Uusi televisio

  • 757 532
  • 2 824

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kannattaako nykyään ostaa reilun tonnin hintaluokassa enää muuta kuin OLEDia?

Onko joku perehtynyt?

Kovasti LG oledeja kehutaan, 55" olisi ihan ok kamppanjahinnoissa.

Joku jutellut että liiketoistossa nuo ei parhaita mutta mustassa priimaa.

Ajatuksia?

_
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kannattaako nykyään ostaa reilun tonnin hintaluokassa enää muuta kuin OLEDia?

Onko joku perehtynyt?

Kovasti LG oledeja kehutaan, 55" olisi ihan ok kamppanjahinnoissa.

Joku jutellut että liiketoistossa nuo ei parhaita mutta mustassa priimaa.

Ajatuksia?

_
Lukaseppas vaikka tämä. Eli siis liiketoistossa(kin) on ylivoimainen tuo OLED teknologiana.
QLED vs OLED vs LED TV: Which one is the best? (linkki rtings juttuun eri teknologioista)
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK

J-De

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Anaheim Ducks
Uuden television ostaminen alkaa olemaan ajankohtainen ja jonkin aikaa tarjouksia katsellut. Nyt näyttää olevan Powerissa yksi Samsungin malli tarjouksessa, lähes sama (yhden numeron ero mallissa) oli Gigantissa samaan hintaan vielä viime viikolla, siellä tarjous näkyy olevan jo ohi. Osaako joku sanoa tästä mallista jotain tai olisi jopa kokemusta SAMSUNG 65" 4K HDR SMART-TV UE65MU6175 - Power.fi (linkki Powerin sivuille)?

Leffojen katseluun, PS4:lla pelailuun yms peruskäyttöön, katseluetäisyys noin neljä metriä. En koe olevani "hifisti", joten en yleensä huomaa juurikaan eroa esim. kuvanlaadussa vaikka joku toinen huomaisi mielestään suurenkin eron.

Tai olisiko jollakin heittää jokin hyväksi havaittu noin samaa hintaluokkaa oleva tv, koko saisi olla vähintään 60", nykyinen noin 3-4 vuotta vanha 50".
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Osaako joku sanoa tästä mallista jotain tai olisi jopa kokemusta SAMSUNG 65" 4K HDR SMART-TV UE65MU6175 - Power.fi (linkki Powerin sivuille)?

Leffojen katseluun, PS4:lla pelailuun yms peruskäyttöön, katseluetäisyys noin neljä metriä. En koe olevani "hifisti", joten en yleensä huomaa juurikaan eroa esim. kuvanlaadussa vaikka joku toinen huomaisi mielestään suurenkin eron.
Voin suositella todella vahvasti.

Ostin vuosi sitten juuri tuon television, mutta 55 tuumaisena. Olen ollut todella tyytyväinen. Ainoa asia mikä harmittaa on, että en ostanut telkkaria 65" koossa. Minulla katseluetäisyys on noin kolme metriä.

Television käyttöni on täsmälleen sitä mitä kirjoitit PS4 jne. Käytettävyys, kaukosäädin, ja kuvanlaatu ovat tuossa hintaluokassa mielestäni erinomaisia. Kokemusta on Samsung, Sony, LG ja Philips.
 
Viimeksi muokattu:

J-De

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Anaheim Ducks
Voin suositella todella vahvasti.

Ostin vuosi sitten juuri tuon television, mutta 55 tuumaisena. Olen ollut todella tyytyväinen. Ainoa asia mikä harmittaa on, että en ostanut telkkaria 65" koossa. Minulla katseluetäisyys on noin kolme metriä.

Television käyttöni on täsmälleen sitä mitä kirjoitit PS4 jne. Käytettävyys, kaukosäädin, ja kuvanlaatu ovat tuossa hintaluokassa mielestäni erinomaisia. Kokemusta on Samsung, Sony, LG ja Philips.

Okei, kiitos jo tästä. Eli ilmeisesti ei näy "pätkimistä" tai muuta vikaa pelatessa tai vaikka lätkää katsoessa? Tässä telkkarissa on ilmeisesti 50 Hz:n paneeli ja jossain keskusteluissa nähnyt väitettävän, että se ei riitä nopeaa liikettä näyttämään. Omassa vanhemmassa (50") tv:ssä on 100 Hz ja toisessa (43") 50 Hz ja ei kyllä ainakaan omaan silmään ole kiekko hukkunut näkyvistä tuolla 50 Hz:llakaan. Tiedä sitten onko isommassa tv:ssä eroa enemmän mutta eiköhän tuo neljän metrin katseluetäisyyskin virheitä jo näkyviltä pimennä.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Okei, kiitos jo tästä. Eli ilmeisesti ei näy "pätkimistä" tai muuta vikaa pelatessa tai vaikka lätkää katsoessa? Tässä telkkarissa on ilmeisesti 50 Hz:n paneeli ja jossain keskusteluissa nähnyt väitettävän, että se ei riitä nopeaa liikettä näyttämään. Omassa vanhemmassa (50") tv:ssä on 100 Hz ja toisessa (43") 50 Hz ja ei kyllä ainakaan omaan silmään ole kiekko hukkunut näkyvistä tuolla 50 Hz:llakaan. Tiedä sitten onko isommassa tv:ssä eroa enemmän mutta eiköhän tuo neljän metrin katseluetäisyyskin virheitä jo näkyviltä pimennä.
Minä suosittelen tuota ylempänä mainittua Philipsin PUS8102:ta. Tonnilla Verkkokaupasta, ehdottomasti hintalaatusuhteeltaan paras tarjolla oleva vaihtoehto Näyttää sulavasti jalkapallot ja jääkiekot. Itsellä PS4, urheilu ja Netflix eniten käytössä. Philipsiä en olisi miettinyt, ellei se olisi saanut niin paljon suosituksia. Samsung ja Sony olivat itselläni ne ykkösvaihtoehdot aiemmin. Mutta tämä on hyvä! Ja 65" telkkarissa katseluetäisyys n. 3 metriä, eikä ole yhtään liian iso tv.
 

Kipinä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset
Minä suosittelen tuota ylempänä mainittua Philipsin PUS8102:ta. Tonnilla Verkkokaupasta, ehdottomasti hintalaatusuhteeltaan paras tarjolla oleva vaihtoehto Näyttää sulavasti jalkapallot ja jääkiekot. Itsellä PS4, urheilu ja Netflix eniten käytössä. Philipsiä en olisi miettinyt, ellei se olisi saanut niin paljon suosituksia. Samsung ja Sony olivat itselläni ne ykkösvaihtoehdot aiemmin. Mutta tämä on hyvä! Ja 65" telkkarissa katseluetäisyys n. 3 metriä, eikä ole yhtään liian iso tv.

Kävin verkkokaupassa lauantaina telkkaria ihailemassa ja varmaan pitää laittaa tilaus sisään. Haluaisin 75" mutta hyvät mallit maksavat vielä liikaa ja näissä 1300-1800 euron malleissa kuva on kuulemma aika huono. Tällä hetkellä pelottaa vaan tuo DSE mutta jos se on paha, niin laitetaan palautukseen ja katsotaan sitten joku toinen malli tilalle. 2004 ostin 42" plasman ja se oli aika suolasen hintainen, nykyään en laita vastaavia summia telkkariin. :D
 

J-De

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Anaheim Ducks
Kävin verkkokaupassa lauantaina telkkaria ihailemassa ja varmaan pitää laittaa tilaus sisään. Haluaisin 75" mutta hyvät mallit maksavat vielä liikaa ja näissä 1300-1800 euron malleissa kuva on kuulemma aika huono. Tällä hetkellä pelottaa vaan tuo DSE mutta jos se on paha, niin laitetaan palautukseen ja katsotaan sitten joku toinen malli tilalle. 2004 ostin 42" plasman ja se oli aika suolasen hintainen, nykyään en laita vastaavia summia telkkariin. :D

Alan itsekin kallistumaan tämän puoleen nyt kun arvosteluja enemmän lukenut, ei vain haluaisi suoraan netistä tilata vaan pitäisi käydä ensin myymälässä ihailemassa :P Oulun reissu sopivasti tulossa mutta näyttää juuri sieltä myymälästä loppuvan kesken, pari enää jäljellä. Pitänee ehkä sittenkin vain tilata suoraan ja noutaa mukaan, Verkkokaupassa ei ilmeisesti pysty varaamaan kuten esim Gigantissa onnistuu. Muutenkin myyntitahti näyttää olevan kova, loppuvat pian kesken jos liikaa jahkailee.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Jos sinulla on vinkkiä hyvistä säädöistä, niin mielelläni otan vastaan.
Itsekin voisin tuohon Philipsin 8102:aan ottaa jotkut säädöt kokeiluun, jos jollain on hyväksi havaitut eteen tullut? Nyt mennään melkeinpä tehdassäädöillä (ei löydy hifisilmää).

Sellainen asia vielä, että miten televisiossa laitetaan pelimoodi päälle (ei tarvi näin itse vaivautua etsimään, heh) ja palauttaako sen poisottaminen edelliset käytössä olleet arvot? En ole moista edellisissä televisioissa käyttänyt, mutta ilmeisesti kannattaa kai.

*

Todella yllättävän nopeaa on tullut tuon hinta kyllä alas. Edeltävää mallia jo havittelin, mutta tuntui että hinta ei liikkunut mihinkään ja lopulta otettiin vaan myynnistä pois, kun tämä alkoi korvaamaan sen. Nyt tämä joku 8kk myynnissä ja (yli) parista tonnista tullut 999e:n..?
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
En löytänyt Yle Areenasta tai televisioista muuta ketjua äkkinäisellä haulla olevan ketjua niin kysytään täältä.

Meillä on LG:n ja Samsungin smart-tv:t (toinen 2014 ja toinen 2016 ostettu). Yle Areena-sovellus on pari kuukautta tökkinyt molemmissa telkkareissa, avaa sovelluksen mutta jää pyörittämään lataus kuvaketta siihen etusivulle eikä muuta eloa ole.

Olen poistanut sovelluksen, asentanut uudestaan ja televisiot on päivitetty. Yritin etsiä netistä apua, mutta ei kovin kummia neuvoja löytynyt noiden lisäksi...

Onko muilla samoja ongelmia tai ohjeita mitä tehdä?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Heitän tämän kyssäri tuolta toisesta ketjusta kehiin. Eli 4k, uhd ja hdr, niin ei vanhene heti huomenna. Mites esim. tämä telkkufakiirien mielestä? LG OLED55B7V 55" Smart 4K Ultra HD OLED ‐televisio – 55" – Televisiot – TV ja video – Verkkokauppa.com

LG:n ohjelmistoa on kehuttu eri foorumeilla, mitä olen selaillut, ja olisiko joku täälläkin siitä maininnut. Muutenkin LG:n telkut on kehuttu eri puolilla, joten olisiko tuossa noin niin kuin suuntaa hankinnalle? Voi olla, että lipsautan siihen vähän tuumia lisää, jos hinta ei karkaa hirveästi. Tuohon joku soundbar kylkeen, kun mitään hifijuttuja en jaksa.

Ja nyt kun edellisiä viestejä vähän selailin, voisi tuo Phillips olla toinen vaihtoehto. Pitänee mennä paikanpäälle ihmettelemään ja vertailemaan.
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Oled on kuvanlaadultaan paras ja viimeisen parin vuoden aikana hinnatkin ovat tulleet alaspäin. Viime vuoden LG:n 7 sarjasta 55" irtoaa noin 1,2k€ ja 65" 2k€. 65" W-sarjalainenkin näytti ollevan 4k€, kun sen lähtöhinta on ollut tuplat tuosta (onhan se edelleen ihan hinnoissaan, mutta silti ihan pirun siisti "tapetiksi").
Iteltä löytyy 65" E6:nen ja en voisi omaan töllöön olla tyytyväisempi. Jos rahat vaan riittää niin suosittelen vahvasti 65-tuumaista, koska moni 55-tuumaisen ostanut on kaipaillut melko pian jo sitä isompaa.. Käyttöliittymistä voi olla montaa mieltä, mutta ainakin itse tykkään WebOS:ta todella paljon, se on helppo käyttää ja melko nopeakin. Appeja on riittävästi omiin tarpeisiin, kun löytyy mm. netflix, katsomo, areena, viaplay ja youtube.

Toki 65" lcd töllön saa ainakin puoleen hintaan oledin hinnasta ja se on varmasti täysin validi kysymys onko oledin tuplasti kalliimpi hinta järkevä ostos, kun lcd:tkin on ihan ok. Itse en ainakaan tehnyt järjellä päätöstä vaan halusin vain parasta. Kannattaa toki käydä vertailemassa telkkuja liikkeisiin ja miettiä tarkasti myös tulevaa käyttöä. LG:n oledeistä löytyy esim. tuki dolby visioniin ja atmokseen, mitä ei aivan joka töllöstä löydy. Netflixis on jonkin verran dolby vision matskua ja onhan sen ihan mahtavan näköistä verrattuna perus full hd:hen.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Heitän tämän kyssäri tuolta toisesta ketjusta kehiin. Eli 4k, uhd ja hdr, niin ei vanhene heti huomenna. Mites esim. tämä telkkufakiirien mielestä? LG OLED55B7V 55" Smart 4K Ultra HD OLED ‐televisio – 55" – Televisiot – TV ja video – Verkkokauppa.com

LG:n ohjelmistoa on kehuttu eri foorumeilla, mitä olen selaillut, ja olisiko joku täälläkin siitä maininnut. Muutenkin LG:n telkut on kehuttu eri puolilla, joten olisiko tuossa noin niin kuin suuntaa hankinnalle? Voi olla, että lipsautan siihen vähän tuumia lisää, jos hinta ei karkaa hirveästi. Tuohon joku soundbar kylkeen, kun mitään hifijuttuja en jaksa.

Ja nyt kun edellisiä viestejä vähän selailin, voisi tuo Phillips olla toinen vaihtoehto. Pitänee mennä paikanpäälle ihmettelemään ja vertailemaan.
En valitsisi yhtään telkkaria sen ohjelmiston perusteella. LG:llä on paras kuvanlaatu mitä on, noissa niiden OLED TV:issä. Muutoin on aika se ja sama minkä television valitsee, 2v päästä siihen tuskin enää mitään päivityksiä saat, kun se LG haluaa myydä sulle sen seuraavan telkkarin. Siksi onkin olemassa noi apple tv:t ja chromecastit. Eli jos ostat telkkaria niin osta se sen telkkarin takia ja unohda suosiolla ne ohjelmistot, ne on vaan sitten kiva boonus kaupan päälle, jos ne toimii ja sen aikaa kun ne toimii.
 

HockeyForLife

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wild
Pari kuukautta olen omistanut Samsungin 55" 4K UHD -television. Eli Samsungin 6-sarjaa siis.. pakko sanoa että hieman pettynyt olen vajaan tonnin telkkariin. Urheilua katsellessa tulee ilmi nuo epäkohdat, kun liikkeen perässä ei kuva pysy. Välillä mietin, että onko TV:ssä oikeasti joku vika, kun futiksen mm-skaboissa välillä vilkkuu vähän pelipaidan värit pelaajan kropan ulkopuolella, kun liikettä on kentällä tai lähikuvaa pelaajasta juoksemassa. Onko se nyt siis normaalia? Itseä ainakin häiritsee välillä, kun asiaa rupeaa miettimään pelin keskellä.. Edellinen TV oli liian pieni, mutta ei siitä isommastakaan niin paljoa iloa ole, jos kuvan taso ei yllä riittävän korkealle.
 

Kersakovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, AFC(NFL)
Pari kuukautta olen omistanut Samsungin 55" 4K UHD -television. Eli Samsungin 6-sarjaa siis.. pakko sanoa että hieman pettynyt olen vajaan tonnin telkkariin. Urheilua katsellessa tulee ilmi nuo epäkohdat, kun liikkeen perässä ei kuva pysy. Välillä mietin, että onko TV:ssä oikeasti joku vika, kun futiksen mm-skaboissa välillä vilkkuu vähän pelipaidan värit pelaajan kropan ulkopuolella, kun liikettä on kentällä tai lähikuvaa pelaajasta juoksemassa. Onko se nyt siis normaalia? Itseä ainakin häiritsee välillä, kun asiaa rupeaa miettimään pelin keskellä.. Edellinen TV oli liian pieni, mutta ei siitä isommastakaan niin paljoa iloa ole, jos kuvan taso ei yllä riittävän korkealle.

Tuo kokemasi "vika" johtuu melkoisella varmuudella siitä, että sinulla on päällä joku liikkeenparannusasetus ja se aiheuttaa vilkkumista. Näin ainakin on omalla kohdallani ollut käytännössä jokaisessa omistamassani televisiossa. Kokeilepas ottaa pois päältä kaikki liikkeenparannustekniikat niin hyvin todennäköisesti vaiva katoaa.
 

HockeyForLife

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wild
Tuo kokemasi "vika" johtuu melkoisella varmuudella siitä, että sinulla on päällä joku liikkeenparannusasetus ja se aiheuttaa vilkkumista. Näin ainakin on omalla kohdallani ollut käytännössä jokaisessa omistamassani televisiossa. Kokeilepas ottaa pois päältä kaikki liikkeenparannustekniikat niin hyvin todennäköisesti vaiva katoaa.

Okei suuret kiitokset vastaiksesta, illalla pitää testata. Olen nimittäin laittanut asetuksista juurikin liikkeenparannustekniikan päälle, koska nimensä mukaisesti ajattelin, että se auttaa urheilua katsellessa.. muutenkin olen vähän sörkkinyt nuita asetuksia mutta voipi olla, että osasyy siinäkin kun asiantuntija näissä en ole..
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Okei suuret kiitokset vastaiksesta, illalla pitää testata. Olen nimittäin laittanut asetuksista juurikin liikkeenparannustekniikan päälle, koska nimensä mukaisesti ajattelin, että se auttaa urheilua katsellessa.. muutenkin olen vähän sörkkinyt nuita asetuksia mutta voipi olla, että osasyy siinäkin kun asiantuntija näissä en ole..
Niissä liikkeenparannuksissa on yleensä useampia tasoja. Sinulla saattaa olla jokin hyvinkin agressiivinen versio päällä, mikä voisi tuollaiseen johtaa. Kannattaa kokeilla asetuksista vaihdella pois päältä ja eri tilojen välillä. Lähtökohtaisesti liikkeenparannuksen pitäisi olla nopeissa pallopeleissä parempi kuin ilman sitä. Et laittanut tarkkaa mallia niin ei oikein voi enempää auttaa.
 

HockeyForLife

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wild
Niissä liikkeenparannuksissa on yleensä useampia tasoja. Sinulla saattaa olla jokin hyvinkin agressiivinen versio päällä, mikä voisi tuollaiseen johtaa. Kannattaa kokeilla asetuksista vaihdella pois päältä ja eri tilojen välillä. Lähtökohtaisesti liikkeenparannuksen pitäisi olla nopeissa pallopeleissä parempi kuin ilman sitä. Et laittanut tarkkaa mallia niin ei oikein voi enempää auttaa.

Samsung 55" 4K UHD Smart TV UE55MU6475 - Televisiot - Gigantti

Tuossa linkki omistamaani telkkariin. Vielä en TV:n äärelle ole päässyt mutta jos jotain vinkkejä on antaa vielä nuihin säätöihin niin mielelläni otan vastaan tässä tai yv:nä!
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Samsung 55" 4K UHD Smart TV UE55MU6475 - Televisiot - Gigantti

Tuossa linkki omistamaani telkkariin. Vielä en TV:n äärelle ole päässyt mutta jos jotain vinkkejä on antaa vielä nuihin säätöihin niin mielelläni otan vastaan tässä tai yv:nä!
Tästä voisit lähteä koittamaan. Elän uskossa että noi menee kuten aiemmatkin eli ekana tuumat, sitten on joku malli versio kirjaimina, sitten tulee se sarja mitä se on ja loput numerot on eri maakoodeja, mutta itse telkkarit on samoja. Samsung MU6300 LED TV Calibration Settings - RTINGS.com (linkki rtingssin kalibrointiin tuolle telkkarille) Tässä vielä 6500 version asetukset, noista varmasti löytyy ne parhaat Samsung MU6500 LED TV Calibration Settings - RTINGS.com
 
Viimeksi muokattu:

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Heitän tämän kyssäri tuolta toisesta ketjusta kehiin. Eli 4k, uhd ja hdr, niin ei vanhene heti huomenna. Mites esim. tämä telkkufakiirien mielestä? LG OLED55B7V 55" Smart 4K Ultra HD OLED ‐televisio – 55" – Televisiot – TV ja video – Verkkokauppa.com

LG:n ohjelmistoa on kehuttu eri foorumeilla, mitä olen selaillut, ja olisiko joku täälläkin siitä maininnut. Muutenkin LG:n telkut on kehuttu eri puolilla, joten olisiko tuossa noin niin kuin suuntaa hankinnalle?

Itse olen ollut tuohon LG:n telkkariin vähintäänkin tyytyväinen. Loistava kuva, kaukosäädin paras mitä olen käyttänyt ja toimivuus/helppokäyttöisyys saa kehut. Vaikea keksiä huonoja puolia.

Itse pitkään tein vertailua eri mallien osalta ja onneksi tuli muutama satanen enemmän laitettua ja tuo LG:n OLED hommattua. Hinta/laatusuhde kyllä kohdillaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös