Liigaan haluavien seurojen "auditointi" ja siihen liittyvä "napina"

  • 467 868
  • 2 594

Toveri -82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO, HPK, ManU & #42 Lada Laatikainen
Tuosta nyt jäi puuttumaan ilmaisu suurinta osaa. Jatkoajalla tuota TUTOlaisten paskapuhetta Sportista esiintyy kyllä jonkin verran, mutta Twitterissä olette ihan eri tasolla. Siellä tulee kyllä välillä sellaista tekstiä eri kirjoittajilta ettei tässä osaa kyllä enää arvostaa kyseistä joukkuetta, puhumattakaan kaljupäästä. TUTOn kannattajien keskuudessa tunnutaan muutenkin olevan välillä enemmän perillä Sportin asioista, kuin mitä Sportin kannattajat ovat. Esimerkiksi teidän fanikatsomon vakionaama twiittasi seuraavasti Samuli Kivimäen jatkosopimuksesta.

En käy Twitterissä joten en tiedä miten me kaikki olemme toista sakkia siellä. Jos joku fanikatsomosta käy kirjoittamassa jotain negaa niin eihän koko katsomoa voida tuomita. No joo, tämä tästä. Minä en musta maalaa ketään...se ei ole käytäntöni. Paitsi oma seura kun se tekee jotain paskasti.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Kysyn muilta vaasalaisilta kuin Pat_LaFontaineilta, että onko tuo vaasalaisille hyvinkin tyypillinen luonteenpiirre haukkua muita seutukuntia? Olen havainnut joidenkin vaasalaisten (en toki kaikkien) haukkuvan milloin Turkua, milloin Mikkeliä ja nyt siis Kouvolaa. Olen kyllä tosi yllättänyt tästä. Nyt kun Sport on saanut liigapaikan kabinetin kautta niin mm. tämä Pat_LaFontaine yrittää kaikin tavoin mustamaalata Kouvolaa estääkseen KooKoon nousun liigaan. Tosin tuskinpa jatkoajan keskustelupalstan kirjoituksilla on mitään vaikutuksia asioiden kulkuun.

Missä olen yrittänyt mustamaalata KooKoota? Laita nyt alkuun yksikin viesti.
Totesin vaan, että heikosti menee Kymenlaaksossa, kun joku laittoi Haminan ja Kouvolan talousdataa kehiin.

Mä olen juuri yksi niistä (monista) Sportin kannattajista, jotka eivät malta odottaa että päästään vääntään KooKoon kanssa uudessa sarjassa, eli Liigassa. Niistä ei tule tunnetta puuttuun, kun kummassakin päässä on Mestistä enemmän katsojia lehtereillä.

Mitä tulee tohon yritysmyyntiin, en tiedän KooKoon myyntitasosta mitään, enkä osaa siihen sanoa siten mitään. Sportin kohdalla Pohjanmaan nuukailijat ovat vuosia jo luvanneet panostaa huomattavasti näkyvämmin, kunhan seura ensin itse näyttää, että se on sen ansainnut, eli nousee Liigaan. Itse tiedän tämän faktana ainakin ABBn osalta sekä lehdestä olen lukenut samaa KotiPizzan/Omena hotellin suhteen. Nythän noita lupauksia on alettu lunastamaan. Btw, ABB on jo yksin isompi, kuin noi mainitsemasi yritykset yhteensä, mutta tolla nyt mitään merkitystä mihinkään ole.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämä on kuitenkin aikalailla turhaa vertailua. KooKoo ja Sport ovat molemmat tahkoneet I-divarissa ja mestiksessä yhtä kauan ja KooKoo on divaritasolla maratontaulukon ykkönen ja Sport kakkonen eli sitä vain ihmettelen, miksi tuo Vaasan vahva talousalue ei ole saanut repäistyä vuodesta 1975 lähtien minkäänlaista pesäeroa Kouvolaan? Tokihan nämä ovat monesti mielipide asioitakin. Vaasaa voidaan toki pitää myös vahvempana talousalueena kuin Poria, mutta niin vain Ässät on vuosikausia pelannut liigassa, kun taas Sport on tahkonnut mestiksessä. Ei näitä urheilujuttuja nyt kuitenkaan voi laskea aina liian yksinkertaisella kaavalla ajatuksella yksi plus yksi on jotakin vaan siinähän juuri onkin urheilun suola. Suurin budjetti tai paras talousalue ei läheskään aina takaa menestystä.

Jääkiekkojoukkueen menestykseen vaikuttaa monet tekijät, ei pelkkä talousalue mitään ratkaise.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Paikallisilta yrityksiltä varmasti näin, mutta valtakunnalliset yritykset eivät varmasti annan lähekkäisille joukkueille yhtä paljon rahaa, valintoja tehdään.

Tosin taitaa olla valtakunnallisten, isojen yritysten tuki tiukassa jo nytkin näille maakuntajoukkueille. Kun SaiPan ja Pelicansin sponsorilistoja katseli, niin aika pienistä, paikallisista puroista joutuvat nekin roposensa raapimaan.

SaiPan pääsponsoreiksi listatuista yhtiöistä useammalla suunnalla Suomea toimivat Consti Talotekniikka Oy, Koneosapalvelu ja R-Kioski. Monikansallisia yrityksiä ei joukossa ole.

Pelicansin pääsponsoreista valtakunnallisesti toimivia ovat Vivus, Autoasi ja Lahdessa päämajaansa pitävä BE-Group. Ns. kultakumppaneissa on sitten enemmänkin isoja firmoja, esim DNA ja Uponor.

KooKoon pääyhteistyökumppaneista Konecranes, Sunny-Trading ja Hartwall toimivat valtakunnallisesti. Muuten koostuu oman alueen isoista ja pienistä yrityksistä kuten vertailussa olleilla liigajengeilläkin.

Vaikka Stora Enso ja UPM vielä jollain tasolla täällä seudulla vaikuttavatkin (molemmat top-vitosessa Suomen suurimpina yrityksinä, ABB:n liikevaihto Suomessa noin viidesosan verran niistä...), niin tuskin Kouvolassa elätellään toiveita, että ne tai muut jättiyritykset pumppaisivat miljoonia sisään. Ei sieltä Nokiaa, Nordeaa tai Fortumia löydy logoina muidenkaan pikkujengien rintamuksista.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tosin taitaa olla valtakunnallisten, isojen yritysten tuki tiukassa jo nytkin näille maakuntajoukkueille. Kun SaiPan ja Pelicansin sponsorilistoja katseli, niin aika pienistä, paikallisista puroista joutuvat nekin roposensa raapimaan...

Tämä pitää täysin paikkansa, valtakunnallisia isoja sponsoreita on harvassa.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Voi solkungen sentään, mitä napinaa taas. Olen samaa mieltä, että KooKoota ei pitäisi nostaa kabinetissa. Se pitäisi nostaa sen urheilullisien näyttöjen perusteella ja ne on nyt näytetty, joten mielestäni tässä ei ole enää kahta sanaa. KooKoo kuuluu liigaan!

MTV - Jääkiekko
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Voi solkungen sentään, mitä napinaa taas.

Kyllä tuo solkungen on melkoinen pelle. Jos olen oikein ymmärtänyt niin on jättänyt valmentamissaan joukkueissaan taakseen jättivelat ja Kouvolaankin Tami tuli suurella kohinalla vuonna 2010 nostamaan KooKoota liigaan.
Oheisena muutamia juttuja aiheeseen liittyen:

Mestis: Juhani Tamminen nostamaan KooKoota liigaan - Jkiekko - Ilta-Sanomat

Juhani Tamminen KooKoon leipiin | Kouvolan Sanomat

KooKoo pestaa Juhani Tammisen markkinointiinsa | Yle Uutiset | yle.fi

Juhani Tammisella oli Kouvolassa kovat puheet, mutta käsittäkseni mitään hän ei saanut aikaiseksi. Nyt Tamminen on hieman katkera ja kateellinen, kun muut ovat onnistumassa siinä missä hän epäonnistui.

Nyt KooKoolla on ruorissa miehet, joilla on suuremmat teot kuin puheet päinvastoin kuin solkungenilla.
 
Suosikkijoukkue
Entisen pääkaupunkiseudun oma joukkue
Hehhe, muistan kun Tamminen lähti ensimmäisen kerran pois Sportista hän kuitenkin lupasi tulla juhlimaan liiganousua kun se (pian) tapahtuu.
No nyt ei ollut torijuhlia, eikä Tammistakaan. Ihan sama se. Olen silti yhä sitä mieltä että Tamminen on hyvä persoona, hän haluaa olla hyvä ja joskus onnistuukin.

Muuten en ymmärrä miksi jonkun organisaation kannattaja täällä ihmettelee tällä hetkellä miksi toisen kannattaja aliarvioi. Lokaa ollaan heitetty puolen ja toisin ja uskon että se tulee jatkumaan täsmälleen samalla tavalla niin kauan kun tämä ketju on elossa.
 

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
En päässyt ipadilla tuota Tamin jorinaa katsomaan mutta vastahan se vuosi sitten oli ottamassa hattua päästä kookoon organisaatiolle ja kehui kuinka hyvää työtä Jouni ja Sakke on tehnyt. No ehkä tuo backhand forehand boom boom boom video kertoo olennaisen Tamin nykyarvosta.
 

Van Cleef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, suomalainen/kansainvälinen jääkiekko
Voi solkungen sentään, mitä napinaa taas. Olen samaa mieltä, että KooKoota ei pitäisi nostaa kabinetissa. Se pitäisi nostaa sen urheilullisien näyttöjen perusteella ja ne on nyt näytetty, joten mielestäni tässä ei ole enää kahta sanaa. KooKoo kuuluu liigaan!

MTV - Jääkiekko

Onkohan nyt kuunneltu ihan tarkalla korvalla mitä Tami videolla sanoo niin Sportin kuin KooKoon leirissä. Eihän Tami ole nousua vastaan sinällään. On se sitten Sport tai KooKoo tai kuka tahansa vaan sitä, että nousu tapahtuu kabinettipäätöksellä eikä karsintojen kautta. Ja KooKoon kohdalla Tami sanoo, että urheilullinen puoli on olemassa tällä nykyisellä tavalla toimiessa. Ja Sportista on sanonut kun Sport nostettiin, että Vaasa kuuluu Liigaan. Ja tuosta 15 joukkueen sarjasta olen ihan samaa mieltä. Se 16 joukkuetta olisi parempi ja uskon, että Jukurit, Tuto tai maitojunalla saapuva Jokerit otetaan jollain aikavälillä siihen. Ymmärrän, jos ei Tamista pidä, mutta eihän tuossa videossa Tami mitään joukkuetta arvostele. Korkeintaan Liigan johtoa päätöksistä ettei ole karsintoja ja nousut sitä kautta.
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Minusta Liigaan pitää ottaa mukaan kaikki, joilla vaan siihen edellytykset on.
Eipähän tarvitse 14:sta joukkueen tahkota keskenään 60 runkosarjapeliä.
Ja sen pystyykö pelaamaan Liigassa voi miettiä jokainen joukkue itse, sen jälkeen vaan hakemusta sisään.
Toisi ihan uudenlaista värinää ja kiinnostusta peleihin. Lisäksi avaisi yhä useammalle uudelle pelaajalla näyttöpaikan. Parhaathan joka tapuksessa viedään aina Liigasta. Vaarana toisaalta on, että rostereita täytetään kaikenmaailman turisteilla, nyt kun kiintiöt on poissa. Uskon kuitenkin monen seuran ottaneen opikseen tässä asiassa.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Onkohan nyt kuunneltu ihan tarkalla korvalla mitä Tami videolla sanoo niin Sportin kuin KooKoon leirissä. Eihän Tami ole nousua vastaan sinällään. On se sitten Sport tai KooKoo tai kuka tahansa vaan sitä, että nousu tapahtuu kabinettipäätöksellä eikä karsintojen kautta. Ja KooKoon kohdalla Tami sanoo, että urheilullinen puoli on olemassa tällä nykyisellä tavalla toimiessa. Ja Sportista on sanonut kun Sport nostettiin, että Vaasa kuuluu Liigaan. Ja tuosta 15 joukkueen sarjasta olen ihan samaa mieltä. Se 16 joukkuetta olisi parempi ja uskon, että Jukurit, Tuto tai maitojunalla saapuva Jokerit otetaan jollain aikavälillä siihen. Ymmärrän, jos ei Tamista pidä, mutta eihän tuossa videossa Tami mitään joukkuetta arvostele. Korkeintaan Liigan johtoa päätöksistä ettei ole karsintoja ja nousut sitä kautta.
Tamilta tuttua honotusta, jossa heiluu kuin tuuliviiri sen mukaan mikä itselle on edullista. Palttoo kääntyy hetkessä, kun omaa etua ajellaan. Sillä rintamalla ei mitään uutta. Tamia ei aikoinaan haitannut laisinkaan kabinetti nousut, suljettu liiga ja pariton määrä joukkueita. Päinvastoin yritti itse vinkua kabinettipaikkaa ja piti liigan sulkemista erinomaisena päätöksenä, kun itsellä oli paikka auringossa.
 

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tamilta tuttua honotusta, jossa heiluu kuin tuuliviiri sen mukaan mikä itselle on edullista. Palttoo kääntyy hetkessä, kun omaa etua ajellaan. Sillä rintamalla ei mitään uutta. Tamia ei aikoinaan haitannut laisinkaan kabinetti nousut, suljettu liiga ja pariton määrä joukkueita. Päinvastoin yritti itse vinkua kabinettipaikkaa ja piti liigan sulkemista erinomaisena päätöksenä, kun itsellä oli paikka auringossa.

Paljon mahdollista, mutta olisiko linkkiä kyseiseen vinkumiseen?
 

Van Cleef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, suomalainen/kansainvälinen jääkiekko
Tamilta tuttua honotusta, jossa heiluu kuin tuuliviiri sen mukaan mikä itselle on edullista. Palttoo kääntyy hetkessä, kun omaa etua ajellaan. Sillä rintamalla ei mitään uutta. Tamia ei aikoinaan haitannut laisinkaan kabinetti nousut, suljettu liiga ja pariton määrä joukkueita. Päinvastoin yritti itse vinkua kabinettipaikkaa ja piti liigan sulkemista erinomaisena päätöksenä, kun itsellä oli paikka auringossa.

Itse en kyllä muista Tamin olleen suljetun Liigan kannalla tai kabinetti nousujen (Tami ollut nostamassa TuTon ja Kärpät karsintojen kautta, Sportin melkein).
Tarkoitatko Kärppien nousun jälkeen, että olisi ollut sulkemisen kannalla vai?

Mielestäni ollut kyllä karsintojen kannalla ja puhunut siitä (itseään korostaen), että oli aukaisemassa liigaa uudelleen sulkemisen jälkeen. Ja aika suureen ääneen korostanut nostaneensa edellä mainitut joukkueet karsinnoissa.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Paljon mahdollista, mutta olisiko linkkiä kyseiseen vinkumiseen?
Tuskin löytyy keväältä -99 klippejä. En jaksa alkaa penkomaan. Etsi itse, jos kiinnostaa. Joka tapauksessa ensimmäinen kommentti häpeällisen Tutostrofin jälkeen kuului "toivottavasti Liiga tekee järkeviä päätöksiä". Muuta analyysia ei ottelun jälkeen kuulunut. Sittemmin kaatoi koko paskan joukkueen valmistautumisen ja Jan Lundellin niskaan. Luonnollisesti unohti kenen tehtävä se joukkueen valmistautumisesta huolehtiminen on.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Itse en kyllä muista Tamin olleen suljetun Liigan kannalla tai kabinetti nousujen (Tami ollut nostamassa TuTon ja Kärpät karsintojen kautta, Sportin melkein).
Tarkoitatko Kärppien nousun jälkeen, että olisi ollut sulkemisen kannalla vai?

Mielestäni ollut kyllä karsintojen kannalla ja puhunut siitä (itseään korostaen), että oli aukaisemassa liigaa uudelleen sulkemisen jälkeen. Ja aika suureen ääneen korostanut nostaneensa edellä mainitut joukkueet karsinnoissa.
Nimenomaan Kärppien nousun jälkeen kehui sulkemista hyväksi ja järkeväksi päätökseksi, koska sai mielestään ansaitsemansa työrauhan. En muista kuulleeni kritiikkiä suljettua liigaa kohtaan myöskään toimiessaan Ässien toimarina. Se laulu alkoi sitten Sportissa puuhastelun aikana, kun se sopi omaan pirtaan. Väitteet siitä, että olisi aina ollut avoimen liigan kannalla on samaa paskaa, mitä vähän kaikki muukin mitä Tamin suusta aika-ajoin pääsee. Nykyään valitettavan usein.
 

Van Cleef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, suomalainen/kansainvälinen jääkiekko
Nimenomaan Kärppien nousun jälkeen kehui sulkemista hyväksi ja järkeväksi päätökseksi, koska sai mielestään ansaitsemansa työrauhan. En muista kuulleeni kritiikkiä suljettua liigaa kohtaan myöskään toimiessaan Ässien toimarina. Se laulu alkoi sitten Sportissa puuhastelun aikana, kun se sopi omaan pirtaan. Väitteet siitä, että olisi aina ollut avoimen liigan kannalla on samaa paskaa, mitä vähän kaikki muukin mitä Tamin suusta aika-ajoin pääsee. Nykyään valitettavan usein.

Ok. Mielelläni lukisin artikkelin, jossa tällaista puhuu. En sillä, että epäilisin mitä sanot. Työrauhasta on toki voinut puhuakin, mutta kabinettinousun puolesta puhumista vähän epäilen.
Tami puhuu paljon asiaa kun foorumi on sellainen, jossa ei viihteellistetä. Ei esiinny "Don Tamina" vaan Juhani Tammisena.
Totta se, että sitä vaan tapahtuu valitettavan harvoin. Tuon edellä olleen videon sisällöstä olen Tamin kanssa aika lailla samaa mieltä.
 

mmr1979

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiTi, Puhti, HC KSNK, ValKi, KooKoo, MaxMen, AaKoo
Tässä on ollut muutama päivä aikaa makustella tätä tilannetta ja jotain lopputulemiakin tässä on tullut.

Liiga peräänkuuluttaa alueen liike-elämän valmiutta nostaa tukeaan liigatasolle. Nythän on riski, että yksinään Kouvolan hiipuva talousalue ei liigajoukkuetta kahden liigajoukkueen (Pelsu, SaiPa) kainalossa kykene elättämään. Jos tällä hetkellä hallin mieleenpainuvimpia sponsoripaikkoja miehittää Grillinksa, niin selvää on, että kasvun rajat ovat lähellä tulla vastaan (olkoonkin, että ko. grillissä olen syönyt oikein maittavaa grillimättöä toissakesänä, kun tätini tiesi viedä minut sinne syömään, siellä on kuulemma seudun parhaat burgerit).

Näin ollen katseet kannattaisi varmaan kääntää etelään, eli Kotkaan. Kotkassa olen pyörinyt vähemmän, parit kerrat meripäivillä ja silleen, mutta minulla on vanhastaan mielikuva, että Kotka on alueena Kouvolaa selvästi elinvoimaisempi ja yrityselämältään vireämpi, ns. Kymenlaakson veturi.

Pohjois-Karjalassakin väki ajaa Joensuusta Kiteelle katsomaan pesäpalloa, joten mitenkään mahdoton ajatus ei ole se, että tarvittavaa kasvua olisi saatavissa Kookoollekin kaupunginrajojen ulkopuolelta.

Harvalla liigapaikkakunnalla on tällaista luksusta, että on ns. isompi mesta vieressä. Tämä pitäisi kääntää Kouvolassa nyt ehdottomasti vahvuudeksi. Esim. Vaasasta saa mennä 200 km joka suuntaan, eikä vastaan tule kuin peltoa.

Mitä ajatuksia herättää, ollaanko Kymenlaaksossa miten poteroituneita kaupunginrajojen sisälle?

Kouvolan talousalue "pitää pystyssä" tällä hetkellä KooKoota, KPL:lää, Kouvoja, Mypaa ja lukuisia Muita seuroja... mm. Sudet, kumu, Kajo, puhti yms.yms.yms. useissa eri lajeissa ja ekana mainitut siis liiga seuroja (kookoo vasta tuleva)....
Kenenkään ulkopaikkakuntalaisen on aika turha edes kyseenalaistaa löytyykö tältä alueelta yrityksiltä tukea urheilulle... Kouvola on vireä urheilukaupunki...

Se että taloudellisesti tällä alueella menee heikosti juuri nyt meinaa oikeastaan sitä, että kaikille liigaseuroille rahaa ei löydy läheskään yhtä paljon kuin 80-90 luvuilla...

Mun mielipide on kuten Frimodig on myös julkisesti sanonut on se että kyllä KooKoolle ne rahat liiganousuun löytyy...

Se on valitettavasti muilta pääsarjatason seuroilta pois kuten myös pienimmiltä mutta nyt on taas kookoon vuoro päästä sinne liigaan...ja yleisesti ottaen Jääkiekko seuroilla budjetitkin on isommat kuin muissa lajeissa...

Toivotaan että koko talousalueen tilanne kuten myös suomen paranee niin rahaa riittää lisää urheiluun muissakin kaupungeissa kuin Kouvolassa !!!

Ja se piti vielä lisätä, että jääkiekko kun on se seuratuin laji niin sen lajin tuoma mediahuomio yms. näkyvyys julkisuudessa lisää sitten myös paikallisten yritysten kassaan tuloja enemmän kuin ehkä pesis, koris tai jalis...
 
Viimeksi muokattu:

Astna One

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool, ManU, Real Madrid, Barcelona
Milloin KooKoo:n liigapaikasta saadaan lisätietoja? Suurin osa auditoinnin dokumenteista lienee edelleen valideja.

Viimetalvisen auditoinnin jäljiltä pitäisi asia saada uuteen käsittelyyn, eikä odotella syksyyn asti. Tällöin joukkueen valmistautuminen uuteen kauteen menisi mahdollisimman vaikeaksi, kun ensin pitäisi tietää että ollaanko noustu vai ei.

Jos kouvolalaisille haluttaisiin tehdä mahdollisimman paljon kiusaa, olisi liiga-anomuksen käsittely jätettävä esim. lokakuulle, jolloin pelaajarinki on jo kasassa ja hakemus voidaan hylätä esim. tekosyyllä "ette ole panostaneet tarpeeksi nykyiseen kauteen".
 

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jos kouvolalaisille haluttaisiin tehdä mahdollisimman paljon kiusaa, olisi liiga-anomuksen käsittely jätettävä esim. lokakuulle, jolloin pelaajarinki on jo kasassa ja hakemus voidaan hylätä esim. tekosyyllä "ette ole panostaneet tarpeeksi nykyiseen kauteen".

Kookoolla on jo 20 sopparia ja panostus mestistasolle riittävää eli siihen tuskin pystyvät vetoamaan. Mestaruudesta taistellaan
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös