Lukko Dream Team

  • 5 841
  • 12

Jaska_a

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ennen Lukko, nyt kaikki muut paitsi HIFK, Pelicans
Lukko Dream Tem

Olen tässä pakkasen paukkuessa miettinyt mikä olisi nk Lukko Dream Team. Olen yli 20 vuotta aktiivisesti seurannut Lukon pelejä joten 80- ja 90-luvut ovat musitissa, kultamitalijoukkueesta otin mukaan mielestäni "parhaat". Ottakaa kantaa!

Kentät eivät ole välttämättä paremmuusjärjestyksessä eivätkä (kuten huomaatte) ikäjärjestyksessä, mutta saahan sitä ajatuksilla pelata!


Keinonen – Isaksson – Rastio
Hämäläinen – Grönvall
Myllys


Villa- Forss – Rinne
Grönman – Kuusisto

Saarela – Sahlstedt – Rintanen
Peltonen – Peltonen

Torkki – Keskinen – Riihijärvi
Nordmark - Saimo


varamv Briza

Valmentajat: Sykora, Westerlund


Hyvää uutta vuotta kaikille Lukon kannattajille, on kiva nähdä että monien muidenkin joukkueiden kannattajat käyvät Lukon sivuilla!
 

Damien

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja suomen maajoukkueet.
Mulla on vaan pääasiassa 90-luvulta

Eli oma

Rintanen-Riihijärvi-Peltola
Stepanek-Hämäläinen

Tambievs-Sahlstedt-Saarela
Porkka-Lehto

Torkki J-Keskinen-Torkki S
Kuusisto-Measures

mokket Myllys ja Roussoni

valmentajat Sykora Tihonovi

tosin vaan 3 kenttää mutta eiköhän noillakin pärjättäis
 
Kai tänne nyt sitte on pakko laittaa itekki jotai:
Hyökkääjät:

Saarela-Varvio-Torkki S

Keinonen-Forss-Rastio

P Peltola-Riihijärvi-M Peltola

Torkki J-Rintanen-Sahlstedt

Puolustajat:

Hämäläinen-Kuusisto

Lehto-Measures

Porkka-Grönvall

Smith-Grönman

Maalivahdit:
Rousson ja Vesa

Valmentajat:Sykora ja Matikainen
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pistän tähän nyt sitten omanikin. Mukaan otan 3 maalivahtia, 8 puolustajaa ja 12 hyökkääjää. Mukana ovat vain ne pelaajat joiden olen itse nähnyt pelaavan.

Valmentajat: Vaclav Sykora, Vasili Tihonov ja peliä johtava ja lehdistötilaisuuksissa tuloksia kommentoiva Matti Keinonen.

Maalivahdit: Petr Briza, Jarmo Myllys, Boris Rousson.

Puolustajat: Jouni Peltonen, Jarmo Kuusisto, Toni Porkka, Robert Nordmark, Joni Lehto, Allan Measures, Tuomas Grönman, Erik Hämäläinen.

Hyökkääjät: Jorma Vehmanen, Jari Torkki, Kalle Sahlstedt, Leonids Tambijevs, Juha Riihijärvi, Esa Keskinen, Jari Laiho, Juhani Wallenius, Matti Forss, Mika Alatalo, Kimmo Rintanen, Pasi Saarela.

Näin tätä porukkaa peluuttaisin:

Luottovahtina: Rousson.

Pakkiparit: Lehto-Nordmark; Kuusisto-Measures; Porkka-Hämäläinen; Peltonen-Grönman.

Ketjut: Rintanen-Keskinen-Torkki; Alatalo-Sahlstedt-Riihijärvi; Laiho-Vehmanen-Tambijevs; Wallenius-Forss-Saarela.

Ja Final Countdown soi taas...
 
Olisin tietysti voinut pistää tuohon mun dream teamiin myös Tommi Turusen ja Kari Jalosen. Karihan ei kauaa Lukossa pelannut, mutta ratkaisi muistaakseni pronssin Lukolle, jonka jälkeen lopettikin uransa. Moni ei edes muista Jalosen Lukko-aikaa, nykyään kaikki tuntevat hänet vain TPS:n valmentajana.
 

RaLu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jalosesta

Viestin lähetti Lakaisija
Olisin tietysti voinut pistää tuohon mun dream teamiin myös Tommi Turusen ja Kari Jalosen. Karihan ei kauaa Lukossa pelannut, mutta ratkaisi muistaakseni pronssin Lukolle, jonka jälkeen lopettikin uransa. Moni ei edes muista Jalosen Lukko-aikaa, nykyään kaikki tuntevat hänet vain TPS:n valmentajana.

Ei ole mielestäni juuri syytä muistaakkaan Jalosta sen koommin. Mies ei muita urotekoja lyhyellä Lukko-visiitillään saanut aikaiseksi, kuin sen yhden tärkeän maalin. Toki Jalonen oli ehdotonta eliittiä SM-liigassa, mutta ei enää Lukossa vieraillessaan.
Toivotaan, ettei Kron ole samanlainen konkari.....
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Re: Lukko Dream Tem

Viestin lähetti Jaska_a

Saarela – Sahlstedt – Rintanen
Peltonen – Peltonen

Olis muuten aivan helvetillinen ketju nykykunnossa. Nykytilanteessa unohtuisivat Kerhon maajoukkuemiehet mennen tullen...

Mutta tuo pakkipari oli mun ykkösasiani. Jouni Peltosen muistan, mutta kuka kumma on tuo toinen Peltonen vai onko tullut sekaannus??? Risto Peltonen taitaa pelata junnuissa, ainakin sellaisen nimen muistan kuulleeni mutta tuskin kuuluu tähän listaan...

Ja Lakaisija ehdotti mukaan Tommi Turusta? Mitä Turunen sai siellä aikaan? Kolmosketjun mies taisi olla. Vasta oikeastaan Pelikaaneissa nousi ihan terävimmälle huipulle. Eihän mies ole edes Savonlinnalaislähtöisissä kiekkoilijoissa top viidessä... (On muuten sen kokoiseksi kaupungiksi aika kovatasoisia kiekkoilijoita tuottanut...)
 

RaLu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Re: Re: Lukko Dream Tem

Viestin lähetti korkki

Mutta tuo pakkipari oli mun ykkösasiani. Jouni Peltosen muistan, mutta kuka kumma on tuo toinen Peltonen vai onko tullut sekaannus??? Risto Peltonen taitaa pelata junnuissa, ainakin sellaisen nimen muistan kuulleeni mutta tuskin kuuluu tähän listaan...

Taitaa tuo toinen Peltonen olla Jounin veli eli Timo Peltonen.
 
Re: Re: Lukko Dream Tem

Viestin lähetti korkki
Ja Lakaisija ehdotti mukaan Tommi Turusta? Mitä Turunen sai siellä aikaan? Kolmosketjun mies taisi olla. Vasta oikeastaan Pelikaaneissa nousi ihan terävimmälle huipulle. Eihän mies ole edes Savonlinnalaislähtöisissä kiekkoilijoissa top viidessä... (On muuten sen kokoiseksi kaupungiksi aika kovatasoisia kiekkoilijoita tuottanut...)

No tarkoitin oikeastaan tätä nykyistä Tommi Turusta, kyllähän se Lukko aikoinakin ihan kelpo pelimies tosin oli. Savonlinnasta on kyllä tullut helvetisti kovia kiekkoilijoita. Eihän SapKo oo vissiin pelannu edes SM-Liigassa. SM-sarjassa se taisi 60-luvulla pelata.

Noi Rintanen ja Sahlstedt olisi kyllä helvetin kovia paluumuuttajia, mutta nykyäänhän ne leimataan mediassakin TPS-kasvateiksi. Saapa nähdä, tuski ne ainakaan kuulan aikakaudella takasin tulee.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Re: Re: Re: Lukko Dream Tem

Viestin lähetti RaLu
Taitaa tuo toinen Peltonen olla Jounin veli eli Timo Peltonen.
Minulle ihan outo kaveri ja eurohockeykään ei kyseistä kaveria tunnistanut. Voisiko joku kertoa minulle lisää kaverista.

Tässä muuten lista Peltosista jotka eurohockeystä löytyy...

LW Ville Peltonen 24.05.73, Vantaa, Finland 180 84
D Mika Peltonen 03.12.74, Helsinki, Finland 186 87
LD Juha Peltonen 04.06.77, Turku, Finland 180 89
RD Kimmo Peltonen 27.07.75, Lahti, Finland 182 81
Kari Peltonen -
F Pasi Peltonen 03.03.70 184 95
F Esko Peltonen 06.06.37, Messukylä, Finland (Tampere) 175 75
G Jermu Peltonen 29.09.75, Baar, Switzerland 181 76
F Jorma Peltonen 11.01.44, Messukylä, Finland (Tampere) 177 80
F Esa Peltonen 25.02.47, Oulu, Finland
G Matti Peltonen 27.05.41, Tampere, Finland
F Jouni Peltonen 21.01.55, Rauma, Finland
F Vesa Peltonen 11.01.65
G Matti Peltonen 06.09.82, Hämeenlinna, Finland 176 65
F Tuomas Peltonen 13.06.79, Raisio, Finland 186 84
F Mikko Peltonen 12.03.81, Tampere, Finland 178 76
Ville Peltonen -
RD Jarno Peltonen 21.05.74 181 82
Mika Peltonen -
D Risto Peltonen 06.09.82, Rauma, Finland 194 97
Raine Peltonen -
Tomi Peltonen -
Matti Peltonen -
Joona Peltonen -
C Jarno Peltonen 21.11.70, Tampere, Finland 179 80
F Mikko Peltonen 30.07.82, Pori, Finland 186 82
RD Pasi Peltonen 17.02.72, Pori, Finland 185 90
 

Skoda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Timo Peltonen

Alla Timo Peltosen tilastot Senilixin toimesta. Poistetaan tämä välistä turhana..
 
Viimeksi muokattu:

senilix

Jäsen
Timo Peltonen oli keskimmäinen Peltosen veljeksistä, syntynyt 1956, pituus n. 182, painoa n. 70-75

tilastot Lukossa:
1976-77 36.7+6=13.6
1977-78 36.6+6=12.20
1978-79 36.4+9=13.20
1979-80 36.7+7=14.18
1980-81 2.0+0=0.0
1984-85 3.0+0=0.0
yhteensä 149.24+28=52.64

liikkui kohtuulisesti, silmääkin oli, kevyt
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jostain kumman syystä minulla itselläni ei ole oikeastaan minkäänlaista kuvaa tästä Timo Peltosesta. Sen muistan, että mustapartainen mies pelasi Lukossa numerolla 6, ja sen ettei mielestäni ollut isoveljensä Jouni veroinen pakki. Tosin se, ettei mies ole mieleen jäänyt kertoo ainakin sen ettei hän isompia virheitäkään tehnyt, jollei veljensä tavalla loistanutkaan.

Timo pelasi kumminkin kolme kautta välissä divaria Joensuun Kiekko-Pojissa. Kaudet olivat 1981-82, 1982-83 ja 1983-84. Käsittääkseni hän siirtyi työn perässä Joensuuhun, sitä miten hän siellä pelasi en osaa sanoa.

Kolmas ja nuorin Peltosen veljeksistä oli Matti, joka teki jääkiekkoa paremman uran kaukalopallon parissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös