Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 239 517
  • 7 320

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Elli Haloo .. Miten kukaan tuota kestää kuunnella?
Ihan jees vetää joku ravintolakeikka "raakana", mutta vittu sentään jos on Jaffala täysi, niin eikö sitä voisi vähän antaa periksi autenttisuudelle ja hommata vaikkapa taustalaulajat messiin? Niin kaikki starat tekee, vähemmän starat käyttää taustanauhoja. Pitäisi tajuta missä soittaa ja mitä odotetaan.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Miksi saudiarabialainen supersankaritar ei lennä, vrt: Terästyttö, Batwoman, Starfire, Jean Grey?
No, koska nykyisin Saudeissakin naiset voivat käydä autokoulun...

Ei Batwoman lennä, ellei hänellä ole käytössään lentokonetta tai muuta ilmailuvälinettä. Ei Batwomanilla ole supervoimia ollenkaan.

Batwoman on ihan tavallinen nainen paitsi että hän on lepakko, pukeutuu lepakoksi ja on rikas perijätär jolla on aikaa harrastaa kamppailulajeja ja käydä hakkaamassa köyhiä konnia. Eli muuten samoin kuin Batman, paitsi että Batman on mies ja hetero joka vain supersankarillisista syistä keräilee itselleen nuoria teinipoikia holhokeiksi.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei Batwoman lennä, ellei hänellä ole käytössään lentokonetta tai muuta ilmailuvälinettä.
Perhana, seuraavaksi varmaakin kerrotaan, ettei Porilaisten marssi olekaan kansallislaulumme, vaan Jääkärinmarssi?!
Voisiko Batwomanin rokottaa alttiiksi laktoosille, jolloin hänen kauniin kurvikas kroppansa altistuisi maitosokerille ja hän voisi viimein lentää?

Ohessa lainaus tiede.fi -sivulta:
"Suomalaisista suvuista on löytynyt mutaatio, jonka seurauksena maitosokeria, laktoosia, pillkkova entsyymi menettää tehonsa. Maitosokerin imeytymättömyys aiheuttaa puolestaa kiusallisia vatsavaivoja. Geeniversio on peittyvästi periytyvä eli se pitää saada molemmilta vanhemmilta, jotta maitosokerin imeytyminen takkuaisi.
Suomalaistutkijoiden Nature Genetics-lehdessä julkaisema tutkimus antaa Helsingin Sanomain mukaan eväät nopean geenitestin kehittämiseen. Nykyisen imeytymishäiriön tunnistamiseen tarvitaan aikaavievä ja tutkittavalle hankala laktoosiratistuskoe."

Ainakin minulla on laktoosipohjaisen ruuan jälkeen hankaluuksia pitää jalat lenkkipolulla. Wanha kansa nimittää meille tuttua oireyhtymää "pierutaudiksi".
Oliko Pahkasiassa aikoinaan ollut Supersankari nimeltään: Peräsmies?

Wikilunttis ja oheinen linkki:
Peräsmies – Wikipedia
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Minulle tuo että Batwoman on lepakko ja että Batman kerailee nuoria poikia ympärilleen aiheutti sellaista mietintöä että miksiköhän noi lepakot aiheuttaa tuollaista käytöstä ihmisessä, vai onko se käytös siellä ollut alkujaan ja he sitten jotenkin tuntevat vetoa lepakoihin. Tässä alkaa näkemään nuoruuden sarjakuvat ja TV-ohjelmat ihan uudessa valossa. Nuoruuden lepakonsiivet raouttuivat silmiltäni ja koin siis valaistuksen, mikä aiheutti siis sitä että tämä lepakkojen liittyminen asiaan ei avaudu minulle, vaikka se lepakonnahkainen esirippu raottuikin.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Perhana, seuraavaksi varmaakin kerrotaan, ettei Porilaisten marssi olekaan kansallislaulumme, vaan Jääkärinmarssi?!
Voisiko Batwomanin rokottaa alttiiksi laktoosille, jolloin hänen kauniin kurvikas kroppansa altistuisi maitosokerille ja hän voisi viimein lentää?

Ohessa lainaus tiede.fi -sivulta:
"Suomalaisista suvuista on löytynyt mutaatio, jonka seurauksena maitosokeria, laktoosia, pillkkova entsyymi menettää tehonsa. Maitosokerin imeytymättömyys aiheuttaa puolestaa kiusallisia vatsavaivoja. Geeniversio on peittyvästi periytyvä eli se pitää saada molemmilta vanhemmilta, jotta maitosokerin imeytyminen takkuaisi.
Suomalaistutkijoiden Nature Genetics-lehdessä julkaisema tutkimus antaa Helsingin Sanomain mukaan eväät nopean geenitestin kehittämiseen. Nykyisen imeytymishäiriön tunnistamiseen tarvitaan aikaavievä ja tutkittavalle hankala laktoosiratistuskoe."

Ainakin minulla on laktoosipohjaisen ruuan jälkeen hankaluuksia pitää jalat lenkkipolulla. Wanha kansa nimittää meille tuttua oireyhtymää "pierutaudiksi".
Oliko Pahkasiassa aikoinaan ollut Supersankari nimeltään: Peräsmies?

Wikilunttis ja oheinen linkki:
Peräsmies – Wikipedia

Laktoositestit ovat vähän epäluotettavia. Minulle on tehty sekä rasituskoe että verikokeesta mitattu asiaa. Lapsena todettiin laktoosi-intoleranssi, aikuisena jostain syystä ei, mutta eivät maitotuotteet silti minulle sovi jotta en muutu Peräsmieheksi. Vika voi olla myös maidon käsittelytavassa, kotimainen pastöroitu maito aiheuttaa enemmän oireita kuin käsittelemätön maitotuote, jollaisia olen ulkomailla syönyt. Valion vika?

Pahkiksen Peräsmies muuten otti ja kuoli Pahkasian viimeisissä numeroissa, hän jäi tylysti auton alle. Onneksi hän ehti jossain elämänsä vaiheessa saamaan naista vaikka haisikin pierulle ja oli siviiliammatiltaan spurgu. Luultavasti kyseessä oli "raha ei haise"-tyyppinen intiimi maksullinen kontakti.

Joka tapauksessa Peräsmiehen Poika seikkailee nykyisin Koululainen-lehdessä. PP kohtasi pari numeroa sitten potentiaalisen tyttöystävänkin, purukumin voimalla kelluvan tytön. Odotan romanssille jatkoa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Minulle tuo että Batwoman on lepakko ja että Batman kerailee nuoria poikia ympärilleen aiheutti sellaista mietintöä että miksiköhän noi lepakot aiheuttaa tuollaista käytöstä ihmisessä, vai onko se käytös siellä ollut alkujaan ja he sitten jotenkin tuntevat vetoa lepakoihin. Tässä alkaa näkemään nuoruuden sarjakuvat ja TV-ohjelmat ihan uudessa valossa. Nuoruuden lepakonsiivet raouttuivat silmiltäni ja koin siis valaistuksen, mikä aiheutti siis sitä että tämä lepakkojen liittyminen asiaan ei avaudu minulle, vaikka se lepakonnahkainen esirippu raottuikin.

Tässä toki sellainen tarkennus, että Batwoman (Kathy Kane) on eri hahmo kuin Batgirl eli Lepakkotyttö (Barbara Gordon). Lepakkotyttö ei ole lepakko tyttö vaan hetero, yleensä intohimon kohteena on ollut Batmanin ensimmäinen apulainen Robin eli Dick Grayson. Robinille on tosin maistunut alien-pimpsakin välillä kuten muukalaisprinsessa Starfire jonka @NDT665 jo mainitsikin. Starfiren supervoimina ovat bikiniuniformu, isot tissit ja himo kosketella miehiä (kai naisiakin).
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tässä toki sellainen tarkennus, että Batwoman (Kathy Kane) on eri hahmo kuin Batgirl eli Lepakkotyttö (Barbara Gordon). Lepakkotyttö ei ole lepakko tyttö vaan hetero, yleensä intohimon kohteena on ollut Batmanin ensimmäinen apulainen Robin eli Dick Grayson. Robinille on tosin maistunut alien-pimpsakin välillä kuten muukalaisprinsessa Starfire jonka @NDT665 jo mainitsikin. Starfiren supervoimina ovat bikiniuniformu, isot tissit ja himo kosketella miehiä (kai naisiakin).
Mutta Batgirl on kuitenkin vielä nuori ja kaikki tietää että nuoret vielä hakevat suuntaumustaan, mehän emme siis voi tietää varmaksi vaikka olisikin ns. kaikkiruokainen, jos tikkarin lisäksi kelpaakin myös lettu. Kyllä mun maailma nyt romahti.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Voihan vippa (Toim.huom. Vittu) Minkähän henkisesti ikäisiä @BlackWolf, @Musta Nuoli ja minä olemme? Ei liene vieläkään kiire kasvaa aikuiseksi?
Toisaalta: maailma tarvitsee kontrasteja.
Virtuaalinen ylävitonen molemmille!
 

Rossifumi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei avaudu thaimaalaisten pakkomielle sulkea kännykät ukkosella. Vähän näkyy salamoita horisontissa niin koko vaimon suku ja ystäväpiiri laittaa puhelimet kiinni.
Siellä salamoiden keskellä voi vaikka tanssia yms kunhan kännykkä on kiinni.
Oletan että tämä koskee muitakin maan asukkeja kyseisien henkilöiden lisäksi
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tänään kävin kaupassa ja taakse tuli sellainen sentin päässä jonottaja. Se ei oikein avaudu mulle. Ottaa pienen askeleen eteenpäin, niin tämä takana tuleva liimautuu heti siihen välittömään läheisyyteen. Sama jengi alkaa tunkea siihen kassahihnalle kamaa heti perään, vaikka siinä olisi vain sentti tilaa edellisen asiakkaan ostosten kanssa. Luuleeko ne jotenkin asioiden nopeutuvan tällä tyylillä?
 

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Tänään kävin kaupassa ja taakse tuli sellainen sentin päässä jonottaja. Se ei oikein avaudu mulle. Ottaa pienen askeleen eteenpäin, niin tämä takana tuleva liimautuu heti siihen välittömään läheisyyteen. Sama jengi alkaa tunkea siihen kassahihnalle kamaa heti perään, vaikka siinä olisi vain sentti tilaa edellisen asiakkaan ostosten kanssa. Luuleeko ne jotenkin asioiden nopeutuvan tällä tyylillä?

Toi on vielä pientä verrattuna siihen, mitä olen itse kokenut Stadin tavaratalojen ja supermarkettien kassoilla. Toki tuokaan ei ole mitään mukavaa. Meillä nimittäin takana oleva asiakas alkaa lapata kamojaan hihnalle ennen kuin edellisen ostoskori on tyhjä eikä tietenkään myöskään laita sitä "Seuraava asiakas" -palkkia väliin. Mitä noi tollaiset tyypit oikein meinaavat? Mulle ei todellakaan avaudu, mihin tuollaisella käytöksellä pyritään. Mullekin on tuota temppua yritetty pari kertaa, mutta silloin ovat nuo ryysijät saaneet painokelvotonta tekstiä päällensä ja olen joka kerta työntänyt kamoja taakse päin. Vain kerran on kassaneiti/rouva antanut tulikiven katkuista palautetta ja vaatinut etuilijaa keräämään tavarat hihnalta takaisin koriin tai kärryyn ja sanonut selkeästi, ettei aio palvella tuota asiakasta. Kassa uhkasi myös soittaa myymälävahtimestarit paikalle, jos sanaan ei uskota.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Paula Vesalan kappaleen sanat menee :

Mä en oo mustasukkainen
Joka päivä avaan oven sun mennä,
ja se jää auki

Kertokaa ny joku että tuo on suomee. Mun aivoihin tuo "avaan oven sun mennä" ei avaudu ei ollenkaan. Enhän mä sano kellekkää et avaan oven sun mennä. Täh?? Tuo on vaivannu mua pitkään, liian pitkään.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kertokaa ny joku että tuo on suomee. Mun aivoihin tuo "avaan oven sun mennä" ei avaudu ei ollenkaan. Enhän mä sano kellekkää et avaan oven sun mennä. Täh?? Tuo on vaivannu mua pitkään, liian pitkään.

Nyt ei avaudu mitä tässä kysytään.

Siinä kerrotaan mene peliin ja käy Venäjällä kisoissa ja silti on vielä pieni sauma, että suhde jatkuu palatessasi kotiin.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt ei avaudu mitä tässä kysytään.
Mulle ei avaudu tuo lause. Mut näköjään siinä ei oo muiden mielestä mitään outoa.

= avaan oven, jotta voit mennä siitä ovesta ulos
Kyllä, mut onko tuo yleinen tapa kirjottaa noin.

Ymmärtäisin jos ois "Avaan oven voit mennä. Mut "Avaan oven sun mennä" , eihä noin sanota kellekkään, vai sanotaanko?

Argh mun aivot menee solmuun tosta
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Paula Vesalan kappaleen sanat menee :

Mä en oo mustasukkainen
Joka päivä avaan oven sun mennä,
ja se jää auki

Kertokaa ny joku että tuo on suomee. Mun aivoihin tuo "avaan oven sun mennä" ei avaudu ei ollenkaan. Enhän mä sano kellekkää et avaan oven sun mennä. Täh?? Tuo on vaivannu mua pitkään, liian pitkään.

Onko ongelmana se, ettet sinä tai joku muu sano noin? Jos on, niin vastaan, että ei haittaa vaikkei kukaan sanoisi noin.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Avaan oven voit mennä. Mut "Avaan oven sun mennä"
No itse sanoisin sen pelkästään että "avaan oven sinulle", kai tuo onb hieman runollinen tuo vesalan tapa.

Minulle ei avadu miksi minä, joka ei oikeastaan voi sietää Vesalaa, pohdin täällä hänen kirjoitelmiaan...
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko ongelmana se, ettet sinä tai joku muu sano noin? Jos on, niin vastaan, että ei haittaa vaikkei kukaan sanoisi noin.
En oo kenenkää kuullu ikinä sanovan noin. Sen takii se on kuulostanu musta niin helvetin oudolle aina. Jos joku olis sanonu mulle avaan oven sun mennä nii en perkele ymmärtäis mitä mun pitää tehä. Päätellä osaisin joo mut silti. Noh kai mä oon kasvanu tynnyrissä sitten.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
En oo kenenkää kuullu ikinä sanovan noin. Sen takii se on kuulostanu musta niin helvetin oudolle aina. Jos joku olis sanonu mulle avaan oven sun mennä nii en perkele ymmärtäis mitä mun pitää tehä. Päätellä osaisin joo mut silti. Noh kai mä oon kasvanu tynnyrissä sitten.
Kyllä tuommoista sanamuotoa eikkaleikat ja vastaavat ovat käyttäneet että taiteessa menee läpi. Tiedä sitten olisiko joskus aiempina aikoina ollut ihan puhekielessäkin käytössä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
En oo kenenkää kuullu ikinä sanovan noin. Sen takii se on kuulostanu musta niin helvetin oudolle aina. Jos joku olis sanonu mulle avaan oven sun mennä nii en perkele ymmärtäis mitä mun pitää tehä. Päätellä osaisin joo mut silti. Noh kai mä oon kasvanu tynnyrissä sitten.

Nyt mä tiedän. Mulle ei oo kukaan koskaan sanonut videohölkkä ja siks mä diggaan Emil Zatopekista.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Paula Vesalan kappaleen sanat menee :

Mä en oo mustasukkainen
Joka päivä avaan oven sun mennä,
ja se jää auki

Kertokaa ny joku että tuo on suomee. Mun aivoihin tuo "avaan oven sun mennä" ei avaudu ei ollenkaan. Enhän mä sano kellekkää et avaan oven sun mennä. Täh?? Tuo on vaivannu mua pitkään, liian pitkään.

Paula Vesala on yliarvostettu sanoittaja, keskinkertainen laulaja, pintajulkkisfeministi ja amatööritason näyttelijä joka näytti tissinsä Aku Louhimiehen elokuvan turhassa saunakohtauksessa ja valitti sitten Louhimiehen metodeista jälkeenpäin. Ei tuollaisten sanoituksia tarvitsekaan ymmärtää tai analysoida, eivät ne mitään merkitse eikä niillä mitään syvempää merkitystä ole. Kunhan vain median rakastama laulajatyttö availee suutaan jonkun muun tekemän musiikin päälle. Vähän sama kuin Nylon Beatit, TikTakit, Gimmelit ynnä muut.

Rusketusraidat on Vesalan tunnetuimmista kappaleista parempi, siinä puhutaan hattarapäisten tyttösten seksinhimosta eikä mistään ovien availusta.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Paikkojen nimeäminen elossa olevien ihmisten mukaan. Esimerkiksi Mauno Koivisto sai Helsingissä nimikkoaukion ennen kuolemaansa, Tarja Halosen mukaan on jo nimetty puisto; ja Martti Ahtisaaren mukaan aukio ja koulu.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paikkojen nimeäminen elossa olevien ihmisten mukaan.
Minä taas arvostan porilaisten Pelle Miljoonantietä. Liekö siinä kaupungissa muuta positiivista...

Ehkä kaikki kunnianosoitukset tulisikin tehdä henkilön eläessä, ketäpä se kuoleman jälkeen enää ilahduttaa saada vaikka nimikkopuisto...
 

Tuamas

Jäsen
Minä taas arvostan porilaisten Pelle Miljoonantietä. Liekö siinä kaupungissa muuta positiivista...

Toki tie on nimetty ensisijaisesti tämän edesmenneen ladon mukaan.
 

Liitteet

  • 8603AEBB-4BC1-4820-AABA-B743604E612C.jpeg
    8603AEBB-4BC1-4820-AABA-B743604E612C.jpeg
    95,8 KB · kertaa luettu: 374
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös