Juhani Tamminen – Turusta Tokioon

  • 177 514
  • 1 447

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
"Kolumnin viimeinen lause jää ikuisesti mieleeni. Se kuuluu kutakuinkin näin: "Tämän itsevarmuuden ja kolme viikkoa ennen kisoja annettujen lausuntojen perusteella julistan Tammisen Aurinkokuninkaaksi". Tämä julistus on minulle onnenpotku. Tartun tilaisuuteen ja teen Aurinkokuningas-brändistä omannäköiseni, Tami kertoo kirjassa ja iloitsee siitä, miten Syväsen antama lisänimi tuo hänelle vuosittain satojen tuhansien tulot."
 

Sepe72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Cleveland Crusaders ja Kokudo Keikaku (vähän TPS)
Kertokaapa Turun veljet ja siskot heinäkengälle.

Onko TPS markkinoinut 2000-luvulla kiekkokouluja Tamin nimellä ja onko Tami itse ollut jotenkin mukana hommassa?

Vai onko Tami järjestänyt omaa kiekkokoulua Impivaarassa kuten hän eilisessä haastattelussa kertoi?

Onko kuitenkin niin että Tami puhuu kukkua?

Haluaisin olla epäilykseni kanssa väärässä.
Arvoisa @Bat79, omankin arviosi mukaan ehta heinäkenkä. Näin Heidekenin omana poikana voin melkoisella varmuudella sanoa, että TPS ei ole markkinoinut 2000-luvulla kiekkokouluja Tamin nimellä, yake my word. Samaan hengenvetoon uskallan myös väittää, että hän ei ole niissä kekkereissä ollut mukana millään tavalla.

Kiistatonta on tosin se, että mestari on ollut merkittävässä roolissa paikallisen valtalehden tukemissa urheilukouluissa, joista jääkiekko on ollut yksi ensimmäisiä. Koulujen "rehtorina" toimi Juhani Wahlsten (r.i.p.), koulut alkoivat Kupittaalla 70-luvun lopulla ja jatkuivat tässä muodossaan pitkälle 80-luvulle Impivaarassa. Diplomeissa oli näiden kahden nimen lisäksi myös Ilkka Mesikämmenen sekä Jorma Valtosen/Urpo Ylösen puumerkit. Myöhemmin on Turussa toki ollut vaikka mitä kiekkokouluja, mutta Manulla on silloin ollut maailmanvalloitus kiivaimmillaan enkä varmuudella pysty sanomaan hänen mahdollisesta roolistaan niissä.

Kaikkein vähiten minulla on sanottavaa 70-luvulla Forssassa järjestetyistä Koho / Pro Hockey Schooleista, joissa hän on varmasti aurannut ladun auki perässähiihtäjien tehtäviä helpottaakseen.

Tästäkin kokonaisuudesta voinee todeta, ja toteankin, että pelkkää paskaa ei mestari suustaan suolla, mutta (nykyisten) tapojensa mukaisesti värikynää vedetään todella paljon enemmän kuin lääkäri on määrännyt.

Jos joku muu kuin Tamminen itse osoittaa väitteeni vääriksi, niin... no, kyllä te tiedätte.

BR Sepe72
 
Viimeksi muokattu:

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Mitä vielä! Lisää pökköä pesään, kun on hyvä päällä - take my word!!!
Minä olen alkanut käyttää take my wordia ihan arkikielessä. Koska jos Tami sanoo niin se on jämpti, i assume?
Totta. Ehkä pitääkin alkaa viljelemään useammin ja laajemmin Tamismeja. Jos tulee vastakaikua, niin huomaa heti ketkä on ykköskentän veljiä - i assume? Täten erottaa ne jyvät akanoista, voittajat tasalakeista, ykköskenttäläiset metsän reunalaisista - to name a few !!!
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Tokaisin eilen töissä spontaanisti kaverilleni "Damn right my friend!".

Täytyy ehkä ottaa taukoa tästä ketjusta.
Tänään opasti tietä kysyvää oikeaan suuntaan. Siinä vielä eksynyt veli katseli, että pyörässäni onkin jo nastarenkaat, kiitin viisastelusta tauno tasalakkia. No en sentään, jotkut tavat pitää olla, oikeasti toivotin hyvää matkaa metsän reunaan.
 

ReijoRotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Metsänreuna since 1975!!
Minä olen alkanut käyttää take my wordia ihan arkikielessä. Koska jos Tami sanoo niin se on jämpti, i assume?

Keep up good work!!

Minä olen ottanut Lion # 79 prinsiipit käyttöön ihan normaalissa perhearjessa, ja mielenkiintoisia tilanteita on riittänyt since then, take my word!!

Siinä on jälkikasvulle ja MME Rotalle tulleet tutuiksi mm. Dombrovski & Team, härkätaisteluareenat ja metsänlaita to name a few!!

Näin runsasluminen talvi lämmittää erityisesti sydäntä koska lumityöt on tunnetusti tiennäyttäjien ja uudisraivaajien ekspertiisiä että perässähiihtäjät ( skiers in the ass ) voivat köpötellä rauhassa päivän askareisiin!!
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Totta. Ehkä pitääkin alkaa viljelemään useammin ja laajemmin Tamismeja. Jos tulee vastakaikua, niin huomaa heti ketkä on ykköskentän veljiä - i assume? Täten erottaa ne jyvät akanoista, voittajat tasalakeista, ykköskenttäläiset metsän reunalaisista - to name a few !!!
Tässä muuan päivä paljastuttiin asiakkaan kanssa mestarin oppipojiksi. Opastin ja ripitin asiakasta lippusekoiluissaan ja päätin opastuksen toteamalla take my word ja asiakas poistui penkkiinsä ja kertoi menevänsä metsän laitaan parkumaan. Eli terve vaan tännekin ken olitkin.
 
Viimeksi muokattu:

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
In case epäselvää kuuluu jokapäiväiseen kielenkäyttööni. Mutta olenkin ykköskentän veljiä enkä metsän laidan itkijöitä !!
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Tokaisin eilen töissä spontaanisti kaverilleni "Damn right my friend!".

Täytyy ehkä ottaa taukoa tästä ketjusta.
Kai sentään osaat toistaiseksi kirjoittaa valtaväestön tavalla, tarkoitan siis ettei ns. Puolalan tyyli ole ottanut vielä ohjia siinä hommassa?

Sitten kun tärkeätkin viestit, mailit etc. alkavat olemaan yhtä paksua putkea ilman kappalejakoja ja täynnä tuplahuutomerkein päättyviä virkkeitä, alkaisin ehkä hiukan huolestumaan. Mutta vain hiukan.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
In case epäselvää kuuluu jokapäiväiseen kielenkäyttööni. Mutta olenkin ykköskentän veljiä enkä metsän laidan itkijöitä !!

I assume että kaikki unisimmatkin tasalakit ymmärtävät mistä on kyse, kun sanon please, mind your own Business. In case epäselvää, ohjaan yleensä kysymään alakerran timanttiselta ladyltä. Toisinaan, in case "veli " Mikki Hiiri ei osaa suomea, niin pyydän lyömään cv: n pöytään.

Sähköpostin allekirjoitukseen laitan yleensä BR, riippumatta siitä lähetänkö viestiä jenkkeihin, Japaniin, Ranskaan, Sveitsiin, Ruotsiin, Saksaan, Turkuun vai maalaisille. Take my word !!
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
I assume että kaikki unisimmatkin tasalakit ymmärtävät mistä on kyse, kun sanon please, mind your own Business. In case epäselvää, ohjaan yleensä kysymään alakerran timanttiselta ladyltä. Toisinaan, in case "veli " Mikki Hiiri ei osaa suomea, niin pyydän lyömään cv: n pöytään.

Sähköpostin allekirjoitukseen laitan yleensä BR, riippumatta siitä lähetänkö viestiä jenkkeihin, Japaniin, Ranskaan, Sveitsiin, Ruotsiin, Saksaan, Turkuun vai maalaisille. Take my word !!

Veljellä jäänyt äidinkielen opinnot leirikoulujen asteelle!! Jos kaipaat kohennusta asiaan. niin käy sivuillani www.eurokau .com, varaa " tunnin tietoisku" niin olet pian joukkueen parissa viltin sijaan!! # 69 Kaikella ystävyydellä, stay out of my pages;TK
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Veljellä jäänyt äidinkielen opinnot leirikoulujen asteelle!! Jos kaipaat kohennusta asiaan. niin käy sivuillani www.eurokau .com, varaa " tunnin tietoisku" niin olet pian joukkueen parissa viltin sijaan!! # 69 Kaikella ystävyydellä, stay out of my pages;TK

Kukahan tässä ei osaa " äidinkieltä " ? OMG sanon minä!! br. #96 VK, laudatur Äidinkielessä!!
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Täällä ketjussahan alkaa meno olla kuin Monzassa!! Selvästi tässä jo palstalaiset malttamattomina odottavat seuraavaa päivitystä Lenovon / Yokophonen näppikseltä ja ainakin itse odottelen lisäksi vesi kielellä tulevaa Seiskan juttua Tamista, jonka siis on kirjoittanut toimittajaveli Eetu Ampuja joukkoineen ja aiheena luonnollisesti lähestyvä joulu etc. Kuvaussessiohan oli 7.12. joten juttua varmaan alkaa pikkuhiljaa puskea Seiskan sivuille -i assume!!
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Tuli muuten mieleen, että minulla on ollut Lenovon läppäri jo vuodesta 2015. Pääseekö tällä jo lähelle voittajia? Yokophonea sen sijaan ei ole eikä tule olemaan - joku raja sentään.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Täällä ketjussahan alkaa meno olla kuin Monzassa!! Selvästi tässä jo palstalaiset malttamattomina odottavat seuraavaa päivitystä Lenovon / Yokophonen näppikseltä ja ainakin itse odottelen lisäksi vesi kielellä tulevaa Seiskan juttua Tamista, jonka siis on kirjoittanut toimittajaveli Eetu Ampuja joukkoineen ja aiheena luonnollisesti lähestyvä joulu etc. Kuvaussessiohan oli 7.12. joten juttua varmaan alkaa pikkuhiljaa puskea Seiskan sivuille -i assume!!

Tässä herääkin enää kysymys, että kuka on todellinen ykkösketjun veli ja voittaja, joka on kärppänä päivityksen äärellä kun sellainen esiin tulee ja sitten sen tänne linkkaa. Kaikille voittajille terveisiä, keep rocking!! Metsän laitaankin terveisiä, että kyllä se aurinko joskus sinnekkin paistaa, damn right!!
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuli muuten mieleen, että minulla on ollut Lenovon läppäri jo vuodesta 2015. Pääseekö tällä jo lähelle voittajia?
Tällä pääsee nimenomaan lähelle voittajia.

Yokophonea sen sijaan ei ole eikä tule olemaan - joku raja sentään.

Se, että ostaisi itselleen Yocos-verkkokaupasta puhelimen (samalla hinnalla kuin saisi jo modernin lippulaivan), josta löytyy Android 7.0 ja speksit, jotka hädintuskin olisivat kääntäneet päitä vuosikymmen takaperinkään puhtaasti Tamin takia oikeuttaisi paikkaan voittajien joukossa.
 
Viimeksi muokattu:

Lemiöö66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelikanat, änärin Pingviinit ja kaikki lätkä...
Pitkästä aikaa päivitys :

" Rauhallinen alku päivään, nyt vielä " Home Officen " tiloissa Turun Hirvensalon saarella!! Ulkona säkkipimeää - take my word!! Valoa kun ei näy - edes kuuluisan tunnelin päässä!! OMG sanon minä!! Enää ei pidä ihmetellä meidän suomalaisten henkistä kovuutta - take my word!! Ellei " mental skills" tässä pimeydessä kehity- niin missä sitten!! Aamuteevee ( nyt Yle) menossa , päivän TS luettuna " rapid fire" tyylillä, illalla sitten kunnolla kannesta kanteen!! Kohta Eurotam OY:n officeen Turun Pitkämäen " Business Cityyn" , kts. IT Point.fi- siellä lisää!! Osoitteena Postikatu 20 , Turku 20520, in case tulet käymään??Soita toki ennen ( 050 4663701) niin ei tule ajanhukkaa puolin ja toisin!! Alakerran reception ohjaa perille kun tulet lobbyyn, Eurotam OY löytyy neljännestä ( 4.) kerroksesta , joten please call / inform before niin säästämme aikaa puolin ja toisin!! Alakerrassa hieno kahvila " Nereidi" , jossa voit juoda kahvit odotellessa take my word!! Kirjat ja muut " Don Tami" rekvisiitat löytyy sivuiltani ( www.eurotam.com) , joten be there!! Maakunnan veljet & sisaret ( Rauma, Pori, Vaasa) tulevat käymään , joten rekvisiitat ja showroom on laitettava iskuun jotta kauppa rokkaa ja ohessa saadaan niin Lukon, Ässien kuin Sportin ja Kärppien peli iskuun!! Kokemuksesta tiedän, että parhaat asiantuntijat ovat aina katsomossa , oli organisaatio mikä tahansa!! Joten siinä - expertiisin hengessä- have A Great Day !! Br Tami, CEO Eurotam OY, Lion # 79 , 227 A maaottelua Leijonissa , niissä tehot yli 100 pistettä aikana kun verljet seeprat - erityisesti itäblokin sellaiset- eivät tunteneet käsitettä " toinen syöttäjä" - take my word!! Joten siinä veljien Dombrovski & Kompalla & Team ; have A Great Day!! JT "
 

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ei kai vaan alakerran receptionin kanssa ole ongelmia, kun ei enää mainittu ystävällistä ladyä erikseen?
Tämä olikin ainoa yllättävä ja uusi asia päivityksessä.

Muutenhan tämä oli kuin potpuri tämän vuoden päivityksistä. Kaikki vakiojutut mainittu. Mitäköhän varten tuolla toimistolla ramppaa väkeä lähinnä Rauma, Pori, Vaasa akselilta? Olisikohan jotain tekemistä kyseisten kaupunkien jääkiekkojoukkeiden tämän kauden esityksien kanssa?
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Mietin myös tuota "maakunnan veljet & sisaret". Minussa piilevä karttanörtti väittää, että tuossa puhutaan kolmesta maakunnasta. Ja tosiaan, miksi näistä maakunnista ramppaa veljiä, eikä esim. Pirkanmaalta? Onko Tami salakavalasti soluttautunut sairaanhoitopiirissämme johonkin rooliin ja puhuukin tuon erva-alueesta? Avaisi myös hieman tuota 20520-fibaa, hän onkin sairaalamme suunnalla koko ajan.

muoks: tarkistin, ei ole herra aluevaaleissa ehdolla
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Rauma, Pori, Vaasa) tulevat käymään , joten rekvisiitat ja showroom on laitettava iskuun jotta kauppa rokkaa ja ohessa saadaan niin Lukon, Ässien kuin Sportin ja Kärppien peli iskuun!

Mitä Kärppien osiota olen lukenut, niin sielläkin on ilmeisesti sellainen näkemys, ettei Oulun veljien & sisarien neuvoilla Kärppien peliä saadakaan iskuun, joten Tami on selvästi jäljillä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös