Palstalaisten keskinäiset NHL-vedonlyönnit 2018–2019

  • 129 760
  • 1 054

Ni$pekt15

Jäsen
Suosikkijoukkue
BOSTON BRUINS
Siis onko tämä fantasypool paperi/kynä toteutuksella vai ESPN fantasydraftina? Jälkimmäinen kiinnostaa, pisteet sun muuthan siinä voi ite määritellä ja vuorotkin arvotaan.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Siis onko tämä fantasypool paperi/kynä toteutuksella vai ESPN fantasydraftina? Jälkimmäinen kiinnostaa, pisteet sun muuthan siinä voi ite määritellä ja vuorotkin arvotaan.

Paperi ja kynä, ilman vaihtoja. Kerran tarttee miettiä ja sit vaan nauttia kyydistä.
 

Hockey Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Kimi Räikkönen
Meikä hyppää myös Fantasy Pooliin messiin
 

Nick Neim

Jäsen
Joo, Fantasy Pooliin myös mukaan, ja se saa luvan olla sitten viimeinen vetoni runkosarjaan.
 

neks0n

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings, Juventus, HIFK, Darts
Sama homma, fantasy pooliin messiin jos mahtuu!
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Väliaikaraportti- sekä osallistujalistapäivitys Fantasy Poolin suhteen, kun kokeneempien vetäjien kanssa tuli vaihdeltua muutama sananen:

Mukana on tällä hetkellä 22 käyttäjää (mukaan mahtuu vielä!), joten siistiä, ootte olleet kiinnostuneita! Tässä vaiheessa haluan muistuttaa ilman mitenkään sormia osoittelemalla, että tässä tosiaan on rahapanos (10e) ja viime kaudella erityisesti hiljattain rekisteröineet/vähän palstalle viestejä kirjoitelleet jättivät pieniäkin summia maksamatta, joten varautukaa siihen tappioon ja kunnioittakaa palstalaisia, oddsit voitolle on aika pienet! Älkää nyt kukaan vetäkö hernettä nenään tästä, meinasin ehdottaa, että keräisin kaikilta osallistumismaksun itselleni kuten tein Hockey GM:n puolella (kai muhun sit luotetaan), mutta mä haluan uskoa teihin kaikkiin!

Sitten hieman Fantasy Pooliin liittyvää asiaa. HUOM! Varaustilaisuus järjestetään aikaisintaan elokuussa, todennäköisesti elokuun puolivälin jälkeen. Syiksi pari: joukkueet alkavat olla valmiita, training campit ovat alkamaisillaan ja mikä tärkeintä, pahin loma-aika on ihmisiltä ohi ja paluu arkeen alkaa olla lähellä, joten palsta-aktiivisuus lienee korkeampi. Jos nyt kaikki tulevat kertomaan, että elokuu-syyskuu akselilla ovat 2 kuukauden reissussa, niin pidetään se varaustilaisuus sitten huomenna. Heh.

Järjestän myöhemmin tuonne Vapaan puolelle äänestyksen (pingaan kaikki osallistujat sinne) muutamista kohdista, joihin toivon usealta vastauksia, koska menemme enemmistön mukaan. Äänestyksen sisältö tulee olemaan:

- Varaustilaisuuden järjestäminen (otetaanko tietyt kellonajat useammalle päivälle, sitä mukaa kun käy palstalla vai mitenkä, laitan useamman vaihtoehdon), saa ehdottaa! HUOM! jos tiedät olevasi esimerkiksi reissussa ja varaustilaisuus osuu juuri ristiin sen kanssa, voit tehdä etukäteen ns. mock draft-listan ja minä voin tehdä varaukset puolestasi).
- Kasvatetaanko kokoonpanoa esimerkiksi 9 hyökkääjään, viiteen puolustajaan ja kahteen maalivahtiin vai pidetäänkö pienemmässä (tämä edelleen kasvattaa sitä varaustilaisuuden kestoa, joten sitoutumista vaaditaan)?
- Meneekö koko potti voittajalle vai palkitaanko useampi? Ja kerätäänkö etukäteen osallistumismaksu vai ei?

Alkakaa tekemään jo muistioon listauksia ja pistäkää hyökkääjiä, puolustajia sekä maalivahteja paremmuusjärjestykseen. Helpottaa kummasti ja nopeuttaa varausta. Jos mennään vanhalla tutulla kymmenen pelaajan kokoonpanolla, listalla tulisi ilman lisäjäseniä olla 220 pelaajaa. Kuulostaa paljolta, mutta NHL:n pistepörssi on aika hyvä apuväline noin esimerkiksi. Tutustutte samalla pelaajiin!

Ping vielä tällä hetkellä osallistujille, kommentoikaa, jos tulee jotain.

@Lico
@Knap
@LostHorizon
@Avuton tunari
@Frolikov
@Roo
@Malkkinen
@Gemondo
@F#21
@Abdel
@Jääkaappi
@FutureHockey
@Salming
@red.machine
@HOOLIGAN_
@KaljaVeikko
@Mängimies
@Hockey Puck
@limini
@Kari Runk
@PVainio3
@neks0n
 
Viimeksi muokattu:

Esgo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit pre KHL
Mukana poolissa, jos tilaa riittää.

Ps. Mun mielestä ok, että luotettava palstalainen kuten Lico kerää osallistumismaksut, ettei tule ikäviä yllätyksiä tai pitkiä karhuamisprojekteja.
 

Ni$pekt15

Jäsen
Suosikkijoukkue
BOSTON BRUINS
Siis tapahtuuko varaaminen yv puolella yksi kerrallaan. Voi kestää aika kauan ja varmaan tulee päällekkäin varauksia jne. Kyllä mää melkein suosittelisin espn tai yahoon käyttöä, kuullostaa nimittäin omaan korvaan aika hankalalta tavalta selailla kaikki menneet ukot läpi jo kolmannella kierroksella..
Ja ehottamasti rahat etukäteen jos noin monta ja uusia nimiä. Jotku tekee nikin ja osallistuu kaikkiin vetoihin freerollaten kuten Molkke teki ja tappion uhatessa katoaa äkkiä uuden nikin taakse...
 

Knap

Jäsen
Siis tapahtuuko varaaminen yv puolella yksi kerrallaan. Voi kestää aika kauan ja varmaan tulee päällekkäin varauksia jne. Kyllä mää melkein suosittelisin espn tai yahoon käyttöä, kuullostaa nimittäin omaan korvaan aika hankalalta tavalta selailla kaikki menneet ukot läpi jo kolmannella kierroksella..
Ja ehottamasti rahat etukäteen jos noin monta ja uusia nimiä. Jotku tekee nikin ja osallistuu kaikkiin vetoihin freerollaten kuten Molkke teki ja tappion uhatessa katoaa äkkiä uuden nikin taakse...
Itse olen tykännyt perinteisestä tavasta, eli Peliluolaan varausketju, jonnekka jokainen käy vuorollaan varamaassa pelaajansa. Itse yleensä olen koko draftin ajan tuossa ketjussa ja päivittelen sitä, mahdollisesti muilla välilehdillä teen jotain "turhaa", jotta oon nopeasti varaamassa, ettei muidenkaan aika veny minun takia. Varattujen pelaaminen seuraaminenkin aika helppoa. Teet listan, jossa vähintään niin paljon pelaajia per pelipaikka, kun varattavia voi mennä ja pyyhit ne pelaajat yli sitten. Ei noissa drafteissa kovin usein päälekkäisvarauksia edes tule.

Rahapotin siirtämisen suhteen mulle on oikeastaan ihan sama. Uskon, että kaikki pystyy 10e maksamaan vedon hävittyänsäkkin.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Siis tapahtuuko varaaminen yv puolella yksi kerrallaan. Voi kestää aika kauan ja varmaan tulee päällekkäin varauksia jne. Kyllä mää melkein suosittelisin espn tai yahoon käyttöä, kuullostaa nimittäin omaan korvaan aika hankalalta tavalta selailla kaikki menneet ukot läpi jo kolmannella kierroksella..
Ja ehottamasti rahat etukäteen jos noin monta ja uusia nimiä. Jotku tekee nikin ja osallistuu kaikkiin vetoihin freerollaten kuten Molkke teki ja tappion uhatessa katoaa äkkiä uuden nikin taakse...

Hyvin se on aikaisemmin sujunut ja tarkoitus ei todennäköisesti ole edes suorittaa varausta saman päivän aikana. Siinähän menisi 30 pelaajalla ikä ja terveys.

Knapin kertomaa tapaa varaustilaisuudessa olen itsekin käyttänyt ja kertaakaan en ole itse varannut jo varattua pelaajaa.

Jos ESPN:n tai Yahoon kautta pystyy tekemään listat etukäteen niin, että automaattisesti varaa sen pelaajan, joka ylimpänä listalla, niin se vois olla ihan hyvä tapa kyllä ja ottamaan ton sovitun määrän pelaajiakin eli tällä hetkellä 6-3-1. Mihinkään vaihto- ja waiver-rumbiin ei lähdetä. Ja mun puolesta ESPN:ää tai Yahoota voidaan käyttää pistelaskussakin, jos sinne tosiaan voi laittaa vain nuo kolme pistekategoriaa.

Mulle käy myös perinteinen tapa, mutta tossa ESPN:n tsydeemissä on se hyvä puoli, että se laskee pisteet itse, jos siis mahdollista asentaa meidän pistelaskusysteemi. Myös se, jos listat voi tehdä etukäteen sinne numeroon 300 asti.
 

Frolikov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hyvin on porukkaa mukana, maksun suhteen järjestävä taho saa päättää haluaako etukäteen osalistumismaksun. Harmi että vasta nyt löytänyt tämän forumin, täällä asiallista toimintaa ja hauskoja vetoja.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Hyvin se on aikaisemmin sujunut ja tarkoitus ei todennäköisesti ole edes suorittaa varausta saman päivän aikana. Siinähän menisi 30 pelaajalla ikä ja terveys.

Knapin kertomaa tapaa varaustilaisuudessa olen itsekin käyttänyt ja kertaakaan en ole itse varannut jo varattua pelaajaa.

Jos ESPN:n tai Yahoon kautta pystyy tekemään listat etukäteen niin, että automaattisesti varaa sen pelaajan, joka ylimpänä listalla, niin se vois olla ihan hyvä tapa kyllä ja ottamaan ton sovitun määrän pelaajiakin eli tällä hetkellä 6-3-1. Mihinkään vaihto- ja waiver-rumbiin ei lähdetä. Ja mun puolesta ESPN:ää tai Yahoota voidaan käyttää pistelaskussakin, jos sinne tosiaan voi laittaa vain nuo kolme pistekategoriaa.

Mulle käy myös perinteinen tapa, mutta tossa ESPN:n tsydeemissä on se hyvä puoli, että se laskee pisteet itse, jos siis mahdollista asentaa meidän pistelaskusysteemi. Myös se, jos listat voi tehdä etukäteen sinne numeroon 300 asti.

@Ni$pekt15 vastaa tähän kun kerkeet! Kiinnostaa myös toi tilastointi, kun siinä ESPN:n versiossa se oli semmonen 1vs1 viikottainen systeemi, nyt on kuitenkin tarkoitus laskea tehopisteet sekä maalivahtien pisteet yhteen ja löytää voittaja.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Hyvin on porukkaa mukana, maksun suhteen järjestävä taho saa päättää haluaako etukäteen osalistumismaksun. Harmi että vasta nyt löytänyt tämän forumin, täällä asiallista toimintaa ja hauskoja vetoja.

Laitetaan tämäkin äänestykseen sitten aikanaan ja enemmistön mukaan mennään. Nopeasti mietittynä vedossa on jo ainakin 10 jäsentä, joihin mulla on täysi luotto ja muutamalla kokemustakin osallistumismaksujen keräämisestä.
 

Salming

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Vegas Golden Knights
Itse olen tykännyt perinteisestä tavasta, eli Peliluolaan varausketju, jonnekka jokainen käy vuorollaan varamaassa pelaajansa.
Juuri näin. Kyllähän näiden fantasypoolien suola on se, että saa päivitellä minuutin välein varausketjua foorumilla ja pyyhkiä sitä mukaa omasta listasta pois varattuja pelaajia.

Nyt kun on näin paljon jo osallistujia, voisi melkeinpä palkita myös toiseksi tai kolmanneksi sijoittuneet.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Juuri näin. Kyllähän näiden fantasypoolien suola on se, että saa päivitellä minuutin välein varausketjua foorumilla ja pyyhkiä sitä mukaa omasta listasta pois varattuja pelaajia.

Nyt kun on näin paljon jo osallistujia, voisi melkeinpä palkita myös toiseksi tai kolmanneksi sijoittuneet.

Ongelma tässä on vain tuo osallistujamäärä ja on käytännössä mahdotonta löytää yhteinen, sopiva aika kaikille. Mielestäni noita valmiita draff-alustoja onkin syytä harkita erityisesti, jos sinne saa ne valmiit listat etukäteen tungettua ja tietokone valitsee oikean pelaajan, mikäli et ole paikalla. Toki se vaatii tarkempaa suunnittelua, mutta se on sitten niin.

Mutta mä oon todella aktiivinen palstalla, niin mulle tämä perinteinen järjestelmä ei ole ongelma, päinvastoin.
 

Knap

Jäsen
Ongelma tässä on vain tuo osallistujamäärä ja on käytännössä mahdotonta löytää yhteinen, sopiva aika kaikille. Mielestäni noita valmiita draff-alustoja onkin syytä harkita erityisesti, jos sinne saa ne valmiit listat etukäteen tungettua ja tietokone valitsee oikean pelaajan. Mutta mä oon todella aktiivinen palstalla, niin mulle tämä perinteinen järjestelmä ei ole ongelma, päinvastoin.
Se on totta, että yhteisen ajan löytäminen on hyvin vaikeaa. Mutta jos sellainen olisi mahdollista löytää, niin se on todennäköisesti syksyn alkuaikoina, eli elokuun puolenvälin jälkeen - syyskuun alussa. @Salming kanssa samaa mieltä, että ehkä yksi aspekti poistuu josta itsekkin pidän, mutta ei se maailmaa kaada, mikäli mentäisiinkin jollain fantasysivulla. Tosin tuo automaattinen lista saattaa vaikuttaa draftin online paikallaolija määrään, mutta sille ei voi mitään.
 

Salming

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Vegas Golden Knights
Ongelma tässä on vain tuo osallistujamäärä ja on käytännössä mahdotonta löytää yhteinen, sopiva aika kaikille.
Ihan hyvinhän tuon draftin voi levittää usealle illalle tai jopa viikolle, kunhan aloittaa reilusti ennen kauden alkua. Jokainen käy vain varaamassa sitten tosiaan tietyn aikaikkunan sisällä. Perinteistä tapaa puoltaisi myös se, että jälkikäteen voi vuosienkin päästä selata varausketjua ja nostalgisoida historian ensimmäistä NHL-poolia eli jos käytetään jotain automatisoitua sivustoa, silloin muistijäljeksi jää lähinnä joku kopioitu listaus.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Kärpät vs Jukurit
  • 2.20
  • 3.80
  • 2.92
Pelicans vs HIFK
  • 1.86
  • 3.80
  • 3.80
Tappara vs TPS
  • 1.76
  • 4.10
  • 4.00
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös