Niilo Konttinen - JYPin henkisen puolen velho

  • 5 386
  • 17

Bawdy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Dallas Stars, JJK, Happee ja Vimpelin Veto.
Niilo tosiaan kesällä palkattu JYPin henkiseksi valmentajaksi, tuskin kannattanee tulevissa CV:issä asiasta mainita. Mennään Joulukuun alkua ja joukkue sulanut viimeisessä erässä 8 kertaa vähintään 2 maalin johdon. Maaliero 8-31. Mikä on Niilo resepti tähän?
 

Lord Maza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oli.
Se taitaa nostaa parempaa liksaa Tapparasta vielä samaan aikaan.. Tuli sabotoimaan paikallisen kiekkojoukkueen.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Hyvä ketjun avaus! Mielestäni Konttisen pitäisi kyllä tulla pikkuhiljaa julki puhumaan tilanteesta. Tämä tilanne alkaa olla enemmän Konttisen kuin Virtasen vastuulla.
 

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Siis mikä tämä tämmöinen mies on? Koskaan kuullutkaan. Ja eipä näköjään olekaan mikään mies kun tuo henkinen puoli on tolla tasolla.
 

Lord Maza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oli.
Siis mikä tämä tämmöinen mies on? Koskaan kuullutkaan. Ja eipä näköjään olekaan mikään mies kun tuo henkinen puoli on tolla tasolla.
Tää on se sama taikuri, joka teki Patrik Laineesta pelimiehen, kiukuttelevan teinin sijaan. Väitetään.
 

Blackened

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Penguins
Siitä olen samaa mieltä joidenkin kirjoittajien kanssa, että olisi ihan hauska kuulla Konttisenkin kommentteja tähän tilanteeseen. Toisaalta pitää muistaa, että tämä ei välttämättä ole Konttisesta itsestään kiinni. Firmassa on voitu linjata, että tietyt henkilöt kommentoi julkisuudessa tiettyjä asioita. On saatettu jopa suoraan kieltää kommentoimasta mitään. En tiedä siis onko näin, mutta se on mahdollista. Siksi Konttisen puhumattomuutta ei välttämättä voi pistää hänen piikkiin.

Samalla myöskään mun mielestä ei kannata kauheasti ulkopuolelta alkaa tuomita Konttista tai hänen työskentelytapoja, ellei sitten satu olemaan parempaa sisäpiiritietoa. Toki myönnän, että mitään Konttinen ei ole voinut noille kolmannen erän sulamisille koska niitä näkyy tapahtuvan jatkauvasti.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Mä olen ymmärtänyt Niilon toimivan kahden kesken aina yhden pelaajan kanssa ja toiminta on pelaajille vapaaehtoista. Lähinnä kai hänet hankittiin Veinin ja muiden nuorten tueksi.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Mä olen ymmärtänyt Niilon toimivan kahden kesken aina yhden pelaajan kanssa ja toiminta on pelaajille vapaaehtoista. Lähinnä kai hänet hankittiin Veinin ja muiden nuorten tueksi.
Veini oli juurikin Konttisen hankinnan taustalla, toki muutkin nuoret siinä sivussa. Päätyö Konttisella on kuitenkin Veini Vehviläisen pääkoppa, ei joukkue yleisesti.
 

Scarface

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #44,
Veini oli juurikin Konttisen hankinnan taustalla, toki muutkin nuoret siinä sivussa. Päätyö Konttisella on kuitenkin Veini Vehviläisen pääkoppa, ei joukkue yleisesti.
Tuskin Konttista on palkattu pelkästään minkään Vehviläisen takia. Niilon päätyö on KIHU:ssa ja siinä sivussa tekee yhteistyötä JYP:n kanssa.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oheisessa JP:n haastattelussa sivutaan myös Konttista. Linkki johtaa haastatteluun.

"- Hyvä, että meillä on Niilo mukana tässä. Jotain luentotyyppisiä hommia on välillä ollut, mutta ennen kaikkea henkisen valmentajan kanssa asiointi on jokaisen henkilökohtainen asia. Vaikeina aikoina ongelma on siinä, että tällä pelitahdilla henkiseen tai fyysiseenkään valmennukseen ei pahemmin ole aikaa, Hytönen huomauttaa.


Se on totta. Kolmen pelin viikot tarkoittavat pelipäivää, välipäivän palauttavaa harjoitusta ja taas uutta pelipäivää. Siihen matkustaminen ja riittävä lepo päälle, niin kalenteri on yhtäkkiä yllättävän täysi.


- Mä luulen, että tässä tilanteessa moni olisi saattanut käyttää henkistä valmentajaa enemmänkin mutta kaikki eivät yksinkertaisesti ehdi."


JYP-kippari ei juhlinut pyöreitä - "Lohdullista, että noin umpisurkealla saldolla ollaan vielä mukana" - Kiekkoareena
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Konttinen on kaikessa hiljaisuudessa jättänyt JYPin ja siirtynyt takaisin "Tapparan" palkkalistoille.

Joukkue | Tappara
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
No niin, yksi takaisku jälleen lisää. Konttinen on käsittääkseni yksi parhaimpia urheilupuolen henkisiä valmentajia Suomessa.

Vähän kyllä jäi tuhnuksi miehen tekoset Jyväskylässä. Kärjistäen voisi sanoa että meille faneille Niilosta ja tämän osaamisesta kerrottiin lähinnä miehen siirtyneen JYPiin. Siihen se sitten jäikin. Edes lähdöstä ei nähty tarpeeksi ilmoittaa medialle. Konttinen hankittiin kai lähinnä Veinin takia, ja ei mies täysin onnistunut kerta Veini löi vasta Kärpissä läpi.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Edes lähdöstä ei nähty tarpeeksi ilmoittaa medialle..

Kyllä ainakin Keskisuomalaisen Merikivi-uutisoinnissa selkeästi ilmoitettiin että Konttinen väistyy sivuun ja Malvela ottaa hänen paikkansa.
Eli lienee asiasta tiedotettu, mediat eivät vaan ole uutisoineet asiaa.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä ainakin Keskisuomalaisen Merikivi-uutisoinnissa selkeästi ilmoitettiin että Konttinen väistyy sivuun ja Malvela ottaa hänen paikkansa.
Eli lienee asiasta tiedotettu, mediat eivät vaan ole uutisoineet asiaa.
Juuri näin. Minulle tämä ainakin oli selvää jo Merikivi-uutisoinnista alkaen. Yhtään Niilon edesottamuksia en tiedä, mutta ei joukkue nyt viime kaudella henkisesti mitään erityistä timanttia ollut. Vaihto Malvelaan on mielestäni ihan positiivinen juttu, kun kerran Merikiven kanssa ovat tehneet yhteistyötä aiemminkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös