Areenan musiikkitarjonta

  • 57 433
  • 213

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei muuta kuin Amandan nupit kaakkoon, läpsyttimet heilumaan ja kaikki hallille kannustamaan! Pannaan semmoinen meteli aikaiseksi, että pisteet ja tärykalvot jää Hartwallille. Huomenna mennään taas!
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
@Valle otahan joskus juna tai linja-auto alle ja matkusta Helsinkiin kuuntelemaan omin korvin mistä on kyse. Sulle lienee turhaa yrittää avata tämän enempää asian laitaa, kun lähdet vain suotta viskelemään henkilökohtaisuuksia joita et naamatusten taatusti uskaltaisi sanoa (primadonna, really? Mihin jäi syöpä ja mätäpaise?), mutta ehkä paikan päällä käynti saisi jopa sinut ymmärtämään.

Koville otti ilmeisesti. Mihinkä mä junaa tai linja-autoa tarvin kun matkaa on alle 5 km? Onhan niitä läpsyttäjiä osunut monta kertaa viereen, mutta ei ne häiritse yhtään kun on keskittynyt itse peliin. Mun mielestä se on vaan hyvä että edes tällä tavalla osallistutaan tunnelman luontiin. Taitaa vaan joillekin olla kova paikka että tunnelma on parempi mitä se oli Liiga-aikoina(kyse siis muista katsomonosista). Eteläpäätykin nostanut tasoaan mukavasti. Naurattaa vaan kun pienestä asiasta saadaan iso numero. Mulle sopii tapaaminen myös mainiosti. Epäilen vaan että toinen meistä ei uskalla saapua paikalle.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä areenalle meteliä mahtuu.

Kyllä niin mahtuu. Toki kerrottakoon rehellisyyden nimissä seuraava tapaus. Yhdessä matsissa sattui viereisille paikoilla tulemaan joku perhe ja nuorimmat innokkaasti hakkasivat läpsyttimillään siinä korvan juuressa ja olihan se kieltämättä kova ääni. Siinä sitten kelasin korvavaikkujen hakatessa tärykalvoa läpsyttimien tahdissa, että hei, noi kannustaa Jokereita omalla tavallaan ja niillä on siinä samalla vielä kivaa, kaikki on siis hyvin ja sitäpaitsi kuulon huonontuessa kuulen vaimoni nalkutuksenkin hiljaisempana, joten kaikilla asioilla on kultainen reunus. Mä meen jatkossakin jääkiekkomatsiin viihtymään ja nillitän sitten muista asioista kuin siitä mitä jossain jäähallissa tapahtuu pelin aikana.
 

Katto

Jäsen
Ei muuta kuin Amandan nupit kaakkoon, läpsyttimet heilumaan. Huomenna mennään taas!

Sama. En tiedä mitään parempaa lätkämatsissa kun että Robinin buum kah soi saatanan lujaa ja vieressä joku yrittää porata läpsytintään reisilihaksestaan läpi. Sitten kun vielä esihuutaja huutaa mikrofoniin jokereita niin siitä ei tunnelma parane.
 

haukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Euroopan no 1: Jokerit
Kun on vuosien saatossa saanut kuulla lukuisten eri hallien musiikkitarjontaa, niin voi hyvällä sydämellä sanoa, että Areenan tarjonta ei siinä kalpene. Musiikki toki on sellainen taiteen laji, joka jakaa mielipiteitä melkoisesti ja kuten täälläkin on todettu, ei kaikkia voi miellyttää. Suurten kiekkohallien miinus on se, että niiden äänentoistoa ei ole suunniteltu, eikä rakennettu konsertteja silmälläpitäen. Niissä AINA korostuu matalat äänet, niitä ei saa poistettua, siellä kun ei ole rakennettu akustiikkarakenteita kattoon ja seinille ja musiikkihan kuunnellaan aidosti aina stereofonisesti eli se ei ole mahdollista pyöreässä hallissa.

Täytyy taas kerran ottaa myös kantaa tämän mister @V-G- :n offtopiciin. Boldaukset oval allekirjoittaneen kommentteja.
………………………………..
En ota kantaa siihen, miten hyvin tai huonosti Areenalla nykyään kannatetaan, tai siihen onko siellä paljon ääntä, vaan ainoastaan siihen, minkälainen ääni läpsyttimistä kuuluu.
Niinpä, otsikkonahan onkin: Areenan musiikkitarjonta, ei läpsyttimien ääni. Ymmärrys hoi.

Mun korviin se sattuu, etenkin jos joutuu vierestä kuuntelemaan. Se on jollain lailla tyypillistä suomalaista jääkiekkoyleisöä varsin osuvasti kuvaavaa, että käsiä ei voida lyödä yhteen, vaan jökötetään hiljaa rotsi niskassa, mutta kun joku antaa palan muovia kouraan, niin asenne muuttuu.
Mielensäpahoittaja kirjoittaa ihan jostain muusta kuin musiikista. Ei anna aihetta kommentoida.

Varsinkin Hartwall Areenan (poiketen siis esim. ruotsalaisesta tai amerikkalaisesta, mutta myös vaikkapa hämeenlinnalaisesta ja lappeenrantalaisesta hallimeiningistä) äänimaailma antaa hyvän mahdollisuuden itsetiedostamiseen ns. negaation kautta.
No nyt lähestytään jo otsikon aihetta, kun kirjoittaja mainitsee äänimaailman, johon usein sisällytetään myös musiikki, varsinkin Areenalla. Mielestäni sitä kannattaa lähestyä tiedottomana positiivisuuden kautta, kuten esim tapahtuu saksalaisessa ja kanadalaisessa sekä vaikkapa espoolaisessa ja porilaisessa hallimeiningissä.

Aika monta kertaa, etenkin KHL:n tultua mukaan (Amandan sanoin) venäläisine viboineen mietin lehtereillä, että kulttuurimaisemana Jokereiden pelitapahtumat ovat harvinaisen monotonisia:
Tässä taas irtaudutaan itseriittoisesti otsikon aiheesta ja käydään kulttuurimaiseman kimppuun. Ei kiinnosta.

Tunnelma tuli kovaäänisistä katsomon sijaan, kunnes ihmiset löysivät massaidentiteettinsä läpsyttimistä.
Tässä käytetään sanaa, jota ei edes sivistyssanakirja tunnista ja kuinkas ollakaan läpsyttimien yhteydessä.

Musiikkitarjonta oli pääasiassa bassojytkettä ja EDM-melodioiden palasia.
Tässä koko negaatiossa on yksi ainoa virke, joka liittyy otsikon aiheeseen. Kirjoittaja ilmeisesti ei liene kovinkaan kummoisesti rutinoitunut musiikkialalla, kun ihmettelee dj:n tavanomaista työvälinettä EDM-generaattoria. Siellä matsissa kun ei ehdi millään soittamaan kokonaisia biisejä.

Nykyään siellä on aitoon venäläiseen tyyliin joku maksettu kaveri mikrofoni kädessä juontamassa sopivia hetkiä nousta seisomaan ja huutaa "JÖKERIIIIIIT".
Ihanko teit tämänkin havainnon? Aito venäläinen? Joku maksettu tyyppi? Kyllä nämä seisomaan käskyt tulevat minuuttia ennen pelin päättymistä ja Paven suusta. Ei Pavelle tarvitse maksaa ja hän huutaa: ”Jos oot Jokeriiiiii, nouse seisomaan.” Se on hienoa voitetun matsin jälkeen.

On kuitenkin todettava, että kun Leonardo Da Vinci sanoi yksinkertaisuuden olevan äärimmäistä hienostuneisuutta, hän ei tarkoittanut heitä tai tätä.
Olipa se Leonardo hieno tyyppi. Voisin tähän lopuksi todeta Bertrand Russellin sanoin: ”En sano, että tämä on totta, vaan sanon: Olen taipuvainen olettamaan, että näissä olosuhteissa tämä käsitys luultavasti on paras.

Ja huomiona: tällä ei ole mitään tekemistä Jokereiden pelaamisen tai muun sellaisen kanssa, vaan vain ottelutapahtuman äänimaailman.
Mutta kun kyse on AREENAN MUSIIKKITARJONNASTA!
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Mun mielestä se on vaan hyvä että edes tällä tavalla osallistutaan tunnelman luontiin.
Periaatteessa ymmärrän tämän ajattelutavan. Oma kritiikkini koski ja koskee sitä, että sitä tunnelmaa luodaan jatkuvasti keinotekoisemmin: jumputus ämyreistä, läpsyttimet taputusten sijasta ja hupiukko huutamassa mikrofoniin kannatusohjeita ovat mielestäni laiskoja tapoja luoda katsomotunnelmaa. Liigan aikana oli monta kertaa niin, että Eteläpäädyn pitäessä kolmen katsomosektorin voimalla metakkaa, myös muu halli lähti messiin. Tämä siis kunnes seuraavalla katkolla musa peitti kannatuksen alleen, mitä myös täällä kritisoitiin paljon. Läpsyttimiin liittyy nimenomaan se ongelma, että niistä lähtee liian kova ääni. Olisi ihan fine, jos niitä jaettaisiin vain tiettyyn osaan hallista, mutta nyt niitä ei juurikaan pääse karkuun.

Taitaa vaan joillekin olla kova paikka että tunnelma on parempi mitä se oli Liiga-aikoina(kyse siis muista katsomonosista).
Vai onko niin, että joillekin on kova paikka myöntää, että KHL on tuonut muassaan monia huonoja puolia? Joillekin ärsyttäville veegeille ja muille KHL-kriittisille ei todellakaan anneta missään periksi jnejne? Mun mielestäni Liigan aikana oli todella paljon parempi tunnelma: musiikki on siinä yksi iso tekijä. Nykyisellään (siis puhun KHL:stä muutaman vuoden laajuudessa, olen käynyt tällä kaudella katsomassa vain vähän) musiikki soi liian kovalla ja sieltä tulee liikaa pelkkää jumputusta, siis musiikkia, jossa ei ole mitään muuta kuin bassoraita ja joku melodianpuolikas. Ennen sekin osasto oli sentään ihan olemassa olevia biisejä. Tällaiset asiat vaikuttavat paljon ottelutapahtuman yleisvaikutelmaan ja kokemukseen, sillä siinä ei ole kyse vain itse pelistä.

Mulle sopii tapaaminen myös mainiosti. Epäilen vaan että toinen meistä ei uskalla saapua paikalle.
Tapaaminen? Ymmärränkö tämän oikein, että haluat osoittaa kuinka rohkeasti uskallat hakkua ihmistä syöväksi, mätäpaiseeksi jne? Ei kiitos. Muussa tapauksessa: Hei, ei mua huimaa!
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tässä riittää kohta Eurooppaa myöten ihmeteltävää kun ”isot” miehet valittaa että Arenalla kannustetaan liian kovaa!

Eikös sitä armeijassa aikanaan kysytty että ”Pelkäätkö kovia ääniä”?
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Vai onko niin, että joillekin on kova paikka myöntää, että KHL on tuonut muassaan monia huonoja puolia? Joillekin ärsyttäville veegeille ja muille KHL-kriittisille ei todellakaan anneta missään periksi jnejne? Mun mielestäni Liigan aikana oli todella paljon parempi tunnelma: musiikki on siinä yksi iso tekijä. Nykyisellään (siis puhun KHL:stä muutaman vuoden laajuudessa, olen käynyt tällä kaudella katsomassa vain vähän) musiikki soi liian kovalla ja sieltä tulee liikaa pelkkää jumputusta, siis musiikkia, jossa ei ole mitään muuta kuin bassoraita ja joku melodianpuolikas. Ennen sekin osasto oli sentään ihan olemassa olevia biisejä. Tällaiset asiat vaikuttavat paljon ottelutapahtuman yleisvaikutelmaan ja kokemukseen, sillä siinä ei ole kyse vain itse pelistä.

Paljon on huonoja puolia joo, mutta on niitä hyviäkin puolia paljon. KHL-kriittiset suostuvat näkemään ainoastaan ne huonot puolet ja kaikki positiiviset asiat sivuutetaan. Siihen nähden meuhkaamisesi on aivan käsittämätöntä vuodesta toiseen. Hassua että kehotat minua menemään hallille ottamaan selvää tunnelmasta ja läpsyttimistä kun itse juuri tässäkin viestissäsi totesit että harvoin edes käyt hallilla. Kannattaisiko sinun ottaa asioista selvää ennenkö rupeat aukomaan päätäsi? Itse olen kahta matsia lukuunottamatta nähnyt kaikki tämän kauden kotipelit ja voin todeta että musiikkitarjonta on muuttunut hieman ja vähemmän on tuota jumputusta. Tosin onko se sitten hyvä asia niin siitä voi olla montaa mieltä. Itse tykkään tuosta jumputuksesta. Ottelutapahtuma( show, musiikki, peli) on aivan toiselta planeetalta kuin Liiga-aikoina ja nimenomaan positiivisempaan suuntaan eli ns. nykyaikaan. Vielä kun se kaljupää olisi hiljaa niin bravo! Kaikkia ei toki voi aina miellyttää, mutta sinun kohdallasi se lienee mahdotonta.


Tapaaminen? Ymmärränkö tämän oikein, että haluat osoittaa kuinka rohkeasti uskallat hakkua ihmistä syöväksi, mätäpaiseeksi jne? Ei kiitos. Muussa tapauksessa: Hei, ei mua huimaa!

Tämä loppu taas paljastaa kaiken olennaisen. Kovat on puheet, mutta entäs ne teot..
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
@Valle keskity! Musiikkitarjonta kuuluu aivan hyvin myös televisiosta. Ei siellä tarvitse paikan päällä olla todetakseen, että paskaa tulee tuutin täydeltä tai että hyvää musaa soi. Sen sijaan se viereisen ES-Jonnen läpsyttimellä suoritettu korvaraiskaus on pahinta livenä. Olen tälläkin kaudella käynyt toteamassa, että musa- ja äänimaailma on Areenalla tismalleen samalla voimakkuudella kuin aiemminkin ja se on erityisesti läpsyttimien kohdalla ongelma. Toivottavasti tämä oli riittävän selkeästi ilmaistu, että ymmärsit lukemasi, sillä...

KHL-kriittiset suostuvat näkemään ainoastaan ne huonot puolet ja kaikki positiiviset asiat sivuutetaan. Siihen nähden meuhkaamisesi on aivan käsittämätöntä vuodesta toiseen.
...tämä ei ainakaan osu minuun...

Tämä loppu taas paljastaa kaiken olennaisen. Kovat on puheet, mutta entäs ne teot..
...ja tässä en edes jaksa arvailla mitä luulit lukeneesi.

PS. Jos olet kerran muuttanut Helsinkiin, niin tervetuloa. Toivottavasti viihdyt täällä!
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
...tämä ei ainakaan osu minuun...

Ihan kohteliaasti sanoisin, että sulla on kyllä kunnioitettava tietämys Jokereista mutta en kyllä koskaan muista lukeneeni mitään positiivista.

Joskus miettinyt että pakko olla älyttömän raskasta päivästä toiseen notkua täällä keskustelupastalla jos ei asioissa näe mitään hyvää.

Nyt unta palloon, huomenna hallille, kylmää olutta viikonlopun kunniaksi ja voitto kotiin! Positiivisuuden kautta!
 

Pazix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Haukalle suuret kiitokset pitkähköstä kirjoituksestasi. Sain sitä lukiessani päivän ensimmäiset naurut. Myös näiden kahden kaveruksen kirjeenvaihto sai hymyn huulilleni. Kiitokset myös heille. Tänään sitten Jokerit hyvä ralli päälle kun Amanda takaa taustalla tahdit.

Ps. Laitetaan tässä kiitokset ja terveiset samalla myös ihanalle Amandalle.
 

haukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Euroopan no 1: Jokerit
Haukalle suuret kiitokset pitkähköstä kirjoituksestasi. Sain sitä lukiessani päivän ensimmäiset naurut. Myös näiden kahden kaveruksen kirjeenvaihto sai hymyn huulilleni. Kiitokset myös heille. Tänään sitten Jokerit hyvä ralli päälle kun Amanda takaa taustalla tahdit.

Ps. Laitetaan tässä kiitokset ja terveiset samalla myös ihanalle Amandalle.
Ei kestä. Tuli siis tarpeeseen... Sait muutaman päivän elinaikaa lisää, nauru kun tunnetusti pidentää ikää.

Amanda saakoon tältäkin suunnalta kiitokset. Musiikillahan on myös tutkitusti tervehdyttävä vaikutus, varsinkin henkilöille, joilla on taipumusta ahdasmielisyyteen ja besserwisser-syndroomaan. Tämä on käsiterealismia, joka oli jo Platonin ideaopin taustalla.
 

gcz_

Jäsen
Suosikkijoukkue
JHC, NYI, Suomen NATO-jäsenyys
Itse en erityisemmin pidä Areenan musiikkitarjonnasta, mutta tuohon jumputukseen on jo tottunut. En kyllä myöskään kaipaa Nordiksen kaavoihin kangistunutta meininkiä, jossa soi sama känkkäränkkä-rokki vuosikymmenestä toiseen (ja joka on muuten aika kaukana rockin alkuperäisestä kapinallisesta ja rajoja rikkovasta asenteesta).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös