Tappara 06/07

  • 124 434
  • 269
Tila
Viestiketju on suljettu.

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
axe kirjoitti:
Atte Pentikäinen nähty treenaamassa Tapparan kanssa jäällä. Statuksesta ei muuta tietoa.

Noh, saahan sitä aina harjoitella. Kunhan eivät vaan sopimusta mene tekemään.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En tiedä monettako kesää peräkkäin kitisen samasta aiheesta, eli maalintekijöiden puutteesta. Tuossa rosterissa ei yksinkertaisesti ole maalintekovoimaa, mikä aiheuttaa taas monet katkerat "hyvin hallittiin, mutta mikään ei mennyt sisään"-tappiot.

Jos joku tulee nyt sanomaan että Teemu Laineessa on hyvin menneiden pudotuspelien perusteella selvästi puhkeamassa olevaa potentiaalia tähän rooliin, niin antakaa mun kaikki kestää. Laine on ok, apinanraivolla vääntävä tsemppaaja, mutta ei maalihai.

Ja tätä samaa tasapaksua massaa ovat loputkin hyökkäyskalustostamme. Viinanen tekee 10-15, Öhman suunnilleen saman määrän, kenties Teemu Nurmikin on kypsymässä noille hujakoille. Tämä ei kuitenkaan riitä tulevalla kaudella, varmasti äärimmäisen tasaisessa runkosarjassa. Pudotuspeleistä puhumattakaan.

Kontiolan jääminen oli useamman miljoonan lottovoitto. Nyt Mikki tartut härkää sarvista ja hankit väkisin laidalle jonkun pyssyn. Sitten meillä on toivoa.
 

McCracken

Jäsen
Suosikkijoukkue
Koiraporin Marsut
axe kirjoitti:
Atte Pentikäinen nähty treenaamassa Tapparan kanssa jäällä. Statuksesta ei muuta tietoa.

Oliko noin?! Itse missasin miehen.. tai ehkä näinkin, mutta luulin kesäringissä olevaksi junnuksi.

Mazza kirjoitti:
Tuossa rosterissa ei yksinkertaisesti ole maalintekovoimaa..

Vähän samoilla linjoilla, mutta luotan aika paljon esim. Virkkuseen. Voi hyvinkin takoa 20 maalia jos saa ehjän kauden alle. Lisäksi jos muut hyökkääjät suorittavat tasaisesti läpi kauden, niin se riittänee siedettävään kokonaismaalimäärään. Joukkueen runko on kuitenkin erittäin kokenut. Enemmän mietityttää vähintään kolmen tasaisen pakkiparin löytyminen, eli miten Mäntymaa, Pukka ja Koistinen tulevat suoriutumaan.
 

Ultra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pyynikki bollklubbar, TBK & vadelmavenepakolaiset
Kun tarkastelee noita Axen havaitsemia Lempäälän reeneissä 1.8.2006 käytettyjä hyökkäysketjuja (lähde: tappara.info).

Ojanen-Ojanen-Hölli
Viinanen-Kontiola-Nurmi
Virkkunen-Enlund-Nieminen
Pyymäki-Öhman-Laine

Huom. Hölli tuurasi ilmeisesti Venäläistä, Enlund oli todennäköisesti Hancock:in paikalla ja Pyymäki saattaa tehdä tilaa Kiilholmalle.

On selvää että Urama pyrkii vielä Rautakorpeakin tasapaksumpiin ketjuihin. Ihan kuin kaikki ketjut pelaisivat samaa roolia. Sillä joka ketjusta löytyy selvä raataja, pelinrakentaja ja mahdollinen maalipyssy. Sen sijaan että olisi hyökkääviä ja puolustavia ketjuja erikseen.

Uraman Diesel Tapparaa odotellessa...
 
Viimeksi muokattu:

Keyman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal FC
On kyllä sellaiset ketjut, joita en olisi ikinä itse kasannut. Jos Konnaa aiotaan todellakin peluuttaa keskellä niin Enlund ei mahdu aloittavaan kokoonpanoon.

Itse laittaisin Kontiolan Öhmanin vierelle ja Laineen toiselle laidalle. Siinä olisi selkeä ykkösnyrkki. Kakkosketju sitten Hancockin ja Virkkusen ympärille. Janne johtamaan kolmosta ja Enlund/Pyymäki nelosta.

No katsellaan nyt, kun saadaan kaikki miehet riviin.
 

Rocco

Jäsen
Onko muuten Tampereelta tulossa jengiä katsomaan tänään Vaasaan Tappara-Djurgården -matsia?
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Rocco kirjoitti:
Onko muuten Tampereelta tulossa jengiä katsomaan tänään Vaasaan Tappara-Djurgården -matsia?

On ainakin yksi Hiacellinen ja Kirvesklubin porukkaa toinen ryhmä.
 

Jokru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hawks, sympatiat Sportille, S-Kiekko
Tomppa1977 kirjoitti:
Missäs on Marko Mäkinen tällä hetkellä?
Tämä kaikkien pelaajien "juttukaveri"?
Itseasiassa juuri samaa tulin utelemaan...
 

Lorvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU, Avs. Selänteen Teemu ja Anaheim.
Tomppa1977 kirjoitti:
Missäs on Marko Mäkinen tällä hetkellä?
Tämä kaikkien pelaajien "juttukaveri"?

Marko Mäkinen on tehnyt Malkinit, hän loikkasi jenkkeihin ja hakee pelipaikkaa Rangersista mutta Rangers haluaa Mäkisen pois takaisin Suomeen hinnalla millä hyvänsä.

No joo olkaa tyytyväisiä jos miestä ei näy.
 

Topa

Jäsen
Petri Kontiola.

Aivan loistava ollut Euro-hockey tourilla Tsekeissä. On ensi kaudella SM-liigan parhaita pelaajia. Nautitaan vielä ensi kausi Petrin otteita kotoisessa liigassa , sillä lähtö ison meren taakse on seuraavalla kaudella saletti.
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Topa kirjoitti:
Aivan loistava ollut Euro-hockey tourilla Tsekeissä. On ensi kaudella SM-liigan parhaita pelaajia. Nautitaan vielä ensi kausi Petrin otteita kotoisessa liigassa , sillä lähtö ison meren taakse on seuraavalla kaudella saletti.

Olen aivan samaa mieltä. Loistavia pelejä turnauksessa, eivät huhut siis harjoitusotteluiden loistavista otteista olleet tuuleen temmattuja. En ihmettelisi jos Kontiola olisi MM-joukkueessa keväällä, jos jatkaa samoin ottein.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Saattaapi Konna olla vaikka ykkös C kisoissa jos NHL miehet kieltäytyy... Itse odottelen ainakin sellaista 5-60 pinnan liigakautta ja toivottavasti Nurmi pelaa rinnalla ja sylkee pari tusinaa maalia.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Herwanta kirjoitti:
Montako kertaa Mr. Laine on hanskannut urallaan?
About viisi kertaa. Painikavereina on ollut ainakin Rautee, Johan Franzen, joku saipan pelaaja ja David Schneider.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
janneojanenonjumala kirjoitti:
Saattaapi Konna olla vaikka ykkös C kisoissa jos NHL miehet kieltäytyy... Itse odottelen ainakin sellaista 5-60 pinnan liigakautta ja toivottavasti Nurmi pelaa rinnalla ja sylkee pari tusinaa maalia.

No luulisi Kontiolan tuohon haarukkaan osuvan?

Tässä alkaa melkein jännittää, kausi kun alkaa ihan parin päivän päästä. Jotenkin tuntuu pelottavalta uusi tuomarilinja. Ei sen vuoksi, että Tappara saisi paljon jäähyjä, vaan siksi, että ei tunnu olevan pelaajaa, joka ylivoimalla kaverin jäähystä rankaisisi. Pianhan se nähdään.
 

mukava valkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuukka Mäntylä
janneojanenonjumala kirjoitti:
Itse odottelen ainakin sellaista 5-60 pinnan liigakautta

Joo kyllähän siinä haarukkaa piisaa. Jos vaan saa pelata terveenä koko kauden, niin voi mennä toi 60p:kin rikki. Mutta kyllä se varmaan tekee ekan viikon aikana jo ton 5 pistettä.
Mitenkäs M.Ojanen pelas reenipelit? Pomo oli mun mielestä aika jäässä jo viime kaudella. Olisko aika jo siirtyä jonnekin muualle jäähdyttelemään vai vieläkö löytyis uutta potkua?
 
Kausiketjut laitetaan lukkoon perinteitä noudattaen. Tästä lähtien kirjoittajien toivotaan avaavan rohkeasti uusia ketjuja jotta megaketjuilta vältyttäisiin. Jokaisen kirjoittajan tulisi muistaa että yhdestä aiheesta tulisi puhua vain yhdessä ketjussa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös