Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 847 605
  • 11 232

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Vituttaa kuin pientä oravaa? Siis mikä sillä pienellä oravalla keittää? Kertokaa mulle.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Kiitos Leon. Entä sitte sataa ku esterin perseestä? Kuka on esteri? Onko se erisnimi?
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Kiitos Leon. Entä sitte sataa ku esterin perseestä? Kuka on esteri? Onko se erisnimi?
Tuotemerkki, entisaikaan paloautoissa. Toinen koulukunta taisi liputtaa naistenviikon sateisuuden puolesta (tämä oli outoa siksi että Esterin päivä on 16.5.). Hajaääniä etymologia kisoissa on myös saanut Ester niminen siipiratasalus, pesukone joissa tyyppivikana takana sijaitseva vuotava letku.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Älkää välittäkö näistä ensisanoista. Laitan kysymyksen loppuun, joten voi hypätä sinne, mutta ainahan sitä haluaa vähän pohjustaa itseään ja kysymyksiään. Mä tässä oon ihastunu semmosella teini-ihastumistavalla yhteen tyttöön. Tajusin sen kai tänään. Oon mä kaikenlaista kivaa tuntenut, mut luulin, ettei tollasta tunnetta enää sisimmästäni löydy. Siis semmonen täysillä naamaan annettu henkinen litsari ja vitun idiootti "IIIIIK, MÄ NÄÄN SEN SILLOIN JA SILLOIN!" ja sitä vaan haluaa olla toisen seurassa ja sydän hakkaa vain ajatuksestakin. Tässä on kuitenkin kaikenlaista muttaa matkassa, enkä voi tyttöä lähestyä ollenkaan tietyllä tavalla. Onneksi olen aikuinen ja en toivo mitään, enkä pety tai muutakaan, vaan ymmärrän realiteetit ja nautin vain, että joku sytytti tällaisen kauan sitten unohtuneen sisimmässäni. Aika näyttää mitä tapahtuu. Mut on tää outoa ja hauskaa! Im alive. Kaipasin kuitenki pään selvittäjäa, kosk hei haloo, ei 34v miehet tällasta tunne ja siksi kai lähdin ulkoiluttamaan erästä toista tyttöä tänään ja olikin aivan hiton hauska likka. Nähtiin joku aika sitten yöelämässä. Oli semmonen, et kuhan nyt jotain muuta ajateltavaa saa kuin toi mun lapsellinen kiljuihastumisssydänsydänsydän -juttu. Tyttö olikin jotain ihan muuta kuin minkä kuvan sain ekalla tapaamisellamme silloin aiemmin. Aivan täynnä älykästä huumoria, naurua ja elämää. Ulkosesti ei varmaan erotu mistään massasta millään tavalla, kunnes antaa luonteensa laulaa ja ihmettelen miten hänen viehätysvoimansa on aivan toista kuin jos istuisi vain hiljaa ja kastelisin ulkokuorta. Täydellinen esimerkki miten kauneus on niin paljon muutakin kuin pelkkä kasa atomeja, jota me kehoksi kutsumme. Haluaisin nähdä uudestaan ja hänkin, mutta hän painaa niin jumalattomasti duunia, ettei tiedetä milloin sitä oikein löytää yhteistä aikaa. Hän pyörittää useampaakin ravintolaa, joten kertokaa minulle:

Mitä ravintolapäällikkö oikein niin kuin tekee? Kyllä mä jotain tajuan tai osaan kuvitella ja on Google, mutta mä mielelläni kuulisin ihan rahvaan kertomuksen rahvaalle, et mitä nää ravintolapäälliköt oikein ovat. Kyseessä tytöllä ihan oikeat ravintolat, ei pikaruokalat, jos nyt työnkuvissa eroa on. En tiedä onko, kun en tiedä mitä ravintolapäälliköt oikein ovat. Kertokaa minulle!

No ne on nimensä mukaisesti sen ravintolan/ravintoloiden päälliköitä eli pyörittävät ravintolan toimintaa lähiesimiehenä. Yleensä ravintoloista löytyy vielä vuoroesimiehet, keittiöpäällikkö/mestari ja tarjoilijoita sekä kokkeja. Nämä työskentelevät tuon ravintolapäällikön alaisuudessa erilaisilla työnkuvilla.

Ravintolapäällikön yläpuolelta löytyy yleensä alue/liiketoimintajohtaja ketjupaikoissa tai yrittäjä pienemmissä toiminnoissa.

Lisättäköön vielä kun se sinua kuitenkin kiinnostaa, palkat tuossa tehtävässä pyörivät 2-4te nurkilla eli ei mistään Nokian pääjohtajan virasta ole kyse.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
@abianos Eikka tuossa ylempänä jo vastasikin, mutta laitetaan nyt siis ihan käytäntöä. Eli noi hoitelee esim. työvuorolistat, uudet työntekijät ja niiden perehdytyksen, sijaiset sairaille, sen että ravintolassa on raaka-aineita, hoitaa korjaajat jos jotain hajoaa, lisäksi kaikki budjettien pyörittämiset kuuluu yleensä noille. Toki siis työnkuva vaihtelee ravintolan koon yms. mukaan, että voi olla kaikkia noita ja vielä päälle tuuraa keittiössä tai sitten jotkut noista on jonkun muun työnkuvan alla. Mutta noin yleensä toi lähiesimies on sellainen hyvä sana, pikkupomo jonka niskaan se kaikki paska sit viimesenä kaatuu.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Yksi kaverini oli
Mitä ravintolapäällikkö oikein niin kuin tekee?
No tuoss ylempänä on hyvin kerrottu mitä ravintolapäällikkö tekee. Kaverini oli ravintolapäällikkönä pienehkössä ravintolassa ja määritteli oman toimenkuvansa niin että hän on se tarjoilija jonka niskaan kaikki paska kaatuu. Hän siis joutui kaikkien esimies ja muiden ravintolapäällikön tehtävien lisäksi lähes joka ilta tuuraamaan tarjoilijoita. Poltti itsensä äkkiä loppuun. Nykyään hän tekee keikkaa tarjoilijana ja miettii mihin seuraavaksi ryhtyisi.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Noniin. Sattui ja tapahtui: olin viime viikonloppuna Berliinissä ja pe matkalla hotellille punaisia päin ajanut autoilija ajoi fillaroitsijan päälle joka sitten jyräsi mut. Lopputulos mulle aivotärähdys ja tikkejä otsaan + pari vuorokautta Bundeswehrkrankenhausissa. Hoito oli hyvää ja hoitsu komea. Su lähtiessä kyselin että josko tästä jotain pitäis maksaa, ei tarvinnut.

No, kuka tuon maksaa? Tuleeko mulle jotain kautta lasku vai miten?

Ps. Oisin mä vknlopun voinut viettää muutenkin.....
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Kotikuntasi maksaa tai sitten jää saksalaisten piikkiin.

Sinulle kulu on enintään se mitä se olisi maksanut Suomessa julkisella.
Luultavasti saksalaisautoilijan liikennevakuutusyhtiö maksaa. Jos ei mene vakuutusyhtiön piikkiin, ja jos tuosta vetille asti kuluja tulee ja jos vetillä on eurooppalainen sairaanhoitokortti (saa Kelasta), niin itsensä maksettavaksi tulee samaa määrä mitä Saksan sosiaaliturvan piiriin kuuluvakin maksaa. Ei siis Suomen julkisen asiakasmaksuosuutta vaan Saksan vastaava maksu.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ach ja, ajatusvirhe.

Hyvä korjaus.
Danke schön. Odotellaan kuin käy. Toki matkavakuutus korvaa sitten jotain jos lasku himaan päätyy. Toki tuon autoilijan ensisijaisesti tulisi maksaa (vakuutusyhtiön). @MacRef Eurooppalainen sairaanhoitokortti löytyy.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kuinkakohan todennäköistä se olisi että joku taho kuten jokin kauppa tai ravintola lahjottaisi jonkin palkinnon johonkin kilpailuun?

Yksittäisten ihmisten järjestämiin kilpailuihin varmaan vielä epätodennäköisemmin mutta minäkin järjestelen erilaisia kilpailuja tällaisessa mielenterveyskuntoutujien asumiskeskuksessa tai sen tyylisessä paikassa niin voisikohan olla mahdollista että saisi lahjoituksena jotain pieniä palkintoja?

Nyt meillä on täällä käynnissä esimerkiksi fudiksen MM-kisoista veikkaus ja siitä puuttuu palkinto.

Tiedän että tätä on varmaan vähän tyhmää kysyä täällä. No onhan tämä toisaalta tyhmien kysymysten ketjukin. Asiaa pitäisi kysyä suoraan erilaisilta kaupoilta ja rafloista mutta ajattelin nyt kysyä täälläkin tätä. Mitä luulette kannattaako edes kysyä lahjoituksia vai onko se ajan hukkaa?

Muistelen kyllä kun perheemme järjesti eräällä karavaanialueella treffejä niin lahjoituksia kilpailujen ja arpajaisten palkinnoiksi tuli monestakin paikasta.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kuinkakohan todennäköistä se olisi että joku taho kuten jokin kauppa tai ravintola lahjottaisi jonkin palkinnon johonkin kilpailuun?

Yksittäisten ihmisten järjestämiin kilpailuihin varmaan vielä epätodennäköisemmin mutta minäkin järjestelen erilaisia kilpailuja tällaisessa mielenterveyskuntoutujien asumiskeskuksessa tai sen tyylisessä paikassa niin voisikohan olla mahdollista että saisi lahjoituksena jotain pieniä palkintoja?

Nyt meillä on täällä käynnissä esimerkiksi fudiksen MM-kisoista veikkaus ja siitä puuttuu palkinto.

Tiedän että tätä on varmaan vähän tyhmää kysyä täällä. No onhan tämä toisaalta tyhmien kysymysten ketjukin. Asiaa pitäisi kysyä suoraan erilaisilta kaupoilta ja rafloista mutta ajattelin nyt kysyä täälläkin tätä. Mitä luulette kannattaako edes kysyä lahjoituksia vai onko se ajan hukkaa?

Muistelen kyllä kun perheemme järjesti eräällä karavaanialueella treffejä niin lahjoituksia kilpailujen ja arpajaisten palkinnoiksi tuli monestakin paikasta.

Kyllä se ihan mahdollista on. Kannattaa perustella hyvin ja vedota lahjoittajien omatuntoon ja hyvään mieleen. Itse olen ainakin vastaavissa tapauksissa onnistunut jotain jostain saamaan (esim ravintoloiden lahjakortteja ja kaupoista jotain ihan tavaraakin). Samalla voi miettiä ja ehdottaa vaikka jotain yhteistyökuvioita tulevaisuuteen, jossa lahjoittaja tai yritys saa positiivista näkyvyyttä. Se toimii yleensä aina.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kyllä se ihan mahdollista on. Kannattaa perustella hyvin ja vedota lahjoittajien omatuntoon ja hyvään mieleen.

Ainakin kannattaa kysyä tutuilta yrittäjiltä tai sellaisista yrityksistä, joiden asiakas olet. Mainoslahjat eivät ole enää niin yleisiä kuin aiemmin, mutta eiköhän aika monelta jotain lippistä tai t-paitaa löydy, jos vaan pyytää. Ja kannattaa kysyä myös isommilta yrityksiltä/toimijoilta, esim. jollain sähkölaitoksella on varmaankin jotain "krääsää" ja kaupungiltakin saattaa ihan hyvin löytyä jotain kivaa. Ketjuun kuuluvilta yksittäisiltä kaupoilta ehkä turha kysellä, jos ei sitten pääse kauppiaan kanssa juttusille.

Nämä toki siltä kantilta, ettei hakusessa ole mitään arvokasta, vaan enemmänkin pilkkikisa-mittakaavan palkintoja.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyllä se ihan mahdollista on. Kannattaa perustella hyvin ja vedota lahjoittajien omatuntoon ja hyvään mieleen. Itse olen ainakin vastaavissa tapauksissa onnistunut jotain jostain saamaan (esim ravintoloiden lahjakortteja ja kaupoista jotain ihan tavaraakin). Samalla voi miettiä ja ehdottaa vaikka jotain yhteistyökuvioita tulevaisuuteen, jossa lahjoittaja tai yritys saa positiivista näkyvyyttä. Se toimii yleensä aina.

Ihan mahdollistahan se olikin näemmä. En tiedä vielä palkintojen "kokoluokista" mitään, mutta määrällisesti ainakin on saatu veikkaukseen palkinnot jo kasaan. Ja sehän on tietenkin loistava juttu. Hieno homma, että on löytynyt näinkin suopeita yrityksiä ja ihmisiä. Eräs lähikauppa ja yksi Kotipizza on luvannut jo lahjoittaa palkinnot veikkaukseen.

Kyllähän tästä tietenkin jonkin verran lahjoittavat yrityksetkin hyötyvät. Ainakin viidakkorummut rummuttaa positiivista viestiä eteenpäin kyseisistä yrityksistä. Että nämä firmat tekivät hienot eleet ja lahjoittivat palkinnot, Mainonta täällä kuntoutuskeskuksessa on kyllä valitettavasti kielletty, että ihan firmojen mainoksia ei seinille esimerkiksi saa laitettua. Mutta tietenkin palkintojen jaon yhteydessä mainitaan erikseen myös ketkä ovat lahjoittaneet palkinnot.

Saattaisi ehkä löytyä lisääkin firmoja jotka voisivat lahjoittaa palkintoja, mutta määrällisesti ainakin alkaa olemaan tässäkin jo ihan tarpeeksi. Jääkööt sitten muut firmat odottamaan mahdollista vuoroaan seuraaviin visoihin ja kisoihin.

Toki nyt on kasassa palkinnot veikkauksessa ykköseksi ja kakkoseksi tuleville. Vielä voisi koittaa jostain hommata palkinnon mikä arvotaan kaikkien kisaan osallistuneiden kesken. Arvontaan osallistumisoikeus edellyttäisi vaan sen, että on ollut kisassa alusta loppuun asti mukana. Siinä olisi hiukan porkkanaa niillekin jotka ovat mahdollisesti menettäneet mahdollisuutensa muihin palkintoihin ja jotka empivät jaksaako näin pitkässä kisassa enää mukana ollakaan.
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Minkä takia tuolla jalkapallon MM-kisoissa VAR tuomarit istuvat full kit tuomariasut päällä jossain moskovalaisessa bunkkerissa?

Onkohan heillä nappikset ja säärisuojatkin jalassa?
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
On varmasti tosi stressaavaa hommaan. Helvetti kun kännipäissään pystyy yhden hidastuksen perusteella sanomaan oliko joku tilanne pilkku tai paitsio.

Musta tulis hyvä VAR tuomari. Paljonkohan siitä maksetaan?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
On varmasti tosi stressaavaa hommaan. Helvetti kun kännipäissään pystyy yhden hidastuksen perusteella sanomaan oliko joku tilanne pilkku tai paitsio.

Musta tulis hyvä VAR tuomari. Paljonkohan siitä maksetaan?
Varmaan maksetaan sen verran hyvin että voisit jättää päivätyösi.
Minä tänään ihmettelin että tuolla jossain koirien juoksukisoissa on joku jonka homma on ajaa mönkijällä ympäri peltoa virittämässä jotain kuminauhaa tms. mä voisin tohon hommaan lähteä sen kus rällää meneen.

Niin se kysymys, mistähän johtuu ihmisten pakonomainen tarve inttää ja jankata vaikka on jo todistanut että on oikeassa?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Pari ehkä tyhmää kysymystä...

Nyt tämä kuntoutuskeskus sai Suomalaisesta kirjakaupasta lahjoituksena optisen ja perhosen muotoisen palovaroittimen. Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mikäköhän tuollaisen laitteen arvo on?

Ja onkohan tuollaisella laitteella nyt sitten käyttöä tällaisessa paikassa jossa jokaisessa asunnossa on jo laitoksen puolesta asennettuna palovaroittimet?

Tosin tarkoitushan on että tämä kuntoutuskeskus on jokaiselle vain väliaikainen asumisratkaisu ja tulevaisuudessa voi olla että väki asustelee asunnoissa joissa ei valmiina palovaroittimia ole.

Ja kuinkakohan paljon tuollaisista lahjoituksista kehtaa purnata? Tai neuvoa että tuollaiselle ei nyt välttämättä täällä tarvetta ole?
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Ja kuinkakohan paljon tuollaisista lahjoituksista kehtaa purnata? Tai neuvoa että tuollaiselle ei nyt välttämättä täällä tarvetta ole?
Lahjoituksista ei valiteta koskaan. Kaikkihan sitä ovat saaneet vastaavista kisoista jotain turhaa mitä kukaan ei tarvitse. Olet vain iloinen, että joku viitsii jotain lahjoittaa ja voittajakin on siitä olevinaan iloinen.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Kehtaako väki farttailla avokonttorissa? Piereskelen kyllä kaupassa ihan vapatuneesti, ja hyvällä omallatunnolla, mutta avokonttorissa joku esto päällä. Omassa officessa kyllä lähtee, mutta harmi, jos joku tulee käymään kesken fanfaarin, tai just vähän jälkeen.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kehtaako väki farttailla avokonttorissa? Piereskelen kyllä kaupassa ihan vapatuneesti, ja hyvällä omallatunnolla, mutta avokonttorissa joku esto päällä. Omassa officessa kyllä lähtee, mutta harmi, jos joku tulee käymään kesken fanfaarin, tai just vähän jälkeen.
Mä kyllä teen sitä kaikkialla. Kun osaa päästää äänettömän tappajan ilmoille niin kukaan ei tiedä mistä se tulee.

Istun tai kävelen, perse soittaa sävelen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös