Tommi Kovanen Lukossa 2009–2010 & 2012–2013

  • 102 137
  • 308

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Kunnioitus. Itse aivoista aika monellakin tapaa vammaisena herraa kyllä arvostan.

Kunnioitus varsinkin tuosta, että otti esiin tuon seikan, ettei nämä vaivaa vain kilpaurheilussa. Kolarit ymsymsyms. kun pääsevät otsikoihin tiheämmin, on näistä hyvä puhua.

Kirja pitäisi vaivautua lukemaan.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Kirja pitäisi vaivautua lukemaan.

Minä vaivautuisin, kuten sadat muutkin kiekkoilua käsittelevät kirjat joita olen hankkinut/saanut lahjaksi 40v ajan. Kävin männäviikolla kirjakaupassa porissa, aikeena hankkia kyseinen opus. Katselin aikani urheiluosaston tarjontaa ja viimein kysyi myyjältä, "onko Tommi Kovasen Kuolemanlaaksoa valikoimassa"? Myyjä:"anteeksi mitä onko"? Siis kirjakaupassa tämä, jossa ammatti-ihmisen pitäisi olla henkilökuntana ja asiakas kysyy viimeviikkojen myydyintä kirjaa.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Minä vaivautuisin, kuten sadat muutkin kiekkoilua käsittelevät kirjat joita olen hankkinut/saanut lahjaksi 40v ajan. Kävin männäviikolla kirjakaupassa porissa, aikeena hankkia kyseinen opus. Katselin aikani urheiluosaston tarjontaa ja viimein kysyi myyjältä, "onko Tommi Kovasen Kuolemanlaaksoa valikoimassa"? Myyjä:"anteeksi mitä onko"? Siis kirjakaupassa tämä, jossa ammatti-ihmisen pitäisi olla henkilökuntana ja asiakas kysyy viimeviikkojen myydyintä kirjaa.

Jep, omat pari päävikaa joskus hidastaa lukuintoa. Tähän teokseen on motivaatio ja ammattilaisen kannustus hankittu, joten enköhän kirjakaupasta löydä itseni.
 

Frölunda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Boston

On kyllä. Aivovamman vakavuuden ymmärtämisessä tuntuu olevan puutteita. Ei pelkästään kiekon parissa.

Mutta jääkiekossa kaikki tahalliseen toisen pelaajan terveyden vaarantamiseen liittyvä pitäisi ottaa seuraavaksi teemaksi. Tehdä se niin, että asia muuttuu.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Luin Kovasen kirjan eilen kun viimein sen ostin. Pakko myöntää, että itsekin olin yksi heistä jotka pitivät Kovasta katkerana ja halusi vain mustamaalata Lukkoa kun kirja julkaistiin ja otsikoita alettiin kirjasta repimään. Mutta ne otsikot on todella revitty sieltä, irti kontekstistaan ja selkeästi clickbaittina.

Rajua tekstiä, kova arvostus Tommia kohtaan siitä että asiasta on näin avoimesti kertonut. Suosittelen kaikkia jotka eivät tuota kirjaa ole vielä lukeneet, nyt viimeistään sen lukemaan. Avaa asian aivan eri tavalla, ja vaikka kuinka ikävä tapahtumana onkin, on kirja todella mielenkiintoinen.

Tommille toivon vain ja ainoastaan kaikkea hyvää jatkoon. Hiljaista on ollut tuon viimeisen uutisen jälkeen.
 

Saksipotku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuli heti lukaistua Kovasen uusin kirja läpi. Kuolemanlaakson jälkeen jossain vaiheessa tuli mietittyäkin, että mikä miehen tilanne mahtaa olla nykyisin. Tuosta ensimmäisestä osasta jäi vähän sellainen vaikutelma, että mahtaako asiat olla kuitenkaan niin kuin lopussa annettiin ymmärtää. Eivätkä ne tosiaan olleet.

Aikamoista Tommin elämä viime vuosinakin ollut. Hiljaiseksi vetävää oikeastaan. Varmasti edunvalvonta ja ammattiavun saanti ovat täysin paikallaan tässä tapauksessa. Eittämättä erittin vaikea tilanne entiselle huippu-urheilijalle myöntää avuttomuutensa, joka ilmenee kuitenkin melkein kaikessa mitä tekee. Kirjan perusteella Tommi on kuitenkin menossa oikeaan suuntaan tällä rintamalla.

Isyyden merkitystä Kovanen korostaa tuossa valtavasti ja se varmaan onkin yksi suurimmista syistä, että mies ylipäätään on hengissä pysynyt läpi näiden kaikkien tapahtumien. Järkyttävä tragedia, mutta toivotaan, että Tommin elämä pysyisi jatkossa rauhallisempana hiljaiselona.

Saa nähdä, onko vielä kolmatta versiota tulossa jossain kohtaa. Jotenkin tuntuu, että mediahuomiossa tämä toinen osa on jäänyt suhteellisen pienelle, joten ehkä pointti päävammojen esiinnostamisesta viuhuu jälleen ohi.
 
Suosikkijoukkue
Lukko, Rönnin ihan saatana paska pumppu
mediahuomiossa tämä toinen osa on jäänyt suhteellisen pienelle, joten ehkä pointti päävammojen esiinnostamisesta viuhuu jälleen ohi.

Niin kauan kuin "jääkiekko", ei ole valmis muuttumaan, ei muutosta tule. Media voi painostaa ja tulee typeriä "pikasääntömuutoksia", joilla miellytetään mediaa. Mutta, todellinen muutos lähtee jokaisen lätkäjätkän oman mielen muutoksesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös