Darwin-palkinto – ehdotuksia voittajiksi

  • 91 665
  • 383
Suosikkijoukkue
KK
Luin ja luin kyllä ihan toista. Eli oli ilmeisesti jotenkin saanut otettua kiinni siitä laturin latauspäästä ja sillä saanut aikaan, jotenkin, riittävän sähkövirran mikä kulki sydämen läpi. Eli ei ollut se laturin laturi osa rinnalla vaan siellä lattialla. Luin itseasiassa 4 uutista ja kaikissa vähän erilaisia tietoja. Joku palovamma löytynyt kdestä ja ilmeisesti siis tullut siitä latauspäästä, yrittänyt tarttua puhelimeen olikin tarttunut johdon päähän. Sähkön vaan pitäisi kulkea suorinta tietä maahan, joten kokonaisuus todella jännä. Ainoa miten minä tuon näkisin niin jos laturin latauspään laittaisi paljalle märälle iholle ihan sydämen päällä ja täten muodostaisi suljetun piirin niin voisi ehkä saada riittävästi virtaa että sydän pysähtyisi, mutta poliisien raportti ilmeisesti puhui kädessä olleesta jäljestä mikä ei ihan toimisi.
No ymmärsimme asian erilailla. Itse kun ymmärsin, että juurikin Martin muuntaja osa oli rinnan päällä. No se nyt on aivan se ja sama onko ollut lattialla vai rintakehällä, mutta ei kai kukaan ota sähköjohtoa (pien virtainen tai ei) mukaan kylpyyn. Ja kuten sanoin vesi voi valua johtoapitkin muuttajalle asti.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
No ymmärsimme asian erilailla. Itse kun ymmärsin, että juurikin Martin muuntaja osa oli rinnan päällä. No se nyt on aivan se ja sama onko ollut lattialla vai rintakehällä, mutta ei kai kukaan ota sähköjohtoa (pien virtainen tai ei) mukaan kylpyyn. Ja kuten sanoin vesi voi valua johtoapitkin muuttajalle asti.
Juu toki voi, mutta silloinhan tässä olisikaan mitään kummallista. Ja toki olet 110% oikeassa sähkön ja veden yhdistämisestä. Mutta se mitä minä luin oli jotain käsittämätöntä. Lisäksi en oikein ymmärrä miten se muuntaja voi olla rinnalla ilman että jatkoroikka on. Ainakin kuva löytyy netistä missä se jatkoroikka on pyyhkeiden päällä lattialla ja se on viimeinen kuva minkä tyttö lähetti.
 
Suosikkijoukkue
KK
Juu toki voi, mutta silloinhan tässä olisikaan mitään kummallista. Ja toki olet 110% oikeassa sähkön ja veden yhdistämisestä. Mutta se mitä minä luin oli jotain käsittämätöntä. Lisäksi en oikein ymmärrä miten se muuntaja voi olla rinnalla ilman että jatkoroikka on. Ainakin kuva löytyy netistä missä se jatkoroikka on pyyhkeiden päällä lattialla ja se on viimeinen kuva minkä tyttö lähetti.
Nyt meni taas sitten kaksi eri juttua sekaisin sulla. Siinä amerikkalaisen tytön tapauksessa siis olikin niin, että se jatkojohto oli pyyhkeen sisällä, kun taas tuo britti miehen tapauksessa se laturi oli rinnan päällä. Eli onko sulla nyt kaksi eri tarinaa mennyt sekaisin? Nuo linkittämi jutut ovat kaksi eri tarinaa. Tuossa tytön tapauksessahan oli niin, että tuo oli perheen käytäntö käydä kylvyssä ja ladata samalla puhelinta. Ei tästä sen enempää kannata vääntää, koska ei kai kukaan täällä missään nimessä vie veteen edes 5V laitetta, juurikin mainitsemistani syistä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Nyt meni taas sitten kaksi eri juttua sekaisin sulla. Siinä amerikkalaisen tytön tapauksessa siis olikin niin, että se jatkojohto oli pyyhkeen sisällä, kun taas tuo britti miehen tapauksessa se laturi oli rinnan päällä. Eli onko sulla nyt kaksi eri tarinaa mennyt sekaisin? Nuo linkittämi jutut ovat kaksi eri tarinaa. Tuossa tytön tapauksessahan oli niin, että tuo oli perheen käytäntö käydä kylvyssä ja ladata samalla puhelinta. Ei tästä sen enempää kannata vääntää, koska ei kai kukaan täällä missään nimessä vie veteen edes 5V laitetta, juurikin mainitsemistani syistä.
Joo siis me ehkä puhuttiin eri asioista, mutta jos avaat tuon miehen uutisen sisältämän linkin niin siellä sanotaan näin:
"We found an iPhone plugged into the extension cable and then the charger element in the bath," PC Craig Pattinson told an inquiry into Bull's death.

He added: "The extension cable was on the floor and it appeared as though he had his phone charger on his chest and the part between the phone charger and the cable had made contact with the water."

Molemmat tapaukset on kirjoitettu niin päin persettä että ei noista ota selvää että mitä on tapahtunut. Esim. BBC:n uutisessa on erikseen sanottu siitä että läppärit ja kännyt on 5 tai 12V ja ei pitäisi sinällään olla vaarallisia. Mistä pitäisi päätellä että siis veteen ei ole päätynyt se jatkojohto ja se on erikseen tuossakin mainittu että se jatkojohto oli lattialla ja se ei olisi ollut ammeessa. Joten pitää ihmetellä että mikä helvetti siellä ammeessa nyt on ollut ja miten se on voinut olla kiinni yhtään missään jos se laturi ei ole ollut lattialla. Molemmissa siis aivan sama tilanne riippuen mitä lähdettä lukee.

Tai ehkä mun englannissa on jotain vikaa, kun mulle charger = se muuntaja tai ihan koko hökötys johtoineen ja liittimineen riippuen asiayhteydestä, siitä lähtee cable/cord ja sitten on plug/connector tms. siellä päässä. Minun on vaikeaa ymmärtää miten kellään voi olla charger rinnan päällä ja samaan aikaan kiinni jatkoroikassa ilman että se jatkoroikka on kanssa rinnan päällä.
 
Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Tämäkin tietous on niin vaihtelevaa. Ympäri maailmaa löytyy saunoja missä löylyn heitto on ehdottomasti kiellettyä, kun sähkö ja vesi ei sovi yhteen.
Muistan joskus Aasiassa olleeni saunassa, jossa oli 4-5 sääntöä:
-ei saanut heittää vettä
-ei saanut juoda viinaa
-ei saanut saunoa kello 22 jälkeen
-ei saanut olla miehiä ja naisia samaan aikaan
ja olisiko joku sääntö ollut ääneenvolyymiin liittyen.

harmillisesti sääntöjä ei ollut tuon enempää, sillä mielellämme olisimme jotakin sääntöä noudattaneet. Nyt se ei vain onnistunut. Mutta minkäs pikkuiset vahdit olisivat laumalle juhlivia suomalaisia tehneet.
 
Viimeksi muokattu:

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mainittakoon, että noin yleisesti sähköiskuissa käytetään tappavana rajana 20mA virran kulkua sydämmen läpi. Jenkkilässä jännte on 110V ja sillä jännitteellä pitää kyllä jäädä ymmärtääkseni kiinni johtoihin sopivasti, että saa sydämen rytmin sekaisin. Itse kuvittelisin, että jos olet ammeessa ja heität sinne hiustenkuivaajan ja systeemissä on sulake sekä vikavirtasuoja, niin ei siihen pitäisi ainakaan kuolla. En aio testata itse.
 

Baldrick

Jäsen
...mutta olisihan se kiva jos kaivon saisi. Se vain helpottaisi elämää joka mittarilla.

Itse asun Kiinassa ja meillä on suihkunlattialla kyllä kaivo. Ikävää vain, että se on myös lattian korkein kohta. On ollut taas ammamiehet asialla.

Asia ratkaistu edeltävien asukkien toimesta sillä, että on puhkottu suihkutilan listasta tiivisteet, jotta vesi valuu toiselle puolelle sentään viettävään lattiakaivoon, mutta siinäkin vesi kivasti täyttää merkittävän osan vessan lattiapinta-alasta.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Liittymistä nyt yleensä pääsee jatkamaan suoraan takaisin tielle tai joku lyyhyt lenkki korkeintaan.

Ei aina. Kyllä itsekin olen joutunut ajamaan noin 30-40km ylimääräisen lenkin, kun lähdin kerran ajatuksissani väärää ramppia moottoritielle, eli siis pakkoajamaan väärään suuntaan. Ei auttanut kuin ajaa niin kauan että tuli seuraava liittymä.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Ei aina. Kyllä itsekin olen joutunut ajamaan noin 30-40km ylimääräisen lenkin, kun lähdin kerran ajatuksissani väärää ramppia moottoritielle, eli siis pakkoajamaan väärään suuntaan. Ei auttanut kuin ajaa niin kauan että tuli seuraava liittymä.
Tilanne on helpommin tuo, jos ajaa erehdyksessä motarille. Mutta jos vahingossa ajaa motarilta ulos väärästä rampista, niin silloin ylimääräinen lenkki on usein aika lyhyt. Käsittääkseni nyt puhuttiin tällaisesta.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Käsivartensa kammoöljyllä paisuttanut venäläismies raivostui teinikehonrakentajalle: ”Minä en pelkää sinua”

Linkissä mainittu venäläinen kehonrakentaja Kirill Tereshin sopii tähän ketjuun hyvin. Kaveri on kehittänyt itse aineen, jolla saa pumpattua käsivarsiinsa täytettä. Ja lopputulos on nähtävissä kuvista. Ei kuulosta eikä varsinkaan näytä kovinkaan terveeltä.
Onpa muuten todella luonnollisen näköiset haukat. Sopivat erittäin hyvin noiden kovasti pulkannarua muistuttavien kyynärvarsien kanssa yhteen. Toki jutun perusteella syytä olettaa ettei Kirka ihan täydellä pakalla pelaa mutta luulisi silti jonkunlainen epäilyksen hetki olleen esim tuossa 40 asteen kuumeessa kun kuvitteli kuolevansa sen takia että on ruiskuttanut hauiksiin litratolkulla "syntholia". Toisaalta jos ei epäilytä, niin suosittelisin ruuttaamaan esimerkiksi sikamassaa, tuollaisilla synteksillä pumpattu haba todennäköisesti lerpahtaa kun käytön lopettaa mutta sikamassa, se kestää.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Mitä ilmeisimminkin Kuopiossa on yksi ehdokas pyrkinyt mukaan listalle ajettuaan bussin alas sillalta. Sääli että otti melkoisen liudan muita mukaansa, joten tuomaristo joutuu hänet ehdokaslistalta hylkäämään.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Mitä ilmeisimminkin Kuopiossa on yksi ehdokas pyrkinyt mukaan listalle ajettuaan bussin alas sillalta. Sääli että otti melkoisen liudan muita mukaansa, joten tuomaristo joutuu hänet ehdokaslistalta hylkäämään.
Ajettuaan? Onnettomuus kyseessä, tuskin ihan tahallaan. Aikamoinen provo kyllä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ajettuaan? Onnettomuus kyseessä, tuskin ihan tahallaan. Aikamoinen provo kyllä.
No ei sitä bussia nyt kukaan muukaan ajanut, oli onnettomuus tai ei.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
K

kiwipilot

Mitä ilmeisimminkin Kuopiossa on yksi ehdokas pyrkinyt mukaan listalle ajettuaan bussin alas sillalta. Sääli että otti melkoisen liudan muita mukaansa, joten tuomaristo joutuu hänet ehdokaslistalta hylkäämään.

Mitä ihmeen tekemistä tällä asialla on ketjun otsikon kanssa? Vaikka miten yritän pyöritellä asiaa en löydä yhteyttä. Kuskin mukaan linja-auton jarrut pettivät.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Mitä ilmeisimminkin Kuopiossa on yksi ehdokas pyrkinyt mukaan listalle ajettuaan bussin alas sillalta. Sääli että otti melkoisen liudan muita mukaansa, joten tuomaristo joutuu hänet ehdokaslistalta hylkäämään.
Siis mitä helvettiä ma just luin? Tiedätkö tästä onnettomuudesta meitä muita enemmän?
 
K

kiwipilot

Siis mitä helvettiä ma just luin? Tiedätkö tästä onnettomuudesta meitä muita enemmän?

Omasta mielestään tietänee - kuten niin monesta muustakin asiasta. Tuo tyyppi on kuin Trump: aina kun luulee, että rimaa ei vain voi vetää enää alemmas saa hämmästyä. Again and again...
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Omasta mielestään tietänee - kuten niin monesta muustakin asiasta. Tuo tyyppi on kuin Trump: aina kun luulee että rimaa ei voi vetää enää alemmas saa hämmästyä. Again and again...
Tämän takia lähti justiinsa raporttia modeille.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Siis mitä helvettiä ma just luin? Tiedätkö tästä onnettomuudesta meitä muita enemmän?
En minä väitä tietäväni asiasta yhtään mitään. En edes tiennyt että kuski on vielä hengissä, kyllä täällä silti spekuleerata saa. On se jännää että tullaan tänne palstan huumoripuolelle ja vieläpä Darwin ketjuun, mikä on kaikista mustimpia alueita koko palstalla, loukkaantumaan.

Tähän voisi heittää stand up tyylisesti, too soon?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mitä helvettä, eihän sovi mitenkään tähän ketjuun. Ja uhriutumiset päälle. Buu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös