Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 849 709
  • 19 187

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Mitäs pitää ottaa huomioon, kun läppäriin uutta kovoa hommaamassa?
Onko periaatteessa ihan sama mikä valmistaja yms. kunhan on 2,5 ". Nää sata jutut sitten erikseen.
Oli vielä pari vuotta sitten, mutta nyt on tarjolla kahdenlaisia vaihtoehtoja: SSD-levyjä, jotka ovat nopeampia, vähävirtaisempia ja tietenkin kalliimpia ja sitten on perinteinen levykiekkotekniikka, jonka suurin etu SSD:hen verrattuna on halvempi euro/gigatavu-suhde. Eli jos läpsyyn tarvitaan 500 gigaa kovotilaa, käy SSD:n hankinta jo melko kalliiksi. Sen sijaan jos puhutaan 100-150 gigan levystä, SSD on mielestäni parempi vaihtoehto.

SSD-levyjen valintaan liittyy monenlaista uskonlahkoa ja tiettyjen merkkien nimiin vannovia, mutta hitaimpienkin SSD-levyjen pitäisi potkia nopeudellaan wanhan mallin levyjä päihin mennen&tullen.
 
Suosikkijoukkue
Pata
Oolrair
Oli vielä pari vuotta sitten, mutta nyt on tarjolla......
Oolrait. Kiitoksia. Tämä nopeus aspekti tulikin vastaan. Eli mitään yhteensopivuus ongelmia ei pitäisi tulla.
Mites muuten kun läppärissä oli tuo esiasennettu Windows 7, niin tämä kovalevyn vaihto vaikuttaa? Uus kovo paikalleen ja recoverylevyä sisään vai?
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Mites muuten kun läppärissä oli tuo esiasennettu Windows 7, niin tämä kovalevyn vaihto vaikuttaa? Uus kovo paikalleen ja recoverylevyä sisään vai?
Joitain SSD-levyjä kaupitellaan ns. clone/copy kitin kanssa. Eli vanhasta levystä luodaan sisällön osalta näköisvedos ja se kopsataan uuden levyn sisällöksi. Näin ei tarvitse aloittaa ohjelmien ja Windowsin asentelua uusiksi täysin nollapisteestä. Toki tämä vaatii hieman harrastuneisuutta. Toki kloonauksen tarvittavat softat/laitteet voi hommata erikseen itsekin, ei siis tarvitse rajata SSD-valintaa vain kloonauskittien saatavuuden mukaan.

Recovery-levyt vaihtelevat läppärivalmistajittain - joissain on mukana "täysi" Windows-asennus, joissakin levy palauttaa koneen vain lähtötilanteeseen käyttäen hyväkseen alkuperäiselle kovalevylle talletettua recovery-osiota/kansiota. Joten suoraa nyrkkisääntöä ei ole miten juuri sinun koneessasi voi asentaa Windowsin kokonaan uusiksi uudelle kovolle. Sinun pitää udella valmistajalta tai googlata netistä miten ko. homma tulisi tehdä.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
No jos on olemassa joku nettisivu www.nönnönnöö.net niin miten pystyy esim Googlella jäljittämään sellaisen mahdollisen nettisivun, mihin olisi laitettu linkki tälle nönnönnöö-sivulle?
Laitat sivun osoitteen lainausmerkkien sisään googlen hakukentässä?
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No jos on olemassa joku nettisivu www.nönnönnöö.net niin miten pystyy esim Googlella jäljittämään sellaisen mahdollisen nettisivun, mihin olisi laitettu linkki tälle nönnönnöö-sivulle?

Absoluuttista totuutta voi olla vaikea selvittää, mikäli kysymys siis on, että "missä on linkki tähän sivuun". Google varmaan pääosin tietää, mutta sekään ei täydellisesti ja en tiedä kertooko mitä tietää. Sen sijaan, tuolle palvelimelle voi laittaa scriptin, mikä kysyy jokaiselta tulijalta, että mistä tulet ja tallettaa nämä, niin näin kertyy lista, missä on kaikki viittaajat ainakin ne, joiden linkkejä painetaan.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
No jos on olemassa joku nettisivu www.nönnönnöö.net niin miten pystyy esim Googlella jäljittämään sellaisen mahdollisen nettisivun, mihin olisi laitettu linkki tälle nönnönnöö-sivulle?
Google-hakutekstiksi: link:www.nönnönnöö.net

Yllättävän paljon google-hakuja voi viritellä, hakusanaksi voi laittaa esim. "Google search cheat sheet". Cheat sheetit sisältävät tiivistettynä listat erilaisista hakutavoista/tarkenteista. Esimerkiksi "hakulause" '120 usd to eur' onkin komentorivimäinen komento ja toimii (Googlen syövereissään näin pääteltyä) valuuttamuuntimena hakulauseen sijasta.
 

J.K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Markus Nurmi/HC/FCTPS, katsomokulttuuri
Tuli tuossa pöytäkone hommattua. Muuten pelittää ihan hyvin, mutta ääntä ei tunnu millään tulevan. Johdot on oikeessa paikassa, ajureita oon asentanut, mutta silti mitään ei tapahdu. Jos toistan jotain musiikkia, vilkkuu mikseri vihreänä eli jotain signaalia tulee. Emona löytyy asuksen M4A89GTD Pro ja integroitu ääni.
 

Pllnen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Penguins, #3 Määttä, #86 Teuvo Teräväinen
Tuli tuossa pöytäkone hommattua. Muuten pelittää ihan hyvin, mutta ääntä ei tunnu millään tulevan. Johdot on oikeessa paikassa, ajureita oon asentanut, mutta silti mitään ei tapahdu. Jos toistan jotain musiikkia, vilkkuu mikseri vihreänä eli jotain signaalia tulee. Emona löytyy asuksen M4A89GTD Pro ja integroitu ääni.

Jos Englantia osaat niin tästä keskustelusta tomshardware sivustolla saattaa olla apua. Käytätkö kuulokkeita vai kaiuttimia ovatko ne kiinni takana vai edessä?
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Nyt tuli kyllä vastaan erikoisin nettiongelma mitä olen hetkeen kokenut. WLAN näyttää täysiä kenttiä ja reititin näyttää, että nettiyhteys toimii mutta jostain ihmeellisestä syystä ainoa sivusto mikä suostuu latautumaan on Jatkoaika. Facebook, Imperiumi, Youtube, Yle jne. eivät suostu latautumaan vaan Firefox ilmoittaa sivuston lataamisvirheen. Olen kokeillut käynnistää koneen uudelleen ja käynnistää reitittimen uudelleen mutta kumpikaan ei tätä ongelmaa poista. Myös steam ilmoitti käynnistyksen jälkeen ettei saa yhteyttä serveriin. Jotain ihmeellistä nyt siis on meneillään, mutta mitä?
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Nyt tuli kyllä vastaan erikoisin nettiongelma mitä olen hetkeen kokenut. WLAN näyttää täysiä kenttiä ja reititin näyttää, että nettiyhteys toimii mutta jostain ihmeellisestä syystä ainoa sivusto mikä suostuu latautumaan on Jatkoaika. Facebook, Imperiumi, Youtube, Yle jne. eivät suostu latautumaan vaan Firefox ilmoittaa sivuston lataamisvirheen. Olen kokeillut käynnistää koneen uudelleen ja käynnistää reitittimen uudelleen mutta kumpikaan ei tätä ongelmaa poista. Myös steam ilmoitti käynnistyksen jälkeen ettei saa yhteyttä serveriin. Jotain ihmeellistä nyt siis on meneillään, mutta mitä?
Jos asut HML:n seudulla niin vika on Elisan päässä. Mulla oli äsken alhaalla sekä kiinteä yhteys että mobiilidata, nyt pelkästään kiinteä. Monella muulla Elisan asiakkaalla samaa vikaa.
 

Tavares

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins & HIFK
Mi
Nyt tuli kyllä vastaan erikoisin nettiongelma mitä olen hetkeen kokenut. WLAN näyttää täysiä kenttiä ja reititin näyttää, että nettiyhteys toimii mutta jostain ihmeellisestä syystä ainoa sivusto mikä suostuu latautumaan on Jatkoaika. Facebook, Imperiumi, Youtube, Yle jne. eivät suostu latautumaan vaan Firefox ilmoittaa sivuston lataamisvirheen. Olen kokeillut käynnistää koneen uudelleen ja käynnistää reitittimen uudelleen mutta kumpikaan ei tätä ongelmaa poista. Myös steam ilmoitti käynnistyksen jälkeen ettei saa yhteyttä serveriin. Jotain ihmeellistä nyt siis on meneillään, mutta mitä?

Miltä palveluntarjoajalta sinulla on laajakaistayhteys? Itselläni nimittäin täysin samaa ongelma päällä nyt. Onko vika kenties Elisan päässä?
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Jos asut HML:n seudulla niin vika on Elisan päässä. Mulla oli äsken alhaalla sekä kiinteä yhteys että mobiilidata, nyt pelkästään kiinteä. Monella muulla Elisan asiakkaalla samaa vikaa.

Asun Turussa ja yhteys on Saunalahden 50 meganen huoneistokaista. Eikös tuo periaatteessa ole sama, kuin Elisan netti?
 
Suosikkijoukkue
B&B&B&B
Nyt tuli kyllä vastaan erikoisin nettiongelma mitä olen hetkeen kokenut. WLAN näyttää täysiä kenttiä ja reititin näyttää, että nettiyhteys toimii mutta jostain ihmeellisestä syystä ainoa sivusto mikä suostuu latautumaan on Jatkoaika. Facebook, Imperiumi, Youtube, Yle jne. eivät suostu latautumaan vaan Firefox ilmoittaa sivuston lataamisvirheen. Olen kokeillut käynnistää koneen uudelleen ja käynnistää reitittimen uudelleen mutta kumpikaan ei tätä ongelmaa poista. Myös steam ilmoitti käynnistyksen jälkeen ettei saa yhteyttä serveriin. Jotain ihmeellistä nyt siis on meneillään, mutta mitä?

Samaa vikaa pukkaa täällä.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Asun Turussa ja yhteys on Saunalahden 50 meganen huoneistokaista. Eikös tuo periaatteessa ole sama, kuin Elisan netti?
Joo, samaa firmaahan ne on. En kyllä silti ymmärrä miksi Jatkoaika toimii kiinteän yhteyden kautta, mutta mikään muu saitti ei. Melko mystistä.

e: Nähtävästi ainakin IS:n sivu toimii jotenkuten. Sekä Pravda...
 
Viimeksi muokattu:

Karpalovodka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kabinetti KooKoo
Vaasassa sama vika myös. Resetoin jo reitittmen jos olisi ollut asetuksissa jotain häikkää mutta nähtävästi muillakin samoja vikoja.
 
Suosikkijoukkue
B&B&B&B
Ympäri maata tota vikaa näyttää olevan. Joillakin myös puhelimien kanssa ongelmia, omalla luurilla ei toimi 4g eikä pysty edes soittamaan. Duunipuhelin taas toimii missä on soneran liittymä.
 
Saako tuota palstan etusivulla näkyvää veikkauksen mainoshirvitystä blokattua jollain, esim. nätillä adblock-filtterin rivillä?

EDIT: Itse itselleni vastaten, ei ole nätti rivi, mutta näin:
keskustelu.jatkoaika.com###makeMeScrollable
keskustelu.jatkoaika.com##.scrollWrapper
keskustelu.jatkoaika.com##.scrollingHotSpotRight.scrollingHotSpotRightVisible
keskustelu.jatkoaika.com##.veikkaus-box-350-footer
keskustelu.jatkoaika.com##.veikkaus-box-350-title
 
Viimeksi muokattu:

J.K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Markus Nurmi/HC/FCTPS, katsomokulttuuri
Jos Englantia osaat niin tästä keskustelusta tomshardware sivustolla saattaa olla apua. Käytätkö kuulokkeita vai kaiuttimia ovatko ne kiinni takana vai edessä?
Kuulokkeillakaan ei kuulunut mitään. Takana ja edessä olen koittanut kajareiden johtoa, mutta ei mitään. Täytyy tsekata toi keskustelu.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Elisan netti koko maassa osin hajalla sanoi uutiset just. Pätkii täälläkin.

IPhonen varassa surffaan nyt minäkin. Isompi vika. Toista tuntia yritin itsekseni selvitellä. Pessimistinä tietysti epäilin ensimmäisenä omaa pesääni vian syyksi. Modeemin merkkivalojen mukaan kaikki kunnossa ja koneetkin tunnisti verkkoyhteyden, mutta täällä ei pääse yhtään millekään sivulle.

E: Ja nyt meni verkkoyhteys katki jo ihan windowsinkin mukaan... Ei taida olla ihan heti selviämässä. Saas nähdä miten pitkään kestää korjaus.
 
Viimeksi muokattu:

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Saako tuota palstan etusivulla näkyvää veikkauksen mainoshirvitystä blokattua jollain, esim. nätillä adblock-filtterin rivillä?

EDIT: Itse itselleni vastaten, ei ole nätti rivi, mutta näin:
KIITOS!!!

Mitä hemmettiä näiden idioottien päissä oikein liikkuu, kun kaikkea tauhkaa ja paskaa pitää tunkea palsta täyteen? Luojan kiitos lisäsivät sentään noihin "Verkkolehden nostoihin" piilotusmahdollisuuden.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
http://yle.fi/uutiset/elisalla_valtakunnallinen_hairio_-_yhteydet_ruotsin_suuntaan_poikki/7653740

Kuidut Ruotsin suuntaan siis ilmeisesti poikki. Kenen moottorisaha on vahingossa hieman lipsahtanut? Kenen katiskan mukana on noussut kummallinen kaapelinivaska? Nimiä esiin perkele! Syylliset häpeäpuuhun!

Sukellusvene törmännyt kaapeliin.

On kyllä todella mystinen tilanne, tänne Jatkoaikaan pääsee, Facebookiin ja Ilta-Sanomiin myös, muualle en. Yle, Google, Hesari ym. ei lähe ollenkaan. Tällee se jotenkin varmaan alkaa kun Putin tänne joskus meinaa tulla kekkuloimaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös