tiedossa mitään minua kiinnostavaa urheilun saralla, niin tässä pitää perkules oikeesti suunnitella jotain omatoimista tekemistä. Frendin kanssa oli tarkoitus lähteä joku päivä tällä viikolla kunnon pyörälenkille, joten siinä on nyt ainakin yhdeksi päiväksi tiedossa kuntoliikuntaa lämpöisessä säässä.

Jospa sitä lähtisi tänään vaikka rantakävelylle tai jotain. Sisällä en tuu kuitenkaa kestää kokonaisia päiviä tässä älyttömässä paahteessa.
 
Viimeksi muokattu:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Monet on täällä kertoneet kärsivänsä kuumuudesta. Itse on vielä kokenut tukahduttavaa kuumuutta näinä päivinä, lämmintä kyllä on ollut. Eikä tämä nyt ole mitään vähättelyä ja vittuilua niille joilla on oikeasti kuuma. Varmaan kuumuudesta kärsimättömyys osittain johtuu siitä että asumme maalla omakotitalossa. Maalla on vissiin himpasen viileämpää kuin kaupungissa. Omakotitalossa saa hyvin läpivetoa ja ilma vaihtuu mukavasti yön aikana kun on (ehkä) vähän viileämpää. Lenkillä kyllä tulee kunnolla hiki ja naama punaiseksi. Eilen istuin reilun tunnin auringossa mitään tekemättä niin kyllä silmien ympärillä, otsassa ja ylähuulessa oli hikikarpaloita vaikka istuin vain paikallani.

Kyllä minä muistan kun asuin kaupungissa ja asuntoon paistoi aurinko suurimman osan päivää. Neljänkymmenen neliön asunto lämpeni hyvin päivän aikana vaikka oli kaikissa ikkunoissa verhot. Yöllä sai kyllä vaihtoilmaa parvekkeen ovesta mutta yleensä piti lähteä töihin kun asunto alkoi olla "inhimillisen" lämpöinen. Esimerkiksi vuonna 1999 oli lämmintä kesällä. Menin välillä kylmästä suihkusta juuri pestyn (kostean) lakanan alle kun asunnossa oli niin kuuma.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Monet on täällä kertoneet kärsivänsä kuumuudesta. Itse on vielä kokenut tukahduttavaa kuumuutta näinä päivinä, lämmintä kyllä on ollut. Eikä tämä nyt ole mitään vähättelyä ja vittuilua niille joilla on oikeasti kuuma. Varmaan kuumuudesta kärsimättömyys osittain johtuu siitä että asumme maalla omakotitalossa. Maalla on vissiin himpasen viileämpää kuin kaupungissa. Omakotitalossa saa hyvin läpivetoa ja ilma vaihtuu mukavasti yön aikana kun on (ehkä) vähän viileämpää. Lenkillä kyllä tulee kunnolla hiki ja naama punaiseksi. Eilen istuin reilun tunnin auringossa mitään tekemättä niin kyllä silmien ympärillä, otsassa ja ylähuulessa oli hikikarpaloita vaikka istuin vain paikallani.

Kyllä minä muistan kun asuin kaupungissa ja asuntoon paistoi aurinko suurimman osan päivää. Neljänkymmenen neliön asunto lämpeni hyvin päivän aikana vaikka oli kaikissa ikkunoissa verhot. Yöllä sai kyllä vaihtoilmaa parvekkeen ovesta mutta yleensä piti lähteä töihin kun asunto alkoi olla "inhimillisen" lämpöinen. Esimerkiksi vuonna 1999 oli lämmintä kesällä. Menin välillä kylmästä suihkusta juuri pestyn (kostean) lakanan alle kun asunnossa oli niin kuuma.
Taidat asua puutalossa. Niin sitä vaan tarvitsee 2018 ihmetellä että miten ne osasikaan aikanaan rakentaa sellaisia taloja missä oli mm. maakellarit mitkä pysyi viileinä kesälläkin ja miten se puutalo pysyykään kesällä viileänä ja talvella lämpimänä. Sitten ollaan isoissa kivitaloissa mitkä sitoo auringon lämpöä ja hohkaa sitä sisälle jopa öisin ja ihmiset läkähtyy.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Jokunen vuos sitten SuomiAreena aiheutti allekirjoittautuneessa ujoa innostusta ja mielenkiintoa. Uutuuden viehätys ja kiilto. Nykyseltään porvariston hillitty charmi puree huomattavasti kriittisemmän ja kyynisemmän harson lävitse. Mutta ihan varmasti tärppejä tarttuu haaviin haravoimalla.

Toki tiedostan omat rajani ja ennakkoluuloni. Esim. 'Varusmiespalvelus 2030' keskustelu vois aiheena olla ihan mielenkiintonen. Mutta kun Sinisen puolustusministerin ja parin kapiaisen lisäksi paneelipaikat täyttää Persunuorten puheenjohtaja ja Ilkka Kanerva, niin en oikein tiedä. Vetää puoliveltoks, ei oikein lähe.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Taidat asua puutalossa. Niin sitä vaan tarvitsee 2018 ihmetellä että miten ne osasikaan aikanaan rakentaa sellaisia taloja missä oli mm. maakellarit mitkä pysyi viileinä kesälläkin ja miten se puutalo pysyykään kesällä viileänä ja talvella lämpimänä.
Kyllä asumme puutalossa, juuri ennen sotia rakennetussa. Alin kerros (tämä on ns. 2,5 kerroksinen) on suurimmaksi osaksi maan alla ja siellä on viileää niin kesällä kun talvella. Tällä hetkellä sisällä olohuoneessa on 23,9 astetta ja kun yöksi jättää ikkunat auki niin lämpötila laskee jonkin verran aamuksi. Mutta kyllä sympatiani ovat niiden puolella jotka kärsivät kuumasta eivätkä voi paeta mihinkään.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Tuohon helteeseen vielä että oma puoliso sairastaa pahinta diabeetestä ja verenkierto on tietty raajoissa heikko. Täytyy ihmetellä miten hän voi istuskella sisällä villasukat jalassa peiton alla helteellä kun samalla itse kävelee suurinpiirtein munasilleen etsien viileintä kohtaa talosta. Mutta tosiaan meillä aurinko paistaa koko iltapäivän suoraan sisään. Verhot nyt jonkun verran jeesaa plus tuo hyrrä.

Olen määrännyt nyt itselleni seuraavan viikon sohvakomennusta hyrrän kera. Ei pysty nukkumaan makkarissa emännän vieressä niiden seitsemän peiton kanssa. Ei vaan pysty.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kyllä asumme puutalossa, juuri ennen sotia rakennetussa. Alin kerros (tämä on ns. 2,5 kerroksinen) on suurimmaksi osaksi maan alla ja siellä on viileää niin kesällä kun talvella. Tällä hetkellä sisällä olohuoneessa on 23,9 astetta ja kun yöksi jättää ikkunat auki niin lämpötila laskee jonkin verran aamuksi. Mutta kyllä sympatiani ovat niiden puolella jotka kärsivät kuumasta eivätkä voi paeta mihinkään.
Juu, vanhemmillani täysin vastaava tilanne, tosin talo rakennettu myöhemmin, mutta rintamamiestalo nimellä kulkee. Kyllä ne jotain osasi aikanaan.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olin pyörällä sieniretkellä vähän kauempana. Sienten keruun jälkeen istahdin kannon päälle keräämään vähän voimia ennen kuin aloin polkea kotiin.
Mäyrä on ihan mielenkiintoinen kappale. Etelä-Ruotsissa tuli aikoinaan erikoinen koripalloefekti auton pohjalevyn kanssa yöllä, kun löysin Mondeon kanssa mäyrälauman. Nimeän autoni valmistumisvaltion mukaisesti. Hän oli Enn-Britt eli EB. Kävin katsomassa; teilasin kolme.
Hulluimpia tapaamisia oli kymmenisen vuotta siiten Hailuodossa, jossa olin sienestämässä. Keskellä "ei mitään" oli kaakelivessaistuin. Otin varmuuden vuoksi valokuvan kappaleesta. Paikalle ei ollut teitä, polkuja, vain julmaa viidakkoa. Pitääkö päätellä, että veskipönttöjä ei tehdäkkään keraamisissa pajoissa, vaan niitä putkahteleekin esiin tienposkista kuin korvasieniä?

Ensi yönä ei tule uni?

Edit
 
Viimeksi muokattu:

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Minä näin toissapäivänä ensimmäistä kertaa livenä mäyrän, kun olin matkalla Raision suunnasta kotiin päin pyörätiellä. Siellä se metsäkaistaleen keskellä tarkkaili minua ja minä sitä, kunnes mäyrä pujahti takaisin metsikköön. Hienon näköinen eläin, ja varsin harvinainen nähdä.

Ketun olen nähnyt muutaman kerran siellä täällä, ja supikoiran pennun viime kesänä.

Minä olen nähnyt muutaman kerran livenä kuolleen mäyrän. Moottoritien tai jonkun muun tien reunassa, ottanut osumaa tuo mäyrä autosta silloin.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Ketä muuta ei vois paljon vähempää kiinnostaa kahden kusipäisen johtajan tapaaminen Helsingissä? Toki siis sillei ihan kiva että Suomi saa kerrankin globaalia medianäkyvyyttä mutta ei mua oikeesti kiinnosta noiden pöljien keskustelut niin paljon että kuluttaisin päivääni seuraamalla tapahtumaa. Kai mä illan päätteeks sit kuitenki luen jostain netin uutislööpistä tiivistelmän siitä, mistä kaikesta siellä neuvoteltiin mutta rehellisesti sanoen en tykkää kummankaan presidentin pärstästä siinä määrin, että haluisin seurata tapahtumaa livenä aamusta iltaan. Kukin toki käyttäköön päivänsä juuri niin kuin itse parhaaksi näkee jne.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kävin hetki sitten lenkillä, nyt vilvoittelen puutarhakeinussa ja kohta imuroin. Sitten illalla vielä koirien kaa uimaan ja aamulla klo 9.00 salille. Ihanaa ku on kesä eikä tarvii syödä d-vitamiinia. Mansikoita ja herneitä menee kyllä. Nyt vois kuunnella hetken ABBAa ja sitten imuroimaan. Se on molskis ja loiskis!
 

JKyykka

Jäsen
Kirjoitin tavoitteita ylös. Aiemmin on tullut mietittyä näitä vain urheiluun liittyen, mutta nyt kirjasin niitä ylös elämän muillekin osa-alueillle. Aika kivaa puuhaa miettiä, että mitä sitä oikein elämältä ja tulevaisuudelta haluaa.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Kuuma on mutta nii pitääkin olla.

Kaljaa on ja Ryynikylän tytöt myi pari rasiaa mansikoita.

Kohta taas fudista
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ihan kivasti tämä päivä on mennyt. Mies on ollut alakerrassa ropaamassa jotain radiota. Itse olen käynyt mustikassa, sain 1,5 litraa. Vähän myrkyttelin kasvimaan käytävien kasvustoja. Olen osittain katsellu Trump-Putin tapaamisen seurantaa Yleltä. Nyt katsom U19 EM-peliä Suomi vastaan Italia.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Se on päivän askareet melkein tehty. Vielä jos grillais muutaman pihvin ettei jää proteiinit vajaaksi. Päivisin ei nyt oikein ruoka uppoo. Uimareissu meni hyvin, saatiin rauhassa olla.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Kirjoitin tavoitteita ylös. Aiemmin on tullut mietittyä näitä vain urheiluun liittyen, mutta nyt kirjasin niitä ylös elämän muillekin osa-alueillle. Aika kivaa puuhaa miettiä, että mitä sitä oikein elämältä ja tulevaisuudelta haluaa.
On muuten. Iteki oon kirjottanu vuoden mittaan ylös tavotteitani ja joskus ku mun pää on täynnä ajatuksii ni nekin oon kirjottanu itelleni muistiin notepadiin. Ensimmäisessä on se hyvä että ite ainaki jotenki hahmotan omat päämääräni paremmin ja alan ehkä selkeemmin panostaa niiden eteen, ku rustaan ne ensin johonki ylös.

Jälkimmäisessä taas se kiva puoli että voin sitten käydä joskus kuukausien jälkeen lukemassa mitä mun mielessä on tuollon ja tuollon liikkunu. Tänne jatkikseen oon nyt kirjotellu sen kuutisen vuotta mut tän omakohtasen muistion pitämisen alotin kunnolla vasta tänä vuonna ja oon huomannu et helpottaa hitosti ku saan purkaa mun pääni sisältöö johonki, ihan mihin vaan ja vapauttavaa että jatkis ei oo enää siihen ainut kanava vaan joskus saatan kirjottaa ite itelleni ihan selkiyttääkseni päätäni.

What can I say? Mul on aktiiviset aivot ja kirjottaminen on selkeesti se mun ykkösjuttu, sen oon aikuisiän mittaan huomannu.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tuohon ylläolevaan, niin kannattaa lukaista Tom Feilingin teos; Kuinka kokaiini valloitti maailman. Todella tarkkaan kerrottu koksubisneksestä ja yllättävän hyvin perusteltu miksi olisi järkevintä laillistaa koko pulveri.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Juu, eiköhän tämä tullut selväksi. Mielenkiintoinen alanvaihto sinulla suunnitelmissa.
Sopii tähän ketjuun paremmin. Tuo on se toinen harrastus. Tästä toki on ihan muuta kautta tiedossa esim. signaalitiedustelusta ja verkkotouhuista laajemmaltikin. Ihan kirjanpitäjä olin pitkään, nyt saanut yli vuoden touhuta junnujen/lasten parissa palkallisena koutsina, vetää kerhoja yms. Minulle maksetaan käytännössä siitä että pelailen/leikin niiden kanssa, ei tokikaan ihan noin simppeliä ja kyllä mä olen tuossakin ihan kursseja käynyt, mutta kuitenkin. Ihan luonnollinen jatkumo tuohon se on lähteä opettajaksi.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ai että. Aamulla aikaisin kävin koirien kanssa metsässä ja poimin samalla 2dl mustikoita aamupuuroon. Keitin puurot, leivoin vaimolle croisantteja ja joogasin paikat auki. Sitten salille ja kauppareissulla satuin kuulemaan kun kaksi vanhusta jutteli ja toisella oli rollaattorista jarru rikki. No korjasin sen siinä sitten, kun autossa oli tarvittavat työkalut. Nyt ajattelin mennä pihalle tekemään kärrynpyöriä ja jossain vaiheessa täytyy harjoitella käsillä seisontaa. Ihanaa tää lämpö ja aurinko, siitä saa valtavasti energiaa ja hyvää tuulta. Pusuja kaikille!
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ai että. Aamulla aikaisin kävin koirien kanssa metsässä ja poimin samalla 2dl mustikoita aamupuuroon. Keitin puurot, leivoin vaimolle croisantteja ja joogasin paikat auki. Sitten salille ja kauppareissulla satuin kuulemaan kun kaksi vanhusta jutteli ja toisella oli rollaattorista jarru rikki. No korjasin sen siinä sitten, kun autossa oli tarvittavat työkalut. Nyt ajattelin mennä pihalle tekemään kärrynpyöriä ja jossain vaiheessa täytyy harjoitella käsillä seisontaa. Ihanaa tää lämpö ja aurinko, siitä saa valtavasti energiaa ja hyvää tuulta. Pusuja kaikille!
Ei helvetti taas yks helteen höyräyttämä @abianos tullut tälle palstalle rakastamaan kaikkia. Missä ne kaikki oikeat ihmiset on?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös