Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 239 352
  • 7 320

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Lentää minne? Europeleihin? Ei tosiaan siihen aikaan ollut Chelsean pelaajilla tarvetta mannermaalle reissata. Eikä pre-Abramovitsh aikaan tainnut olla Kelsealla varaa lennellä liigapeleihinkään.

Mikähän liiga se olisi ollut josta Miklu kieltäytyi lentämisen vuoksi? Venäjä?

Espanja, Italia, Ranska, Saksa? Tosin luulisi, että Lontoosta ainakin Newcastleen lennetään, no, en tiedä, enkä sitä mikä oli tilanne missäkin 20 vuotta sitten. Englannin liigassa lentämistä on isoista liigoista vähiten, sanoisin.
 

Rocco

Jäsen
Espanja, Italia, Ranska, Saksa? Tosin luulisi, että Lontoosta ainakin Newcastleen lennetään, no, en tiedä, enkä sitä mikä oli tilanne missäkin 20 vuotta sitten. Englannin liigassa lentämistä on isoista liigoista vähiten, sanoisin.
Varmasti lennetään, mutta Lontoosta Newcastleen pääsee junalla karvan yli kolmessa tunnissa. Ehkä siitä kaikkine lentokenttätarkistuksineen yms. tunnin voittaa kuitenkin, mutta Iso-Britannia on tältä osin varsin pieni paikka.

Legendaarinen NFL-valmentaja, ja videopelisarjan nimihahmo John Madden ei myöskään lennä, vaan kulkee USA:n laidasta laitaan selostushommien perässä (jos edes enää selostamostakaan löytyy) omalla design-bussilla. Siinä saa lähteä pari päivää aikaisemmin matkalle.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Dennis Bergkamp kulki aina omin voimin kaikkialle.

Ei tosin kurvaillut aina vaan oli myös kokoonpanosta pois.

Mikähän ottelupari se oli minkä tappiota kannattajat on tuskin vieläkään antaneet anteeksi, kun vieraissa ei pelattu parhaalla kokoonpanolla.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mitä ihmettä on tapahtunut vuosien aikana Henna Kalinaiselle?

Henna
Kalinainen

Ei nyt sillä että välttämättä tuo leikattu silikonibimbokaan se kaikkien ihanne olisi, mutta onhan tuo hämmentävä muodonmuutos mitä on tapahtunut. Toki kai sitä 10 vuoden aikana on rupsahtanut yksi jos toinenkin, mutta ei nyt silti saatana.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Mitä ihmettä on tapahtunut vuosien aikana Henna Kalinaiselle?

Vuosikymmenen verran alkoholin liikakäyttöä, veikkaisin.

On tuolla reseptillä ennenkin päästy vähän vastaavanlaisiin tuloksiin.
Laila Kinnunen nuorempana
Laila Kinnunen vanhempana

Kinnusen kohdalla meni tosin Kalinaista pidempään. Uran alkuvuodet/vuosikymmenet menivät ihan hyvin, mutta myöhemmässä vaiheessa elämäänsä Kinnunen oli semi-asunnoton alkkis.

Ei tosin pitäisi puhua Kalinaisesta ja Kinnusesta edes samassa lauseessa, koska Kinnunen oli huomattavan lahjakas laulaja joka oli julkisuudessa kykyjensä ja osaamisensa vuoksi kun taas Kalinainen on julkisuudessa siksi koska on julkisuudessa, eli aiemmin hän oli julkkistyrkky ja nyt hän julkisuudessa koska on riehunut ympäriinsä.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikäpä minä oon kenenkään katselumieltymyksiä arvostelemaan mut ei vaan avaudu ei millään että mitä ihmeen kiinnostavaa on jossakii kuninkaallisissa häissä että niitä pitää telkkarista kattoo.

Toisaalta mulle ei avaudu edes linnan juhlatkaan. Ihmiset kävelee ja kättelee, kovin on hienoa.

Oonko sitten vaan niin EI sivistynyt moukka?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mikäpä minä oon kenenkään katselumieltymyksiä arvostelemaan mut ei vaan avaudu ei millään että mitä ihmeen kiinnostavaa on jossakii kuninkaallisissa häissä että niitä pitää telkkarista kattoo.
Toi on hyvä kysymys kun ei oikein itsellekään avautunut. Häämekko minua kiinnostaa, sulhasen univormun valinta, muiden lähipiiriläisten mekot, puvut ja tiarat. Se ei kyllä avaudu miten jotkut jaksoi katsoa kaikkia niitä jorinoita kirkossa tai kun hevosvaunut kulkee pitkin katuja ja toimittaja höpöttelee jotain. Vieläkin enemmän ihmettelen niitä ihmisiä jotka majoittuivat reitin varrelle viikoksikin saadakseen hyvän paikan. Toisaalta kai sitä pitkäjänteisyyttä pitää kunnioittaa. Eikä sekään ole ihan avautunut miksi minun piti telkkarista katsoa mitä sulhasella ja morsiammella on päällä kun sen olisi pian nähnyt netistä. Katsoin prinssi Harryn häitä ehkä kolmeen otteeseen viitisen minuuttia kerrallaan ja sitten kyllästyin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Toi on hyvä kysymys kun ei oikein itsellekään avautunut.

Asuin Uudessa-Seelannissa, kun Catherine, Duchess of Cambridge, tuli kylään.

Menin paikalle, koska olin kuvista nähnyt hänen olevan aivan jumalattoman hyvännäköinen ja tilaisuus oli sellainen missä tuskin olisi mahdottomia jonoja.

Näinkin hänet kahden metrin päästä ja oli niin ihana, että voisi alkaa itkeä. Joku noissa kiinnostaa, kun niitä saa nähdä. Käyn myös aina eläintarhassa, kun olen jossain missä en ole ennen ollut.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vieläkin enemmän ihmettelen niitä ihmisiä jotka majoittuivat reitin varrelle viikoksikin saadakseen hyvän paikan.
U-s-k-o-m-a-t-o-n-t-a. En tiiä mutta ei tuo musta ihan normaalia oo enää. Sen vielä joten kuten jaksan ymmärtää jos nuoriso majoittuu jollekkin konserttipaikalle päästäkseen huippupaikalle. Mut että häihin....ja aikuiset ihmiset...

Tosin itelle ei oo ikinä avautunu ees tuo naimisiinmenon idea.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Mikäpä minä oon kenenkään katselumieltymyksiä arvostelemaan mut ei vaan avaudu ei millään että mitä ihmeen kiinnostavaa on jossakii kuninkaallisissa häissä että niitä pitää telkkarista kattoo.

Minua ei kuninkaalliset häät kiinnosta, mutta vielä enemmän ihmettelen, että joku katsoo televisiosta sellaisia ohjelmia kuin Stadi vastaan lande, Tähän aikaan ensi vuonna, Kenen kotona, Versus, Pallon ympäri, Vedetään hatusta ja mitä näitä nyt onkaan. Ei ole harvinaista ihmetellä, miksi joku katsoo kuninkaallisia häitä tai itsenäisyyspäivän juhlavastaanottoa, mutta minusta niissä on paljon enemmän järkeä kuin yhdessäkään edellä mainitussa ohjelmassa, jotka pitäisi luokitella rikokseksi sivistyneisyyttä vastaan.

Ja mistä tiesin, että mainitsemiani ohjelmia on olemassa? Katsoin nopeasti, mitä ohjelmia MTV:ltä ja Neloselta viikon aikana tulee.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Miksi suht tavallinen visailuohjelma on rikos sivistyneisyyttä vastaan? @Radiopää
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
mutta vielä enemmän ihmettelen, että joku katsoo televisiosta sellaisia ohjelmia kuin Stadi vastaan lande, Tähän aikaan ensi vuonna, Kenen kotona, Versus, Pallon ympäri, Vedetään hatusta ja mitä näitä nyt onkaan.
Noh nää on mielipide asioita mut näissä joissain on sentäs kisailu idea jonka takia itse esim katson Versusta jos nyt ei tuu jotain parempaa.

Mut noiden häiden ja linnanjuhlien katsomisen idea ei mulle avaudu. Eikä tuu avautumaan, olis se avautunu jo.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tosin itelle ei oo ikinä avautunu ees tuo naimisiinmenon idea.
Kyllä minäkin sitä välillä mietin. Minun pitäisi avioitua syksyllä. Mutta kyllä se avioliiton instuutio jotenkin tekee suhteesta jotain enemmän, olen sitä ikäluokkaa. Minusta tulee rouva neidin sijaan. Mitä väliä.... Ei kai mitään mutta jossain sisällä se tuntuu.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kyllä minäkin sitä välillä mietin. Minun pitäisi avioitua syksyllä. Mutta kyllä se avioliiton instuutio jotenkin tekee suhteesta jotain enemmän, olen sitä ikäluokkaa. Minusta tulee rouva neidin sijaan. Mitä väliä.... Ei kai mitään mutta jossain sisällä se tuntuu.

Aikoinaan, kun aviossa olin, niin kyllä se tuntui erilaiselta sitten kuitenkin, vaikka mikään ei muuttunutkaan kahdeksan vuoden seurustelun ja siitä pitkä pätkä yhdessäasumisen jälkeen.

Todella mukava päivä tänään tytön kanssa, mutta voi veljet kuinka hienoa on asua yksin. Eikä olla avioliitossa.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Noh nää on mielipide asioita mut näissä joissain on sentäs kisailu idea jonka takia itse esim katson Versusta jos nyt ei tuu jotain parempaa.

Tämä todistaa pointtini. Ihmiset katsovat televisiota siitä huolimatta, ettei ole "parempaa" tarjolla. Kuulemma jotkut ovat paskassa parisuhteessakin vain, koska ei ole parempaa tarjolla.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Toi on hyvä kysymys kun ei oikein itsellekään avautunut. Häämekko minua kiinnostaa, sulhasen univormun valinta, muiden lähipiiriläisten mekot, puvut ja tiarat. Se ei kyllä avaudu miten jotkut jaksoi katsoa kaikkia niitä jorinoita kirkossa tai kun hevosvaunut kulkee pitkin katuja ja toimittaja höpöttelee jotain. Vieläkin enemmän ihmettelen niitä ihmisiä jotka majoittuivat reitin varrelle viikoksikin saadakseen hyvän paikan. Toisaalta kai sitä pitkäjänteisyyttä pitää kunnioittaa. Eikä sekään ole ihan avautunut miksi minun piti telkkarista katsoa mitä sulhasella ja morsiammella on päällä kun sen olisi pian nähnyt netistä. Katsoin prinssi Harryn häitä ehkä kolmeen otteeseen viitisen minuuttia kerrallaan ja sitten kyllästyin.
Minulle ei avaudu että miten joku vaivautuu katsomaan jotain ohjelmaa sen takia että mitä jollain on päällään?! Minä nyt oletan että vaatteet oli kaikilla kuitenkin, sitten olisi voinut kiinnostaa jos jollain ei olisi ollut. Kai tuo sama pätee johonkin muotinäytöksiinkin. Eivät aukene minulle, toki siis kiva jos malleilla on sellasia vaatteita että tissit näkyy, kun ne mallit nyt on aika hyvännäköisiä, mutta en minä ymmärrä niiden katselua vaatteiden takia. Vai onko joku joskus nähnyt jonkun niistä räteistä luonnossa jonkun 50v Marjatan päällä? Ei varmana ole! Menee sinne lähimpään henkka maukkaan niin näkee kyllä sen nykymuodin, sitten joko sen mukaan pukeutuu tai jättää pukeutumatta.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei avaudu että miksi turvavyön käyttämättä jättäminen on rangaistavaa. Ymmärrän jos autossa on muita niin kolari tilanteessa voit muille aiheuttaa vammoja jos et ole vöissä. Mutta jos oot yksin autossa niin kellekkään eikä millekkään paitsi itelles siitä ole vaaraa oliko turvavyö vai ei. Vähän sama jos pyöräilystä ilman kypärää sakotettaisiin.

Toinen asia mikä ei avaudu on se että miksi poliisin tekemänä rangaistavuus häviää. Esim ulosajotilanteessa. Normaali kansalaisen auto ajautuu loskan takia puuhun, sakko liikenneturvallisuuden vaarantamisesta. Sitten toisaalla poliisiauto ajautuu normiajossa loskan takia puuhun, ei rangaistusta poliisille.

Edit. Tosin tuosta jälkimmäisestä ei ole kuin yksi omakohtainen kokemus missä oli kaksi identtistä ulosajoa joista toinen oli poliisiauto ja toinen normaalikansalainen ja vain toinen sai sakot
 
Viimeksi muokattu:

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toinen asia mikä ei avaudu on se että miksi poliisin tekemänä rangaistavuus häviää. Esim ulosajotilanteessa. Normaali kansalaisen auto ajautuu loskan takia puuhun, sakko liikenneturvallisuuden vaarantamisesta. Sitten toisaalla poliisiauto ajautuu normiajossa loskan takia puuhun, ei rangaistusta poliisille.

Ei tuo ole automaatio että saat sakot liikenneturvallisuuden vaarantamisesta jos joudut loskaliirtoon ja sen takia onnettomuuteen. Toki on mahdollista että saat mutta on myös mahdollista että et saa vaikka poliisi onnettomuuden tutkisikin... Ja muistan lukeneeni että poliisi olisi saanut sakkoja ihan hälyytysajossa tapahtuneesta onnettomuudesta jossa autoa ajanut poliisi sai sakot juuri liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, joten mikseipä myös normiajossa tapahtuneista onnettumuuksista olisi mahdollista poliisinkin saada sakkoja...
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei avaudu että miksi turvavyön käyttämättä jättäminen on rangaistavaa. Ymmärrän jos autossa on muita niin kolari tilanteessa voit muille aiheuttaa vammoja jos et ole vöissä. Mutta jos oot yksin autossa niin kellekkään eikä millekkään paitsi itelles siitä ole vaaraa oliko turvavyö vai ei. Vähän sama jos pyöräilystä ilman kypärää sakotettaisiin.

Yhteiskunta rankaisee siitä, jos elät liian vaarallisesti. Jää kato työpanos ja verorahat saamatta kun joku vammautuu tai kuolee turvavyön käyttämättömyyden vuoksi. Lisäksi se rasittaa poliisia, palo- ja pelastustoimea sekä terveydenhuoltojärjestelmää.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei tuo ole automaatio että saat sakot liikenneturvallisuuden vaarantamisesta jos joudut loskaliirtoon ja sen takia onnettomuuteen. Toki on mahdollista että saat mutta on myös mahdollista että et saa vaikka poliisi onnettomuuden tutkisikin... Ja muistan lukeneeni että poliisi olisi saanut sakkoja ihan hälyytysajossa tapahtuneesta onnettomuudesta jossa autoa ajanut poliisi sai sakot juuri liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, joten mikseipä myös normiajossa tapahtuneista onnettumuuksista olisi mahdollista poliisinkin saada sakkoja...
Onhan niitä sakkoja jaeltukkin poliiseille kun ovat hälytysajossa kolaroineet, mutta yhdestäkään normaaliajossa tapahtuneesta ulosajosta en muista lukeneeni että poliisia epäillään liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.

Aikoinaan yksi lainvalvoja sanoi saunaillassa että tommosista tulee yleensä juttutuokio esimiehen kanssa mut niistä selvitään yleensä sakotta kun osaa puhua.

Ja se yksi omakohtainen kokemus kyllä osoitti tämän ainakin kertaalleen
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Ei avaudu että miksi turvavyön käyttämättä jättäminen on rangaistavaa. Ymmärrän jos autossa on muita niin kolari tilanteessa voit muille aiheuttaa vammoja jos et ole vöissä. Mutta jos oot yksin autossa niin kellekkään eikä millekkään paitsi itelles siitä ole vaaraa oliko turvavyö vai ei. Vähän sama jos pyöräilystä ilman kypärää sakotettaisiin.

Toinen asia mikä ei avaudu on se että miksi poliisin tekemänä rangaistavuus häviää. Esim ulosajotilanteessa. Normaali kansalaisen auto ajautuu loskan takia puuhun, sakko liikenneturvallisuuden vaarantamisesta. Sitten toisaalla poliisiauto ajautuu normiajossa loskan takia puuhun, ei rangaistusta poliisille.

Edit. Tosin tuosta jälkimmäisestä ei ole kuin yksi omakohtainen kokemus missä oli kaksi identtistä ulosajoa joista toinen oli poliisiauto ja toinen normaalikansalainen ja vain toinen sai sakot
Vaaraa siitä ei muille ole, mutta kustannuksia voi yhteiskunnalle ja vakuutusyhtiöille aika lailla tulla. Ja sitä kautta muille liikennevakuutusta maksaville. En minä ainakaan haluaisi liikennevakuutusmaksujen nousevan sen takia, että joku urpo ei halua turvavyötä käyttää.
 

Glove

Jäsen
Ei avaudu miksi pienimmässäkin perähikiän seurassa puhutaan sesikadivarin miesjoukkueesta edustusjoukkueena. Mitä ne edustaa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös