Mille naurat juuri nyt?

  • 13 148 306
  • 50 273

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Jatkoajan keskustelupalstan moderaattoreille.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
ja ruoho ei aina ole juuri sinua varten siellä aidan takana ja sitä rataa.
En tiedä pitikö tämän mennä pillukarvaketjuun, mutta todetaan kuin when there is grass on field, play the ball.
näin ne asiat koetaan.
 
Jälleen yksi todiste hämäläisestä hitaudesta ylen nettisivuilta poimittuna:
Turun yliopiston dosentti, lehtori Tommi Kurki puolestaan arvioi, että myös länsimurteisiin kuuluvat lounaismurteet ovat muuttuneet itäsuomalaisten tapaan nopeasti. Länsimurteiden murrealueella muutos on ollut hitaampaa erityisesti Tampereen seudun hämäläismurteissa.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Jälleen yksi todiste hämäläisestä hitaudesta ylen nettisivuilta poimittuna:
Turun yliopiston dosentti, lehtori Tommi Kurki puolestaan arvioi, että myös länsimurteisiin kuuluvat lounaismurteet ovat muuttuneet itäsuomalaisten tapaan nopeasti. Länsimurteiden murrealueella muutos on ollut hitaampaa erityisesti Tampereen seudun hämäläismurteissa.
Mitä suotta muuttamaan jotain, joka on jo täydellistä?
 

Ralph

Jäsen
Iltasanomissa on juttu, että joku Suvi oli saanut naapuriltaan lapun, jossa luki: "wc:n hanaa ei saa käyttää kello 21-08 välisenä aikana! Seinän toisella puolella nukkuu lapsi, joka herää siihen".

Itse jos saisin tuollaisen lapun, pitäisin varmaan sen jälkeen hanaa turhaan auki tuona aikana, ihan vain tuon lapun takia. Tai tiputtaisin takaisin lapun, jossa kieltäisin vauvan itkemisen 09-20 välisenä aikana.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Yle Puheella keskustellaan teknologiasta ja siinä joku naisoletettu tarinoi, kuinka naisten pitäisi keksiä enemmän naisille tarkoitettuja teknologisia juttuja. Mieleen jäi lause:

" No siis esimerkiksi tämä kuukautis-app puhelimeen, ei kukaan mies olisi tuollaista tajunnut keksiä"

Tuosta kun kelailee ~15 vuotta taaksepäin, niin tuokin paatos olisi ollut silkkaa Julmahuvia. Voin välittömästi kuvitella Tommi Korpelan kertovan tuosta asiasta viskinkarhealla äänellä joku hassunhauska tonttulakki päässä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Yle Puheella keskustellaan teknologiasta ja siinä joku naisoletettu tarinoi, kuinka naisten pitäisi keksiä enemmän naisille tarkoitettuja teknologisia juttuja. Mieleen jäi lause:

" No siis esimerkiksi tämä kuukautis-app puhelimeen, ei kukaan mies olisi tuollaista tajunnut keksiä"

Tuosta kun kelailee ~15 vuotta taaksepäin, niin tuokin paatos olisi ollut silkkaa Julmahuvia. Voin välittömästi kuvitella Tommi Korpelan kertovan tuosta asiasta viskinkarhealla äänellä joku hassunhauska tonttulakki päässä.

Tämä aika on vitsi. Hyvää huumoria nuo ovat ja nämä kauhistelut kun miesoletettupiispaehdokas tarjoutui edustustililtään tarjoamaan kahvit naisoletettupiispaehdokkaille. Apua, kahdeksan euroa, mä eroon kirkosta ja ylevero lakkautettava! Kiitos, leidit.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Iltasanomissa on juttu, että joku Suvi oli saanut naapuriltaan lapun, jossa luki: "wc:n hanaa ei saa käyttää kello 21-08 välisenä aikana! Seinän toisella puolella nukkuu lapsi, joka herää siihen".

Itse jos saisin tuollaisen lapun, pitäisin varmaan sen jälkeen hanaa turhaan auki tuona aikana, ihan vain tuon lapun takia. Tai tiputtaisin takaisin lapun, jossa kieltäisin vauvan itkemisen 09-20 välisenä aikana.

Rajoittaisit siis vauvan luonnollista toimintaa, keinoa kommunikoida ja viestittää tarpeistaan, vaikka ei hän sitä lappua kirjoittanut, vaan vanhempansa. Way to go, ei voi muuta sanoa. Huh huh, mistä näitä oikein sikiää.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Rajoittaisit siis vauvan luonnollista toimintaa, keinoa kommunikoida ja viestittää tarpeistaan, vaikka ei hän sitä lappua kirjoittanut, vaan vanhempansa. Way to go, ei voi muuta sanoa. Huh huh, mistä näitä oikein sikiää.

Eiköhän tuossa nyt lähinnä vittuiltaisi juuri vanhemmille. Hivenen tekopyhää valittaa jostan veden tipahtelusta jos itseltä löytyy huutokone kellosta riippumatta.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eiköhän tuossa nyt lähinnä vittuiltaisi juuri vanhemmille. Hivenen tekopyhää valittaa jostan veden tipahtelusta jos itseltä löytyy huutokone kellosta riippumatta.

En edelleenkään ymmärrä, että miksi vittuilla sen lapsen kautta, jolla ei kuitenkaan ole osaa eikä arpaa vanhempiensa tekopyhyyteen. Ja jos nyt oletetaan, että siellä lapsen kotona on tilanne jo niin paha, että naapureille lähetetään lappuja, niin lisävittuilu itkemisestä tuskin parantaa sen perheen ja sitäkautta lapsen oloa. Mieluumin kohdataan ne aikuiset, eikä käytetä sitä lasta vittuilun välineenä.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
En edelleenkään ymmärrä, että miksi vittuilla sen lapsen kautta, jolla ei kuitenkaan ole osaa eikä arpaa vanhempiensa tekopyhyyteen. Ja jos nyt oletetaan, että siellä lapsen kotona on tilanne jo niin paha, että naapureille lähetetään lappuja, niin lisävittuilu itkemisestä tuskin parantaa sen perheen ja sitäkautta lapsen oloa. Mieluumin kohdataan ne aikuiset, eikä käytetä sitä lasta vittuilun välineenä.
Voi herranpieksut. Mikään ei vituta enempää kuin lapsellisten luulo että lapset antaa oikeuden mihin vaa. Kakara kuriin pienestä pitäen. Jossei kestä itkua ei tee lasta ja jos häiritsee kaikkia muita voi muuttaa kauas sivistyksestä.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Mieluumin kohdataan ne aikuiset, eikä käytetä sitä lasta vittuilun välineenä.

No eipä lapsi nyt siitä vaurioidu jos vanhemmat palauttaisi takaisin todellisuuteen. Mainitsemalla lapsen melun voi saada vanhempien silmät tai lähinnä korvat auki. Ihmiset ovat käsittääkseni suhteellisen ymmärtäväisiä pienen lapsen tuottaman metelin suhteen ja tuollainen veden tipahtelusta huomauttaminen on helvetin säälittävää.

Edit. En tosin tiedä oliko @Ralph in tarkoitus rynniä kylään ja huutaa megafonilla perkelettä ko. lapselle.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voi herranpieksut. Mikään ei vituta enempää kuin lapsellisten luulo että lapset antaa oikeuden mihin vaa. Kakara kuriin pienestä pitäen. Jossei kestä itkua ei tee lasta ja jos häiritsee kaikkia muita voi muuttaa kauas sivistyksestä.

Niin siis en olen missään vaiheessa puolustanut noita vanhempia, että se lapun laitto olisi ollut oikein. Olen ihmetellyt sitä, miksi vittuilla takaisin käyttämällä lasta kilpenä, kun asian voisi sanoa suoraankin.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Niin siis en olen missään vaiheessa puolustanut noita vanhempia, että se lapun laitto olisi ollut oikein. Olen ihmetellyt sitä, miksi vittuilla takaisin käyttämällä lasta kilpenä, kun asian voisi sanoa suoraankin.
Fight fire with fire. Jos siellä niitä lappuja lähetellään käyttäen lasta aseena niin se on vaan sopivaa ampua takas samalla aseella
 

Ralph

Jäsen
Eiköhän tuossa nyt lähinnä vittuiltaisi juuri vanhemmille.
No joo, tuskin se vauva sitä lappusta lukisi ja vanhemmat. Ja siis enhän oikeasti voisi kieltää vauvaa itkemästä. Samalla tavalla kun naapuri ei voi kieltää vessan käyttämistä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Niin siis en olen missään vaiheessa puolustanut noita vanhempia, että se lapun laitto olisi ollut oikein. Olen ihmetellyt sitä, miksi vittuilla takaisin käyttämällä lasta kilpenä, kun asian voisi sanoa suoraankin.
No minun ymmärtääkseni tuon ikäinen lapsi ei osaa lukea, joten älä huoli sen lapsen tunteista niin paljoa. Vanhemmillehan se lappu menee ja ne sen lukee.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@BlackWolf @Ralph @DonTirri ja @ZayWest olemme vähän eri linjoilla tässä asiassa, mutta eiköhän pysytä elämään sen asian kanssa, ilman että lähetetään lappuja toisillemme. Heh heh. Näin lopuksi kerron asiaan liittyvän omakohtaisen tarinani.

Asumme omakotitalossa ja meillä on kolme rajanaapuria. Joitakin vuosia sitten yhteen noista taloista muutti nuoripari ja nainen oli raskaana. Vauva syntyi ja siitä meni jonkin aikaa, kun mies tuli pyytämään mua juttusille. Kertoi, että jos voisimme pitää koirat sisällä tiettyyn kellonaikaan kun heidän vauva nukkuu pihalla ja herää helposti ääniin. Hänellä oli jopa lappu noista kellonajoista. Niin ja esim. ruohonleikkuriakaan ei olisi saanut käyttää vauvan nukkuma-aikoina. Nyt voisin tietenkin edelleen vetää pyhimysviittaa päälle ja kertoa kuinka ymmärtäväinen olin. Kerrotaan kuitenkin totuus. Repesin. Siis aloin nauramaan koko asialle ja toivotin tälle miehelle hyvää matkaa takaisin kotiinsa. Taisi siinä muutama voimasanakin tulla, myönnettäköön. Olin aivan puulla päähän lyöty, että voiko tämä olla saatana edes totta. Annoin kulua muutaman päivän ja menin itse tällä kertaa nuorenparin juttusille juttelemaan asiallisesti siitä, että maailma ei pysähdy heidän vauvansa takia. Ja että heillä ei ole minkäänlaista oikeutta tulla edes pyytämään sitä, että me alkaisimme rytmittämään ja vahtimaan omaa elämäämme heidän vauvansa takia. Oli se toki kaikenkaikkiaan aika värikäs keskustelu, mutta johti lopulta siihen, että asiat rauhottu ennenkuin homma olisi mahdollisesti lähtenyt lapasesta.

Tarinan opetus. Ei sitä tällä kertaa ole, kunhan jaoin tämän kanssanne. Loppukaneettini tälle keskustelulle on, että vittuilu takaisin harvoin johtaa mihinkään hyvään.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Ei kyllä loputon toisen posken kääntäminenkään mihinkään johda. Todennäköisesti naapuri vähitellen alkaa hanan lisäksi haluta määräillä suihkusta, vessasta jne. Tällaisille tyypeille pitää tehdä selväksi, että säännöt on samat kaikille. Tietysti itse yrittäisin elellä hissukseen, jos naapurisopu sitä tilapäisesti vaatii korostetusti. Vaan en kyllä pysyvästi.
@DonTirri Nykyään lapset saadaan usein luonnottoman vanhana. Se on johtanut ns. helikopterivanhemmuuteen, jossa isä ja äiti yrittävät suojella lastaan kaikelta. Siis ihan kaikelta ja 100% ajasta. Lisäksi vekaralle ollaan kaverita ja piltti esim. päättää kaupoissa kaikista hankinnoista. Itse aikanaan seurasin tätä Alkossa, kun oli ihan tavallista, että viinin valitsi noin 5-vuotias räkänokka ja vanhemmat vain myötäili.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Ei kyllä loputon toisen posken kääntäminenkään mihinkään johda. Todennäköisesti naapuri vähitellen alkaa hanan lisäksi haluta määräillä suihkusta, vessasta jne. Tällaisille tyypeille pitää tehdä selväksi, että säännöt on samat kaikille. Tietysti itse yrittäisin elellä hissukseen, jos naapurisopu sitä tilapäisesti vaatii korostetusti. Vaan en kyllä pysyvästi.
@DonTirri Nykyään lapset saadaan usein luonnottoman vanhana. Se on johtanut ns. helikopterivanhemmuuteen, jossa isä ja äiti yrittävät suojella lastaan kaikelta. Siis ihan kaikelta ja 100% ajasta. Lisäksi vekaralle ollaan kaverita ja piltti esim. päättää kaupoissa kaikista hankinnoista. Itse aikanaan seurasin tätä Alkossa, kun oli ihan tavallista, että viinin valitsi noin 5-vuotias räkänokka ja vanhemmat vain myötäili.
Jep. Olin aikoinani Makuunissa töissä ja siellä opin vihaamaan vanhempia joiden janipetterit ja sirkkaliisat sai tehdä mitä huvitti. Päivittäin oli tapauksia joissa kakara on kyynärpäitä myöten irtokarkkiboksissa ja/tai ilosena pisteli niitä poskeensa kourakaupalla ilman että äiti ja/tai isä reagoi mitenkään. Paitsi sitten kun asiasta sanoin jolloin sain saavillisen paskaa niskaani siitä kuinka pikkuliisalla tai kauhukallella tulee paha mieli ku kielletään tai kuinka mulla ei ole mitään oikeutta ojentaa heitä tai heidän lastaan tai kuinka mä kehtaan kohdella maksavia asiakkaita noi tai... noh, ymmärrätte varmaan yskän.

Tästä seurauksena on se että jos siviilissä kuulen jonkun vaativan jotain koska lapsi tai näen/kuulen lapsen rellestävän muiden riesana niin puutun siihen kova-äänisesti, suorasukaisesti ja vastaanurputtavalle vanhemmalle vitut haistatellen.
 

SgtMarkov

Jäsen
Tästä seurauksena on se että jos siviilissä kuulen jonkun vaativan jotain koska lapsi tai näen/kuulen lapsen rellestävän muiden riesana niin puutun siihen kova-äänisesti, suorasukaisesti ja vastaanurputtavalle vanhemmalle vitut haistatellen.

Monta kertaa on tehnyt mieli tehdä näille tottelemattomille apinoille sama kuin muuan äijä eräässä videopätkässä (jonka varmasti jokainen osaa itse hakea YouTubesta), jossa joku pentu paukuttaa kassajonossa edellä seisovan miehen kantapäitä sellaisilla lasten ostoskärryillä eikä ilmeisistä pyynnöistä huolimatta lopeta toimintaansa, niin tämä herra ottaa sieltä kärryistä maitotölkin, avaa sen ja kaataa sitten pojan niskaan. Ei ehkä paras ratkaisu, mutta ajatuksella on herkuteltu monen monituista kertaa.

Ja mun lapsiahan ei siis tietenkään tarvitse milloinkaan komentaa missään. Kerrankin lähdettiin kaupasta kotiin tyhjin käsin kun likat alkoi kinastelemaan siellä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Jep. Olin aikoinani Makuunissa töissä ja siellä opin vihaamaan vanhempia joiden janipetterit ja sirkkaliisat sai tehdä mitä huvitti. Päivittäin oli tapauksia joissa kakara on kyynärpäitä myöten irtokarkkiboksissa ja/tai ilosena pisteli niitä poskeensa kourakaupalla ilman että äiti ja/tai isä reagoi mitenkään. Paitsi sitten kun asiasta sanoin jolloin sain saavillisen paskaa niskaani siitä kuinka pikkuliisalla tai kauhukallella tulee paha mieli ku kielletään tai kuinka mulla ei ole mitään oikeutta ojentaa heitä tai heidän lastaan tai kuinka mä kehtaan kohdella maksavia asiakkaita noi tai... noh, ymmärrätte varmaan yskän.

Tästä seurauksena on se että jos siviilissä kuulen jonkun vaativan jotain koska lapsi tai näen/kuulen lapsen rellestävän muiden riesana niin puutun siihen kova-äänisesti, suorasukaisesti ja vastaanurputtavalle vanhemmalle vitut haistatellen.
Ei muuta kuin koko loota siihen vaa'alle ja punniten irtokarkit ja lasku vanhemmille, jos ei kelpaa niin poliisit perään. Siinä sitä on vanhemmille kunnon näpäytys.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt om pakko @Blöö kysyä ihan tarkentava kysymys. Kun mä kirjoitin näin
Loppukaneettini tälle keskustelulle on, että vittuilu takaisin harvoin johtaa mihinkään hyvään.

Ja sä siihen perään näin

Ei kyllä loputon toisen posken kääntäminenkään mihinkään johda.

Niin onko käsitettävä niin, että mielestäsi se on toisen posken kääntämistä kun ei vittuile takaisin vaan selvittää asian.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös