Kyseenalaiset taklaukset, törkytemput ja muut parranpärinää aiheuttaneet tempaukset Suomi-sarjassa

  • 12 738
  • 53

The Rock

Jäsen
Sanoisinko, että suhteellisen idioottimainen teko VG-62:sen Stenka Karlssonilta tänään Porissa. Harmi etteivät Karhu HT ja VG-62 ehkä enää kuluvalla kaudella kohtaa, sillä veikkaisin muuten Karlssonin saavan aikamoisen sakinhivutuksen porilaisilta.

Sama sankarihan teloi jo aiemmin tällä kaudella Huntersin Roope Sipiläisen pitkälle sairauslomalle törkeällä polvitaklauksella, joten on jännä nähdä mitä jälkiseuraamuksia tästä on luvassa, sillä KHT-veskari Niklas Lehti on varmasti jokusen hetken tositoimista sivussa aivotärähdyksen takia.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Sanoisinko, että suhteellisen idioottimainen teko VG-62:sen Stenka Karlssonilta tänään Porissa. Harmi etteivät Karhu HT ja VG-62 ehkä enää kuluvalla kaudella kohtaa, sillä veikkaisin muuten Karlssonin saavan aikamoisen sakinhivutuksen porilaisilta.
Jaaha, mikähän tässä nyt on ollut ideana? "Höh, en saanut maalia, menenpä ja kolaan vastustajan maalivahdin mennessäni kun se oli niin tyhmä että ei antanut mun tehä maalia." Itse toimin samaan malliin NHL-konsolipelissä joskus 8-vuotiaana.

Miksi muuten Jari Levonen oli tässä tuomarina? Onko aikaisemminkin ollut Porin Suomi-sarjapeleissä tuomaroimassa?
 

Laus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, FPS
Jaaha, mikähän tässä nyt on ollut ideana? "Höh, en saanut maalia, menenpä ja kolaan vastustajan maalivahdin mennessäni kun se oli niin tyhmä että ei antanut mun tehä maalia." Itse toimin samaan malliin NHL-konsolipelissä joskus 8-vuotiaana.

Miksi muuten Jari Levonen oli tässä tuomarina? Onko aikaisemminkin ollut Porin Suomi-sarjapeleissä tuomaroimassa?

On ainakin aiempina vuosina ollut monestikin. Miksei olisi ? Tänään ei ollut liigassa eikä mestiksessä pelejä.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
On ainakin aiempina vuosina ollut monestikin. Miksei olisi ? Tänään ei ollut liigassa eikä mestiksessä pelejä.
Jostain syystä minulla on ollut oletus, ettei vakituisesti Liigassa viheltävät tuomarit paljoa alemman sarjatason matseja viheltelisi, etenkään Suomi-sarjan. Kai noistakin sitten ihan hyville korvauksille pääsee.
 

The Rock

Jäsen
Jostain syystä minulla on ollut oletus, ettei vakituisesti Liigassa viheltävät tuomarit paljoa alemman sarjatason matseja viheltelisi, etenkään Suomi-sarjan.

Kotkassa on tälläkin kaudella varsin usein joku Liigaa viheltävistä tyyliin Suorsa, Luoma-aho, Kaukokari... eli kyllähän näitä ylemmillä sarjatasoilla pilliin vislaavia jannuja nähdään pitämässä tuntumaa yllä myös Suomi-sarjassa.
 

zeitgeist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tavoitteelliset pikkuseurat
Ei kyllä voi kiekkoilija juuri enää huonommin käyttäytyvää tempausta keksiä kuin oli tuo Stenkan "idea". Himmensi kyllä tuo uutinen iloani VG:n kahdesta arvokkaasta vieraspisteestä. Perinteisesti VG on pelannut sisäsiistiä kiekkoa, mutta näköjään siihen ei voi enää luottaa - toivottavasti eivät tuollaiset otteet yleisty. On noita päähän kohdistuvia taklauksia kuitenkin muissakin SS-pelipöytäkirjoissa varsin monesti nähty, joten hieman huolestuttavalta näyttää. Ei noilla "palkoilla" pitäisi joutua kärsimään aivotärähdyksistä tai hampaanpaikkauskuluista.

Mutta toisin kuin The Rock epäili, niin pitäisin mieluummin todennäköisenä, että Karhu ja VG ottavat vielä uuden kierroksen play-outissa, Muik ei niitä enää millään kiinni saa ja Haukatkin tuntuu mielellään pitävän etäisyyttä varmaankin toivoen juuri Muikista omaa vastustajaansa.
 

kumikiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HOKKI
Sanoisinko, että suhteellisen idioottimainen teko VG-62:sen Stenka Karlssonilta tänään Porissa. Harmi etteivät Karhu HT ja VG-62 ehkä enää kuluvalla kaudella kohtaa, sillä veikkaisin muuten Karlssonin saavan aikamoisen sakinhivutuksen porilaisilta.

Sama sankarihan teloi jo aiemmin tällä kaudella Huntersin Roope Sipiläisen pitkälle sairauslomalle törkeällä polvitaklauksella, joten on jännä nähdä mitä jälkiseuraamuksia tästä on luvassa, sillä KHT-veskari Niklas Lehti on varmasti jokusen hetken tositoimista sivussa aivotärähdyksen takia.

Toivotaan suurin piirtein loppukauden kakkua. Sen verran typerä, turha ja raukkamainen temppu. Ja todella pahan loukkaantumisen riski tuollaisessa tempussa on. Ja vielä aiempaa historiaa toisesta raukkamaisesta tempusta.
 

The Rock

Jäsen
VG-62:sen puolustaja Stenka Karlsson on saanut Satakunnan Kansan mukaan Jääkiekkoliiton kurinpitovaliokunnalta peräti 15 ottelun mittaisen pelikiellon, miehen telottua taannoin Karhu HT:n maalivahti Niklas Lehden.
 

kumikiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HOKKI
Asiallisen mittainen kielto tuollaisesta tempusta.
 

The Rock

Jäsen
Asiallisen mittainen kielto tuollaisesta tempusta.

Samaa mieltä etenkin, kun Karlsson on myötänyt kyseessä olleen tyylipuhtaan koston. Lehti taitaa tämän jutun mukaan olla loppukauden sivussa, joten on mielestäni oikeus ja kohtuus, että sama kohtalo on myös hänen telojallaan.
 

kumikiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HOKKI
Vaikka itse temppu oli alhainen, niin hatunnosto siitä Karlssonille että on myöntänyt asian. Yleensähän näissä loppuun asti väitetään että täysin tahaton vahinkohan se oli.
 
Olen seurannut Suomi-sarjaa muutaman vuoden ja aina olen ihmetellyt miten vähän sarjassa on törkyä. Siis törkytaklauksia ja yleistä rottailua. Ylemmillä tasoilla kovempi vauhti ja suuremmat panokset ilmeisesti tuottavat törkytaklauksia. Alemmilla tasoilla syyt lienevät monitahoisempia, mutta Suomi-sarjassa kaikki on jotenkin rehdimpää.

Nostan tämän ketjun, koska aina silloin tällöin nauran ääneen tälle törkytaklaukselle ja valmentajan kommenteille. ”Sitä saa mitä tilaa” huutaa valmennusryhmän jäsen ja itse taklaaja sanoo, että kostosta oli kyse. Ei ehkä rehellisempää kommentointia voi olla? No, toki valmennusryhmään kuuluva henkilö yritti kaunistella tilannetta jälkikäteen, eli ihan rehellisiä ei oltu sitten kuitenkaan.

Ymmärrän, jos tämä nosto tulkitaan tarpeettomaksi, mutta on taklauskin sen verran törkeä, että hetken sitä saa katua. Jottei liian suuria tunnontuskia tule kenellekään, niin ilmeisen pahoillaan taklaaja tässä oli, kun ymmärsi mitä tuli tehtyä. Viestiketjulle yleisesti näen kyllä tarpeen, jotta kyseenalaiset taklaukset tulevat entistä enemmän kyseenalaistetuksi.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Onhan noita pahannäköisiä ollut muutamia tässä vuosien varrella. Kiekko-Espoonkin peleissä on muutama aika pahaankin loukkaantumiseen johtanut tilanne, mutta kyllä ne on menneet enemmän sen piikkiin, että pelaajien taidot ja fysiikka eivät ole ihan ammattilaisten tasoa ja siitä johtuen vahinkoja sattuu. Yhtään sellaista ihan tahallista vahingoittamista en muista nähneeni.
 

Vepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mulle on jäänyt mieleen toissa kaudella Espoonlahdessa Jimi Santalaan kohdistunut taklaus. Vastustajaa en muista mutta ihan ottelun lopussa tapahtui ja peli oli muutenkin jo ajat sitten ratkennut. Se oli kyllä pahannäköinen tilanne ja kesti tosi pitkään ennenkuin kaveri saatiin pois jäältä. Siihen en ota kantaa oliko tahaton vai tahallinen taklaus.
 

Kyynhakkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Seinäjokelaaset "palloolu" joukkueet ;o)
Mitäs Seinäjoella tapahtuu…?
Seinäjoella ottelun päätuomari Peltola näytti kuka on "the Man da house" Pisti tyhjäten koko katsomon 2 erän puolivälin jälkeen... Muutamia varoituksia tuli, että yleisöstä ei vihellyksiä/vislauksia sallita. Lopulta proppu sit paloi ja halli tyhjennettiin yleisöstä. Erikoinen ilta. Niin S-Kiekko näköjään voitti VL kisan jälkeen. Sitkeä on tämän kauden S-Kiekko. Mahtavaa pojat!
 

Timohockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki altavastaajat
Olin Seinäjoella paikalla ja siellä ei kukaan katsomossa esim puhaltanut pilliin vaan vislasi. Siis vislasi ja se meni niin tuomarin tunteisiin että hän määräsi hallin tuhjennettäväksi yleisöstä. Jos tuo on "linja" niin jatkossa kaikki pelit Suomessa pelataan tyhjille katsomoille. Välillähän koko yleisö vislaa tuomarille. Aika egovammainen tuomari.
 

thescout89

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning
Aivan sama vislattiinko vai vihellettiinkö pilliin eilen Seinäjoella. Muutamaan otteeseen pelaajat lopettivat pelaamisen kyseisten sankareiden takia, joka aiheuttaa turvallisuusriskin kentälle. Asiasta varoitettiin selvästi ja tämä typerä toiminta vain jatkui. Järjestyksenvalvojat olisivat voineet kyseiset katsojat poistaa varoitusten yhteydessä ja silloin tuomarin päätöksellä ei olisi tarvinnut tyhjentää koko hallia. Täysin oikea ratkaisu ja paikalliset katsojat voivat vain katsoa peiliin. Toivotaan, että seuraa myös lisäsanktiota. Päätuomarille hattua päästä koko pelin vallinneesta jämäkästä toiminnasta.
 

Kyynhakkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Seinäjokelaaset "palloolu" joukkueet ;o)
Mitä mieltä olet itse, oliko vika tuomarissa vai katsojissa?
Paikalla tosiaan olin ja alkuhämmennyksen (poistumiskehoitus) jälkeen poistuin paikalta. En huudellut kenellekkään yhtään mitään. Pakko sanoa, että hämmentävää oli kun vihellys/vislaus kuului siirretyn rangaistuksen aikana, ja jotkut pelaajista todellakin lopetti pelaamisen ja toiset jatkoi, hetken olin, että mitä hemmettiä... Eli, oikein tuo meni, vaikka ei se mukavaa ollut.
Ja mitä mieltä olet vastauksesta?
 
Viimeksi muokattu:

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Ilves vs KalPa
  • 2.04
  • 3.80
  • 3.25
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös