Mitä ystävänpäivä sinulle merkitsee?

  • 1 253
  • 19

Mitä ystävänpäivä sinulle merkitsee?

  • Päivä, jolloin odotan saavani kortin/pienen lahjan

    Ääniä: 0 0,0%

  • Äänestäjiä
    58
  • Poll closed .

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tänään on taas juhlapäivä, nimittäin ystävänpäivä. Miljoonat kortit, lahjat ja tekstiviestit vaihtavat omistajaa, kun ystävykset muistavat toisiaan sekä Suomessa että ympäri koko maailman. Mutta mitä ystävänpäivä merkitsee juuri sinulle rakas ystäväni? Asiasta on ehdottomasti avattava päivän kestävä äänestys, jotta tiedetään tämän sulkeutuneen ja sisäsiittoisen palstan mielipide tähän asiaan.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Typerää hapatusta. Itsehän en odota saavani yhtään ystävänpäiväviestiä tai -toivotusta, sillä aika selväksi olen sen tehnyt, että parasta ystävyyttä on, kun muistavat minua joskus noina muina päivininä eikä silloin kun jonkun saatanan kalenterin mukaan pitää.
Toki itse muistin muutamaa ihmistä tänäänkin, sillä tiedän sen olevan heille tärkeää. Eikä tuo nyt kuitenkaan ole iso vaiva saada toinen hetken iloiseksi. Saatana!
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Ihan yhtä muovista päivää kuin kaikki maailman keksimällä keksityt naistenpäivät sun muut uuvattien "juhlat". Kuvastaa etenkin nykypäivän mukana, että vuodesta yksi päivä toivotellaan suut muikeana ja kieli ruskeana hyviä ystiksiä ja seuraavana päivänä puhutaankin jo paskaa samoista henkilöistä. Vaan mikäs ihme, kun ala-asteella jo opettavat tuota nykyään noille lapsille.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Koko ystävänpäivä on muutenkin täysin keksitty juttu, kun se on alunperin ollut rakastavaisia varten. Sitten on huomattu, että tällähän voi tehdä rahaa ja on ruvettu tyrkyttämään jokaiselle.

Ihan kaikilla ei ole ystäviä, mutta suurimmalla osalla on. Ja sitten pitäisi yhtäkkiä johonkin kalenteriin paiskattuna päivänä tehdä muita ihmisiä rikkaiksi ostamalla jotain paskaa.

Rahaa tähän päivään menee 0 euroa. Kyllä, olen parisuhteessa, mutta miten se tähän liittyy.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei kyllä merkitse yhtään mitään. Tai no, kävin äsken apteekkireissun ohessa aamukahvilla ja nappasin kahvin kaveriksi ylihintaisen ystävänpäiväleivoksen. Ei maistunut oikein millekään ja oli jotenkin muovisen ja keinotekoisen oloinen, että sikäli sopi tämän(kin) Hallmark holidayn teemaan.
 
Harvinaisen yksimielinen tulos kyselyllä, mikä on tietysti ihan odotettavaa. Onneksi tämä paska ei Suomessa vielä yllä lähellekään Amerikan hulluutta. Jätkät ovat ihan paskat housussa, että hyväksyykö muijat heidän ostamansa satojen dollarien kukat ja muun turhan paskan. Naiset sitten antavat pillua, jos lahjat yms. olivat hyviä. Ehkä vähän yleistystä, mutta tämmöisen kuvan olen saanut päivästä.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Ei niin yhtään mitään.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei mitään. Tai no, sen verran, että ostimme eilen kauppareissulla ystävänpäiväleivokset, ja nautimme ne tänään illalla teen kera. Muuten päivä muiden joukossa.
 

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
Harvinaisen yksimielinen tulos kyselyllä, mikä on tietysti ihan odotettavaa. Onneksi tämä paska ei Suomessa vielä yllä lähellekään Amerikan hulluutta. Jätkät ovat ihan paskat housussa, että hyväksyykö muijat heidän ostamansa satojen dollarien kukat ja muun turhan paskan. Naiset sitten antavat pillua, jos lahjat yms. olivat hyviä. Ehkä vähän yleistystä, mutta tämmöisen kuvan olen saanut päivästä.
Onneksi tosiaan tämä ei ole noussut täällä mihinkään eikä toivottavasti nousekkaan. Halloweenkin ärsyttää niin pirusti. Omassakin tuoreessa parisuhteessa meinasi tulla kriisi kun ilmoitin, että en välitä päivästä pätkääkään ja ehdin sopia jo muita menoja. No korvaan koko jutun perjantaina.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Omassakin tuoreessa parisuhteessa meinasi tulla kriisi kun ilmoitin, että en välitä päivästä pätkääkään ja ehdin sopia jo muita menoja. No korvaan koko jutun perjantaina.

Minulla on menossa ystävänpäivä numero kaksi ja jo ennen ensimmäistä sovimme, että ei todellakaan aiheuta toimenpiteitä.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Tuo ylikaupallisuus tässä tosiaan häiritsee, mutta... Toki oman kumppanini kanssa haluan käydä vaikka kahvilla tai lounaalla tämän kunniaksi, meillä kun osuu jonkinlaista vuosipäivää näihin hetkiin. Esineitä en kaipaa, tekoja annan ja vastaanotan.

Kaupassa kauhistuttaa kaikki krääsä, mitä tähän liitetään. Taisin pari vuotta sitten teettää jotain itse, koska sitä sain yhdistettyä paremmin omaan elämääni.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Ystävänpäivä merkitsee minulle ihan älyttömästi. Ihana päivä kun voi kertoa kaikille miten tärkeitä he minulle ovat. Toki huomenna vien heiltä tuhkatkin pesästä, eivät osaa varoakaan kun juuri olin heitä kehunut. Idiootit.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ystävänpäivä on menettänyt merkityksensä sähköisten viestimien vaikutuksesta. Vanhoina, hyvinä aikoina ystävänpäivä merkitsi Postille merkittävää kasvupiikkiä, mutta eihän kukaan enää lähetä korttia. Siitä huolimatta ystävänpäivää voidaan laskea Hallmark holidayksi niin kuin Ameriikassa sanotaan, Suomessa termi olisi varmaan Paletti-päivä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Vastasin viimeisen vaihtoehdon ja huomaan ilokseni Jatkoajan olevan toistaiseksi 32 äänellä 100% yksimielinen Ystävänpäivän merkityksestä.

Ystävät sen sijaan ovat tärkeitä, ja tarvittaessa jokainen päivä on päivä ystävälle jos ns. tosiystävillä on siihen tarvetta. Mitään omaa merkkipäivää tälle asialle ei tarvita.

Parisuhdeasioissa jenkit pitäköön Valentine's Daynsa, ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin sellaisenaan. Tosin jos joku tämän päivän varjolla saa seksiä kumppaniltaan niin hyvä juttu, mutta toivottavasti se tapahtuu ilman lahja- tai tavaravastinetta ja toivottavasti sitä seksiä heruu vuoden muinakin päivinä kuin 14.2.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
En osaa paremmin sanoa, joten lainaan:

Ystävät sen sijaan ovat tärkeitä, ja tarvittaessa jokainen päivä on päivä ystävälle jos ns. tosiystävillä on siihen tarvetta. Mitään omaa merkkipäivää tälle asialle ei tarvita.

Tosin ei mulla ees oo ystäviä, kun oon hankala luonne enkä edes pidä niistä, jotka ovat tunkemassa seuraani. Täällä netissä on hyvä, kun säilyy etäisyys.
 

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, kehä-III:n ulkopuolinen Suomi
Riitaa emännän kanssahan tämä merkitsi. On muuta menoa ja olen toisaalla, ei ehditty siis ulos syömään. Lauantaina piti korvata, mutta on Pelicansin kotipeli ja sen jälkeen ei kuulemma mennä syömään. Huominen ei taas kelpaa. Muutoin tämä höpö höpö -päivä on siis ihan normaali, mutta aiheuttaa usein känää ;)
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jossain hemmetin Black Fridayssä on edes se hyvä puoli, että voi löytää jotain hyviä tarjouksia. Ystävänpäivä on kyllä turhin apinointi jenkeistä. Ylihintaista krääsää ja ylihintaisia, ylimakeita "erikoisherkkuja" kaupat täynnä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös