Yhteistyötä liigaseuran kanssa?

  • 3 056
  • 5

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Keväällä oli puhetta, että KooKoo suunnittelisi jonkunlaista yhteistyötä "hyvämaineisen liigaseuran" kanssa. Itse en ainakaan tiedä, onko ajatus jo haudattu, mietintämyssyn alla vai vain julkaisua vaille valmiina? Sen sijaan ainakin luulen tietäväni, että kyseessä on/oli HPK. Näin isot pojat ainakin aikoinaan puhelivat.

Mikä mahtaa olla tilanne ja olisiko jonkunlainen yhteistyökuvio tarpeen? Itse pitäisin tärkeänä myös hyviä välejä Titaaneihin, josta vähälle peliajalle saaneet KooKoo-pelurit voisivat tarvittaessa käväistä hakemassa peliminuutteja. Ja olisihan siellä pelaajapulan iskiessä ennestään tuttuja miehiäkin hätäapuun.
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Aika paljon on tällä hetkellä avonaisia kysymyksiä, tämä yhteistyö on yksi niistä. HPK olisi liigaseuroista kyllä aivan kärkipäässä jos joku seura yhteistyökumppaniksi otetaan.
Toivotaan, että yhteistyö ei tarkoita sitä, että Liukkonen & Co. menee HPK:hon loukkaantumisia paikkaamaan, koska sitä olisi suht vaikea ainakin minun sulattaa.
 

Putte

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Tommy Wingels, San Jose Sharks
Toivottavasti mitään yhteistyösopimusta ei tehdä minkään liigaseuran kanssa. KooKoon on parasta pysyä 100 prosenttisesti itsenäisenä seurana. Yhteistyösopimuksista ei ole mitään hyviä kokemuksia. Sen jälkeen KooKosta kupattaisiin Luigi Liukkonen heti liigaan.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Itse en ymmärrä, mitä järkeä tuollaisissa farmisopimuksissa on? Ei ne ole kuin liiga-joukkueen eduksi.

Esim. Mikko Liukkonen pelaa mahtavan alkukauden (10 ottelua / 20 pistettä) , HPK tai joku muu farmikaveri vie Liukkosen ja Kookoo saa tilalle 5 ketjun miehen (tai jopa kaksi).

Esim 2. HPK:n tai jonkun muun farmikaverin pelaaja pelaa loukkaantumisen jälkeen pari-kolme peliä KooKoossa vieden KooKoon omien miesten peliajan. Varmasti mukavat fiilikset penkille joutuneella.

Esim3. Pelaako KooKoon pelaajat enää KooKoon puolesta vai tavoittelevatko enemmän omaa etuaan? Kun on oma farmikaveri liigassa, jonne kutsu voi käydä milloin vain hyvien peliesitysten jälkeen, kasvaa houkutus pelata "omaan pussiin" todella suureksi.

Miten fanit suhtautuu, jos parhaat KooKoosta häippäsee kesken kaiken Liigaan ja tilalle tulee farmikaverin ylijäämiä?
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
pekutti kirjoitti:
Itse en ymmärrä, mitä järkeä tuollaisissa farmisopimuksissa on? Ei ne ole kuin liiga-joukkueen eduksi.

Yleensä asia on juurikin näin. Ja Pekutin kauhukuvatkin ovat varsin "ei-rohkaisevia".

Mutta mitään farmisopparia KooKoo ei ole missään vaiheessa ollut tekemässäkään. Niiden aika tuntuu muutenkin jo menneen. Siitäkin olisin melko varma, ettei ole kaavailtu mitään sellaistakaan, että joku pelaaja lähtisi kesken kauden liigaan. Niin ei ole KooKoo toiminut aiemminkaan, eikä siihen varmasti jatkossakaan syytä ole, mikäli uskottavuus halutaan säilyttää.

Mutta miten mahdollinen yhteistyö sitten voisi toimia?

Lyhyet pelaajalainat. KooKoon pelaajista kentällinen on armeijassa ja ainakin loppusodan aikana varmuudella poissa viikon päivät. Siihen päälle normaalikaavan mukaiset pari loukkaantumista, jolloin pulaa pelaajista on. Tai molemmat veskarit joutuvat sairastuvalle. Tällöin hyvät suhteet johonkin toiseen seuraan voisivat tuoda merkittävää apua. Sama myös toisinpäin. Esimerkiksi J-P Holopainen käväisi aikoinaan jelppimässä parin pelin verran Pelicansissa, eikä siitä ainakaan minulle muristavaa jäänyt. Nuo on tärkeitä näyttöpaikkoja pelaajille ja voivat tuoda lisämotivaatiota loppukauden Mestis-peleihinkin.

"Etuosto-oikeus". Kuvitellaan, että jonkun pelaajan siirtyminen SM-liigaan kauden päätteeksi on lähes varma. Yhteistyöseura voi seurata tarkemmin kyseisen kaverin kehitystä, kutsua sarjatauolla käymään tutustumassa meininkiin ja jopa suunnitella yhdessä parhaan kehityksen mahdollistavaa harjoittelua. Ja tässäkin sama toisinpäinkin. Esimerkiksi Möttönen on kuuma tulevaisuudenlupaus, mutta liigaseuran kokoonpanossa ei olisi tarjolla kuin tupenpurijan paikka --> kehittymään Mestikseen vuodeksi tai kahdeksi. Tai Löttönen ja Töttönen, A-SM:n runkopelaajia, mutta menevät armeijaan Vekaralle. Kausi jäisi torsoksi, mutta KooKoossa voisi pelata junnuissa ja ehkä jonkun pelin edustuksessakin. Hyvänä esimerkkinä tällaisista kuvioista juuri JYP ja Jukurit.


Nämä nyt ihan konkreettisia esimerkkejä joukkueen osalta. Valmennukseen, markkinointiin, scouttaukseen ja varsinaiseen seuratyöhön voisi varmasti löytyä kanssa uusia näkökulmia.
 

Fordél

Jäsen
Itsestähän se on kiinni miten tuollaisen yhteistyökuvion hoitaa. Sen voi tosiaan sössiä pahemman kerran tai se voi toimia arvokkaana apuna pitkän kauden aikana. Faktahan on se, että alkukauden jälkeen KooKoolla on pari ukkoa aina sivussa ja siihen lisäksi on aina nämä armeijaakäyvät, joista ei koskaan tiedä pääsevätkö vai eivät. Todennäköisesti kun ovat Lahdessa eikä Vekaralla, niin pääsevät lähes täydellisesti.

Joka tapauksessa apuja kaivataan ihan varmasti ja silloin yhden seuran kanssa tehtävä yhteistyökuvio on varmasti paras. Itse siis kannatan ehdottomasti tätä ja varsinkin siksi, että kuulopuheiden mukaan kyseessä ei ole kumpikaan näistä aivan lähiseudun liigajoukkueista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös