iPhone

  • 377 912
  • 1 786

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
En todellakaan halua käyttää iTunesia valokuvien synkkaamiseen. Otan manuaalisti vain varmuuskopiot niistä ja poistelen vain ihan käsin luurista noita.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Taidanpa talsia lähes naapuriini Varimportiin kysäisemään, onko päivitysten aikana tullut jokin muutos tuohon. Ennen iTunes kyllä totteli, jos koneeltani muutamaa kuvaa tarvitsin hetkellisesti kännykässänikin. Enpä tuon käyttöön minä muutenkaan enää sorru, päivityksiä suostun tarkastamaan.

lisäys: ja @Leon: samoin tulee minun toimittua nykyään, jos uusia kuvia nappaan iPhonellani. 6s kun näyttää olevan varsin kelvollinen kamerana.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Nyt on outo dilemma. Ehkä olen vain tarpeeksi väsynyt, enkä ymmärrä jotain helppoa juttua, mutta kysynpä silti.

Olen pari iPhotoni (Kuvat) albumia taannoin synkannut Maciltani iPhoneeni. Nyt koittaisin saada pois nuo pari albumia pois puhelimeni kuvavarastosta. Mutta miten? En löydä nyt oikeanlaisia klikkauksia mistään. iTunes ei suostu synkkaamaan pois noita, vaikka rastit olen ruuduista poistanut.

Minulla kuvat tosiaan koneella JA puhelimessa, enkä nyt puhelimesta saa noita poistettua. Muistille tilaa tekisin, mutta en tajua miten. Luulin, että iTunes olisi tuon putsauksen hoitanut, mutta heikolta näyttää. Uudet iPhonellani nappaamat kuvat läppärini lukee hetkessä. Poisto puhelimesta onnistuu samalla.

Taidanpa talsia lähes naapuriini Varimportiin kysäisemään, onko päivitysten aikana tullut jokin muutos tuohon. Ennen iTunes kyllä totteli, jos koneeltani muutamaa kuvaa tarvitsin hetkellisesti kännykässänikin. Enpä tuon käyttöön minä muutenkaan enää sorru, päivityksiä suostun tarkastamaan.

lisäys: ja @Leon: samoin tulee minun toimittua nykyään, jos uusia kuvia nappaan iPhonellani. 6s kun näyttää olevan varsin kelvollinen kamerana.

Nyt huutonauru itselleni. iCloudista olen onnistunut vääntämään yhden väkäsen off-asentoon: kuvat. Eli, ongelma hoitui liiankin helposti.

Kiitos ja anteeksi.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Huomasin tuossa kun tila rupesi iPhone 5s loppumaan niin ilmeisesti Instagram ja Facebook tallentaa kokoajan jotakin tavaraa itse iPhoneen. Facebook sovellus vei miltei 1GB tilaa ja Instagram noin puoli gigaa. Poistin ohjelmat ja asensin uudestaan niin Facebook sovellus vie nyt 155Mb ja Insta 37Mb. Helposti sai lisätilaa.

Samoitenhan tuo Whatsapp kerää kaiken median talteen. Olen kyllä asetuksista laittanut ettei tallentaisi mediaa, mutta näyttää silti tallentavan. Itsellä on yksi chatti jonne tulee päivittäin kuvia. Ja kun siellä on vuodesta 2013 tavaraa niin aika monta gigaa vie sekin. Saakohan tuota median tallennusta mitenkään pois päältä?
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Huomasin tuossa kun tila rupesi iPhone 5s loppumaan niin ilmeisesti Instagram ja Facebook tallentaa kokoajan jotakin tavaraa itse iPhoneen. Facebook sovellus vei miltei 1GB tilaa ja Instagram noin puoli gigaa. Poistin ohjelmat ja asensin uudestaan niin Facebook sovellus vie nyt 155Mb ja Insta 37Mb. Helposti sai lisätilaa.

Samoitenhan tuo Whatsapp kerää kaiken median talteen. Olen kyllä asetuksista laittanut ettei tallentaisi mediaa, mutta näyttää silti tallentavan. Itsellä on yksi chatti jonne tulee päivittäin kuvia. Ja kun siellä on vuodesta 2013 tavaraa niin aika monta gigaa vie sekin. Saakohan tuota median tallennusta mitenkään pois päältä?
Tästä innostuneena tarkastin Snapchatin viemän tilan: 1,2gb. Aika paljon kun miettii, että koko applikaatio perustuu viestien katoamiseen bittiavaruuteen. Tosin viimeisimmässä isossa päivityksessä taidettiin antaa lupa tallentaa kaikki lähetetyt kuvat ja viestit.
 

ipaz

Jäsen
Nyt on uusi päivitys iOS 10.0.2 saatavilla. Pitäisi korjata ongelma kuvien ja iCloudin kanssa.

Whatsappista saa suljettua sen että sovellus ei tallenna kuvia puhelimeen, mutta itse appissa ne todellakin pysyvät ja vievät siten tilaa. Itse vielä 16gb 5S:ää käyttäessä aina silloin tällöin poistin turhanpäiväisiä kuvia jotta sai puhelimeen lisää tilaa.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Huomasin tuossa kun tila rupesi iPhone 5s loppumaan niin ilmeisesti Instagram ja Facebook tallentaa kokoajan jotakin tavaraa itse iPhoneen. Facebook sovellus vei miltei 1GB tilaa ja Instagram noin puoli gigaa. Poistin ohjelmat ja asensin uudestaan niin Facebook sovellus vie nyt 155Mb ja Insta 37Mb. Helposti sai lisätilaa.

Samoitenhan tuo Whatsapp kerää kaiken median talteen. Olen kyllä asetuksista laittanut ettei tallentaisi mediaa, mutta näyttää silti tallentavan. Itsellä on yksi chatti jonne tulee päivittäin kuvia. Ja kun siellä on vuodesta 2013 tavaraa niin aika monta gigaa vie sekin. Saakohan tuota median tallennusta mitenkään pois päältä?

Mä vedin tilaa vieville Whatsapp-keskusteluille suoraan "Tyhjennä keskustelu" -vaihtoehdon. Eipä noita nyt tule muutenkaan ikinä luettua taaksepäin. Tämä siis vaikka median tallennus on toki pois päältä.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Talouden kaikista iphoneista on whatsapp-ohjelmasta yhtäkkiä kadonneet ne "merkki kuvakkeessa" -ilmoitukset. Ei siis tule enää sitä punaista merkkiä saapuneista viesteistä ohjelman kuvakkeeseen. Tai siis toisinaan tulee, mutta yleisimmin ei. Hetken luulin, että ohjelman pitäminen auki taustalla olisi ratkaisu, vaan eipä ole. Onko jotakin ratkaisua / kommenttia?
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Talouden kaikista iphoneista on whatsapp-ohjelmasta yhtäkkiä kadonneet ne "merkki kuvakkeessa" -ilmoitukset. Ei siis tule enää sitä punaista merkkiä saapuneista viesteistä ohjelman kuvakkeeseen. Tai siis toisinaan tulee, mutta yleisimmin ei. Hetken luulin, että ohjelman pitäminen auki taustalla olisi ratkaisu, vaan eipä ole. Onko jotakin ratkaisua / kommenttia?
Englanninkielisessä versiossa Settings -> Notifications -> WhatsApp -> Badge App Icon päälle. Jos tuolla ei toimi niin jossain on bugi.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Englanninkielisessä versiossa Settings -> Notifications -> WhatsApp -> Badge App Icon päälle. Jos tuolla ei toimi niin jossain on bugi.
Joo, unohdin kirjoittaa, että nuo oli toki jo katsottu. Ilmeisesti bugia pukkaa ja mitä googlailin, ei ole meidän puhelimet ainoita.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
iPhonen mainostunnisteet. Mikähän puhelinkäyttäytymisessäni saa puhelimeni kysymättä hyväksymään mainostunnisteet? Kokoajan saa olla näpyttelemässä asetuksista kyseistä täppää pois päältä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös