Parasta energiajuomaa on?

  • 8 738
  • 88

Parasta energiajuomaa on?

  • Battery

    Ääniä: 59 31,1%
  • Red Bull

    Ääniä: 42 22,1%
  • Joku muu, mikä?

    Ääniä: 36 18,9%
  • Ei mikään!

    Ääniä: 53 27,9%

  • Äänestäjiä
    190

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Nyt on tainnut maahan rantautua jenkki juoma gatorade... Tai jotain sinne päin.

Mutta yhtä turhia kaikki ja juomia ei taida juoda kukaan huippu-urheilja energian tarpeeseen. Limuna ehkä joku voi juodakkin.
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Energiajuoma.

Eniten tykkään jos olen väsynyt koulun jälkeen ja joudun menemään vielä töihin niin juoda muutama kuppi kahvia ja sitten vielä batterytölkki.

Wewe
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Battery ja Red Bull ovat molemmat hyviä energiajuomia, joita tulee aina silloin tällöin juotua. Useammin näistä kahdesta tulee ostettua Batterya koska ainakin niissä kaupoissa missä minä käyn sitä on aina saatavina kylmänä ja siinä on enemmän juomista kuin Red Bullissa. Ediä en sensijaan juo oikeastaan koskaan sillä sen maku ei ole lainkaan minun mieleeni.
 

Sachl

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Red Bullit ja Batteryt sikseen, paras ja terveellinen juoma on suomalainen omena täysmehu, piristää kummasti. =)
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Vaikka lupasin sillon alkuvuodesta lopettaa näiden juomisen kokonaan, niin tunnustan satunnaisesti yhä litkiväni energiajuomia ja mulle ylivoimasesti suosikkimerkit on Battery ja Rockstar. Mutta kyllä mä vaan nykysin kallistun enemmän perinteisen kahvin puolelle.
Energiajuomia kuluu nyt se noin 2-3 tölkkiä kuukaudessa, joka on kuitenkin huomattava parannus entiseen tahtiini. Pahimmillaanhan mä vedin melkeen joka toinen päivä näitä sokeripaskoja kiduksiini.

PS. Jekkubattery oli näköjään kova sana jo 2002 ja helvetin hyvä kombo tuo on edelleen baari-illoissa...
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Haju aivan hirveä kaikissa enkä ole maistanut koskaan mitään. Edes jekun kanssa.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Haju aivan hirveä kaikissa enkä ole maistanut koskaan mitään. Edes jekun kanssa.
Tää on muuten jännä, et suurin piirtein kaikki ketä ei oo energiajuomiin koskenu inhoo niiden hajua. Muistan että vielä joskus yläkouluikäsenä itekin vierastin energiajuoman löyhkää.

Ei ne taivaalliselta tuoksu, mut kieltämättä ihmisellä on kyky tottua hajuihin.. Sama homma se on varmaan tupakoitsijoilla röökinsavun kanssa. Kun siihen on tottunut niin ei enää välitä.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Tää on muuten jännä, et suurin piirtein kaikki ketä ei oo energiajuomiin koskenu inhoo niiden hajua. Muistan että vielä joskus yläkouluikäsenä itekin vierastin energiajuoman löyhkää.

Ei ne taivaalliselta tuoksu, mut kieltämättä ihmisellä on kyky tottua hajuihin.. Sama homma se on varmaan tupakoitsijoilla röökinsavun kanssa. Kun siihen on tottunut niin ei enää välitä.

Voi hyvin olla ja mähän en oo röökiäkään maistanut koskaan. Ehkä mun nenä on liian tarkka?
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Voi hyvin olla ja mähän en oo röökiäkään maistanut koskaan. Ehkä mun nenä on liian tarkka?
En oo itekään onneksi tupakkiin ikinä koskenut, mutta väitän silti että vuosien nikotiiniriippuvuuden jälkeen sitä ei enää ihminen liiemmin piittaa siitä myrkyllisestä savusta.

16-vuotiaana kokeilin ensimmäistä kertaa Monsteria kun kaveripiiristä sain rohkaisua että "ne on vähän ku limuja". Ja kyllähän ne sokerimäärässä mitattuna ovatkin aika yks yhteen limsojen kanssa, mutta kofeiinimäärältään vastaavat jo vahvaa kahvikupillista.

Vähän kliseistä, mutta enpä usko että olisin ilman sosiaalista painetta ikinä ajautunut energiajuomariippuvaiseksi. Mut ainakaan nuuskaan en koskenut, vaikka lukiossa koitti frendi houkutella sitä tuomalla oikein suoraan nenän eteen. Nuuska haisee jopa kuvottavammalle kuin rööki.
 
Viimeksi muokattu:

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Aloe Vera vesi. Aivan perkeleen hyvää ja piristää. Saa marketeista ja kantaa nimeä ELO. Hieman hintavaa mutta kandee anakin kokeilla, take my word.
 

Matala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Vaikka lupasin sillon alkuvuodesta lopettaa näiden juomisen kokonaan, niin tunnustan satunnaisesti yhä litkiväni energiajuomia ja mulle ylivoimasesti suosikkimerkit on Battery ja Rockstar. Mutta kyllä mä vaan nykysin kallistun enemmän perinteisen kahvin puolelle.
Energiajuomia kuluu nyt se noin 2-3 tölkkiä kuukaudessa, joka on kuitenkin huomattava parannus entiseen tahtiini. Pahimmillaanhan mä vedin melkeen joka toinen päivä näitä sokeripaskoja kiduksiini.

Itselläni ei ole koskaan ollut riippuvuutta, mutta tuli aiemmin juotua yksi redbull kerran viikossa, joskus kaksi tölkkiä. Koskaan ei tullut juotua päivittäin vaan korkeintaan 2 tölkkiä/viikko.

Vuoden vaihteessa lopetin energiajuomat kokonaan kuin seinään, johtuen liian suuresta kofeiini ja sokeri määrästä. Aiemmin itseäni ei kiinnostanut juurikaan mitä energiajuomat sisältävät, mutta sitten tulin järkiini.

Törmäsin joskus tähän videoon: Energy drinks: power or poison? - YouTube

Auttaa varmasti ihmisiä luopumaan näistä kuralitkuista, jos jaksaa perehtyä tarkemmin niiden sisältöön.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Itselläni ei ole koskaan ollut riippuvuutta, mutta tuli aiemmin juotua yksi redbull kerran viikossa, joskus kaksi tölkkiä. Koskaan ei tullut juotua päivittäin vaan korkeintaan 2 tölkkiä/viikko.

Vuoden vaihteessa lopetin energiajuomat kokonaan kuin seinään, johtuen liian suuresta kofeiini ja sokeri määrästä. Aiemmin itseäni ei kiinnostanut juurikaan mitä energiajuomat sisältävät, mutta sitten tulin järkiini.

Samasta syystä itsekin siirryin satunnaiskäyttäjäksi. Ja mähän kielsin vuosia olevani addikti, kunnes alkuvuodesta tajusin, kuinka paljon nämä litkut on viimesen kahdeksan vuoden aikana tehny mun terveydelle hallaa. Munkin oli tosiaan tarkotus lopettaa energiajuomat ihan kokonaan ja ehkä joskus vielä lopetankin, mutta tässä kohtaa olen ihan tyytyväinen tekemiini edistysaskeleisiin. En ensinnäkään tuonut Ruotsin reissulta yhtään tölkkiä himaan ekaa kertaa ties miteen moneen vuoteen mutta ennen kaikkea juon nyt ensisijaisesti uupumukseen kahvia ja joskus vaihtelun vuoksi yhden energiajuoman. Ennen se oli pitkälti toisin päin.

Kyl näitä voi silti omasta mielestäni yhen hörppiä silloin tällöin ilman terveyshaittoja, vaikka tietysti terveellisintä olisi elää kokonaan ilman.
 

Matala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kyl näitä voi silti omasta mielestäni yhen hörppiä silloin tällöin ilman terveyshaittoja, vaikka tietysti terveellisintä olisi elää kokonaan ilman.

Itselläni on nykyään korvikkeena novellen kivennäisvesi tai kahvi. Syy miksi lopetin kokonaan oli se, että itselläni oli silloin tällöin sydämen rytmihäiriöitä (ei mitään hengenvaarallisia), vaikka join about 1 tölkin viikossa.

Ei ole kuitenkaan kyseisiä rytmihäiriötä tullut kuin ehkä kerran sen jälkeen, kun lopetin energiajuomat kokonaan vuodenvaihteesa. Aiemmin saattoi olla kuukaudessakin pari kertaa rytmihäiriötä.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Itselläni on nykyään korvikkeena novellen kivennäisvesi tai kahvi. Syy miksi lopetin kokonaan oli se, että itselläni oli silloin tällöin sydämen rytmihäiriöitä (ei mitään hengenvaarallisia), vaikka join about 1 tölkin viikossa.
Koen, ainakin luulen pahimmassa addiktiovaiheessa kärsineeni lievistä rytmihäiriöistä. Tuli huomattua joskus sängyssä ennen nukkumaanmenoa ylimäärästä aktiivisuutta pumpussa ja toisaalta välillä ihan normaalisti kävellessä tunsin ajoittain että hengitys kulki sekuntin sadasosan ajan epätasaisesti. En kärsi kummastakaan noista enää nykyisin ja unen laatu on parantunut todella paljon.

Oikeestaan noita sydänoireita pahemmat mulle oli psyykkiset oireet. Kun sitä kävi vuosikaupalla koko ajan ns. ylikierroksilla niin mun psyyke romahti lopulta täysin. Se kyllä pysäytti mutta ei saanut saman tien lopettamaan haitallista elämäntapaa. Nyt oon kuitenki helmikuun alusta alkaen pysytellyt siinä parissa satunnaisessa tölkissä ja ero voinnissa/kunnossa on ku yöllä ja päivällä.

En suosittele ketään kahvittelijaa alottamaan energiajuomia. Mulle se oli vuosien ajan tapa, nykyisin satunnainen ajan viete josta en koe itelleni haittaa. Todennäköisesti jossain kohtaa lopetan kokonaan anyway, tuntuu siltä.
 

Matala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
En suosittele ketään kahvittelijaa alottamaan energiajuomia. Mulle se oli vuosien ajan tapa, nykyisin satunnainen ajan viete josta en koe itelleni haittaa. Todennäköisesti jossain kohtaa lopetan kokonaan anyway, tuntuu siltä.

Näin on. Hyvä, että sun oireet on vähentynyt. Mielestäni noista mahdollisista haitoista ei ole tarpeeksi ihmisiä valaistettu. Toki täytyy muistaa, että energiajuomat ovat kuitenkin kohtuullisen nuoria tuotteita, eikä niiden haittavaikutuksia vielä tiedetä pitkällä aikavälillä.

On kuitenkin faktaa, että esimerkiksi tämän niasiinin (B3 vitamiini) yliannostus voi aiheuttaa rytmihäiriötä. Esimerkiksi 100ml mad crocissa on 7.2 MGM niasiinia, joka on 45 % päivän saantisuosituksesta. Täytyy kuitenkin ottaa huomioon, että tölkissä on 500ml, joten tuota niasiinia on pelkästään mad crocissa hirveä määrä. Sydänvaivoista entuudestaan kärsiville nämä juomat ovat aikamoinen myrkky.

Pystyt varmasti lopettamaan kokonaan, kun vain haluat ja päätät niin. Novellen lemon kivennäisvesi on ollut itselleni hyvä korvike ja vaihtelua kahviin, varsinkin näillä lämpöisillä keleillä.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Pystyt varmasti lopettamaan kokonaan, kun vain haluat ja päätät niin. Novellen lemon kivennäisvesi on ollut itselleni hyvä korvike ja vaihtelua kahviin, varsinkin näillä lämpöisillä keleillä.
Kiitos tsempeistä. Olen jo alkanut energiajuoman korvikkeena maistelemaan erilaisia smoothieta (ovat toki hintavia) ja makustelemaan uudelleen jääteetä. Mun suosikki Novelle on se joku mangon makuinen. Siitä voisin periaatteessa tehdä "daily drinkin" :) ja toki juoda nykyistä enemmän ihan hanavettä!
 
Viimeksi muokattu:

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Mulla on ollut jo vuosia tapana nauttia säännöllisesti päivittäin (sokerittomia) energiajuomia. Tämä johtuu siitä, etten pidä lainkaan kuumista juomista enkä etenkään kahvista, joka maistuu mielestäni kuvottavalta. Niinpä olen ottanut kofeiinini Batterysta ja S-kauppojen Mega- eli Dragonforcesta, se kun on halpaa.

Jokin vuosi sitten vakiintui tavaksi juoda yksi tölkki aamulla ja toinen lounaan jälkeen. Tämä siis ehkä mallia vuonna 2013. Nyt gradu- ja työstressin ollessa pahimmillaan loppukeväästä, alkoivat sydänongelmat. Vedin reilun kuukauden parin, kolmen tunnin yöunilla ja paukutin kilpailutuksia, gradua ja muita rästiduuneja pikkutunneille saakka. Douppasin itseni jaksamaan juomalla energiajuomia tuttuun tahtiin. Sydän alkoi ilman sen kummempia varoituksia pamppailemaan todella kiivaasti ja epätahtisesti. Oletin totta kai, että tilanne menee ohi itsestään, mutta kesäkuun lopulla aloin hieman huolestua. Heinäkuun alussa tohtori totesi, että kehoni tarvitsee todella kipeästi lepoa, ja sydämeni käy aivan liiallisilla kierroksilla. Kärsin vakavahkosta rytmihäiriöstä.

Tilanne nyt: kofeiinipitoiset juomat kielletty, alkoholi kuun loppuun asti minimissä - jotta levon laatu olisi paras mahdollinen - ja unta palloon vähintään kahdeksan tuntia yössä. Kevyttä liikuntaa päivittäin. Alkuun väsytti niin perkeleesti, mutta nyt alkaa jo helpottaa senkin kanssa. Sydän on jo lähes täysin rauhoittunut, ja rytmi on palautunut normaaliksi. Silti yöunien määrää ei ole lupa vähentää eikä kofeiinipitoisia juomia saa juoda, ei edes zerokokista, joka on mielestäni paras alkoholiton juoma ikinä.

Tein siis suunnilleen kaiken sen, josta tuossa ylle linkitetyssä videossa varoitellaan, poislukien sokerin litkimisen. Ärsyttävä pattitilannehan tästä seurasi, mutta parempi näin päin. Kait.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Niille, joille nämä Red Bullin makuiset energiajuomat eivät maistu niin XXL ja Verkkokauppa myyvät Celsius-energiajuomaa. Sokerittomia ja ainakin sitruuna-lime oli oikein raikkaan makuinen. Kofeiinia noissa on tuhdisti ja guaranaa kanssa.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Omina teiniaikoina kun tuli näitä litkittyä melkein päivittäin, kovin juoma oli Mad-Croc. Lieköhän tuota vielä myydään? Omassa lähikaupassa en ainakaan muutamaan vuoteen ole silmiäni saanut kohdistettua kyseiseen tuotteeseen. Eipä sillä että sitä olisin enää etsinytkään. Hampaat lähes tuhottu noilla helvetin limppareilla ja energiajuomilla, ei enää kiitos.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Omina teiniaikoina kun tuli näitä litkittyä melkein päivittäin, kovin juoma oli Mad-Croc. Lieköhän tuota vielä myydään? Omassa lähikaupassa en ainakaan muutamaan vuoteen ole silmiäni saanut kohdistettua kyseiseen tuotteeseen. Eipä sillä että sitä olisin enää etsinytkään. Hampaat lähes tuhottu noilla helvetin limppareilla ja energiajuomilla, ei enää kiitos.
Kyllä myydään. Tosin niitä isompia puolen litran pöniköitä on nykyisin huomattavasti vaikeempi löytää. Mad Crocin se originelli on oikeastaan yksi suurimmista inhokeistani. Green applea tykkäsin juoda ja energiakolaa meni jonkin verran, muut maut oli aika kuraa. Se persikkajääteen makunen mädi oli oikeestaan kans vielä ihan ok, vähän vaan liian hapanta meikäläisen makuun. Tuo liika happamuus on oikeastaan koko merkin perisynti.

Joo, hampaat kyllä kiittää isosti että olen jättänyt huomattavasti vähemmälle kulutukselle nää mokomat sokeri+kofeiinipommit.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös