Sekalaisia kysymyksiä HIFK:sta

  • 606 221
  • 2 427

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tai sit vaan kerrotaan pojille, että kevät on isojen pelien aikaa eikä silloin höpistä pelaajille ennen peliä. Pelin jälkeen voi mennä kahvion ulkopuolelle venaamaan ja heittämään läpyt.

Itse en esimerkiksi koskaan edes tervehdi tuttuja pelaajia ennen pelejä, edes runkosarjassa, jos pelaaja ei itse ensin moikkaa mua. Niiden duuni on saada itsestään kaikki irti ja fanien tehtävä on taata heille paras mahdollinen työrauha ennen pelejä.

Ja pojalle voit sanoa, että aina tulee HIFK:ssa joku mielenkiintoinen pelaaja, jota seurata :). Huolet pois.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Niiden duuni on saada itsestään kaikki irti ja fanien tehtävä on taata heille paras mahdollinen työrauha ennen pelejä.

Tämä. Vaikka pelaaja olisi ystävällinen ja antaisi kuvat ja muut, niin ei se silti tarkoita hänen pitävän siitä.

Se mitä ei myös ymmärretä, että vaikka se oma visiitti kestäisi näennäisesti vain minuutin, niin siellä voi olla kymmenen muutakin muksua hinkumassa samaa.

Joukkue järjestää pitkin kautta kaikenlaisia lapsille tarkoitettuja fanijuttuja ja nyt ei ole sellainen. Menette kävelylle halliin ja ihailette kauempaa, koska oletettavasti pelin jälkeen alkaa olla jo liian myöhä nuoremmalle väelle.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Emme varmasti mene häiriköimään, jos on jotain kesken.
Olen opettanut poikia kunnioittamaan julkisuuden henkilöiden yksityisyyttä.
Vanhempi näistä on ollu samalla jäällä Liigaukkojen kanssa hönäilemässä, joten ei ne meille ihan ufoja ole.
Kunhan nyt kelailin, että olis iso juttu skideille heittää sana, kaks sankareidensa kanssa.
Kerron vielä sulle @pernaveikko että meillä on itsellä noin 30 tapahtumaa kaukalossa kauden aikana, ja aina viikonloppuisin, eli ei juuri ehditä "pitkin kautta" oleviin lasten tapahtumiin, koska asumme böndellä.
Ja tosta Hessusta @BOL on sanottava, että vaikka mä eläisin 100 vuotiaaksi, en yhtä hyvää suomalaispakkia näe.
Että sikäli oot ihan yössä.
Toki diggaa poika Kangestakin ;)
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Kake74 , meinaat, että suosikkipelaajan pitää olla aina joukkueen paras pelaaja tai se kaikkein ”ilmeisin” ykköspelaaja? Itse olet yössä. Monen suosikkipelaaja tai paras esimerkki on hyvinkin usein joku ihan muu kuin se kaikkein ilmeisin. Nää on fiilisjuttuja ja hyvin usein ne parhaat fiilikset tulee jostain muusta kuin videoclippi-kerhon kokoontumisesta. Toki Heiskanen on huikee ja häntä pitääkin fanittaa.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
@Kake74 , meinaat, että suosikkipelaajan pitää olla aina joukkueen paras pelaaja tai se kaikkein ”ilmeisin” ykköspelaaja? Itse olet yössä. Monen suosikkipelaaja tai paras esimerkki on hyvinkin usein joku ihan muu kuin se kaikkein ilmeisin. Nää on fiilisjuttuja ja hyvin usein ne parhaat fiilikset tulee jostain muusta kuin videoclippi-kerhon kokoontumisesta. Toki Heiskanen on huikee ja häntä pitääkin fanittaa.
No on tää nyt ihme naulaamista, poika on 8-vuotias.
Ja ymmärtää lahjakkuuden päälle, koska haluaa oppia lisää Hessua seuraamalla.
Diggaa myös Finleya ja Muulia.
Nuorempi on ite maalissa, suosikit Hude ja Keke.
Mutta oon vitun pahoillani, kun otin tän puheeksi.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta oon vitun pahoillani, kun otin tän puheeksi.

Ei nyt uhriutua tarvitse kuitenkaan. Ei tässä mitään henkilökohtaista ole ja pojalle tsemppiä. Heiskasia ei joka vuosi tule, mutta kiinnostavia pelaajia löytyy vuosittain. Joskus ne parhaat esikuvat on niitä, joita kaikki ei diggaa ja niihin saattaa tutustua ihan oikeastikin :).
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Tää kyssäri ei liity pelkästään IFK:n. Laitetaan se nyt kuitenkin tänne, kun on jo kauan mietityttänyt, enkä vastaukseen ole törmännyt..
Miksi jatkoajat ja -erät aloitetaan väärään päätyyn?
Ymmärrän kyllä sen, että mennään jokatoisella, mutta miksi?
Eikö kotijoukkueella pitäisi olla tässä etu ja sitä ei ole, vaan pikemminkin päinvastoin, kun hyökätään "väärään" päätyyn.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tää kyssäri ei liity pelkästään IFK:n. Laitetaan se nyt kuitenkin tänne, kun on jo kauan mietityttänyt, enkä vastaukseen ole törmännyt..
Miksi jatkoajat ja -erät aloitetaan väärään päätyyn?
Ymmärrän kyllä sen, että mennään jokatoisella, mutta miksi?
Eikö kotijoukkueella pitäisi olla tässä etu ja sitä ei ole, vaan pikemminkin päinvastoin, kun hyökätään "väärään" päätyyn.

Hemmetin hyvä kysymys ja olen tuota miettinyt monestikin. Se jopa vähän vituttaa, koska jengi saisi väsyneenä mukavan lisäbuustin jatkoerään fanipäädystä. Täytyy selvittää miksi menee ns. väärinpäin tuo.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@-BR- , johtunee siitä, että kysymyksessä on 4. erä, eli parillinen ja parilliset erät pelataan väärään päätyyn. Pelihän ei ala alusta, vaan jatkuu ratkaisuun asti.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
@-BR- , johtunee siitä, että kysymyksessä on 4. erä, eli parillinen ja parilliset erät pelataan väärään päätyyn. Pelihän ei ala alusta, vaan jatkuu ratkaisuun asti.

Jees, mutta voikohan tuohon jotenkin vaikuttaa. Onhan Liigassa edelleen erikokoisia kaukaloitakin, mikä on mun mielestä täysin järjetöntä. Tuossa joku puolenvaihto-case jatkoajalle kuulostaisi aika pieneltä :)
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
@-BR- , johtunee siitä, että kysymyksessä on 4. erä, eli parillinen ja parilliset erät pelataan väärään päätyyn. Pelihän ei ala alusta, vaan jatkuu ratkaisuun asti.
Joo, niinkuin tuossa tuon jokatoisen jo mainitsinkin, niin ymmärrän että mennään jokatoisella.
Minusta olisi kuitenkin järkevää jos se ei olisi näin, koska näin kotiedusta ei tässä tärkeässä ekassa je:ssä ole hyötyä.
En ymmärrä miksi tätä ei voisi muuttaa?
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onkohan tuo ihan sääntökirjassa, että parillisissa ja parittomissa erissä pelataan jatkoerissäkin eri suuntaan? Luulisi, että ei vierasjoukkuettakaan haittaisi, jos joutuisi pelaamaan ensimmäisen jatkoerän "omaan suuntaansa", kun vaihtomatka on lyhyempi ja todennäköisesti fanikatsomo hyökkäyspäässä.

Mutta itse asiassa sitä olin tulossa kysymään, että onkohan Kollien päättyneellä kaudella käyttämän paidan design tehty "tyhjästä" vai pelasiko edustus esim. jonkun talviklassikon tai muun erikoismatsin suurinpiirtein samanlaisissa paidoissa? Jotain tuttua siinä on - ja jotain yhtäläisyyksiä kamalaan TSKA-paitaan, mutta olkapäiden tähdet on sentään oikeaa mallia. Kollithan veti monta kautta putkeen hienossa "TopMan"-paidassa, missä olkapäiden tähdet oli korvattu Kolli-logolla ja mainoksettomana se oli pirun hieno, mutta alkushokin jälkeen diggaan kyllä tätä uuttakin paitaa kovasti. Melkeinpä nämä Kollien kotipaidat on edustuksen erikoispaidat poislukien nykyään peliasujen lippulaiva.

Näkyy hyvin joka suunnalta vaikka tässä HIFK:n kotisivulta löytyvässä kuvassa.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Onkohan tuo ihan sääntökirjassa, että parillisissa ja parittomissa erissä pelataan jatkoerissäkin eri suuntaan? Luulisi, että ei vierasjoukkuettakaan haittaisi, jos joutuisi pelaamaan ensimmäisen jatkoerän "omaan suuntaansa", kun vaihtomatka on lyhyempi ja todennäköisesti fanikatsomo hyökkäyspäässä.

Sääntökirjassa tuo on tosiaan määritelty:

SÄÄNTÖ 50 – KENTTÄPÄÄTYJEN VAIHTAMINEN
i. Joukkueet aloittavat ottelun puolustamalla sitä maalia, joka on lähinnä joukkueen pelaajapenkkiä.
ii. Joukkueet vaihtavat kenttäpäätyjä jokaisen varsinaisen peliajan erän tai jatkoerän jälkeen. Joukkueet eivät vaihda kenttäpäätyjä, jos jäätä ei kunnosteta (ts. ennen viiden tai kymmenen minuutin jatkoaikaa), eivätkä ne vaihda kenttäpäätyjä ennen voittomaalikilpailun alkua. [...]


Mutta itse asiassa sitä olin tulossa kysymään, että onkohan Kollien päättyneellä kaudella käyttämän paidan design tehty "tyhjästä" vai pelasiko edustus esim. jonkun talviklassikon tai muun erikoismatsin suurinpiirtein samanlaisissa paidoissa? Jotain tuttua siinä on - ja jotain yhtäläisyyksiä kamalaan TSKA-paitaan, mutta olkapäiden tähdet on sentään oikeaa mallia.

Aloin mielenkiinnosta etsimään Talviklassikoiden paitoja ja tosiaan, onhan Kollien design melko lähellä 2014-mallia.
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK:llä tänään kolme Teemua (Eronen, Tallberg, Engberg).

Tuleeko mieleen muita matseja / kausia jolloin olisi ollut useita saman-nimisiä rosterissa? :D
 

Ardbeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, New York Rangers
HIFK:llä tänään kolme Teemua (Eronen, Tallberg, Engberg).

Tuleeko mieleen muita matseja / kausia jolloin olisi ollut useita saman-nimisiä rosterissa? :D

Kaudella 11-12 löytyi 4 Mikkoa. Kousa, Kurvinen, Jokela ja Vainonen (jolla toki vain kourallinen pelejä)
 

Kinkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kiffen
HIFK:llä tänään kolme Teemua (Eronen, Tallberg, Engberg).

Tuleeko mieleen muita matseja / kausia jolloin olisi ollut useita saman-nimisiä rosterissa? :D
Matti Murto, Forss, Hagman on varmasti kovin kolmikko.
 

tomechkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä nyt ei ole niin sekalainenkaan, mutta jos pähkinänkuoressa saisi Oliwer Kaskesta ja Miihkali Teposta informaatiota, minkälaisia otteita esittänyt jne, olisin kiitollinen.
Kaski on hyvä hyökkäyspäässä, mutta huono puolustamaan. Luultavasti te nyt korjaatte sitten nuo hedelmät ja voisi veikata semmosta 10-15 maalia ensi kaudella ja siihen syöttöjä 15-20 päälle. Hyvä ja melko tarkka veto.

Teppo on aika perus pakki, mutta välillä vähän väläytellyt jopa kiekollistaosaamista. Ei juurikaan häikäise missään.
Molemmat olisin kyllä mielelläni IFK:ssa pitänyt.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Tämä nyt ei ole niin sekalainenkaan, mutta jos pähkinänkuoressa saisi Oliwer Kaskesta ja Miihkali Teposta informaatiota, minkälaisia otteita esittänyt jne, olisin kiitollinen.
Seuraavat kommentit omien hyvin kriittisten lasien takaa: Kaski on hyökkäyspäässä todella hyvä jo nyt, ja varmasti tulee olemaan parin seuraavan vuoden aikana EHT-puolustaja. Kaskella on erinomainen laukaus, jota käyttää hyvin usein, ja luovuutta löytyy myös eli katsoo vaihtoehtoja ennen kuin päättömästi laukoo kärkikarvaajan syndeihin. Nuoresta iästään ja vahvasta taustastaan hyökkääjänä johtuen Kasken puolustuspelissä on vielä paljon kehitettävää, ja höntyilyä tapahtuu vielä aivan liikaa, ja välillä aivan katastrofaalista koomailua. Summasumarum erinomaisen hyökkäävän puolustajan aihion saatte sinne Laheen. Kirpaisee kyllä lähtö, mutta tavallaan ymmärrän myös Kasken ratkaisun.

Teppo on sitten vähän sellainen pelaaja, ettei ole millään osa-alueella erityisen hyvä, muttei millään osa-alueella myöskään erityisen huono. Peruspakista voidaan puhua Tepon kohdalla mielestäni, ja varmasti vielä jatkaa kehittymistään. Tepolla on mielestäni hiukan sellainen salibandypelaajan ote pelaamisen eli sellaista keinumista puolelle toiselle, ja välillä ihan hienoja veivejäkin. Laukaus Tepolla on mallia umpipaska. Plussaa annan Tepolle siitä, että yrittää hyvin usein pelaamalla purkaa paineen sen sijaan, että roiskisi kiekkoa päättömästi plekseihin. Tästä rohkeudesta ja lievästä Tepon verkkaudesta johtuen välillä tämä pyrkiminen pelaamiseen kostautuu takaiskumaalien muodossa. Tepossa huonona puolena, että kuuluu osastoon lasiset eli voi laskea suoraan olevan telakalla sen 1/3 kaudesta vähintään.
 

mikzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko kellään tietoa/ kuullut huhua, mihin Telialta tuleva noussut tv-raha meinataan käyttää. Nouseeko pelaajabudjetti, nieleekö uusi halli vai sijoitetaanko esimerkiksi junnuihin.
 

jogoalie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Panthers
Täältä löytynee tietoa katsomossa nähtyjen "pahvinaamojen" suhteen. Mikä instanssi niitä valmistaa tai vaihtoehtoisesti löytyykö joltain valmiina Lankisen naama? Poikani on äärettömän kova Lankis-fani ja nyt Keken siirtyessään isommille areenoille olisi moinen kapistus tälle pienemmälle veskarille kova juttu.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Onkohan tosiaan niin ettei numeroita 9 ja 16 meinata jäädyttää? Lopettamisesta alkaa olla jo useampi vuosi, eikä näytä siltä että Gardenkaan ihan lähiaikoina valmistuu, joten se teoria että odotetaan sen valmistumista ja jäädytetään numerot sitten siellä avajaisissa alkaa tuntua aika epätodennäköiseltä.
Jaksaisiko joku (kun itse en) kaivaa miten nopeasti uran päätyttyä on aikaisemmin nuo jäädyttämiset tapahtunut? Itse jotenkin hatarasti muistelen että suunnilleen jo seuraavana kautena on paidat nostettu kattoon.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Jaksaisiko joku (kun itse en) kaivaa miten nopeasti uran päätyttyä on aikaisemmin nuo jäädyttämiset tapahtunut? Itse jotenkin hatarasti muistelen että suunnilleen jo seuraavana kautena on paidat nostettu kattoon.

Kaikkia en jaksa tai ehdi kaivaa, mutta:
* Riihirannan ura päättyi kauteen 1982-83, paita kattoon syksyllä 1983.
* Lindfors lopetti kauteen 2001 ja Kortelainen kauteen 2002, paidat hilattiin kattoon syksyllä 2003.
* Pepe Lehtosen paita hilattiin kattoon muistaakseni heti uran päättymisen jälkeen paikallismatsissa. Saattoi olla myös sitä seuraava kausi, vahvistusta asialle en ehdi etsiä.

Eli nopealla katsannalla paidoista ainakin suuri osa on päätynyt kattoon nopeasti uran päättymisen jälkeen. Tosin kun tiedossa on muutos hallin osalta lähitulevaisuudessa, niin en sinänsä ihmettele, jos nyt hieman jäädyttäminen pitkittyy. Loppujen lopuksi "pitkittyminen" ei ole kuitenkaan mikään harvinainen poikkeus kiekon puolelta, ja periaatteessa hallitilanteen takia motiivikin olisi selkeä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös