Su 7.1.2018 Jokerit - Metallurg Magnitogorsk

  • 5 663
  • 40

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
TOI EI OLE PAITSIO! Saatana tää KHL tekee oman epäsuosionsa itse, jos siellä tuollainen sääntöviritelmä on.

Jenseniltä muuten halpamainen temppu.

Edit. Ja siis tuo ei todella ollut eka kerta kun paitsio vihelletään väärin juuri noin.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mä en ymmärrä taas näitä jääkiekon "kunniasääntöjä" tuossa Jensenin tilanteessa. Ymmärrän, että on ehdottomasti kielletty vihellyksen jälkeen enää laukomasta, koska joku voi loukkaantua. Mutta se nyt on ihan se sama mihin kiekon liruttaa jäitä pitkin 2 km/h vauhdilla vihellyksen jälkeen, maaliinko vai maalin taakse. Siitä ei kukaan voi fyysisesti loukkaantua ja henkinenkin loukkaantuminen on teeskentelyä. Jäätävää hömppää tuo Leen pillastuminen aiheesta, ja vastaa täysin jalkapallon teatraalisia kieriskelyjä.
 

DR_J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Huuhkajat, HJK
Tuomarityöskentely taas huumoritasoa, mutta kyllä tässä taas ryssittiin myös ihan itse. Paikkoja oli kyllä ratkaista varsinaisella peliajalla, mutta siihen ei pystytty. Ei joukkueen maalinteko voi olla pelkästään katsomossa tänään istuneen Tolvasen varassa. Moses oli tänään pirteä joka lupaa hyvää jatkoa ajatellen, mutta siitä huolimatta joukkueesta puuttuu ratkaisuvoimaa vaikka paikoille päästäänkin.
 

Gemondo

Jäsen
TOI EI OLE PAITSIO! Saatana tää KHL tekee oman epäsuosionsa itse, jos siellä tuollainen sääntöviritelmä on.

Mitenkäs tuo tilanne nyt lopulta meni, katsomosta käsin näytti siltä että Regin oli selvästi itse paitsiossa viivan ylittäessään? NHL:ssähän tuo sääntö menee siten että itse saa olla "paitsiossa" jos kiekko on selvästi hallussa, mutta tuota tulkintaa ei käsittääkseni käytetä missään muualla kuin NHL:ssä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Mitenkäs tuo tilanne nyt lopulta meni, katsomosta käsin näytti siltä että Regin oli selvästi itse paitsiossa viivan ylittäessään? NHL:ssähän tuo sääntö menee siten että itse saa olla "paitsiossa" jos kiekko on selvästi hallussa, mutta tuota tulkintaa ei käsittääkseni käytetä missään muualla kuin NHL:ssä.
Kaikissa säännöissä, joita olen itse lukenut (IIHF, NHL) paitsiosääntö menee niin, että jos kiekko on hallussa, saa aluelle tulla vaikka takaperin. Regin peruutti alueelle, mutta kiekko oli hallussa siniviivan ylityksen ajan.

Ari Vallinin mukaan viheltänyt linjuri oli pyytänyt Reginiltä anteeksi huonoa vihellystä matsin jälkeen, ja Regin oli heittänyt tälle dumarille femmat.
 

Gemondo

Jäsen
Kaikissa säännöissä, joita olen itse lukenut (IIHF, NHL) paitsiosääntö menee niin, että jos kiekko on hallussa, saa aluelle tulla vaikka takaperin. Regin peruutti alueelle, mutta kiekko oli hallussa siniviivan ylityksen ajan.

Ari Vallinin mukaan viheltänyt linjuri oli pyytänyt Reginiltä anteeksi huonoa vihellystä matsin jälkeen, ja Regin oli heittänyt tälle dumarille femmat.

Näköjään, alla lainaus IIHF:n säännöistä:

SÄÄNTÖ 81 – EI PAITSIOASEMA
i. Jos kiekkoa kuljettava pelaaja hallitsee kiekkoa, kun hänen luistimensa ylittävät siniviivan ennen kiekkoa, hänen ei katsota olevan paitsioasemassa. Tämän edellytyksenä on, että hänellä on ensin kiekko hallinnassaan molempien luistinten ollessa puolueettomalla alueella ja hän kuljettaa kiekkoa mailallaan, kunnes on kokonaan ylittänyt siniviivan.

Nyt herääkin kysymys, että miten tuo tilanne sitten oli edes mahdollista nähdä paitsioksi? Oliko tuomarin peruste vihellykselle sitten se, ettei kiekko ollut pelaajan hallussa?
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tää koko matsi oli yllättävän hengetön läpsyttely, joka päättyi taitavamman läpsyttelijän voittoon.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Nyt herääkin kysymys, että miten tuo tilanne sitten oli edes mahdollista nähdä paitsioksi? Oliko tuomarin peruste vihellykselle sitten se, ettei kiekko ollut pelaajan hallussa?
Tätä Lauri Marjamäki arveli studiossa. Siis niin, että tuomari teki nopean tulkinnan, kun kiekko ei koskenut lapaa ylityshetkellä. Se on totta kai aivan äärimmäisen väärä ja aika hölmö tulkinta, mutta toisaalta tilanteet ovat nopeita. Joka tapauksessa hyvin ammattitaidoton vihellys, eikä ollut tälläkään kaudella ensimmäinen laatuaan.
 

DR_J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Huuhkajat, HJK
Linjatuomari piti Jokereiden aikalisän aikaan pitkähkön palaverin Magnin vaihtoaition luona. Näkikö joku ruskean kirjekuoren vaihtavan omistajaa? (hymiö)
 

Perreault85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Hyvä peli kyllä Jokereilta paria yksilövirhettä lukuunottamatta. Nyt vaan lisää pakkeja kehiin, niin hyvältä alkaa näyttämään. Joensuuta voisi tosin kokeilla vaikka 4.ketjussa, sillä ei vaan löydy oikein yhteistä peliä tuossa 2.ketjussa.
 

ejs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Koko aikalisästä sen verran, että olisikohan ollut meidän etu takoa niin kauan kuin rauta on kuuma. Näytti siltä, että aikalisä hyödytti enemmän vihollista kuin meitä.

Näitähän sattuu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös