Pitäisikö liigassa tehdä kokokasvosuojaus pakolliseksi alle 18-vuotiaille pelaajille?

  • 4 104
  • 5

Pitäisikö liigassa tehdä kokokasvosuojaus pakolliseksi alle 18-vuotiaille?


  • Äänestäjiä
    58

Petofani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Anaheim, Raahe-Kiekko, PattU, Lippo
Pitäisikö teidän mielestä liigassa tehdä kokokasvosuojaus pakolliseksi alle 18-vuotiaille? Omasta mielestäni kyllä, koska nuorilla kasvivammariski on korkeampi kuin vanhemmilla pelaajilla.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
+Juhani Tyrväiselle.

Viime kaudella otti mailaa, kiekkoa ym naamaan heti kun edelliset skraadut olivat ehtineet juuri parantua
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Mä en olisi erityisen pettynyt, vaikka kokokasvosuojus otettaisiin jollain aikataululla käyttöön kaikille ja kaikissa millään tasoa vakavasti otettavissa sarjoissa. Väärässä kulmassa vahingossa nouseva maila, puskista tuleva kiekko ja vastaavat tekevät pahimmillaan sellaista jälkeä, että mun mielestä tuossa voisi oikeasti miettiä jo puolivisiirin etujen ja haittojen suhdetta ihan kunnolla. Eikä noilla ole edes mitään tekemistä kunnioituksen tai sen puutteen takia. Joo voisi se jotain pelaajaa hieman haitata, mutta tuskin joku 1930-luvun tähtiveskari olisi kauhean innolla maskia ottanut nuppiinsa ja vaikka viimeiset mohikaanit taisivat 1990-luvulla NHL:ssa (poikkeusluvalla) vääntää ilman kypärää, tuskin nykyään kovin moni lähtisi vastaavaa lupaa edes yrittämään.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Olen ehdottomasti sitä mieltä että koska kasvot on suhteellisen helppo suojata, ne tulisi suojata. Kiekon liikenopeus (keskiarvo) on varmasti kaksinkertaistunut jostain kuuskytluvulta, ulkojääajoista puhumattakaan.

Jo se, että on käsite "hampaaton kanukki" puhuu puolestaan. Urheilun ei tulisi aiheuttaa tarpeetonta elämänlaadun heikkenemistä. Kiekon saaminen suuhun tai lavan osuminen silmään on sellaista.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Ei pakollisuudelle, mutta toki hienoa jos lähtee pelaajasta itsestään.
 

Rocco

Jäsen
Ei. Itse ottaisin kokoristiot pois jossakin C-junnuissa. Kun pelaajilla on kokokasvosuojus, silloin mailaa voi käsitellä miten haluaa, ja se on väärä tapa. Mieluummin pelkällä visiirillä mahdollisimman nuorena, niin alkaa se mailojen oikeanlainen käyttötapa juurtua selkärankaan jo teininä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös