No räppäänkö minä, no räppää vaan...

  • 12 603
  • 210

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Löytyykö jatkoajasta joku, joka voisi selvittää hieman räpin historiaa. Mistä tämä musiikin laji on tullut ja mikä siinä on hyvää? Itselläni nimittäin nousee niskakarvat pystyyn kun joku pakkosyöttää räppiä. Miksikö? Noh, suurin syy on se, etten löydä siitä yhtään musiikkia. Tahtikone on korvannut instrumentit, laulajat puhuvat, eikä saa edes selvää MISTÄ he puhuvat. Siihen sekaan sitten raiskataan vanha kunniallinen höyrylevari junkkaamalla vinyyliä edestakaisin käsin – tuloksena ääni, jossa ei ole mitään erikoista. Se on aina sama ääni. Sen voisi korvata vaikka heiluttelemalla narisevaa paskahuusin ovea edestakaisin (olisi hyötyäkin, sillä haju hälvenisi).

Entäs sitten nämä ”räp artistit”? Lärvä väärinpäin päässä, housut röksöllä, liike mallia makkara perseessä ja etusormella kameraa kohti tökkien.

Täällä nuuskahuulien maassa on yksi tunnettu suomalainen räppäri, Marcoolio. Hänet ”huomattiin” kun hän räppäsi kännipäissään linja-autossa Tukholman ja Ormingenin välissä. Näin helposti voi tulla tunnetuksi räppäilijäksi. Olen aina joskus kysynyt maanmiehiltäni heidän mielipidettään Marcooliosta. Joo, kaikki tietävät kenestä on kysymys, mutta löytyykö hänen kamaa hyllystä? Ei löydy. Ei löydy minunkaan, eikä tule löytymään.

Taustalla ei ole myöskään bändiä. Ei tarvitsekaan, sillä kone käy itsekseen komerossa. Paina nappia, ja homma on käynnissä. Räppivideo syntyy periaatteessa autotallissa faijan tunskan päällä istuen.

Räp on köyhä tyyli. Uudet ideat ja mielikuvituksettomuus korvataan vanhoilla hiteillä iskemällä räppiä sekaan. Usein on vielä kysymyksessä hitti, johon on jo kerran kyllästynyt…

Nyt joku sanoo, että täytyyhän sitä olla avoin uudelle musiikille (räpille). Joo, niinhän sitä pitäisi, mutta onko pakko olla avoin kaikelle jota syötetään? Ei tietenkään. Panna toosa kiinni? Kaikkein vanhin ja kulunein neuvo. Ei auta jos ei ole vaihto-ehtoa.

Räp on kamalinta mitä musiikille ja artisteille on tapahtunut. Räp haisee roskikselle ja viemärille.

Räp on perseestä.
 

Nas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Joopa joo..

Pieniä totuuksia sä finnishninja lauot.. Sitäpaitsi, se on rap eikä räp. Jaa että ei rapista saa selvää muka? Kuunteleppa vaikka dre:n musaa, ja jos vielä kehtaat väittää että siitä ei saa selvää, niin osta kuulo!:mad: Rapista saa paljon paremmin selvää kuin esim. jostain schaisse hevistä!

Tossa on sulle vähän siitä rapin historiasta:
http://www.allsands.com/Music/Bio/historyofrapm_xrw_gn.htm

Se on selvää että kaikki ei tykkää kaikesta, mutta yllätyin vähän, kun joku avautuu noinkin suoraan..:rolleyes:
 

SÄLLI 85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, New York Rangers, HIFK, Suomi
kuulehan finnishninja: rap on just parasta mitä muusikille on tapahtunut sitten gramofonin... menikö perille...???
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyrvähtäneintä "musiikkia" näitten childrenofbodomeitten ja slipknottien jälkeen,tuo on kyllä totta että enemmän rapista saa selvää kuin noista edellä mainittujen "bändien" örvellyksestä...
Rappia ja Heviä pystyy oikeastaan ketä vaan tekemään,ei paljon vaadi kun ensin pimputetaan tyhmä "musiikki" ja sitten painetaan smurffiääni napista jotain kiljuntaa päälle,tehdään hienot kuvat kanteen ja rahastus on valmis...murr
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aamen finnisninjan jutulle. Ehkäpä en olisi noin suorasukaisesti jääkiekkosivulla omaa mielipidettäni ilmaissut, mutta aika tarkalleen tuossa minunkin mielipide on. Jospa nyt kuitenkin heitän vähän lisää löylyä kiukaalle, kun tilaisuus tuli. :cool:

Eniten raappauksessa ärsyttää se, että pienikin ideanpoikanen on yleensä nyysitty jostain vanhasta biisistä. Erehdyin esimerkiksi luulemaan, että Gangsta's Paradise olisi siedettävä raappauskyhäelmä, mutta sitten kuulinkin että sekin on vain toisinto vanhasta Stevie Wonder-biisistä.

Lökäpöksyt on myös olevinaan niin valtavan suvaitsevasta porukkaa (lue kaikki valkoiset on pahoja, kaikki mustat hyviä), mutta silti gangsta-rapin jotkut sanoitukset lyövät rasistisuudessa laudalta pahimmatkin white-power-biisit ja väkivaltaisuudessa saatananpalvontahevin.

Niin. Örinähevistä mielipiteeni on kuta kuinkin sama kuin raappauksesta. Kummallakaan ei ole mitään tekemistä musiikin kanssa.

*miettii noin 10 sekuntia painaako lähetä-nappulaa vai ei. päättää painaa*
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Viestin lähetti kettu666
Kyrvähtäneintä "musiikkia" näitten childrenofbodomeitten ja slipknottien jälkeen,tuo on kyllä totta että enemmän rapista saa selvää kuin noista edellä mainittujen "bändien" örvellyksestä...
Rappia ja Heviä pystyy oikeastaan ketä vaan tekemään,ei paljon vaadi kun ensin pimputetaan tyhmä "musiikki" ja sitten painetaan smurffiääni napista jotain kiljuntaa päälle,tehdään hienot kuvat kanteen ja rahastus on valmis...murr

No mikset tee itsestäsi rikasta, kun se noin helppoa on?

Itse pidän rapista, r&b:sta yms.. tosin pidän myös teknosta, trancesta, suomirokista, klassisesta, hevistä, hardrockista, rockista... joten olen kai siunattu. Niin siis kun pidän melkeestä kaikesta musiikista.

Minä en ymmärrä näitä "musiikkia on vain sellainen mistä minä pidän" -ihmisiä. Tosin, finnishninjan kirjoitus tuntuu oikein tarkoituksen mukaiselta vittuilulta enemmän kuin mielipiteeltä.

Kuitenkin tänäänkin yöllä salaa vaimoltasi pistät Eminemin cd:n koneeseen ja kuuntelet koko levyn hurmiossa..
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
"Rappia ja Heviä pystyy oikeastaan ketä vaan tekemään,ei paljon vaadi kun ensin pimputetaan tyhmä "musiikki" ja sitten painetaan smurffiääni napista jotain kiljuntaa päälle,tehdään hienot kuvat kanteen ja rahastus on valmis...murr"

Tähän pitää kyllä puuttua. Huolimatta erään norjalaisartistin tavasta tehdä metal-musiikkia niin silti suurin osa metalmiehistä useinmiten osaa soittaakin jotain instrumenttia. Väittäisin vielä että maailman parhaat kitaristit ja rumpalit löytyvät tasan tarkkaan metalbändeistä. Eikä tuo mainitsemasi Children of Bodomin kitaristi Allu:kaan mikään huono soittaja ole.

Rappia kykenee tekemään jokainen joka osaa kaivaa vanhan My first Sonyn esiin ja sitten kikkailemaan jotain vanhaa musiikkiraitaa edestakaisin.

Jos verrataan vaikkapa Metallican ja minkä tahansa rap-artistin musiikkia niin tuo My first sony vertaus on täysin validi, niin paljon eroa on kahden bändin soittotaidoissa tms.

laulamiseen en ota kantaa.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tässä ollaan nyt tultu siihen pisteeseen, että kaikki "oikeat" rap-muusikot lyödään maahan näiden kaiken maailman willsmittien ja nellyjen takia. Esimerkiksi tämä nelly, vai mikä nyt olikaan, ja levy nellyville on aivan uskomattoman kaupallista roskaa. Mitenkään puuttumatta sanoituksiin näin yleisellä tasolla, niin niissä ei ole mitään ideaa. Ja sanoituksethan ovat rap-musiikin yksi suurista kulmakivistä. Maailmasta löytyy monia hyviä rappareita, joista suuri yleisökin varmasti tunnistaa esim. seuraavat nimet : dr.dre, snoop doggy dog, warren g, eminem sekä jo edesmenneet 2pac ja notorius b.i.g.

Loppupeleissä musiikki on sellainen aihealue, josta on aivan turha ruveta väittelemään. Niinhän se on aina ollut, että toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Todella hienon provon finnislinja kyllä heitti, siitä krediitit.

Niin ja loppuun pieni pyyntö kaikille, jotka teilaavat jonkin tyylisuunnan 100-0, niin viitsisittekö kertoa mitä se "oikea" musiikki on? Itse en oikein voi ymmärtää esim. trancea tai drambändbeissiä, mutta en kuitenkaan ole meuhkaamassa etteikö se olisi musiikkia. Mikä oikeasti määrittelee sen mikä on musiikkia ja mikä ei?
 

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Viestin lähetti kettu666
Rappia ja Heviä pystyy oikeastaan ketä vaan tekemään,ei paljon vaadi kun ensin pimputetaan tyhmä "musiikki" ja sitten painetaan smurffiääni napista jotain kiljuntaa päälle,tehdään hienot kuvat kanteen ja rahastus on valmis...murr


Tai sitten ei... Rappia pystyy toki tekemään edellä mainitulla tavalla, mutta se onkin sitten toinen juttu tuleeko biisistä hyvä. Minulla ei ole juuri mitään sitä vastaan, että rap-artistit lainaavat teemoja vanhoista biiseistä ja rakentavat biisin tuon teeman päälle. Rap-musiikissa kun ne sanoitukset ovat kuitenkin pääosassa. Ja ovathan nämä lainaukset usein ikään kuin kunnianosoituksia alkuperäisen kappaleen tekijälle.

Itse en kovinkaan paljon kuuntele rap-musiikkia. Pidän kyllä mm. muutamista 2Pacin kappaleista. Kolmessa suosikkibiisissäni (jotka ovat sieltä kevyemmästä päästä) on käytetty selkeitä lainateemoja, ja Tupacin rappays sointuu teemojen päälle mielestäni erittäin hyvin.

2Pac - Changes (Bruce Hornsby - The Way It Is)
2Pac - Who Do You Believe In? (Jamiroquai - Manifest Destiny)
2Pac - Until the End of Time (Mr.Mister - Broken Wings)


Suomalaisista mielestäni mm. Fintelligens käyttää varsin tyylikkäitä taustoja kappaleissaan.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Turha aihe. Kaikki musiikki ei jokaista miellytä, ja makuasiat ovat asiat erikseen. Tästä johtuen rapin hyvyys tai huonous on niin persoonallista.

Niin ja oma kantani on se, että itse pidän lähes kaikesta musiikista, myös rapista.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
kuulehan finnishninja: rap on just parasta mitä muusikille on tapahtunut sitten gramofonin... menikö perille...???

Ei mennyt! Eikä räp ole musiikkia! Jos räp valtaisi markkinat, niin musiikkia ei enää olisi.

Kuitenkin tänäänkin yöllä salaa vaimoltasi pistät Eminemin cd:n koneeseen ja kuuntelet koko levyn hurmiossa..

Ei oo vaimoa, eikä oo Ämimönia, eikä tuu.

Finnishninjalta tarkoituksellinen sohaisu muurahaispesään..

Joo.. tulkaa ulos jätkät!

Tässä ollaan nyt tultu siihen pisteeseen, että kaikki "oikeat" rap-muusikot lyödään maahan näiden kaiken maailman willsmittien ja nellyjen takia.

Ei ole olemassa "oikeita" räp-muusikoita. Vain vääriä housut nilkoissa höpiseviä hönttejä.

Turha aihe. Kaikki musiikki ei jokaista miellytä, ja makuasiat ovat asiat erikseen. Tästä johtuen rapin hyvyys tai huonous on niin persoonallista.

Eikä oo! Mistäs tässä kiisteltäisiin jos ei makuasioista? Koska minä en pidä räpistä niin se ei VOI olla hyvää toimintaa.

Tarkoitus ei ollut verrata räppiä muuhun musiikkiin, tai vetää listaa kuka tykkää ja mistä. Myös minulla on laaja rekisteri hyllyssä, mutta räppiä... ei oo! Pysykäämme siis aiheessa.

Tietääkö kukaan paljonko kaikkein tunnetuimmat räp-yrjänääset keräävät poppoota esityksiinsä? Voiko räp-jäppinen täyttää esim. Hartwall areenan?

Räp on yhä perseestä...

Loppuun on pakko liittää pieni tervehdys kaikille muusikoille, jotka omistavat instrumenttejä, joita he osaavat käyttää ja joita he ovat soittaneet koko ikänsä. Muusikoille, jotka osaavat laulaa ja tehdä omaa musiikkia. Muusikoille, joilla on mielikuvitusta ja esiintymistaitoa sekä muusikoille, joiden katselu ja kuuntelu saa nauramaan näiden lökäpöksyjen epätoivoisille höpinöille.
 
Viimeksi muokattu:

Jindebyne

Jäsen
No nämä on näitä ikuisuuskysymyksiä. Todelliset hevimiehet väittävät, ettei mikään muu ole musiikkia kuin nopeasti soitettu heavymetal (en taaskaan yleistä, mutta olen kuullut monta kertaa tuon kommentin) ja sitten taas rock'n'rollin kuuntelijat sanovat, että rock on ollut elviksestälähtien ainoo oikee musiikkia (en taaaskaaan yleistä) ja sitten tämä "uusin" ryhmä johon kuuluvat ainakin rapin ja trancen kuuntelijat voivat väittää, että he ovat ajan hermolla ja muut rokkipellet ovat väärällä vuosituhannella (en yleistä taaskaan tämänkään lajin kuuntelijoita). Itse pidän trancesta, mutta on minulla pari rap levyäkin ja vaihtelun vuoksi niitä on joskus ihan kiva soittaa.
Mutta se mikä on sitä "oikeaa" musiikkia ja mikä on perseestä, siihen on mahdotonta vastata, koska vastauksia tulee eri ikäluokilta niin montaa erilaista,ettei siitä tarvitse alkaa kiistellä. Jokainen täällä tallaa tyylillään, koittakkaa vaan kaikki kestää.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti vision

Niin ja loppuun pieni pyyntö kaikille, jotka teilaavat jonkin tyylisuunnan 100-0, niin viitsisittekö kertoa mitä se "oikea" musiikki on? Itse en oikein voi ymmärtää esim. trancea tai drambändbeissiä, mutta en kuitenkaan ole meuhkaamassa etteikö se olisi musiikkia. Mikä oikeasti määrittelee sen mikä on musiikkia ja mikä ei?

Iki-ihanan hyvä kysymys! Oikeastaan mahdotonta vastata tyhjentävästi, mutta en voi olla kommentoimatta hieman!

Musiikintutkijat sanovat, ettei musiikki tarkoita mitään. Se koostuu vain eri äänistä ja sillä siisti. Se on ihminen itse, joka täyttää musiikin tarkoituksen, mutta musiikki itsessään - se on tyhjä. Sillä ei ole mitään tarkoitusta.

Moni meistä kokee että musiikki tukee ja kaivaa, parantaa ja haavoittaa; lääke kaikkeen kärsimykseen.

Musiikki myös paljastaa meille todellisuudesta puolia, joiden olemassaolon me tiedostamme, mutta emme tunnista.

Musiikki on ilo ja suru, viha ja kärsimys.

Oikeastaan kaikki on musiikkia, vain räp on perseestä (meinasin unohtaa..).
 
Viimeksi muokattu:

pelimanne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti finnishninja


Ei ole olemassa "oikeita" räp-muusikoita. Vain vääriä housut nilkoissa höpiseviä hönttejä.

Tietääkö kukaan paljonko kaikkein tunnetuimmat räp-yrjänääset keräävät poppoota esityksiinsä? Voiko räp-jäppinen täyttää esim. Hartwall areenan?


Usassa oikeat ja väärät räppärit erotellaan paitsi musiikin, myös tarkoitusperien ja taustojen perusteella. Esim. P Diddy ei ole oikea räppäri vaikka musikki on hyvää, koska mies ei ole kasvanut slummissa, joten hänellä ei ole räppärin vaatimia taustoja.
Oikeat räppärit taas ovat kasvaneet kovan koulun, ja bustannu riimiä ihan pienestä pitäen. Se on ollut enemmänkin elämäntapa kuin bisnestä. Jos joku on nähnyt Eminemin leffan 8 mile. Se kertoo kuinka Eminem voitti rahaa freestyle-kisoista, jotta pysyi leivän syrjässä kiinni. Se oli siis elämäntapa joka jatkui jatkumistaan.
Kyllä jos kunnon räppäri tulisi suomeen, olisi Hartwall taatusti loppuunmyyty
 

Kidd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Alaska Aces
Viestin lähetti pelimanne


Usassa oikeat ja väärät räppärit erotellaan paitsi musiikin, myös tarkoitusperien ja taustojen perusteella. Esim. P Diddy ei ole oikea räppäri vaikka musikki on hyvää, koska mies ei ole kasvanut slummissa, joten hänellä ei ole räppärin vaatimia taustoja.
Oikeat räppärit taas ovat kasvaneet kovan koulun, ja bustannu riimiä ihan pienestä pitäen. Se on ollut enemmänkin elämäntapa kuin bisnestä.

Tästähän voi vetää sen johtopäätöksen ettei Suomessa ole yhtään oikeaa räppäriä.
 

Nas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Kidd


Tästähän voi vetää sen johtopäätöksen ettei Suomessa ole yhtään oikeaa räppäriä.

Sä vedit Kidd aivan oikean johtopäätöksen! Suomessa ei ole eikä tule koskaan olemaan kunnollista\hyvää\oikeata rap-muusikkoa.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Tulkitsenko oikein..

Siis vain kourallinen räppäreitä, joilla on oikea tausta ja elämäntapa voisi täyttää Hartwall areenan? En muuten usko että kukaan "oikea" räppäri on niin tunnettu Suomessa että hän täyttäisi Hartwall areenan. Ei edes väärä!

Entäs suomalainen räppi? Ylempänä jo selviää varmasti mielipiteeni räpistä höpinänä, joka ei johda mihinkään. Sitä ei saisi luokitella musiikiksi eikä esittää musiikkiohjelmien yhteydessä.

Jos nyt kuitenkin annan hieman periksi ja hyväksyn räpin välttämättömänä pahana, niin miksei sitä voisi kehittää suomalaisiin olosuhteisiin sopivaksi? Räpille ominaisesta höpötystyylista voisi tulla hyvä valtti esim. poliitikoille. Otetaan vaikka Eikka Grönin Täysikuu. Esittäjä Paavo Lipponen. Esko Aho voi vaikka pelata flipperiä taustalla mikki housuissa, näin saadaan hommaan taustat ja löytyyhän sieltä neitejä tallaamaan pokkana kulisseissa hommaa piristämässä. Sitten vaan homma käyntiin... Ö.. ö... täysikuu.. ö.. ö... hyvät suomalaiset... ö...ö..:cool:
 

Jarner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers. Man United. JJK.
ohoh, Finnishninja on olevinaan kova jätkä. Jos et tiedä mistä puhut, voit pitää turpasi kiinni. Kuuntele esimerkiksi Palefacea ja sano sitten, miten siihen on tehty taustat! aivan, oikea bändihän siellä soittaa. Ja itse musiikintekijänä voin sanoa, että vaikka tekisi biitit koneella, se ei missään nimessä ole helppoa! (paitsi ehkä e-jaylla) Ja mitä tulee siihen, että saako sanoista selvää, niin ei varmaan saa jos kuuntelet vain kerran. Tämäkin tietysti riippuu esittäjästä. Esim. Avain ja Ezkimo, varmasti saa selvää mitä sanotaan ja se on vielä aitoa joka sana. Biititkin on tehty huolella.

Tuosta, mitä yritit mussuttaa levareista, ei voi kun nauraa! Kokeile itse vinguttaa ja sano sitten. Siihenkun tarvitsee vähän enemmänkin kuin sormet vinyylin päälle. + sitten vielä faderin oikea-aikainen siirtäminen. Kun et tiedä asiasta yhtään mitään, niin voit olla mussuttamattakin.

Keep it real brothas. vassss vasss!
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
ohoh, Finnishninja on olevinaan kova jätkä.
Olevinaan? Ei, en ole olevinaan, vaan minä olen kova jätkä!

Kuuntele esimerkiksi Palefacea ja sano sitten, miten siihen on tehty taustat!
Enkä kuuntele! En voi kuunnella joka saatanan räppäriä, sillä en ole vielä toipunut ensimmäisestä sadastakaan...

Tuosta, mitä yritit mussuttaa levareista, ei voi kun nauraa! Kokeile itse vinguttaa ja sano sitten. Siihenkun tarvitsee vähän enemmänkin kuin sormet vinyylin päälle. + sitten vielä faderin oikea-aikainen siirtäminen. Kun et tiedä asiasta yhtään mitään, niin voit olla mussuttamattakin.
Joo, on kokeiltu. Hahahaa... kyllä oli vaikeaa. Veikkaan että hommaan pitää käydä vähintään 10 vuotta Sibeliusakatemiaa.

Taas toisaalta, levarilla voi soittaa levyjä. Ei se ole tarkoitettu räppäreitten junkkaamiseen - oli sitten kysymyksessä kuinka kova jätkä tahansa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti finnishninja

Räp on kamalinta mitä musiikille ja artisteille on tapahtunut. Räp haisee roskikselle ja viemärille.

Räp on perseestä.

Minun, suuren musiikin tuntijan, on suorastaan pakko ilmaista mielipiteeni liittyen tähän polttavaan ja kiperään aiheeseen.

Kaikessa lyhykäisyydessään minun täytyy tunnustaa yhtyväni finnishninja'an - täsmennän jottei syntyisi suuriakaan väärinkäsityksiä - hänen mielipiteeseensä en konkreettisesti häneen.

En voi sanoa muuta kuin kammoksuvani näitä lökäpöksyisiä veteliä sinne tänne heiluvia "ihmisenkuvatuksia" joita ei ryhdikkyydessä voi verrata edes keitettyyn makarooniin, ja joiden ulosanti on sanoinkuvaamattoman kauheaa mokellusta. Onnekseni elän vapaassa maassa ja minun on mahdollista valita mitä kuuntelen ja mitä en, (paitsi ettei tämä päde kaikkialla ja kaikissa paikoissa vaan joskus suorastaan pakosti joutuu kuuntelemaan tuota rap'iksi kutsuttua "musiikkia" ja tämän jälkeen on välittömästi tilattava aika terapeutille).

Ja, mitä musiikki on...

Musiikille on annettu seuraava määritelmä: "Säveltaide, taide, jossa säveliä järjestetään tiettyjen (aikakausittain ja alueittain erilaisten) sääntöjen rajoissa itsenäisiksi kokonaisuuksiksi - sävellyksiksi".
Määritelmästä huolimatta minä en tunnusta rap'iä musiikiksi, tai jos se on musiikkia niin sitten musiikkia on kaikki melu mitä saamme aikaan.

Rap on kidutusta pahimmillaan...

vlad#16.
 

Jarner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers. Man United. JJK.
No kyllä tyhmäkin tajuaa ja tietää, että et ole kokeillut mitään levaria. Kerroppas sitten mikä on se toimintaperiaate ja miten toimii faderi !
 

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voi elämän kevät...

Kuinka voi olla niin sivistymätön että kirjottaa rapin räp...

Ja kyllä räpistä saa paljon paremmin selvää kun jostain hevistä tms.


Ja miltäköhän minäkin näyttäisin ilman hip-hop kulttuuria, huh huh en ees viitti ajatella...:mad:
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Viestin lähetti finnishninja
Eikä oo! Mistäs tässä kiisteltäisiin jos ei makuasioista? Koska minä en pidä räpistä niin se ei VOI olla hyvää toimintaa.

Tarkoitus ei ollut verrata räppiä muuhun musiikkiin, tai vetää listaa kuka tykkää ja mistä. Myös minulla on laaja rekisteri hyllyssä, mutta räppiä... ei oo! Pysykäämme siis aiheessa.


Äh.. Yhtä lailla minä voisin tehdä oman otsikon aiheelle "örinähevi", jota en voi sietää. Äijät mustissa pitkät letit päässä soittamassa helvetin rankasti ja rääkymässä äänellä, josta ei saa ainakaan meikäläinen mitään selvää. Enkä varmasti mitään menetäkkään. Niin ja veri kuuluu niiden idioottien lavashow'n ja videoihin ja viittaukset satanismiinkin. No se siitä, taisi jotkut örinäfanit nyt jo vetää herneen nenään. Karseaa paskaa, jota ei musiikiksi voi edes hyvällä tahdolla sanoakaan.

Eli jokaisella on inhokkityylinsä, mutta miksi rap on juuri se, joka aiheuttaa eniten puheenaihetta??

Lökäpöksyt, kielenkäyttö, taustat ja kaikki vastaavat tuntuvat aiheuttavan karvannostoa iki-rap-antifaneille. Yhtä lailla örinähevissä (pahoittelen asian koko ajan esiinottamista) äijillä olevat metrin pituiset mustat letit ja maalit naamassa voisi vituttaa minua. Tai kyllähän ne ottavatkin päähän, mutta en jaksa aina olla valittamassa siitä. Nämä iki-rap-antifanit jaksavat aina olla moittimassa juuri niitä rap-artistien ominaispiirteitä. Tylsää! Keksikää jo jotain uutta valitettavaa.

Jokainen kuunnelkoon mitä muusiikkia kuuntelee, mutta örinähevi on perseestä.
 

CMX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Detroit Red Wings, Kärpät, HIFK
Fakta on se, että noin 95% rap-artisteista katsovat oman egonsa kohottamisen musiikkinsa kehittämisen edelle.
Voiko joku todellakin väittää saavansa MUSIIKILLISTA nautintoa kuunnellessaan rap-musiikkia? Melodiahan on lähes poikkeuksetta kaikissa biiseissä sama, eli tyyliä c-c-c-c-c-c-c-cc-c-c-cc-c-cc-c-c-c-c jne.. Tottakai tuohon käy myös jopa joku toinen sointu. Ok, useimmat rap-artistit hallitsevat riimit, jotta osaavat tehdä sanoituksia, jotka ehkä iskevät johonkin pikkupoikaan. Vielä kun väliin laittaa pariin kertaan "mother fuckerin", niin kyllä iskee varmaan. Rumpukomppikin kaikissa rap-biiseissä on lähes poikkeuksetta samanlainen, kirjoitettiinko se nyt näin muistaakseni I I II_I I (musiikin teorian opiskelusta on vierähtänyt jo pari vuotta).
Kyllähän tällainen gangsta-meininki on lähinnä naurettavaa, mutta jos joku siitä tykkää niin mikäs siinä. Ei voi kuitenkaan varmaan kukaan kiistää etteikö se "meininki" menisi rap-musiikissa sen tärkeimmän, eli musiikillisen nautinnon edelle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös