Junioripelaajien laukaisukovuus

  • 10 110
  • 15

kosh

Jäsen
Suosikkijoukkue
F2- sekä O-katsomo
Onko jollain tietoa kuinka kovaa juniorit laukovat kiekkoa.
Kaverin valmentamassa joukkueessa 11-v poika laukoi tutkaan yli 90km/h.
 

nro.44

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO, VG-62
ei hei ketään vedä noin nuorena noin lujaa!!

kun harva C-junnuissakaan vetää yli sataa!
 

Bob77

Jäsen
Viestin lähetti nro.44
ei hei ketään vedä noin nuorena noin lujaa!!

kun harva C-junnuissakaan vetää yli sataa!
Viestin lähetti liverpool
Älkää puhuko paskaa puhtaisiin korviin!!Ei kukaan noin nuori vedä niin kovaa!!!
Syökää pojat aamupuuronno kiltisti! En puhu paskaa, vaan kerron faktaa! Olin aikoinani ikäisissäni (junnuissa 10-12vee) luultavasti yksi tulivoimaisimmista pelaajista. Väitän (todistettu on) että lauon vieläkin paljon kovempaa kuin useat liigapelaajat! Karkea arvio 145-150km/h!
 

Not So Fast

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans 96
N. 3,5 vuotta sitten ollessani 14-vuotias lauoin tutkaan 130 km/h. Minulla ei silloin todellakaan ollut _yhtään_ voimaa yläkropassa mikä osoittaakin sen että tekniikka ratkaisee. Rannelaukaus("linkaisemalla") lähti samana päivänä 110 tai 100 km/h, eli ihan kohtalaisesti. Sen jälkeen en ole tutkaan laukonut. Voi olla että harjoittelemalla vois lähteä nykyään ainakin 140 km/h..
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Näissä tuloksissa ei ole kerrottu mistä se laukaus mitataan.
Yleensä käytetään kahta vaihtoehtoa nopeuden mittaamiseksi:

1)Veto mitataan maalin takaa, tutka keskellä maalia maassa.
Näin menetellessä ei joka kerta tule tulosta välttämättä.
Ja kiekko tulee suoraan tutkaa kohti, se on todellakin kova veto. Kulmaan mennessään tutka antaa pienemmän lukeman. Tällä tavalla mitattuna, kiekon lähdettyä kohti tutkaa, on tulos mielestäni oikea. Vrt. kuinka poliisit yleensä ratsiassa mittaavat auton nopeuden. Vastaahan ne autot tulevat.

2) Veto mitataan sivulta kiekon ohittaessa tutkan.
Tämä tilanne on mielestäni valehteleva, koska näin kiekko menee paikan ohi tietyllä nopeudella. Tutka ei välttämättä ehdi kiekon vauhtiin mukaan, kuitenkin mittauksessa on pieni viive. Kova veto tutkan ohi oikealta kohdalta voi olla todellisuudessa hitaampi, mitä tutka antaa osoittaa.

Itse olen vetänyt tutkaan edestä mitattuna muistaakseni 98 km/h. Tosin itselläni ei ole kova veto, vaan paljon tarkempi. :D
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Jari Rita laittoi tutkaan 120km/h 12-vuotiaana. Olin vieläpä näkemässä tapahtuman, erään turnauksen yhteydessä. Itse en kehdannut edes kokeilla, kun olisi varmaan tutka mennyt miinuksille.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti Not So Fast
N. 3,5 vuotta sitten ollessani 14-vuotias lauoin tutkaan 130 km/h. Minulla ei silloin todellakaan ollut _yhtään_ voimaa yläkropassa mikä osoittaakin sen että tekniikka ratkaisee. Rannelaukaus("linkaisemalla") lähti samana päivänä 110 tai 100 km/h, eli ihan kohtalaisesti. Sen jälkeen en ole tutkaan laukonut. Voi olla että harjoittelemalla vois lähteä nykyään ainakin 140 km/h..

Mikäs se oikea taktiikka sitten on? Miten sitä mailaa pitäis pitää?
Ajattelin vaan että lauon n.100km/h ja pelkällä voimalla tuo, kun en lämätä ossaa
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
No tärkeätä käsien sijainti mailalla, osumakohta(eli maila osuu jäähän ennen laukausta, jotta se toimii ns. katapulttina), jne. Vaikeahan tuota on sanoin kuvailla.
 

Frans

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, HooKoo
Minä olen itse kohta 16-vuotias peluri. En ole lämännyt tutkaan 1,5 vuoteen eikä entinen tulos 97km/h oikein ole enää vertailukelvollinen suht suurten voima muutosten takia...nyt lähtee varmaan 110km/h...
 

Petofani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Anaheim, Raahe-Kiekko, PattU, Lippo
16v 142 km/h säbässä ja 125 km/h jääkiekkoa.
 
Viimeksi muokattu:

Piiskuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oranssi, sympatiat sinisille
Omassa joukkueessa parhaat 8-9 -vuotiaat pojat laukoivat viime kesänä n. 75-80 km/h. Sen perusteella mitä olen seuraillut poikien laukomista sivusta, tällä hetkellä kärjellä tuohon voi laittaa +5-10 km/h. Ja näissä ei kyseessä mikään yksittäinen laukaus perustason pyöriessä aivan muissa lukemissa, vaan kyseiset pojat laukovat tämän tästä näille lukemille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös