Kysymykset Rauman Lukon johdolle ti 27.3.2018

  • 16 930
  • 79

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Juu tosta samaa mieltä että nyt on housussa. Samoin samaa mieltä että tuotteen laatu pitää olla kohdallaan että siitä kuuluu maksaa. Lisäarvo jne. tuotteen muotoilut yms. Yritysten perusasioita että tulosta tulee ja yritys kannattaa.

Mutta hyvää on, että asiasta on otettu vaaria nenästä jo jokin aika sitten (ainakin mulle tuli tällainen kuva) ja nyt tehdään. Ehkä jälkijunassa, mutta mieluumin jälkijunassa kuin ei ollenkaan.

Ja seuraava ei ole tarkoitettu negailuksi, vaan keskusteluksi ja hämmästelyksi. Kuuntelin koko tapahtuman ja olin vain kovasti yllättynyt, että yrityksen organisointi tähän mennessä on mennyt hieman vasemmalla kädellä. Oy on kuitenkin ollut jo jonkin aikaa melko iso organisaatio ja eilisestä tiedotustilaisuudesta sai sellaisen kuvan, että kaikki on tehneet vähän kaikkea. Varmasti asiassa on ollut tietynlaista vauhtisokeutta ja lappuja silmillä kun omalla hiekkalaatikolla on pyöritty että ei ole kukaan osannut ottaa asiaa hoitaakseen. Nyt organisaatio näytti järkevältä kokonaisuudelta ja jos kaikilla sitoutuneilla henkilöillä on vain tekemisen meininkiä toteuttaa omia tehtäviään niin suunta on oikea. Pisteet tästä. Ehkä aika vaan oli oikea nyt. Hämmästelin vain, että vasta nyt. Mutta jälleen hyvä että vaikka vähän jälkijunassa, mutta kuitenkin tehdään.

Ja kovia riskejä otetaan. Itse olen sitä mieltä että ilman riskejä ei ole myöskään mahdollisuutta onnistua. Toki voi myös epäonnistua, mutta jos ei yritä niin ei voi ainakaan onnistua. Toivottavasti vaan muistetaan että tehdään sellaisia asoita joita osataan hyvin. Ihan kaikkien alojen osaajia Oy:n organisaatiosta tuskin löytyy.

Hiillostettuna olleille tosi iso peukku tilaisuuteen osallistumista. En muitten joukkueitten vastaavista tiedä / ole edes seurannut, mutta olihan tuossa nyt oikein tosissaan ymmärretty, että maksavat asiakkaat on ne mistä sitä rahaa tulee ja he kaipaavat vastauksia. Eilisessä oli mun mielestäni selkeitä aineksia, että täältä aallon pohjalta noustaan. Ainakin mulla on sellainen usko. Monasti toki mua on syytetty lapsenuskonomaisesta suhtautumisesta asoihin. Ja allekirjoituksen voi tulkita negatiivisestikin. Sitä en sillä kuitenkaan tarkoita. Tarkoitan sillä sitä, että miksi turhaan negailla koko ajan jos kerta tulos on aina sama. Miksei olla posetiivareita ja joskus onnistutaankin niin sittenhän voipi olla ihan eri tulos.
 

Äksönn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lugu
Jälkilähetystä kuunnelleena, niin onhan noissa uusissa kuvioissa ihan tekemisen meininkiä. Kuviot rupeavat näyttämään siltä, mitä tuon suuruusluokan yritykseltä voisi odottaakin. Näemmä tuo toiminta on ollut aika piiperrystä ja polven päällä tekoa - rahoista huolimatta. Tuo oli itsellekin se suurin yllätys, että kuinka "vasemmalla" noita asioita on hoidettu jo vuosia.

Ongelmat on tunnistettu, niistä on ja tullaan kommunikoimaan ulos + kaikkia sidosryhmiä pidetään toivottavasti asioista tietoisina. Avoimuus ja Lukon parhaan perään katsominen pitää jalkautua joka tasolle, vain sitä kautta tuota yhteisöllisyyttä voidaan rakentaa. Avoimin kortein.

Nyt pitää sitten vain pitää huoli, että tuota valittua strategiaa noudatetaan eikä poukkoilla ensimmäisen ongelman ilmaantuessa. Pitkäjänteisesti kohti isompia ja kirkkaampia valoja. Kaikki kulminoituu osaaviin ja ammattimaisiin resursseihin ja että johtoryhmässä hääräävät oikeat ihmiset pitkillä sopimuksilla / pakollisen vaihtuvuuden tullessa, uudet mahdolliset kokelaat on scoutattu saman ajattelumallin jatkamiseen.

Tuollainen avoin keskustelutilaisuus voisi olla ihan paikallaan ennen kautta ja kauden jälkeen tulevaisuudessakin. Tällöin jokainen paikallekykenevä voisi tuntea pääsevänsä vaikuttamaan/keskustelemaan oman joukkueen asioista.

Arvostelen sitten lisää, kunhan saavat tuon urheilustrategian ulos. Jos kaikki natsaa ja tavoitteista / strategiasta pidetään tiukasti kiinni, uskon Lukon resursseilla tulevan menestystä ennemmin tai myöhemmin. Edellisen toteutuessa leikkimielinen ennustus, 2020-luku tulee olemaan Lukon historian eniten menestystä tuova vuosikymmen (siihen mennessä). Saa ottaa talteen ;)
 
Viimeksi muokattu:

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Samoja mietteitä tosiaan @Äksönn. Tärkeintä on nyt vaan pitäytyä tuossa uudessa eikä "lipsahtaa" takaisin vanhaan. Ihmismieli kun on vaan perusteiltaan laiska, niin kauhian mielellään sitä lipsahtaa vanhoihin toimintatapoihin kun uudet on aina niin vaikeita. Olen nähnyt tuon vaan niin monessa organisaatiossa vaikka ikää onkin vielä alle puoli vuosisataa.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En ole missään välissä ehtinyt (enkä ehdi vähään aikaan) kuuntelemaan/katsomaan tuota Tiistain tilaisuutta, joten voisiko joku referoida että mistä kaikesta siellä puhuttiin ja mitä tulevaisuus tuo tullessaan, muutakin kuin sen uuden urheilustrategian? Lähinnä ajattelin että minkä tyylistä kiekkoa kaukalossa halutaan johdon mukaan pelaavan ja oliko pelaajien rekrytoinnista mitään puhetta?
 

mize

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pelitapaa tai rekrytointia ei avattu oikeastaan millään tavalla, kun aluksi jo ilmoitettiin, että urheilupuolen kanssa tullaan ulos vapun tienoilla. Aika paljon silti Virta oli äänessä ja puhuttiin siitä yhteisöllisyydestä. Vanhat gubbet kyseli ja kommentoi epäolennaisuuksia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös