Haluaisitko nähdä suosikkijoukkueesi Liigasta KHL:ssä?

  • 13 202
  • 101

Haluaisitko nähdä suosikkijoukkueesi Liigasta KHL:ssä?


  • Äänestäjiä
    235
Suosikkijoukkue
Tappara, Avalanche
Jos otetaan noin 1000 suomalaista satunnaisesti, saadaan kohtuu luotettava tulos suomalaisten mielipiteestä. Jos otetaan reilu 200 jääkiekonseuraajaa niin olettaisin että saadaan kohtuu luotettava tulos jääkiekkoaiheisessa gallupissa.

Itse asiaan sanoisin, että en halua. Pidän KHL:ää hataralla pohjalla olevana korttitalona joka voi sortua hetkenä minä hyvänsä ja se voisi tehdä aika pahaa jälkeä liigan seuroihin mitkä olisivat liittyneet KHL:ään.
 

Axo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minäkin äänestin melkoisen jälkijunassa mutta äänestin kuitenkin. Näköjään melkoiseen vähemmistöön pääsin :).

Vuodesta toiseen tylsenevässä liigassa jatkuvasti konttaavan HIFKin matsien lisäksi olen käynyt poimimassa rusinoita pullasta KHL-Jokerien matseissa. Ottelut kärkijoukkueita vastaan ovat olleen järjestään tasokkaita ja kiimaisia matseja, joiden jälkeen halu päästä uudestaan matsiin mahdollisimman pian on ollut ihan muulla tasolla kuin Liigan runkosarjaläpsyttelyjen jälkeen. Ja todellakin, on harmittanut ettei IFK ole päässyt pelaamaan matseja Raduloveja, Datsjukeja, Kovaltsukeja ja kumppaneita vastaan! Pelit hyvillä pelaajilla ovat sen verran paljon parempia että tottakai haluaisin nähdä IFK:n sellaisissa matseissa panemassa edes jotenkuten kampoihin. Ero arki-illan jukurimatsiin on aivan valtaisa. Kaikella kunnioituksella Jukureita kohtaan, mutta he eivät ole mikään ZSKA :).

KHL:ään toki liittyy monilla kaikenlaisia poliittisia intohimoja, puoleen ja toiseen. Itse käsittelen urheiluviihteen urheiluviihteenä ja politiikan politiikkaana. Minun ikäiselleni penkkiurheilijalle tämä Venäjän nykyinen kansallishymni luo ennen kaikkea vahvoja jääkiekkoassosiaatiota ja sopii noihin matseihin ihan mainiosti. Ensin tulevat mieleen Makarov, Harlamov ja kumppanit. Sitten Brezhnev. Sitten vasta joku nykypoliitikko. Jos jonkun poliittiseen agendaan sopii tukea minun penkkiurheiluharrastustani tuomalla nähtäväkseni maailmantähtiä niin tottakai menen katsomaan ja nautin siitä.

Ammattiurheilutoiminnassa jatkuvuudella on merkittävä arvo. KHL:n suhteen on toki paljon aiheellisia varauksia mutta ei tämä meidän näivettyvä Liigammekaan ole tämän suhteen mitenkään ongelmaton. Intuitiivinen kantani on että mikäli pakasta tällainen kortti tulisi niin kannattaisi katsoa jatkuvuusriskistä huolimatta.

Mutta tuskinpa toinen KHL-joukkue Suomeen on realistinen lähivuosina. Mikäli Liigan näivettyminen jatkuu täytyy lätkäkauteen mahduttaa HIFKin konttaamisen ohella myös sitä parempaa kiekkoa joko KHL-Jokerien matseissa, Ruotsissa tai muualla KHL:ssä. Käy se niinkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös