Kurinpitoa vaativat teot ja kurinpitopäätökset

  • 462 948
  • 2 275

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Toki Räsäsellä itsellään ja hänen esimerkillään joukkue perässä on tapana valittaa ja huutaa tuomareiden ratkaisuista penkiltä. Loistava valmentaja Räsänen on, mutta jatkuvaa huutoa vaihtopenkiltä en siedä.
En osaa sanoa Räsäsestä sen tarkemmin, mutta kyllähän tuo tuomarille räksyttäminen vaikuttaa tässä sarjassa olevan yleisin tapa, jolla valmentaja reagoi pelin kulkuun.
 

X-Stiff

Jäsen
Liigan puolella menisi melko isoja paperirahoja jo tuollaisesta aivopierusta. Tämä faktatietona. Eipä liity tietysti sinällään Mestikseen mutta kertoopa siitä ettei yleensä joukkueet tykkää jos arvoja rikotaan ja kustaan omaan kulhoon.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Liigan puolella menisi melko isoja paperirahoja jo tuollaisesta aivopierusta. Tämä faktatietona. Eipä liity tietysti sinällään Mestikseen mutta kertoopa siitä ettei yleensä joukkueet tykkää jos arvoja rikotaan ja kustaan omaan kulhoon.
Jos menee suhteessa palkkoihin niin kolikoilla selviää Mestiksessä ;)
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Taitaa Peliittojen Galinin joulutauko alkaa jo tänään. Toivottavasti RoKin kultakypärä ei loukkaantunut pahasti.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Jussi Tammelalle kolme matsia pelikieltoa. Olipa idioottimainen taklaus myöhässä ja selkään.

Se oli just sitä, onneksi näytti että ei olisi sattunut.
Martikainen kitisi pelin jälkeen ettei tuomarit nähneet vaan oli puhdas huutojäähy. No joo, saattoi ollakin noin eikä huutamalla annettu jäähy ole koskaan hyvä. Mutta, jos itse näki mitä tapahtui niin olisi voinut pitää suun kiinnikin.
 

jmexel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki,
Aika kova tuomio se Tammelan mun mielestä, toki tyhmä mutta vastaavia näkee paljon. Oman nähdyn perusteella noista on 2+10 puhallettu. Eikä Lainiokaan jääny sinne makaamaan ekstraa.

Se Forströmin taklin osumakohtaa ei kyllä nähnyt telekkarista.
 
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
Mestiksen kurinpito on vitsi. Tammela sai ihan liikaa ja Bryggerille olisi mieluummin voinut antaa yhden lisää, Tammelalle sen yhden tai korkeintaan kaksi.

Viime lauantaina Hermeksen Valtteri Meisaari taklasi jatkoajan alkupuolella todella törkeästi suoraan selästä Jokipoikien Joel Kerkkäsen pään suoraan päätypleksiin. Erittäin pahannäköinen osuma, jonka johdosta Kerkkänen talutettiin aivan sekaisena pois askista, hyvä kun pysyi jaloillaan. Kerkkänen luultavimmin pitkällä sairaslomalla ja en ihmettelisi jos olisi tullut taklauksesta paha aivotärähdys. Jos pelaa viikonloppuna, niin sitten hienoa, että selvisi niin pienellä.

Tuomarit antoivat Meisaarelle 2+10 min. ja eipä näyttänyt paljon muutenkaan tuomareita kiinnostavan koko tapaus. Mestiksen kurinpito ei noteerannut tätä tapausta mitenkään ja nyt sitten Tammelalle kevyestä selkäpususta 3 ottelun pelikielto. Että silleen.
 
Viimeksi muokattu:

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Tottahan tuo, että linja puuttuu kurinpidosta. Pistäisin myös vastuuta ottelutarkkailijoille. Käsittääkseni niiden käsissä on se viedäänkö tapauksia kurinpitoon. Olisi esimerkkejä tällä kaudella varmaan itse kullakin, joissa joku toinen tapaus viedään eteenpäin ja toinen ei.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Tuomarit antoivat Meisaarelle 2+10 min. ja eipä näyttänyt paljon muutenkaan tuomareita kiinnostavan koko tapaus. Mestiksen kurinpito ei noteerannut tätä tapausta mitenkään ja nyt sitten Tammelalle kevyestä selkäpususta 3 ottelun pelikielto. Että silleen.

Minä en tiedä varmaksi ja saa vapaasti korjata mutta eikös se ole niin että ellei pöytäkirjassa ole raportista merkintää niin kurinpito ei enää asiaan puutu.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mitä itse noi katsoin niin Tammelan tuomio on kyllä kova omaan silmääni. Ainoa vika oli että taklaus tuli takaapäin eli selkään. Voimaa ei ollut juurikaan, taklauksen kohde oli taklattavissa ja taklaus suoritettiin vartalolla sääntöjen mukaisesti. Yksi peli olisi omasta mielestäni riittänyt.

Bryggerin tilanne meni aikalailla oikein jos kerran osui päähän. Videosta sitä on paha nähdä. Siinäkin pelaaja oli taklattavissa ja taklaus suoritettiin vartalolla. Mutta jos se osui myös päähän niin yksi peli lienee "pakollinen".
 
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
Tottahan tuo, että linja puuttuu kurinpidosta. Pistäisin myös vastuuta ottelutarkkailijoille. Käsittääkseni niiden käsissä on se viedäänkö tapauksia kurinpitoon. Olisi esimerkkejä tällä kaudella varmaan itse kullakin, joissa joku toinen tapaus viedään eteenpäin ja toinen ei.

Kyllä näitä epäselviä taklaustapauksia on luultavasti ollut enemmänkin, mutta Mestis on liigaan verrattuna jämäsarja ja sen mukainen on sen ottelutarkkailu sekä kurinpito. Kohta on Mestiksen askeissa villin lännen lait ja/tai sitten pelataan kuin naisten kiekkoa ilman taklauksia.
Jämäkämpiä ja oikeudenmukaisempia pitäisi olla tuomarien ja ottelutarkkailun terävämpänä, että saadaan peleihin järkevä peruslinja.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kyllä näitä tapauksia olisi luultavasti ollut enemmänkin, mutta Mestis on liigaan verrattuna jämäsarja ja sen mukainen on sen ottelutarkkailu sekä kurinpito. Kohta on Mestiksen askeissa villin lännen lait ja/tai sitten pelataan kuin naisten kiekkoa ilman taklauksia.
Jämäkämpiä ja oikeudenmukaisempia pitäisi olla tuomarien ja ottelutarkkailun terävämpänä, että saadaan peleihin järkevä peruslinja.
No mitä olen seurannut niin omaan silmään Mestisen kurinpito on ollut jopa linjakkaampi kuin Liigan vastaava. Oikeastaan toi Tammelan tuomio on ensimmäinen mistä olen eri mieltä. Ottelutarkkailupuoli on sitten eri asia. Onko Mestispeleissä edes otteluvalvojaa?
 

jmexel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki,
No mitä olen seurannut niin omaan silmään Mestisen kurinpito on ollut jopa linjakkaampi kuin Liigan vastaava. Oikeastaan toi Tammelan tuomio on ensimmäinen mistä olen eri mieltä. Ottelutarkkailupuoli on sitten eri asia. Onko Mestispeleissä edes otteluvalvojaa?

Olen kyllä samaa mieltä, Mestiksessä ei tule näitä "tähtistatus" tuomioita jolloin kurinpito on ollut sama kaikille. Tuomarilinjattomuus vaan vaivaa kovasti ja ottelut lähtee lapasesta. Tammelan tapauksessa ymmärrän Martikaisen murinan koska iso jäähy tuomio tuli huutamalla kun Lainioon osui. 2+10 numeroista ja sillä sipuli. No mennyt mikä mennyt. Galin porsasti kyllä tänään niin selvän polvitaklin että on pakko tulla vähintään Tammelan veronen kakku, nythä se sitten punnitaan. Peliitoilla oli kyllä tänään sipuli tiukalla kun väsymys näkyi Ivaloon asti.
 
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
No mitä olen seurannut niin omaan silmään Mestisen kurinpito on ollut jopa linjakkaampi kuin Liigan vastaava

Kannattaa kurkkasta Hermes-Jokipojat pelissä (jos on CMore) tuo Meisaaren Kerkkäseen kohdistunut taklaus jatkoajan alkuminuuteilla. Oli todella ikävä tapaus ja vain 2+10 ilman jatkoseuraamuksia. Itse tuomarina olisin antanut 5+20 eli ulosajon.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Ottelutarkkailupuoli on sitten eri asia. Onko Mestispeleissä edes otteluvalvojaa?

On paikalla aina. Minulla vaan on edelleen se kuvitelma että erotuomaritarkkailijat eivät yleensä vaikuta siihen meneekö asioita käsittelyyn vaan sen määrittää se kirjaako tuomari pöytäkirjaan raportin.
Erotuomaritarkkailija on sananmukaan tarkkailija ei aktiivinen osallistuja vaikka käykin tuomareiden onnistumiset ja epäonnistumiset läpi.
Kysäisen lauantaina yhdeltä tuomarilta kun varmaan näen hallilla.

E:olisko @Moderaattorit iso homma yhdistää tämä ketju ketjuun Kurinpitoa vaativat teot ja kurinpitopäätökset

Ihan vaan sillä että siellä on vuodesta 2012 asti näitä juttuja puitu niin voi kronologisessa järjestyksessä seurata mitä on tapahtunut kurinpidolle vai onko tapahtunut mitään.

Oma näkemys että se on merkittävästi parempaa kun takavuosina.
 
Viimeksi muokattu:

jmexel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki,
Kyllä se liittyy tuomarien linjakkuuteen ja sitä kautta kurinpidon linjakkuuteen. Koko päätösketjun on oltava kunnossa askista kurinpitoon.

No Liigassa se ei sitä ainakaan ole joten siihen ei kannata vertailla. Eikä kyllä ees änärissä.

Mestiksen tuomaroinnissa on se vika että tosi ohuella koulimisella ne sinne joutuu. Sitte on näitä vanhempia herroja jotka ei vaan enää "ehdi nähdä". Välillä käy sääliksikki kun omien töiesä päätteeksi tuut halliin haukuttavaksi, nuijaa tulee teet niin tai näin. Minusta kuitenkin tuo linjattomuus on se asia johon liiton linjauksilla ja koulutuksilla päästäisiin. Koulutusta ja opetusta hekin vaativat, siinä missä pelaajatkin.
 

Makopide

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo FOREVER, Liverpool
Mestiksen kurinpito on vitsi. Tammela sai ihan liikaa ja Bryggerille olisi mieluummin voinut antaa yhden lisää, Tammelalle sen yhden tai korkeintaan kaksi.

Aika samaa mieltä. Itse eilen ajattelin että kumpikin JoKP-pelaaja saanee kaksi peliä. Mutta näin se vaan taas ruletti pyörähti. Onko Ylitalon 4 matsia edelleen kovin rankku vai onko tässä välillä isompia tullut en niin tarkkaan ole katsellut tätä?
 
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
Onko Ylitalon 4 matsia edelleen kovin rankku vai onko tässä välillä isompia tullut en niin tarkkaan ole katsellut tätä?

Jokipoikien pakki Pennanen sai kauden alkupuolella 5 pelin ottelukiellon. Tällä menolla Jokipojat profiloituu pian Mestiksen likaisimmaksi joukkueeksi vaikka se pyrkii pelaamaan lähinnä luistelevaa taitokiekkoa. Outo tilanne joukkueelle ja varmasti myös valmentaja Martikaiselle.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Bryggerin tilanne meni aikalailla oikein jos kerran osui päähän. Videosta sitä on paha nähdä. Siinäkin pelaaja oli taklattavissa ja taklaus suoritettiin vartalolla. Mutta jos se osui myös päähän niin yksi peli lienee "pakollinen".
Juurikin näin, jos osui päähän, mutta mitä omin silmin tulkitsin ja mitä olen kysynyt monelta muultakin, niin mielipiteet ovat olleet yhtenevät, että taklaus ei osunut päähän. Taklaus oli puhdas ja kova sivuttainen vartalotaklaus. Brygger ei hypännyt ja kädet olivat alhaalla, mikään kohta ei osunut päähän. Todennäköisesti taklauksen voimasta taklattavan pää on sitten osunut pleksiin/laitaan, mutta ehkäpä pelkkä kaksi minuuttinen olisi ollut oikea tuomio. Mutta turha tässä on jossitella, tuomio on annettu ja kohta jo kärsitty, eikä se siitä enää mihinkään muutu.
 

rasperi75

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes
Juurikin näin, jos osui päähän, mutta mitä omin silmin tulkitsin ja mitä olen kysynyt monelta muultakin, niin mielipiteet ovat olleet yhtenevät, että taklaus ei osunut päähän. Taklaus oli puhdas ja kova sivuttainen vartalotaklaus.
Juurikin näin. Taklaus ei osunut päähän vaan vartaloon, eikä taklattavan pää osunut pleksiin/laitaan. Ei tuosta olisi tarvinnut edes viheltää mitään.
 

Canis Lupus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kajaanin Hokki, LuPo
Juurikin näin, jos osui päähän, mutta mitä omin silmin tulkitsin ja mitä olen kysynyt monelta muultakin, niin mielipiteet ovat olleet yhtenevät, että taklaus ei osunut päähän.
Tilanteenhan voi katsoa videolta, joten ei tarvitse turvautua silminnäkijähavaintoihin. Youtubessa voi esimerkiksi edetä kuva kuvalta pisteen merkkiä painamalla. Hiukan puuroinen kuva, mutta ei toivoton. Sanoisin, että Bryggerin vasen olkapää osuu Forsströmiä leukaan. Forsströmin katse kääntyy yhden kuvanvaihdon aikana vasemmalle ja yläviistoon. Vasta seuraavassa kehyksessä Forsströmin muu kroppa alkaa kääntyä, kun Bryggerin vartalo osuu siihen. Eli videon perusteella: selvä osuma päähän.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös