Hockey GM – NHL-pörssi

  • 190 660
  • 652

Rapala

Jäsen
Muuten @Jääkaappi kun ennen jaksoa pohdittiin, että pitkä ja hankala jakso niin totuus onkin ihan toinen. Kaikilla on siis tammikuussa lakisääteinen viiden päivän vapaa ja lisäksi kaikilla joulun aikaan 3-5 päivän vapaa niin pelejä onkin itse asiassa tosi vähän, 40 pelipäivää on tässä jaksossa erittäin harhaanjohtava kun siihen on laskettu kaikki viikonpäivät vaikka ei pelejä olisikaan.

En oo Jääkaappi mutta pelikierroksia on ihan 40kpl. Ja jokaisella kierroksella pelataan joku peli.

Vaihtouudistuksesta samaa mieltä. Ostot tasoittuneet kivasti kun voi oikeasti ottaa sen mielestään parhaan pelaajan.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vaihtouudistuksesta samaa mieltä. Ostot tasoittuneet kivasti kun voi oikeasti ottaa sen mielestään parhaan pelaajan.
Voisiko tämän selittää tyhmälle? Ei siis enää nää ostetuimpia ja myydyimpiä, miten tätä ennen hyödynnettiin? Pelaankin tosin aika laput silmillä.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Voisiko tämän selittää tyhmälle? Ei siis enää nää ostetuimpia ja myydyimpiä, miten tätä ennen hyödynnettiin? Pelaankin tosin aika laput silmillä.

Yksinkertaistettuna nostit joukkueesi arvoa ostamalla näitä paljon ostettuja pelaajia ja kun joukkueesi arvo huipussa, saat parempia pelaajia loppujaksoa varten ja sinua on vaikeampi ohittaa.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Yksinkertaistettuna nostit joukkueesi arvoa ostamalla näitä paljon ostettuja pelaajia ja kun joukkueesi arvo huipussa, saat parempia pelaajia loppujaksoa varten ja sinua on vaikeampi ohittaa.
Eikös ne pelaajien ostot näy vasta aina kierroksen jälkeen? Eli jos vaikka Karlssonia ostettiin 1000 kertaa, niin hinta on jo noussut ennen kuin muut pääsevät apajille. Vai onko tässä käynyt niin, että efekti ikään kuin vahvistuu eli: pelaaja ostetuimmissa --> muut ostavat lisää --> hinta räjähtää.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Eikös ne pelaajien ostot näy vasta aina kierroksen jälkeen? Eli jos vaikka Karlssonia ostettiin 1000 kertaa, niin hinta on jo noussut ennen kuin muut pääsevät apajille. Vai onko tässä käynyt niin, että efekti ikään kuin vahvistuu eli: pelaaja ostetuimmissa --> muut ostavat lisää --> hinta räjähtää.

Toi sun jälkimmäinen skenaario oli siis ennen tätä jaksoa juuri käytössä.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toi sun jälkimmäinen skenaario oli siis ennen tätä jaksoa juuri käytössä.
Okei, hyvä uudistus siis. Olen kyllä huomannut, että porukka polttaa vaihdot ennätysajassa ja saa jonkun allstar-kentällisen loppujaksoksi.

Tietääkö kukaan kuinka painavasti peliesitykset vaikuttaa pelaajan arvoon? Ohjeissa lukee näin:

Pelaajat hinnoitellaan joka jaksolle uudestaan, ja hinta muuttuu jakson aikana pelaajan menestyksen ja ostomäärän mukaan.

Kuitenkaan mitään konkreettista tästä ei lue. Itselle kelpaisi myös se, että arvo liikkuisi pelkän menestyksen mukaan.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Okei, hyvä uudistus siis. Olen kyllä huomannut, että porukka polttaa vaihdot ennätysajassa ja saa jonkun allstar-kentällisen loppujaksoksi.

Tietääkö kukaan kuinka painavasti peliesitykset vaikuttaa pelaajan arvoon? Ohjeissa lukee näin:

Pelaajat hinnoitellaan joka jaksolle uudestaan, ja hinta muuttuu jakson aikana pelaajan menestyksen ja ostomäärän mukaan.

Kuitenkaan mitään konkreettista tästä ei lue. Itselle kelpaisi myös se, että arvo liikkuisi pelkän menestyksen mukaan.

Jakson aikana arvo muuttuu HGM-pisteiden mukaan eli ts. menestyksen: 1 piste vastaa 1000 euroa. Sitä tolla haetaan.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tietääkö kukaan kuinka painavasti peliesitykset vaikuttaa pelaajan arvoon? Ohjeissa lukee näin:

Pelaajat hinnoitellaan joka jaksolle uudestaan, ja hinta muuttuu jakson aikana pelaajan menestyksen ja ostomäärän mukaan.

Kuitenkaan mitään konkreettista tästä ei lue. Itselle kelpaisi myös se, että arvo liikkuisi pelkän menestyksen mukaan.

+/- 1.000 euroa /pelaajan tekemä piste, max. +/-50.000 per ottelu

Tarkoittaa siis pörssipisteitä.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei helvetti, siellähän se oli mustaa valkoisella. Tälläiset idiootit pitäisi poistaa internetistä kyselemästä tyhmiä.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jakso on jo pidemmällä, niin on todettava, että tuo uudistus toiminut hyvin. Siltä ainakin tuntuu, paljon enemmän painoarvoa itse peliesityksille eikä ostoille. Hinnat pysyvät huomattavasti fiksumpina. HockeyGM:n keskusteluosiossakin saa lähes pelkkää suitsutusta, muutama luupää jaksaa toki valittaa.

Nyt onkin nämä taukopäivät jengeillä kunnolla edessä. Vaihtoja vielä reippaasti taskussa joten aika repiä ero muihin seuraavan 10 kierroksen aikana.
 

wunderveba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mietin tässä vaihtoa ja vaihtoehdot olisi Radulov, Kopitar, Rakell, Marchessault, Giroux, Matthews, Landeskog ja Kessel.

Eniten houkuttais Radulov, Kopitar, Rakell ja Landeskog, koska pelaavat tänä iltana/yönä.

Aivot sulaa, kun miettii kenet ottaa.
 
Mites muissa kimpoissa suhtaudutaan joukkueiden "kopiointiin"? Säännöthän eivät tuota kiellä... Tarkoitan siis tilannetta jossa kimpan johtoasemassa olevalla pelaajalla on vaihtoja jäljellä ja takana on ainoastaan yksi selkeä uhkaaja. Sitten johtoasemassa oleva pelajaa turvaa voittonsa valitsemalla samat pelaajat kuin kakkosella.
 
Jakso on jo pidemmällä, niin on todettava, että tuo uudistus toiminut hyvin. Siltä ainakin tuntuu, paljon enemmän painoarvoa itse peliesityksille eikä ostoille. Hinnat pysyvät huomattavasti fiksumpina. HockeyGM:n keskusteluosiossakin saa lähes pelkkää suitsutusta, muutama luupää jaksaa toki valittaa.

Hienostihan tuo on toiminut. Toivottavasti jatketaan samalla mallilla jatkossakin.
 

Slobo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Tampa Bay Lightning & Huuhkajat
Mites muissa kimpoissa suhtaudutaan joukkueiden "kopiointiin"? Säännöthän eivät tuota kiellä... Tarkoitan siis tilannetta jossa kimpan johtoasemassa olevalla pelaajalla on vaihtoja jäljellä ja takana on ainoastaan yksi selkeä uhkaaja. Sitten johtoasemassa oleva pelajaa turvaa voittonsa valitsemalla samat pelaajat kuin kakkosella.

Ainakin niissä kimpoissa missä itse olen mukana, käytetään ns. herrasmiessääntöä, eli takana olevien (varsinkaan pahimpien uhkaajien) pelaajia ei tarkoituksella saa ottaa.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mites muissa kimpoissa suhtaudutaan joukkueiden "kopiointiin"? Säännöthän eivät tuota kiellä... Tarkoitan siis tilannetta jossa kimpan johtoasemassa olevalla pelaajalla on vaihtoja jäljellä ja takana on ainoastaan yksi selkeä uhkaaja. Sitten johtoasemassa oleva pelajaa turvaa voittonsa valitsemalla samat pelaajat kuin kakkosella.

Mielestäni ihan ok turvata voittonsa, jos on sellaiseen tilanteeseen itsensä pelannut. Oikeastaan aika hölmöä olisi olla ottamatta samoja pelaajia, jos ne ovat siihen tilanteeseen parhaat. Ainakin omasta puolestani haluan pelata pörssin kausipalkinnoista ihan yhtä lailla, enkä ala siinä välttelemään kimpan muiden joukkueiden pelaajia.
 
Ainakin niissä kimpoissa missä itse olen mukana, käytetään ns. herrasmiessääntöä, eli takana olevien (varsinkaan pahimpien uhkaajien) pelaajia ei tarkoituksella saa ottaa.

Omassa kimpassa tätä "sääntöä" ei aiemmin ollut, mutta myöhemmin muutettiin. Tähän liittyy myös hassunhauska tarina. Nimittäin viime kaudella kaveri teki pienen laskuvirheen ja otti mun äijät, kun oli 16 pinnaa edellä, minulla ei ollut vaihtoja jäljellä ja jaksoa muutama kieppi jäljellä. Eroa kimpan kolmoseen oli ehinyt kerääntymään jo vähän enemmän. Harmittavasti vain kapteenipisteillä kirin vielä kolmella pisteellä kärkeen ja kimpan voittoon. Heti tuon alkuperäisen peliliikkeen jälkeen tehtiin muutos herrasmiessääntöihin ja tästä episodista jaksan muistutella ihan tasaisin väliajoin.
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Labanc - Barzal - Beauvillier
Pulock - Burns
Fleury

Nyt viimeistään lähtee käyntiin Vegasin tuho, Flööri imee viitisen maalia per ottelu. Kahden kiekan jälkeen Islandersit vaihtuu muihin.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jes, uudistus sai jatkoa eli vieläkään ei näy ostetuimmat/myydyimmät. Selvästi vaikeampi koota nyt jengi kuin viime kierroksella, toki muutama selvä tärppi löytyy. Näin tällä hetkellä:

Beauvillier - Eichel - Heinen
Barrie - Ristolainen
Rinne
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Twitterin mukaan hyvät tsäänssit että pelaa yöllä, pitää seurata tilannetta. Pitäisi olla 380k hintaan hyvä ryöstö jos pelaa.
Onko Barrie jo pelikunnossa?

Barrie tosiaan treenasi pelaavassa kuusikossa mikä on aika varma merkki siitä, että pelaa tulevana yönä. Joskin jos Hockey GM:ää ajattelee, niin Barrie pelaa kakkosylivoimassa ja Girard edelleen ykkösylivoimassa ainakin treenien mukaan.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Muistakaas, että meillä on superpeli-kimppa Jatkoajan kesken olemassa, panos kymppi. Privaattia mulle jos napostelee.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös