Ville Mäntymaa ja Jarno Laitinen JYP-paitaan

  • 10 182
  • 30

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Hukkaviiva kirjoitti:
Porukkaa taitaa nyt huijata toi että Ville on pelannut junnuna maajoukkueissa, ei se paljon auta jos on pelannut kolme vuotta sitten junnumaajoukkueessa, ja sen jälkeen ei ole kehittynyt juuri yhtään.

Minusta tuo kehityksen paikallaanjunnaaminen ei kerro Mäntymaan tilanteesta yhtään mitään, kun katsoo mikä Rautakorven ja Saarisen aikana Tapparassa oli junnujen läpimurtomahdollisuus.

Edelleen, miksi Mäntymaa olisi siirtynyt JYPiin pelaamaan 3-4 kentässä, kun Tapparakin olisi halunnut miehen vielä pitää. Peruspakkeja on jo (Saksinen, Forsberg, Kangasniemi, Kaijomaa, Leppänen). Kyllä Mäntymaa hankittiin vahvistamaan kiekollista puolta ja miehelle haetaan roolia jopa ylivoimassa, aika näyttää sitten, onnistuuko se.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Mä kyllä "varottaisin" porukkaa, että älkää kovin suuria odottako Mäntymaalta. On nimittäin tullut nähtyä a-junnu ikäisestä lähtien joka kausi joku 5-10 peliä Mäntymaalta, eikä ole kyllä vakuuttanut minua millään tavalla. Ja osassa peleistä on kuitenkin pelannut ihan reilusti. Fyysisyyttä löytyy yhtä paljon ku Tomi Källarsonilta, ja kiekollinen peli on kanssa melko heikkoa. Eli suunnilleen saman tason kaveri ku Källarson, tosin sillä erotuksella että Mäntymaa on nuorempi ja saattaa kehittyä, mutta henkilökohtaisesti en kovin suureen kehitykseen usko. Lähtökohtaisesti 4-parin jätkä.

Kuten jo erityisesti sinulle tuossa ylempänä sanoin, minusta se, että Mäntymaa ei tehnyt läpimurtoa Tapparassa Rautakorven ja/tai Saarisen aikana, ei kerro yhtään mitään. Molemmat valmentajat kun ovat erittäin tunnettuja junnukasvattajia..

Ja toisekseen, JYPin pakisto on aikalailla samalla viivalla, lukuunottamatta Salmua, Helmistä ja Niskavaaraa, jotka lähtökohtaisesti ovat kahdessa ensimmäisessä parissa. Sen jälkeen ratkaisevat esitykset.
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eiköhän se läpilyönti kuitenkin pääasiassa ole kiinni omista peliesityksistä, eikä valmentajista, että mun mielestä aika turha selitellä sillä että joku ei ole lyönyt itseään läpi. Ja eiköhän se peliajan antaminen ole suurin asia jolla valmentaja voi pelaajan läpimurtoa auttaa, ja sitä Mäntymaalle varsinkin muutama vuosi sitten varsinkin harjoituskaudella annettiin, mutta kun peliesitykset oli huonoja niin peliaikakin pieneni. Tottakai olen mielelläni väärässä, ja toivon että Ville kehittyy reilusti ensi kaudella, mut ei mun mielestä kannata älyttömiä odotuksia siihen laittaa.
 

Ponto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllähän se olisi oikeus ja kohtuus, jos ex-tappara Mäntymaa nousisi nyt liigaelittiin JYP:n paidassa. Niin monta Jyppiläistä nousi maajoukkuetasolle asti Tapparasta 1990-2000-luvun vaihteessa. Herrat Vertala, Luoma ja Välivaara jäi eniten vituttamaan.

Potentiaalihan tuolla ukolla on. 85-ikäluokan johtava pakki pikkuleijonissa ja nuoresta iästä huolimatta kokemusta liigasta on jo abourallaa 150 ottelua. Tapparassa vain ei natsannut. Maiseman vaihdos on siis piristänyt jyppiläisiä manseen siirtyessä, nyt on korkea aika saada kalavelat takaisin Mäntymaan sukseen muodossa!
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mäntymaa oli junnuissa joukkueensa tärkeä lenkki, koska se antaa odotusarvoja. Junnuista vain parhaat pääsevät liigaan, se on täysin totta. Tampereella noita odotusarvoja ei joko osattu hyödyntää tai joukkue oli niin kova, ettei ollut tarvetta.

Mikäli junnujoukkueissa pelaajien painoarvolla ei ole mitään merkitystä, kannattaa varmaan lopettaa scouttaaminenkin.

Olen täsmälleen samaa mieltä tuosta joten ei tarvitse enää toistella tuota.

Itse kuulun siihen sakkiin joka uskoo myös että Mäntymaasta kuullaan vielä, osa jakaa Villen odotukset fyysiseen peliin koska miehellä on vartta olemassa, tosin se tarvitsee vielä voimaa ja massaa lisää jotta sen hyödyntäminen on mahdollista maksimaalisesti.
Ja osa kiekolliseen peliin, tosin näistä molemmista on mollattu ettei suoriudu oikein kummastakaan, onhan näitä nähty että ympäristön vaihdos, valmennus, vastuu, peliaika jne. voivat auttaa ottamaan sen tarvittavan askeleen eteenpäin.
Itse näen Villellä oleva apuja kiekolliseen peliin enemmän ja uskon että täällä miehen lahjat on myös nähty ja nyt niitä aletaan jalostamaan ja ottamaan ns. ulos ukosta kovalla työllä.
Toivon ja oletan että mies myös paikan tullen käyttää kokoaan tai ainakin kehittää sitäkin osa-aluetta myös.
 

Hyytiäinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KeuPa & Ottawa
Jep, ja uusi kolmosmokke Tampereelta:
.

-Ipalle kävi kyllä todella paska mäihä mokejen kanssa. Rask, Helenius ja Juha Metsola lähti rapakon taa ja Laitinen tuli Jypiin.. Neljä nuorta mokea lähti samana kesänä ja nyt ne pelaa nuorten Leiskan ja Pasi Häkkisen varassa ens kauden!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös