Mikko Haapakoski (KooKoon) valmentajana

  • 4 267
  • 4

MurhaaMenoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo ja JokiPo sekä HyväPeli
Petri Mattilalle on ketjunsa. Niin kehuja kuin kenkää.

Minusta Mikko Haapakoski ansaitsee ehdottomasti oman viestiketjunsa. KooKoo on tuossa suluissa sen vuoksi, että niillä joilla viitseliäisyyttä riittää voivat kertoilla Haapakosken meriiteistä aiemmilta vuosilta.

Olen seurannut Haapakoskea lähinnä kun hän valmensi Jokipoikia. Tuloksenhan tiedämme. Muuten en tunne Haapakosken uraa kuin pieninä tietoina sieltä täältä.

Olen tuolla muissa ketjuissa usein viitannut Mikko Haapakoskeen ja väittänyt kaikenlaista. Yksi asia jota olen väittänyt varmistui tänään: Petri Mattila kertoi Kouvolan Piskissä että Haapakoski peluuttaa joukkuetta puolustussuuntaan. En minäkään näköjään täysi puusilmä ole.

Mielestäni Mikko Haapakoski on tämän kauden KooKoon tärkein ja arvokkain hankinta. Pitäisikö vetää tähän vihaamani PISTE!

Minusta täällä on puhuttu aivan liikaan niistä maalintekijöistä ja varsinkin niiden puuteesta vaikkei runkosarja edes ole alkanut. Täytyyhän ne maalit tietysti tehdä ja puolustuksen torjua vastustajan hyökkäykset sekä maalivahdin ottaa niitä "pelin pelastaja" torjuntoja.

Minä katson kuitenkin jääkiekkoa enemmänkin joukkuepelinä. Isolla rahalla voidaan koota joukkue, jossa on niitä ykköskorin maalintekijöitä, huippupuolustajia ja se voittava maalivahti. Silti saattaa käydä niin että tällainen joukkue kaatuukin juuri sen joukkuepelin puutteeseen. Eiköhän näitä ole nähty.

Miten oli viimekauden KooKoo? Eihän se lopulta kovin häävisti mennyt jos katsoo pelaajamateriaalia ja sarjatasoa. Välillä ne yksilöt loistivat ja kaikki oli helppoa (joskus jopa sen kaksi erää). Onneksi SaPKo ja TUTO kouluttivat Mattlaa ja joukkuetta ja päästiin sinne finaaleihin. No, tämä nyt on turhaa historiaa.

Varsinkin nyt, kun sitä isoa rahaa ei ole niin Mikko Haapakosken tyyliset taktisesti oppineet valmentajat ovat kultaakin kalliinpia. Millään viimevuoden tsemppikiekolla ei taideta pitkälle päästä. Tai päästäänhän me runkosarja loppuun ellei sitten muu kuin jääkiekollinen noutaja tule.

Jos ja kun se pitää paikkansa että Mikko Haapakoski peluuttaa joukkueen puolustussuuntaan niin olen luottavainen. Siis luottavainen siitä, että KooKoon peliä on mukava seurata. Ne, harjoitusottelut, joita olen nähnyt, tuo joukkue on pelannut todellakin joukkueena puolustussuuntaan reagoiden erittäin viisaasti ja nopeasti siihen tilanteeseen kun on vaihdettava puolustusasetelmaan. Ainoastaan Pelicans -ottelun viimeinen erä oli molemmilta joukkueilta silkaa koohotuskikkoa. Niitä 6 - Muna tappiopelejä en nähnyt.

Mielestäni KooKoo voi lähteä turvallisin mielin tulevaan kauteen valmennuksen osalta. Petri Mattila on minulle edelleen täysi arvoitus, mutta niin saa ollakin. Mikko Haapakoski hallitsee kyllä muutakin kuin puolustussuuntapeluutuksen ja -taktiikan.

Kommentoikaahan kiivaasti ja jos joku tuntee enemmän Mikko Haapakosken uraa niin tänne vaan tarinaa jos viitseliäisyys riittää.

Hyvä KooKoo Valmennus!
 

MurhaaMenoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo ja JokiPo sekä HyväPeli
Petri Mattila pitää valmentajana melko matalaa profiilia eikä pidä itsestään suurta meteliä. Mitenkähän Mikko Haapakoski toimii nyt kun hän on 2.valmentajan roollissa? Saammeko kertaakaan lukea hänen haastattelujaan tai jättääkö Mattila jonkun lehdistötilaisuuden väliin ja laittaa Haapakosken kertomaan pelin jälkeiset tunnelmat.

Kukaan ei ole vielä kommentoinut tähän ketjuun puolta sanaa. Eikö kenelläkään ole kokemuksia Mikko Haapakoskesta vai eikö kukaan tiedä hänestä mitään?

Kai joku nyt jo uskaltaisi puolustuksesta jotain sanoa. Olemmehan nähneet jo 7 ottelua Liigaa. Ja päivänselvää on että Mikko Haapakoski peluuttaa puolustajat ja kenties jopa puolustussysteemin. Tämä näkee se sokea Berttakin eikun kukas se nyt olikaan kun katsoo KooKoon vaihtoaitiota. Tai mikäpä olisi sopivampaa kuin että olisin taas kerran väärässä.
 
Suosikkijoukkue
KooKoo, TPS, Toronto Maple Leafs, Leijonat
Kirjoittelin jo aiemmin johonkin ketjuun KooKoon puolustusalueen pelaamisesta jossa näkyy 99% varmuudella Haapakosken kädenjälki. Varsinkin kiekollinen peli, eli hyökkäyksiinlähdöt ja paineenpurku on aivan eri tasolla kuin vaikkapa viime kaudella. Niin taktisesti kuin suoritustasollisesti. Suoritustasossa tietenkin auttaa liigatason kiekolliset puolustajat verrattuna viime kauden mestispakistoon joka olisi kykenemätön tuollaiseen kiekotteluun ainakaan tällä sarjaportaalla.

Kukaan ei ole vielä kommentoinut tähän ketjuun puolta sanaa. Eikö kenelläkään ole kokemuksia Mikko Haapakoskesta vai eikö kukaan tiedä hänestä mitään?

Hankala tosiaan kommentoida tässä vaiheessa enempää, koska tosiaan mitään haastatteluja Haapakoski ei vielä ole antanut, eikä aihetta ole alettu suuremmin perkaamaan mediassa muutenkaan perustuen faktatietoon. Jokainen varmasti tietää ja tuntee Haapakosken saavutukset, mutta kiva olisi tosiaan kuulla hänen omasta suustaankin jotain aiheeseen liittyvää. Haapakoskea en ole valmentajana itse aikaisemmin suurennuslasilla seurannut, mutta mieleeni on jäänyt Suomen U-20 maajoukkueen mestaruusvuodesta laadukas kiekollinen peli omassa päässä. Oliko Haapakoski silloinkin apuvalmentajan roolissa rakentamassa alakerran peliä vai tekikö sen toinen entinen huippupuolustaja Karri Kivi? Tähän minulla ei ole vastausta.
 

MurhaaMenoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo ja JokiPo sekä HyväPeli
Missä Mikko Haapakoski?

Mattilahan tuossa lentsusi useamman pelin ja nyt näyttää että Haapakoski on ollut poissa ainakin sen 3 peliä. Vai oletteko hänet penkin takana nähneet?
 
Suosikkijoukkue
KK
Missä Mikko Haapakoski?

Mattilahan tuossa lentsusi useamman pelin ja nyt näyttää että Haapakoski on ollut poissa ainakin sen 3 peliä. Vai oletteko hänet penkin takana nähneet?
Kai se on tämä hurja A-virus mikä on pudottanut miehiä ympäri Suomea. Ainakin omassa tuttavapiirissäni paikkakuntaan katsomatta ko virusta on ollut liikenteessä. Voin toki olla väärässäkin. On siis puhas veikkaus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös