Suomalaiset KHL:ssä kaudella 2013–2014

  • 158 916
  • 536
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Ilari Melart siirtyy Jugra Hanti-Mansiiskiin.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ehdottomasti fiksu ratkaisu Melartilta. On turhaa hakata päätä seinään huonolla palkalla heikkotasoisessa AHL:ssä, kun voi pelata moninkertaisella korvauksella paljon kovemmassa sarjassa.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Eipä sinänsä tullut hirveänä yllätyksenä että Melartilla eivät skillsit sitten lopulta riittäneet ottamaan hyvää pelipaikkaa ison meren toisella puolen.
 
Eipä sinänsä tullut hirveänä yllätyksenä että Melartilla eivät skillsit sitten lopulta riittäneet ottamaan hyvää pelipaikkaa ison meren toisella puolen.

Vähän kieltämättä olen pettynyt että heitti pyyhkeen kehään näin aikaisin, toiveita elätin että Melartista olisi voinut tulla joku kolmosparin pakki änäriin.

Toisaalta liigasta ja mm-kisoista on niin helvetin pitkä matka nykyään änäriin että ehkä se on vähän tekemätön paikka.

Tämä sopimus on kuitenkin vain laina.

Ok, en tiennyt tätä.
 
Viimeksi muokattu:

Räpylätassu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Avalanche
Vähän kieltämättä olen pettynyt että heitti pyyhkeen kehään näin aikaisin, toiveita elätin että Melartista olisi voinut tulla joku kolmosparin pakki änäriin.

Tämä sopimus on kuitenkin vain laina. Jos (ja kun) Jugran kausi päättyy aikaisin, Columbus voi vielä kutsua Melartin takaisin. Eli siis käytännössä vahvoilla otteilla KHL:ssä --> hyvä kevät AHL:ssä/NHL:ssä --> NHL-unelma elää yhä. Itse kyllä en usko tähän, mutta onhan se mahdollista hei, mutta Eiköhän Melart kuitenkin pelaa ensi kaudella A) Jokereissa B) Jossain toisessa KHL-joukkueessa C) HIFK:ssä Liigaa.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Toisaalta liigasta ja mm-kisoista on niin helvetin pitkä matka nykyään änäriin että ehkä se on vähän tekemätön paikka.

Miten sen nyt ottaa. Ristolainenkin pääsi heti pelaamaan änäriä, vaikka ei edellisellä kaudella Liigassa mitenkään kaksisesti esiintynyt ja ei ollut likimainkaan MM-kisatasoa.
 

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miten sen nyt ottaa. Ristolainenkin pääsi heti pelaamaan änäriä, vaikka ei edellisellä kaudella Liigassa mitenkään kaksisesti esiintynyt ja ei ollut likimainkaan MM-kisatasoa.

Toisaalta Buffalon puolustus on hieman eritasoa kuin CBJ:n vastaava, negatiivisessa mielessä siis.

Lainasiirto KHL:ään on Melartin kannalta parempi, kuin AHL:ssä pysyminen. Mikäli Melartista ei koskaan NHL-tason pelaajaa tule, niin nyt hänellä on tilaisuus todistaa olevansa KHL-tasoa, ja mahdollisesti pelata itselleen hyvä KHL-sopimus tulevaisuudessa.
 
Miten sen nyt ottaa. Ristolainenkin pääsi heti pelaamaan änäriä, vaikka ei edellisellä kaudella Liigassa mitenkään kaksisesti esiintynyt ja ei ollut likimainkaan MM-kisatasoa.

Minä olen ottanut sen niin että seuraillut liigasssa ja mm-kisoissa pelanneiden suorituksia rapakon takana. Esim. nimet Rasmus Ristolainen, Ilari Melart, Mikko Luoma, Teemu Laakso, Lasse Kukkonen, Sami Lepistö, Anssi Salmela, Joonas Järvinen, Sami Vatanen, Ville Koistinen, A-J Niemi, Marko Kiprusoff ja Mikko Lehtonen tulevat mieleen pelaajista jotka eivät (e. osa ainakaan vielä) pystyneet vakiinnuttamaan pelipaikkaansa siellä.

Näin sen olen tosiaan ottanut mutta sulla on lienee vastakkaisia tapauksia?
 
Viimeksi muokattu:
Miten sen nyt ottaa. Ristolainenkin pääsi heti pelaamaan änäriä, vaikka ei edellisellä kaudella Liigassa mitenkään kaksisesti esiintynyt ja ei ollut likimainkaan MM-kisatasoa.

Tuon ikäiset voivat ottaa isojakin harppauksia lyhyessä ajassa, kun pääsevät pelaamaan parempien pelaajien kanssa. Lisäksi NHL-seuroilla on tapana peluuttaa ykkösvarauksia, jos se vain on vähänkin mahdollista.
 

Rännikiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Black & Gold, Philadelphia Flyers
Mikäs tuon Mikko Koskisen tilanne on PA:n suhteen? Kävi Islandersissa ja farmissa kääntymässä vähemmän mairittelevin tuloksin, mutta isossa kaukalossa tuntuu taas kulkevan. Toki on vielä nuori veska, mutta vieläkö tie mahdollisesti veisi kohti taalaliigoja?
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Petri Kontiola on loukkaantunut ns. Hope Cupin peleissä. Onko jollakin tietoa miten vakavasta vammasta on kyse? Eliteprospectissa ei ainakaan ole mainintaa vamman syystä tai toipumisaikataulusta.
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Lokon tiputtua varmistui, että KHL-mestaruutta pääsee tällä kaudella juhlimaan vähintään yksi suomalaispelaja. Lisäksi myös mahdollista, että kannu menee ensimmäistä kertaa ulkovenäläiselle joukkueelle, joka olisi samalla kova merkitäntä Jalosen CV:een.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös