Parannetaan maailma – aloitetaan jääkiekosta!

  • 4 896
  • 20

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Tähän ketjuun on tarkoitus kerätä sosiaalitätien ja -setien, naapurin tätien ja setien, kansanedustajien, presidenttien ja muiden maailmanparantajien aloitteita, joissa sodat, köyhyys, väkivalta ja paha olo poistetaan. Muutostyö aloitetaan toki jääkiekosta, tuosta synnin mekasta.

Paula Kokkonen saa ensimmäisen puheenvuoron. Kotona kulutettaviin laatikoihin yksinäisissa illoissa ei toki kannata puuttua. Sehän olisi tarttumista härkää sarvista.

Piilopullot mukaan!

***

Loppuun ennustus: kun avauskierroksilla hanskat tippuvat Ilmalassa ja Isomäellä, joku päättää tehdä maailmasta väkivallattoman. Aloittaen lätkästä.

Sana on vapaa.
 

grace

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ
Eipä ole ensimmäinen kerta, kun suuremman annoksen elämänkokemusta omaava rouvashenkilö, politiikan pelikentältä, haluaa siistiä kotimaista kiekkoa. Tulosen Irja ilahdutti Nielikäinen vs. Vandenbussche -showtanssin jälkimainigeissa kysymyksellä maksellaanko sm-liigan mätkäisemiä sakkoja joukkueille niistä avustuksista, joita liiga saa valtiolta.

Tässäkin kieltolakialoitteessa on toki kaunis ajatus taustalla, mutta kuinka paljon Helsinki raitistuu, jos oluen myynti loppuu kiekkopeleissä. Seuraavaksi tulilinjalle sitten makkarat, pizzat ja lihapiirakat, koska ovat epäterveellisiä ja aiheuttavat sydän- ja verisuonitauteja.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Kaljamyyntihän ei minua alaikäisenä kosketa, mutta sinänsä Kokkosen ajatuksessa on ideaa, mielestäni voisi olla ihan hyvä juttu jos joka joukkueella olisi kaudessa kaksi tai kolme "perhepeliä", joissa alkoholin myynti olisi kielletty.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eiköhän samantien lopeteta alkoholin myynti kaikista tapahtumista. Festarit, keikat sun muut samantien alkoholittomiksi.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielestäni lätkämatseissa voisi myydä alkoholin ohella myös LSDtä, piriä, heroiinia ja kokaiinia ym nautintoaineita. En ymmärrä miksi kalja pitäisi matseista kieltää, mutta en myöskään ymmärrä sitä että miksi lätkämatsissa pitäisi olla ihan pleksit. Minä en ole koskaan juonut alkoholia liigapeleissä. Jossain innsbruckin mm-skaboissa olen, mutta siellä lätkä ei muutenkaan ollut pääasia.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En ymmärrä miksi kalja pitäisi matseista kieltää, mutta en myöskään ymmärrä sitä että miksi lätkämatsissa pitäisi olla ihan pleksit. Minä en ole koskaan juonut alkoholia liigapeleissä.

Minäkin olen joskus ihmetellyt tätä samaa kun olen katsellut muutaman känniääliön toikkarointia liigapeleissä. Mikä helvetin järki on maksaa parikymppiä lipusta kun suurin osa pelistä jää näkemättä, ja siitäkään vähästä mitä on ehtinyt näkemään jää tuskin paljoa mieleen. Eikö se ole jo ihan sama mennä jonnekin kuppilaan juomaan sitä kaljaa jos sitä mieli tekee, ja käydä katsomassa pelit sitten selvinpäin?

En minä nyt tuota kaljanmyyntiä välttämättä lähtisi kieltämään mutta en kyllä yhtään sitä vastustaisikaan jos vaikka myynti kiellettäisiin. Oikeastaan ihan yhdentekevää minulle. Miinuksena varmasti tulojen putoaminen seuroilta mutta plussana sitten taas joidenkin lieveilmiöiden poistuminen. Pari kertaa on sattunut katsomossa viereen sellainen känniääliöporukka josta on ollut oikeasti haittaa. Ensinnäkin ovat tulleet katsomoon aina myöhässä koska pitäähän ne kaljat särpiä loppuun. Sitten jokainen on juossut kesken erän vuoronperään kusella, parhaimmat parikin kertaa, ja luonnollisestikin lähtevät pois katsomosta monta minuuttia ennen erän loppua kun pitäähän sinne kaljajonoon ehtiä ensimmäiseksi ja mielellään niitä tuoppeja pitäisi kiskoa vielä mahdollisimman monta erätauon aikana. Kaiken on kruunannut sitten se että katsomossa nämä tyypit on keskittyneet lähinnä vittuiluun ja typerään huuteluun, ja kaikenlaista muutakin häiriökäyttäytymistä on ollut. Mutta nämä nyt on onneksi olleet yksittäistapauksia.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Ehdottomasti täytyisi kieltää myös huutaminen hallissa, sehän on todella junttimaista. Erien lopussa ja ottelun päätyttyä voi antaa hallitut ablodit, mutta istualtaan (paitsi poikkeustapauksissa, kuten Suomen maailmanmestaruus).

Ennen ottelua täytyy myös tietää, onko luvassa väkivaltaista käytöstä tai verta. Jos on, niin ottelun ikäraja tulisi asettaa kuuteentoista. Turvalloisinta olisi tietenkin esittää kaikki ottelut jälkilähetyksenä, tai ainakin 10 sekuntia "myöhässä", jotta kaikki väkivalta ja epäkorreksti puhe saadaan sensuroitua

Vakavasti sanottuna, minusta jonkinlainen "K-18-alue" voisi toimia hallilla. Siellä saisi sitten tuopin kanssa olla katsomossakin. Itse en alkoholia käytä ollenkaan, eli sinänsä samantekevää.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Nyt olette kyllä aivan liian heppoisilla toimenpiteillä liikkeellä. Koko jääkiekko täytyy lopettaa, jotta Helsingissä ei kuluteta niin paljon alkoholia. Kaikista ratkaisevinta on, että Montrealissa ei enää pelata. Helsinki pelastuu, ihanaa!
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Nyt olette kyllä aivan liian heppoisilla toimenpiteillä liikkeellä. Koko jääkiekko täytyy lopettaa, jotta Helsingissä ei kuluteta niin paljon alkoholia. Kaikista ratkaisevinta on, että Montrealissa ei enää pelata. Helsinki pelastuu, ihanaa!

Ja Suomi ei missään tapauksessa saa voittaa maailmanmestaruutta, sehän se oluen myyntiä vasta nostaakin! Joka ikinen Suomen pudotuspeli vähintään kolminkertaistaa oluen myynnin.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Minäkin olen joskus ihmetellyt tätä samaa kun olen katsellut muutaman känniääliön toikkarointia liigapeleissä. Mikä helvetin järki on maksaa parikymppiä lipusta kun suurin osa pelistä jää näkemättä, ja siitäkään vähästä mitä on ehtinyt näkemään jää tuskin paljoa mieleen. Eikö se ole jo ihan sama mennä jonnekin kuppilaan juomaan sitä kaljaa jos sitä mieli tekee, ja käydä katsomassa pelit sitten selvinpäin?

Niin, sanopa se. Näiden ääliöiden toimintaan ei kuitenkaan vaikuteta mitenkään sillä että kielletään kaljanmyynti matseissa vaan parempi tapa olisi olla päästämättä heitä matseihin ollenkaan. Tähän vaan harvalla järkkärillä riittää kantti varsinkin jos liput on ostettu etukäteen.

Kaljanmyyntiin hallissa on sen sijaan turha puuttua. En usko että kukaan tulee selvänä hallille ja vetää siellä kännit vaan ne on lähes poikkeuksetta vedetty etukäteen.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Viha puh etta!

Milloin maamme kerma ja eliitti ymmärtää, että lätkäkatsomot ovat vihapuheen alku ja juuri? Hata ifk, I *sentteri* LPR, jos vihaat narrei, tuomari juoksee matsin jälkeen; vihan suo on loputon. Tällainen seuran väriin ja sijaintiin perustuva rasismi on tuomittava. Joudummeko odottamaan kuin teuraslampaat, että puheet kovenevat teoiksi, vai löytyykö Suomesta suoraselkäistä vaikuttajaa, joka tuomitsee julkisesti jääkiekon vihapuheen ennen kuin peruuttamaton ehtii tapahtua? Kulttuuri- ja urheiluministeri Arhinmäki on itsekin ryvettynyt hooliganismin ikeessä, joten hänessä tuskin on miestä tähän.

Odotamme vapahtajaa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kaljamyyntihän ei minua alaikäisenä kosketa, mutta sinänsä Kokkosen ajatuksessa on ideaa, mielestäni voisi olla ihan hyvä juttu jos joka joukkueella olisi kaudessa kaksi tai kolme "perhepeliä", joissa alkoholin myynti olisi kielletty.

Kaljan myyntiä en kaikissa peleissä lähtisi kieltämään, mutta ehdottamasi "perhepelit" voisivat olla ihan kokeilemisen arvoinen juttu - kaksi peliä viikonloppuisin (la) riittäisi tähän. Viikkopelejä ei kannattaisi uhrata tähän, koska ne tuskin muutenkaan vetävät katsomoihin kokonaisia perhekuntia, sen sijaan lauantainen "perhepeli" voisi tällainen kannustin olla.

Muuten tolkuton kaljanläträäminen ottelussa tuntuu varsin järjettömältä puuhalta. Miksi vetää kännit - sitä ennen ja jatkaa ryyppäämistä siellä ja missata koko tapahtuma eli peli? Olettaen se peli kuitenkin oli tärkein asia miksi hallille tultiin eikä kalja. Sen ymmärrän jos joku ottaa yhden tai kaksi olutta/siideriä hallilla, se ei vielä haittaa pelin seuraamista tippaakaan mutta kaikki tämän päälle tuntuu liioittelulta. Olen siis kukkahattusetä!

vlad.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
vlad kirjoitti:
Olen siis kukkahattusetä!

Mielestäni et ole. Minä olen useassa yhteydessä maininnut, että 40 vuotisen penkkiurheilija urani aikaiset tuopit lasketaan todella vähillä sormilla. Kaljaa vedän kyllä reippaasti, mutta jäähalleihin menen katsomaan kiekko-ottelua. Kännissä katsominen ei luonistu, joten en ole hallissa kännissä. Olueni juon kotikatsomossa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kaljan myyntiä en kaikissa peleissä lähtisi kieltämään, mutta ehdottamasi "perhepelit" voisivat olla ihan kokeilemisen arvoinen juttu - kaksi peliä viikonloppuisin (la) riittäisi tähän. Viikkopelejä ei kannattaisi uhrata tähän, koska ne tuskin muutenkaan vetävät katsomoihin kokonaisia perhekuntia, sen sijaan lauantainen "perhepeli" voisi tällainen kannustin olla.

Muuten tolkuton kaljanläträäminen ottelussa tuntuu varsin järjettömältä puuhalta. Miksi vetää kännit - sitä ennen ja jatkaa ryyppäämistä siellä ja missata koko tapahtuma eli peli? Olettaen se peli kuitenkin oli tärkein asia miksi hallille tultiin eikä kalja. Sen ymmärrän jos joku ottaa yhden tai kaksi olutta/siideriä hallilla, se ei vielä haittaa pelin seuraamista tippaakaan mutta kaikki tämän päälle tuntuu liioittelulta. Olen siis kukkahattusetä!

vlad.
Idea hyvä, mutta ehdottomasti sunnuntaina tuollaiset pelit. Ne voisi myydä pelaajille niin että heillä olisi to-la "vapaa" ja sitten sunnuntaina perhe peli. Lauantai on kuitenkin kaljanmyynnin kannalta se "juttu", joten ei varmaan kukaan innostu ideasta lauantaita uhrata tuollaisille kokeiluille.

Niin ja ylläolevan tapaan... Kerran kokeilin tuota kaljan juontia, kertaan se jäi kun ei pelin seuraamisesta mitään tullut. Ei ole minua varten, TV:n kautta onnistuu katsomossa ei.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tuon lauseen kirjoittamisesta maksettiin palkkaa. Uskomatonta.
Kyllä minullekin, tuntipalkkalaiselle, maksetaan palkkaa, vaikka käyn työaikana paskalla. Toimittaja Hakolalta on tullut nyt vähän isompi jööti.

Oulussahan pelastettiin v. 2003 maailmaa poistamalla loistava Routasydän -kappale Kärppäpelien biisivalikoimasta, koska pianhan Oulussa olisi perustettu neljäs valtakunta ja selvää oli, että kansallissosialismin asialla oltiin, koska joku nainen niin sanoi ja pahoitti mielensä. Sittemminhän kappale tosin on nostettu takaisin biisivalikoimaan, sanoitukseksi on tosin vaihdettu Whitney Houstonin I Will Always Love You -biisin sanat.

Niin että Sieg He... ei kun haleja kaikille!
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Urheilua on ylistetty universaaliksi kieleksi, joka yhdistää kansoja ja jopa estää sotia.

Jaa... Niin missä? Aika rohkeaa sanoa että urheilu olisi universaalia ja että sillä saisi estettyä vaikkapa kolmannen maailmansodan jossain hamassa tulevaisuudessa. Sparta ja Ateena osallistuivat olympialaisiin, ja siltikään urheilu ei yhdistänyt näitä kansoja(tai siis kaupunkivaltioita). Mikä meni vikaan, eikö urheilu ollutkaan niin universaalia?

Moni kazakstanilaisjuniori oli ehkä myös katsellut, kun Pelicansin ja HIFKin pelaajat mättivät toisiaan turpaan Lahden Isku-areenassa.

Tästäkin haluaisin tietää enemmän. Google mapsin mukaan Lahdesta Kazakstaniin on matkaa 3 885 km, joten tuskinpa juniorit ovat sieltä saakka matkustaneet katsomaan SM-Liiga peliä. Paikallisilta kanaviltakin tulee enemmän Venäläistä showta kuin tässä vaiheessa merkityksettömiä liiga pelejä, luulen ma.

Ei olekaan samantekevää, jos suomalaiskiekkoilijat tappelevat 5 000 katsojan ja tv-kameroiden edessä.

Puhumattakaan siitä että Helenius ottaa turpaansa 50 000 katsojan ja tv-kameroiden edessä! Sentään katsojamäärät oikein.

Jääkiekko on oikeastaan ainoa urheilulaji, jossa tapellaan ja taklataan toisia tajuttomaksi.

No ainakin silloin, jos unohdetaan Jefu, Vapaaottelu, Hapkido, Taekwondo... Jokainen taklaus ja tappelu ei tapa.

Pisteet myös Kalervo Kummolalle, kun hän luonnehti tappeluita "älyttömäksi". Joku voisi vielä muistuttaa, että tappeleminen on typerää, noloa ja vaarallista.

Kummola on niin turha jätkä että ei mitään rajaa. Voisi mennä laihduttamaan kolmoisleukaansa pois ja jättää mediaa nuoleskelevat kommentit joilla yrittää nostaa omaa asemaansa. Kyllä Hakola, typeryydestä, noloudesta ja vaarallisuudesta on muistutettu nyt viikon välein jonkun "toimittajan" taholta. Siitä ei enää tarvitse jauhaa.
 
Suosikkijoukkue
Hihasta vedetyt Ässät, Dallasin Tähdet & Sport
Minusta yksi teko on paljon enemmän kuin esim. jeesustelijoden tuhat sanaa ja teennäinen kauhistelu iltapäivälehtien sivuilla satunnaisesta ns. "kaukaloväkivallasta".

Jääkiekkoliitto keräsi ja lahjoitti Karjala-turnauksen Ruotsi-ottelun pääsylipputuloista 58 205 €uron suuruisen summan Lastensairaala 2017- hankkeelle, todella tärkeän asian hyväksi, kun saamaton valtiovaltamme ei näytä saavan asialle päätöksiä ja rahoitusta aikaan. Leijonat.fi: Suomi-Ruotsi -pelin lipuista 58 205 euroa Uusi Lastensairaala 2017 -hankkeelle

Sietäisitte päättäjät hävetä, lapsissa on kuitenkin tämänkin maan tulevaisuus! Erään itselleni läheisen ihmisen hyvä muisto nuoruudessa Lastenklinikalta -90 luvun vaihteessa viettämältään ajalta on, kun ryhmä silloisia Jokeritähtiä tuli sairaalaan vierailulle. Tuosta vierailusta on tänä päivänäkin muistona kuva, jossa muistaakseni ainakin ovat Ari Sulander, Antti Törmänen, Mika Strömberg, Keijo Säilynoja, Waltteri Immonen ja taisi olla Selänteen Teemukin. Strömbergin sen aikainen pelipaita tuosta myös muistona.

Oli ollut silloin nuorelle pojalle suuri asia, kun silloiset Jokeripelaajiston tähdet olivat tulleet yllättäen sairaalaan tsemppaamaan!
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös