Tavallinen suomalainen mies

  • 8 329
  • 57

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tavallinen suomalainen mies voi mennä lenkkikamat päällä Olarin Prisman kassajonoon täysin häpeilemättä sitä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
@Useful Idiot hitto, mähän olen sittenkin tavallinen suomalainen mies. Just äsken kävin Olarin Prismassa lenkkikamat niskassa. Eikä hävettänyt.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Minä en ole tavallinen suomalainen mies. Ovat välillä niin sanoneetkin.

Ehkä olisi helpompaa olla tavallinen suomalainen mies.

Mutta senlainen helppous ei sovi luonteelleni.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Tähän ketjuun sopii aika oivallisesti tämä Uuden Suomen kirjoitus miehistä.
On helppoa olla mies — ArnoKotro (linkki Uuden Suomen puheenvuoropalstalle)
Luin äsken Kotron kirjoituksen ja pistin jakoon FB:hen tagilla #Wetoo.

Hyvä kirjoitus Arnolta jossa tuo esiin nykymeiningin jossa miehet ovat pelkkiä sikoja jotka hakkaa vaimoaan ja kourii vieraita. Ovat tyhmiä kuin saappaat ja jotka voidaan poistaa tarpettomina maan päältä kun saadaan tarpeeksi siittiöitä talteen.

Ei voi kuin ihmetellä kuinka helposti akat saadaan lietsottua täyteen hysteriaan jollain metoo-kampanjoilla.

Tämä maa on täynnä kunnon miehiä mutta kun tolkku lähtee päästä niin ollaankin pelkkiä vaimonhakkaajia ja pervoja laiskureita. Hohhoijaa.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
@Sniper nostan lippistä tai vedän käden lippiksen lippaan, nostan Karjala-tölkin lippikseen vai miten se nyt sattuukaan menemään.
Arvostan avautumistasi, ja arvostan asennettasi, koen jopa sielujen sympatiaa. Näillä pienillä tunteiden paljastuksilla se julkisuudelta piilossa lymyilevä suomalainen mies kokee olevansa jotenkin normaali, meitä on muitakin.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Tähän ketjuun sopii aika oivallisesti tämä Uuden Suomen kirjoitus miehistä.
On helppoa olla mies — ArnoKotro (linkki Uuden Suomen puheenvuoropalstalle)

Tiedostavat ihmiset eivät näitä juttuja lue. Laitan kuitenkin vielä piruuttaani lainauksen Kotrolta, viitaten lähes kaikkiin nykypäivän mieskuvasepustuksiin, roolimanipulaatioon:
"Sitten on vielä yksi pyyntö. Vaihdapa kirjoituksessa miehen paikalle jokin muu ihmisryhmä ja kokeile, miltä kuulostaa."
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jotkut naiset valittelee ettei miehet puhu tunteista, mutta eihän me mitään tunnetta jätetä kertomattakaan. Me vaan ei murehdita eikä varsinkaan pyöritellä asioita niin turhan monimutkaisesti. Tietty jos saa valita niin ottais tän.

Toisaalta tällaisessa viikon ryyppyputkessa on kiva kun just tunteilee. Tänäänkin aamuyöstä kuuntelin kymmenen kertaa Maarit Hurmerinnan Lainaa vain ja itkin.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Suomalainen mies voi käydä aamuröökillä vain pelkät bokserit jalassa. Naapurin puuma vähän katto kyllä mutta kärsiköön.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Hyvä kirjoitus Arnolta jossa tuo esiin nykymeiningin jossa miehet ovat pelkkiä sikoja jotka hakkaa vaimoaan ja kourii vieraita. Ovat tyhmiä kuin saappaat ja jotka voidaan poistaa tarpettomina maan päältä kun saadaan tarpeeksi siittiöitä talteen.
Minua ärsyttää se että vouhkataan asioista (kuten miesten kataluudesta). Minä en halua miehiä hävittää eikä minulla ole mitään antipatioita miehiä kohtaan vaikka minut on raiskattu. Koska jokainen ihminen on yksilö enkä mitenkään halua yleistää miehiä johonkin kategoriaan. Olen tavannut hyvin erilaisia ihmisiä, tyyppejä, miehiä ja naisia.
Anteeksi OT kun en ole tavallinen mies.
 

scholl

Jäsen
Tavallinen suomalainen mies voi mennä lenkkikamat päällä Olarin Prisman kassajonoon täysin häpeilemättä sitä.

He eivät olleet pukeutuneet lenkkikamoihin, vaan täysin epäloogisesti kaikenlaisia sekalaisia retalevaatteita päällä.

Jos olisi kuntoilijoita lenkkikamoissa, niin se olisi kai ollut sellaista sauvakävelymeininkiä. Vaikea sanoa, koska en normaalisti käy koskaan Prismassa, enkä tunne tavallisia suomalaisia miehiä tai lenkkeilijöitä. Nytkin kävin Prismassa vain sen vuoksi, että se toimi varikkona. Jos juoksen jonkun randommatkan kuten nyt 32,71km kierrellen eri mestoja, niin en voi toimia kuten formulaykkösissä ja kurvata radalta varikolle jonkun suunnitelman mukaisesti, vaan pitää olla sen suhteen joustava ja ajatella: tuolla myydään ehkä juomaa, menen sinne sisään. Joku pikkukauppa tai kioski on tietysti nopeampi pistäytyä kuin mitä Prisma oli. Siellä ei ollut mitään pikakassaa. Tai olisi ollut itsepalvelukassa, mutta niihin ei käy kolikot laisinkaan. En viitsinyt kiilatakaan jonossa olevia, kun kyseessä oli harjoitus, eikä kilpailu. Joskus tosin saan automaattisesti tietä. Kerran esim. joku vanha rouva teititteli minua Westendin Alepassa ja ehdotti, että ohittaisin heidät, niin en tuhlaa aikaani. Se oli ensimmäinen kerta, kun minua on Alepassa teititelty. En jaksa asiaa sinänsä edes nykyään muuten miettiä. Vielä joskus 90-luvun puolivälissä jaksoin soittaa kauppaketjujen pääkonttoreihin, jos henkilökunta oli minua sinutellut tai vaihtoehtoisesti nostaa närkästyneenä kohun. Mukavaa kyllä, jos edes jotkut asiakkaat ovat kohteliaita.
 
K

Kiekkokatsoja

Tavallinen suomalainen mies, yritetään tappaa sukupuuttoon. Pian se tehdään myös tulevan hallituksen kautta, lisää verottamalla.
Tavallinen suomalainen mies yrittää käydä töissä. Työmatkat hän kulkee vanhalla bensa-autollaan. Ruokatauolla hän haluaa syödä ruokaa, jossa on myös lihaa.
Kotona hän viihtyy, mutta toisinaan hän menee kaljalle baariin. Jos rahat riittää, niin hän käy lätkäpelissä + baarikaljalla. Baarissa hän pohtii, että pitäisikö alkaa hinttariksi, kun yksikään muija ei ole kiinnostunut. Nykytrendien mukaan, hinttareilla menee hyvin. Ainakin telkussa näin näkyy olevan. Loppuillasta hän ostaa grilliltä rasvamättöä. On saada turpaan grillillä, koska vilkaisee jonossa olevan bimbon persettä liian pitkään. Lopulta hän ajaa jollain haisevalla vanhalla ihme taxilla kotiin. Abdullah on nopea kuski, joten kotiin pääsee mukavan äkkiä. Maksu on vähintään kaksinkertainen aikaisempaan verrattuna, koska hän ei lähtiessä muistanut kysyä hintaa. Kuittia kyydistä ei anneta, ehkä ei verojakaan makseta.
Tavallinen suomalainen mies maksaa runsaasti veroa, niin työssäkäymisestään, kuin baarireissultaankin. Ja uusi hallitus tulee korottamaan näitä maksuja.
Tästäkin huolimatta tavallinen suomalainen mies on tyytyväinen. Ainakin sen hetken, kun hän on kännissä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Luin alkuun että ketjun aloittanut nimimerkki oli "Runkkari" ja naurahdin sekä mietin että useammankin ketjun perusteella tämä on täysin totta.
Jo pelkästään se kuinka monella on Tohtori Gerhard kaverilistalla, kielii karua kieltään tästä.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
On monenlaista ketjua ja juttua. Mm. vähemmistöistä, ja erinlaisista ihmisistä.
Tämä ketju on tavallisen suomalaisen miehen!
Ihan taviksen. Ei tarvitse olla homppeli, vahvan nykytrendien mukainen suvaitsevainen, mee too kannattaja, vaan tavallinen suomalainen mies.
Kertoa voi, miten tavallinen mies, voi olla omanlaisensa! Millainen on tavis mies, mutta jollain tavalla omanlaisensa?
Tuskin tarvitsee olla vahvan poikkeava, koska meitä tavallisia, mutta omanlaisiaan on hyvin paljon.
Sana on vapaa, kunhan me tavikset herätään.

Tavallista miestä ei ole olemassakaan. Se on vain myytti, stereotypia ja tietysti politikointia vahvistaakseen jonkun kuvitelmia muuttumaan vallitsevaksi käsitykseksi. Kaikki miehet, niin kuin kaikki ihmiset ovat tavallisia, olivatpa millaisia tahansa, jokainen uskomustensa ja kuvitelmiensa summa, luullen liikoja tai liian vähän viiteryhmänsä merkityksestä. Tavalliset ihmiset (siis myös miehet) noudattavat luonteidensa ja ympäristövaikutusten kaaoksessa syntynyttä mielikuvaa ihmisyyden toteuttamisesta, tiedostaen tai tiedostamattaan. Hieno on tuo viimeinen lauseesi, herääminen olisi kaikkien kohdalla toivottavaa asiassa kuin asiassa. Se ei kuitenkaan tarkoita mitään stereotypian ruokkimista, eikä ole tavallisuuden synonyymi.

Tavallinen mies on siis yhtä todellinen asia kuin merenneito, kummastakin on tarinoita, kauniita ja kauheita, mutta kumpainenkin pelkkää nuotiotarinointia kaukana todellisuudesta. Toivottavasti avaamasi ketju synnyttää ihmisissä oikeanlaista eksistentiaalista pohdintaa ja jos ei, niin ehkä sitten lisää nuotiotarinoita ja satuja vailla todellisuuden turhaa painolastia ajattelemisen tärkeydestä haaveilun sijaan, sillä kuuluuhan sekin tavallisen ihmisen tarvehierarkiaan.
 
K

Kiekkokatsoja

JypFabu, on tavallisia miehiä olemassa. Tai parempi sana siihen olisi perinteinen suomalainen mies. Joidenkin mielestä sana juntti, olisi täydellinen kuvaamaan sitä.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Minä olen tavallinen suomalainen mies...
Minä olen tavallinen suomalainen mies. Arvostan kotia ja isänmaata, mutta en uskontoa, enkä kuulu kirkkoon.

Tykkään asua kaupungissa, mutta kuitenkin sen laitamilla siten, että on omaa pihaa ja sauna. Taloyhtiön suomin eduin kuitenkin. Tykkään marjastaa, sienestää ja liikkua luonnossa. Haluaisin aloittaa metsästyksen, mutta en ole saanut sitä aikaiseksi. Penkkiurheilu on intohimoni, mutta lisäksi harrastan muutenkin paljon liikuntaa. Arvostan naisia ja pidän naisista. Jos joku mies haluaa tykätä miehistä, se on mielestäni ihan ok sekin.

Uskoin avioliittoon, kunnes erosin. Tykkään keskioluesta, ja olen kehittänyt viime aikoina mieltymyksen erikoisoluisiin. Lihaa en juurikaan syö, mutta grillaamisessa sitä kuitenkin kuluu. Vedän kännit kun siltä tuntuu, mutta en ole taipuvainen rähisemään humalassa.

Yksinasuvana kotonani on vain miesten töitä, joista siivouksen olen ulkoistanut yritykselle. En vaihda itse renkaita, koska parikymppiä on pikkuraha, mutta olen rakentanut itse terassin ja roskakatoksen. Pesen kaikki vaatepyykkini samassa koneellisessa, mutta osaan myös lajitella ne eri tavoin ja ymmärrän kyllä pesuohjelmien erot ja merkityksen. Omistan vaaleanpunaisen kauluspaidan, mutta pääosin valitsen päälleni sen mitä kaapista satun käteen saamaan. Yleensä farkut ja paidan. Ostan vaatteita vain pakosta, eli kun edelliset ovat niin kauhean näköisiä, ettei niitä enää voi käyttää. Käytän kuitenkin vaatteisiini paljon rahaa paremman laadun toivossa.

Minulla on yksi poika ja kasvatan häntä kuten parhaaksi näen. Koitan saada innostumaan penkkiurheilusta ja urheilusta, mutta eipä tuo nyt kolmevuotiaana vielä suurta kiinnostusta kumpaankaan näe. Jos vanhempana haluaa olla jotain muuta kuin poika niin saa puolestani olla.En usko, että lasta täytyy kasvattaa mihinkään sukupuoleen, kyllä tuo on batmanin ja pyssyleikit keksinyt jo ilman opastustakin. Toivottavasti oppisi kuitenkin tunteitaan näyttämään enemmän kuin isänsä, ja pyrin kasvattaessani näyttämään enemmän tunteita kuin oma isäni, mutta ei se helppoa ole. Ja kunhan ainakin tietäisi että mihin tahansa asiaan voi aina tulla minulta apua pyytämään. Sen olen kuitenkin oppinut omalta isältäni, ja se ei ole vähän se.

Tämä viesti ei siis ollut missään nimessä tarkoitettu arvostelemaan sinun valintojasi, vaan tykkäsin formaatista ja kopioin sen omaan viestiini. Ei me niin kovin erilaisia olla, vaikka vähän ollaankin.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
parempi sana siihen olisi perinteinen suomalainen mies. Joidenkin mielestä sana juntti,

Tämähän on kuitenkin pelkkä näkövinkkelikysymys, En kuitenkaan lähtisi myöskään yhdistämään sanoja perinteinen suomalainen mies ja juntti, ovat tyhjiä stereotypioita verrokkina taas. Perinteisesti on ollut ja on monin eri tavoin ajattelevia ja olevia ihmisiä ihan kaikkialla ja monet katsovat toisia kieroon, kun niin on opetettu tai kuvitellaan sillä vahvistavansa olemistaan sosiaalisessa hierarkiassa ja joukkoon kuulumisessa, ihan ihmisen tavallisuutta tämäkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös