Yleisömäärät Liigassa kaudella 2021–2022

  • 180 076
  • 1 090

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Eikö se nimenomaan pidä arvioida (toki odotusarvon kautta) että mikä on tapahtuman arvo?

Urheilun hienous minusta on juuri siinä, että tapahtuman arvoa ei voida arvioida tai mitata etukäteen. Toki tapahtumaan on olemassa tietyt lähtökohdat, mutta tästä huolimatta mikään ei estä sitä, että jotain ainutlaatuista voisi tapahtua juuri siinä tapahtumassa varsinkin, kun puhutaan pääsarjatason urheilusta - toki itselleni toimii vaikka 3-divaripelikin joka voi olla erittäin viihdyttävä tapahtuma. Jokainen ottelu alkaa aina 0-0 tilanteesta ja jokainen tapahtuma on ainutlaatuinen.

Jos urheilua lähtisi arvioimaan jotenkin fiksummalla tai loogisella tavalla, niin tottakai se jäi kakkoseksi esimerkiksi puutarhan hoidolle.

Ymmärrän, että urheilu kamppailee samasta vapaa-ajasta muun viihteen kanssa (toki tämähän ei ole uusi asia), mutta se vaan alleviivaa pointtini siitä, että ehkä me emme ole oikeasti urheiluhullukansa ja meillä ei ole joukkueurheiluperimää.
 
Viimeksi muokattu:

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
@LaTe_Show suomalaisethan tunnetusti eivät ole urheilu- vaan menestyshullua kansaa. Toki seassa on väkeä keille riittää se että oma porukka osallistuu ja osaa ottaa nautintonsa esim. viivelähtöjä tai teräkulmia seuraamalla, mutta aika moni buumi on osoittanut ettei isossa kuvassa merkitystä ole kuin me v muut ja että me on parempi. Esimerkkeinä tulee mieleen vaikka curling- tai susijengibuumit.

Jotta räpellystä viitsisi mennä iso massa katsomaan, olisi sitä oltava tarjolla riittävän halvalla. Siinä on kuitenkin kynnystä maksaa liki 40 täysin käyttökelpoista euroa ja käyttää elämästään 3 täysin käyttökelpoista tuntia (+matkat) siihen että saa kokea vitutusta muiden ihmisten urheiluharrastushuonouden takia. Hinta- ja aikahukka on melkoinen vaikka katsoisi suosikkijoukkueensa kannalta menestyksekästä tekemistä, kun vaihtoehtona on vaikka että samaan hintaan voi katsoa kaikki kuukauden pelit ilman jonotusta ja siinä sivussa nauttia parempia virvokkeita ja eväitä murto-osahinnalla hallin vastaaviin.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Urheilun hienous minusta on juuri siinä, että tapahtuman arvoa ei voida arvioida tai mitata etukäteen. Toki tapahtumaan on olemassa tietyt lähtökohdat, mutta tästä huolimatta mikään ei estä sitä, että jotain ainutlaatuista voisi tapahtua juuri siinä tapahtumassa varsinkin, kun puhutaan pääsarjatason urheilusta - toki itselleni toimii vaikka 3-divaripelikin joka voi olla erittäin viihdyttävä tapahtuma. Jokainen ottelu alkaa aina 0-0 tilanteesta ja jokainen tapahtuma on ainutlaatuinen.

Jos urheilua lähtisi arvioimaan jotenkin fiksummalla tai loogisella tavalla, niin tottakai se jäi kakkoseksi esimerkiksi puutarhan hoidolle.

Ymmärrän, että urheilu kamppailee samasta vapaa-ajasta muun viihteen kanssa, mutta se vaan alleviivaa pointtini siitä, että ehkä me emme ole oikeasti urheiluhullukansa ja meillä ei ole joukkueurheiluperimää.
Tummensin tuon yhden kohdan, siis totta kai sen voi arvioida etukäteen ja pitääkin. Ei ihminen pysty mitenkään muuten päättämään että mitä tekee. Ihan jokaisessa jutussa tuo pätee, kuten sinkkumies lähtee baariin oletuksella että jotain ainutlaatuista voi tapahtua, kuten kimppakivaa 18v fitness-kaksosten kanssa. Tuota sitten arvioi ja muita tekijöitä ja tekee päätöksen. Päätös saattaa hyvinkin olla että eipä muutakaan tekemistä ole, eiköhän baari-ilta voita illan kotona. Vaikka ainoa mitä toteutuisi olisi musta silmä.

Et sinäkään (luultavasti) tee päätöksiä kolikkoa heittämällä, vaan arvioimalla asiat. Jos sinulle kausikortti vaikuttaa hyvälle hankinnalle, niin arvioit juuri sen arvon ja teit päätöksen. Sama toki pätee vaikka tulisit lopputulokseen että se on sinulle liian arvokas. Ja juuri tuota tapahtuman arvoa pitää verrata kaikkeen muuhun mitä on tarjolla ja sen takia osa tutuista on nyt kausikortin jättänyt uusimatta.
 

Keyser

Jäsen
Itselleni ei oikein avaudu täysin se perustelu, että valitetaan liian korkeista lippuhinnoista. Tuo varmasti pätee jollain paikkakunnilla enemmän kuin jollain, mutta itseni on vaikea nähdä maailmaa sellaisen silmin jolle 10-20e/lippu on liian suuri summa. Kuullostaa huonolta tekosyyltä väittää tuollaista summaa liian suureksi. Ethän sä pääse edes elokuviin tuolla hinnalla. Todennäköisesti nämä ihmiset eivät ole valmis sinnekään lähtemään. Perheet putoavat tässä tietenkin oman ajatukseni ulkopuolelle, koska heidän saaminen hallille on varmaan se haastavin pala, jos ei jotain lippupaketteja ole tarjolla.

Itse kuulun tällähetkellä siihen ryhmään, joka ei vain vielä ole valmis lähtemään yleisötapahtumiin. Olen tottunut nyt olemaan kotona ja viettämään vapaa-aikaani pääasiassa kotona tai luonnossa. En tunne oloani vielä tarpeeksi rennoksi tai mukavaksi suurten ihmismassojen keskuudessa. Kova ikävä on hallille, mutta mulle sen aika ei ole vielä. Tää median pelottelu ja paasaus on tehnyt tehtävänsä ja tuskinpa olen yksin tämän asian kanssa.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Et sinäkään (luultavasti) tee päätöksiä kolikkoa heittämällä, vaan arvioimalla asiat.

Kuten sanoin, jos lähtisin arvioimaan urheilua loogisesti niin sitten viisainta olisi jäädä kotia, mutta minulle urheilu on ylipäätänsä elämässäni erittäin iso asia joka tuo minulle tunnetiloja laajalla skaalalla turvallisessa ympäristöstä, niin ainoa kriteerini sen suhteen on se, että "onko minulla aikaa mennä ko tapahtumaan".

Lisäksi ymmärrän minkälaisessa ympäristössä suomalaisten urheiluseurat toimivat niin senkin vuoksi olen valmis tekemään talkoita urheilun eteen, saati sitten maksamaan pääsylipuistani että antamaan vapaa-aikaani niin aikuis- kuin junioriurheilulle.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Itselleni ei oikein avaudu täysin se perustelu, että valitetaan liian korkeista lippuhinnoista. Tuo varmasti pätee jollain paikkakunnilla enemmän kuin jollain, mutta itseni on vaikea nähdä maailmaa sellaisen silmin jolle 10-20e/lippu on liian suuri summa. Kuullostaa huonolta tekosyyltä väittää tuollaista summaa liian suureksi. Ethän sä pääse edes elokuviin tuolla hinnalla.
Ymmärrän hinnan vertaamisen elokuvalippuun, mutta sekään ei ehkä ole kovin järkevä verrokki. Jos kysyt tavallisilta kadun tallaajilta, minkä tuotteiden hinta on noussut viimeisen 10 vuoden aikana paljon, tosi moni nostaa esimerkiksi juuri leffalipun. Jos samoilta tallaajilta kysyy tämän jälkeen, onko leffalipun hinta nyt jo liian kallis, varmaan 95% sanoo sen olevan aivan liian kallis.

Nyt kun inflaatiosta riittää vuosien tauon jälkeen taas juttua, niin varmaan joka ikinen käytännön esimerkki on aina leivottu leffalipuista :D
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ottelumääristä puhutaan paljon, mutta kun itse en näe niitä minkäänlaisena ongelmana, niin kysynkin, että mikä nykyisestä ottelumäärästä tekee ongelmallisen, kun puhutaan siitä, että lähdetäänkö katsomaan yksittäistä ottelua vai ei?

Jatkokysymyksenä, kuinka paljon ottelumäärää pitäisi pudottaa, että kyseinen ongelma ratkeaisi ja miksi juuri kyseinen määrä?

Ei minulla suoria vastauksia näihin ole. Paitsi, tuohon ensimmäiseen kysymykseesi olen jo ihan hiljattain tässä ketjussa perusteluin vastannut. En jaksa puhelimella etsiä/lainata. Aika moni (kysely) näkee ottelumäärän ja lippujen hinnat ongelmallisena, vaikka sinulle ne eivät sitä olisikaan. Hyvin yksinkertailella matematiikalla voidaan todeta kahden em. tekijän yhteissumman olevan myrkkyä muille, kuin kovimmille faneille.
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itselleni ei oikein avaudu täysin se perustelu, että valitetaan liian korkeista lippuhinnoista. Tuo varmasti pätee jollain paikkakunnilla enemmän kuin jollain, mutta itseni on vaikea nähdä maailmaa sellaisen silmin jolle 10-20e/lippu on liian suuri summa. Kuullostaa huonolta tekosyyltä väittää tuollaista summaa liian suureksi. Ethän sä pääse edes elokuviin tuolla hinnalla. Todennäköisesti nämä ihmiset eivät ole valmis sinnekään lähtemään. Perheet putoavat tässä tietenkin oman ajatukseni ulkopuolelle, koska heidän saaminen hallille on varmaan se haastavin pala, jos ei jotain lippupaketteja ole tarjolla.

Itse kuulun tällähetkellä siihen ryhmään, joka ei vain vielä ole valmis lähtemään yleisötapahtumiin. Olen tottunut nyt olemaan kotona ja viettämään vapaa-aikaani pääasiassa kotona tai luonnossa. En tunne oloani vielä tarpeeksi rennoksi tai mukavaksi suurten ihmismassojen keskuudessa. Kova ikävä on hallille, mutta mulle sen aika ei ole vielä. Tää median pelottelu ja paasaus on tehnyt tehtävänsä ja tuskinpa olen yksin tämän asian kanssa.

Kuulostaa, ei kuullosta. Satunnainen katsoja arvioi varmasti ihan samalla tavalla sen leffalipun kohdalla, millä todennäköisyydellä investoitu rahasumma tuottaa vaadittavan määrän arvoa - näissä tapauksissa viihdearvoa ja sisältöä. Leffafriikki menee teatteriin maksoi mitä maksoi. Elokuvateattereille ongelma eivät ole leffafriikit, ja ihan samalla tapaa jääkiekkoseuroille ongelma eivät ole kovimmat fanit.
 

Keyser

Jäsen
Ymmärrän hinnan vertaamisen elokuvalippuun, mutta sekään ei ehkä ole kovin järkevä verrokki. Jos kysyt tavallisilta kadun tallaajilta, minkä tuotteiden hinta on noussut viimeisen 10 vuoden aikana paljon, tosi moni nostaa esimerkiksi juuri leffalipun. Jos samoilta tallaajilta kysyy tämän jälkeen, onko leffalipun hinta nyt jo liian kallis, varmaan 95% sanoo sen olevan aivan liian kallis.

Nyt kun inflaatiosta riittää vuosien tauon jälkeen taas juttua, niin varmaan joka ikinen käytännön esimerkki on aina leivottu leffalipuista :D

Niin tuo pitää varmasti paikkansa, että enemmistö pitää myös leffalippua liian kalliina, mutta ymmärtääkseni tämä ei sitten taas kävijämäärissä näy millään tasoa. Elokuvissa on käynyt kokoajan vain enemmän ja enemmän suomalaisia vuosi vuodelta. (Toki viimeiset 1,5v ei ole vertailukelpoista dataa.)

Voi olla siis, että elokuvista puhuttaessa tuotteen taso on noussut käsikädessä hinnan kanssa ja jääkiekko ei samaan ole pystynyt.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei minulla suoria vastauksia näihin ole. Paitsi, tuohon ensimmäiseen kysymykseesi olen jo ihan hiljattain tässä ketjussa perusteluin vastannut. En jaksa puhelimella etsiä/lainata. Aika moni (kysely) näkee ottelumäärän ja lippujen hinnat ongelmallisena, vaikka sinulle ne eivät sitä olisikaan. Hyvin yksinkertailella matematiikalla voidaan todeta kahden em. tekijän yhteissumman olevan myrkkyä muille, kuin kovimmille faneille.
Ainoa mitä teksteistäsi löysin, oli että ottelumäärä tekee otteluista merkityksettömiä. Tämä on minusta vähän huono perustelu, koska ottelumäärä pitäisi pudottaa todella paljon, että otteluiden merkitys ratkaisevasti muuttuisi. Nytkin Liiga on sen verran tasainen, että sijoituksista taistellaan ihan viimeisille kierroksille saakka, eli jokainen ottelu ja niistä saatavat pisteet ovat tärkeitä.

Se on kuitenkin faktaa, että ottelumäärän pudottaminen aika herkästi johtaa lippuhintojen nousemiseen. On siis vähän pöhköä valittaa samaan aikaan otteluiden määrästä ja lippujen hinnoista.

Itse olen sitä mieltä, että ottelumäärä on ok, mutta lippujen hinnat eivät.
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ainoa mitä teksteistäsi löysin, oli että ottelumäärä tekee otteluista merkityksettömiä. Tämä on minusta vähän huono perustelu, koska ottelumäärä pitäisi pudottaa todella paljon, että otteluiden merkitys ratkaisevasti muuttuisi. Nytkin Liiga on sen verran tasainen, että sijoituksista taistellaan ihan viimeisille kierroksille saakka, eli jokainen ottelu ja niistä saatavat pisteet ovat tärkeitä.

Se on kuitenkin faktaa, että ottelumäärän pudottaminen aika herkästi johtaa lippuhintojen nousemiseen. On siis vähän pöhköä valittaa samaan aikaan otteluiden määrästä ja lippujen hinnoista.

Pöhköä? Väitteesi ovat täysin pöhköjä. Ongelma on seuroilla, ei meillä satunnaisilla katsojilla. Heidän (ja Liigan) puolellaan pitää löytää keinot saada maksavia asiakkaita halleille. Voin puhua vain omasta puolestani ja yleisemmällä tasolla yrittää tulkita kyselyjen tuloksia. Kirjoitin muuten myös siitä, että antimet hallilla eivät vastaa mitenkään niistä pyydettävää hintaa. Eli kokonaisuutena kyllä työsarkaa riittää, mutta kuten todettua, ei ole minun ongelmani.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pöhköä? Väitteesi ovat täysin pöhköjä. Ongelma on seuroilla, ei meillä satunnaisilla katsojilla. Heidän (ja Liigan) puolellaan pitää löytää keinot saada maksavia asiakkaita halleille. Voin puhua vain omasta puolestani ja yleisemmällä tasolla yrittää tulkita kyselyjen tuloksia. Kirjoitin muuten myös siitä, että antimet hallilla eivät vastaa mitenkään niistä pyydettävää hintaa. Eli kokonaisuutena kyllä työsarkaa riittää, mutta kuten todettua, ei ole minun ongelmani.
No miten luulet, että seurat voisivat ratkaista vähenevien tulojen ongelman, jos ottelumäärää lasketaan ja lippuhintojakin lasketaan? Tottakai sitä saa valittaa ja toivoa mitä vain, mutta jos ei ole yhtään realismia mukana, niin on mielestäni ihan aiheellista kutsua sitä pöhköksi.
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No miten luulet, että seurat voisivat ratkaista vähenevien tulojen ongelman, jos ottelumäärää lasketaan ja lippuhintojakin lasketaan? Tottakai sitä saa valittaa ja toivoa mitä vain, mutta jos ei ole yhtään realismia mukana, niin on mielestäni ihan aiheellista kutsua sitä pöhköksi.

Ei minun tarvitse luulla tai tietää tuollaista. Tilanne olisi vallan toinen, jos olisin urheiluseuran palkkalistoilla ja tämä olisi vastuualuettani. Yhtä aiheellista on kutsua sinua pöhköksi, kun intät aiheesta ja oikestaan täysin sen vierestä. Minun tarvitsee tietää tässä tilanteessa vain se, miten itse asian koen ja mihin olen valmis rahojani investoimaan. Kerrataan nyt vielä, jotta menee hitaammallekin perille: Pelejä on paljon (liikaa) -> yksittäisen pelin painoarvo laskee -> riski yksittäisen pelin viihdearvolle kasvaa (omalla kohdallani) liikaa -> halu investoida tapahtumaan osallistumiseen laskee. Ja vielä se tärkein, on seurojen ja Liigan kontolla keksiä ratkaisut ongelmiin, joita en siis yksin ole nostamassa esiin tai ainoana väittämässä näitä ylipäätään aidoiksi ongelmiksi. Voit siis lopettaa tämän melkeinpä henkilöön kohdistuvan jankuttamisen ja jatkaa yleisemmällä tasolla. Hyvä aina huomioida yksittäisetkin näkemykset. Jos huomaat, en minäkään ole sinulta tivaamassa miksi haluat maksaa mitä peleistä nyt missäkin veloitetaan ja vielä niin monesta pelistä. Se on ihan omiin arvioihisi perustuva valinta.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Kuten sanoin, jos lähtisin arvioimaan urheilua loogisesti niin sitten viisainta olisi jäädä kotia, mutta minulle urheilu on ylipäätänsä elämässäni erittäin iso asia joka tuo minulle tunnetiloja laajalla skaalalla turvallisessa ympäristöstä, niin ainoa kriteerini sen suhteen on se, että "onko minulla aikaa mennä ko tapahtumaan".
Minulle sillä ei ole väliä miten sinä tuota arvioit, mutta tuo väitteesi että "loogisesti kun miettii, niin kannattaisi jäädä kotiin" on täysin naurettava argumentti ja loogisuus loistaa väitteessä poissaolollaan. Jos satunnainen henkilö kokee tuon usean tunnin ja mahdollisesti useamman kympin hintaisen tapahtuman itselleen arvokkaammaksi kuin sen kustannukset, niin loogisesti silloin hän valitsee sen. Jos taas hän kokee ettei tapahtuma ja sen sivujuonteet ole tuon summan arvoinen, hän todennäköisesti ei valitse sitä.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Minulle sillä ei ole väliä miten sinä tuota arvioit, mutta tuo väitteesi että "loogisesti kun miettii, niin kannattaisi jäädä kotiin" on täysin naurettava argumentti ja loogisuus loistaa väitteessä poissaolollaan.

Naurettava argumentti ehkä sinulle, mutta tietääkseni vastasin sinun olettamukseen motiiveistani ja kirjoitin tuossa lainauksessasi vain itsestäni, omasta mielipiteestäni ja omasta logiikastani, jonka myönsin olevan puutteellinen maailman isossa kuvassa.
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei minun tarvitse luulla tai tietää tuollaista. Tilanne olisi vallan toinen, jos olisin urheiluseuran palkkalistoilla ja tämä olisi vastuualuettani. Yhtä aiheellista on kutsua sinua pöhköksi, kun intät aiheesta ja oikestaan täysin sen vierestä. Minun tarvitsee tietää tässä tilanteessa vain se, miten itse asian koen ja mihin olen valmis rahojani investoimaan. Kerrataan nyt vielä, jotta menee hitaammallekin perille: Pelejä on paljon (liikaa) -> yksittäisen pelin painoarvo laskee -> riski yksittäisen pelin viihdearvolle kasvaa (omalla kohdallani) liikaa -> halu investoida tapahtumaan osallistumiseen laskee. Ja vielä se tärkein, on seurojen ja Liigan kontolla keksiä ratkaisut ongelmiin, joita en siis yksin ole nostamassa esiin tai ainoana väittämässä näitä ylipäätään aidoiksi ongelmiksi. Voit siis lopettaa tämän melkeinpä henkilöön kohdistuvan jankuttamisen ja jatkaa yleisemmällä tasolla. Hyvä aina huomioida yksittäisetkin näkemykset. Jos huomaat, en minäkään ole sinulta tivaamassa miksi haluat maksaa mitä peleistä nyt missäkin veloitetaan ja vielä niin monesta pelistä. Se on ihan omiin arvioihisi perustuva valinta.
Otat tämän nyt jotenkin liian henkilökohtaisesti. Lisäksi pöhkö on minusta hyvin lievä ilmaisu, eikä sitä pidä ottaa kovin vakavasti.

En ole mielestäni inttänyt mistään, vaan yritän käydä tässä asiallista keskustelua. Vähän turhauttaa nämä "ei minun tarvitse tietää mistään mitään, kun minun ei tarvitse ratkoa ongelmia". Tämä on toki totta ja ymmärrettävää, mutta mielestäni ei ole kovin hedelmällistä toivoa kahta asiaa, jotka käytännössä sotivat toisiaan vastaan. Ei tarvitse olla vastuussa mistään, että voi asettaa ajatuksiaan ja toiveitaan realistisemmalle tasolle.

En ole muuten kohdistanut tätä sinuun millään tapaa. Ylipäätään ymmärsin, että olet puhunut ihmisten näkökulmista yleisesti ja olen kommentoinut niitä yleisesti. En tiedä miksi olet ottanut tämän noin henkilökohtaisesti, mutta pahoittelen sitä, että olet viestini sellaisina kokenut. Samalla en oikein tykkää, että alat heti väittämään kuinka minä "intän ja jankutan" asioista. Mielestäni olen keskustellut ihan asiallisesti, enkä ymmärrä miksi tämä pitää ottaa vastaan noin negatiivisesti?
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Otat tämän nyt jotenkin liian henkilökohtaisesti. Lisäksi pöhkö on minusta hyvin lievä ilmaisu, eikä sitä pidä ottaa kovin vakavasti.

En ole mielestäni inttänyt mistään, vaan yritän käydä tässä asiallista keskustelua. Vähän turhauttaa nämä "ei minun tarvitse tietää mistään mitään, kun minun ei tarvitse ratkoa ongelmia". Tämä on toki totta ja ymmärrettävää, mutta mielestäni ei ole kovin hedelmällistä toivoa kahta asiaa, jotka käytännössä sotivat toisiaan vastaan. Ei tarvitse olla vastuussa mistään, että voi asettaa ajatuksiaan ja toiveitaan realistisemmalle tasolle.

En ole muuten kohdistanut tätä sinuun millään tapaa. Ylipäätään ymmärsin, että olet puhunut ihmisten näkökulmista yleisesti ja olen kommentoinut niitä yleisesti. En tiedä miksi olet ottanut tämän noin henkilökohtaisesti, mutta pahoittelen sitä, että olet viestini sellaisina kokenut. Samalla en oikein tykkää, että alat heti väittämään kuinka minä "intän ja jankutan" asioista. Mielestäni olen keskustellut ihan asiallisesti, enkä ymmärrä miksi tämä pitää ottaa vastaan noin negatiivisesti?

Otan negatiivisesti, koska olen jo perustellusti vastannut kysymyksiin. Jos vastaukset eivät syystä tai toisesta kelpaa, minä en sille voi mitään. Seurojen ja Liigan tehtäväksi jää, kyselyyn perustuen, selvittää mitä tulopohjalle on tehtävissä jos pääsylipputuloille ei löydy kasvua (määrä*hinta kaavaa muokkailemalla). Voisin itsekin tietysti aikaa käyttää tämän avaamiseen, mutta ei kiinnosta tarpeeksi.
 

Glove

Jäsen
No miten luulet, että seurat voisivat ratkaista vähenevien tulojen ongelman, jos ottelumäärää lasketaan ja lippuhintojakin lasketaan? Tottakai sitä saa valittaa ja toivoa mitä vain, mutta jos ei ole yhtään realismia mukana, niin on mielestäni ihan aiheellista kutsua sitä pöhköksi.
Tulot vähenevät myös jos hallilla käy entistä vähemmän asiakkaita vaikka sitten ottelumäärän ja lipunhintojen takia. Sitten taas korotetaan hintoja, yhä harvempi menee hallille, korotetaan uudestaan hintoja jne,
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tulot vähenevät myös jos hallilla käy entistä vähemmän asiakkaita vaikka sitten ottelumäärän ja lipunhintojen takia. Sitten taas korotetaan hintoja, yhä harvempi menee hallille, korotetaan uudestaan hintoja jne,
Jep. Tämän takia itse toivon, että ottelumäärään ei kosketa, mutta lippujen hintoja olisi syytä tarkistaa. Nyt olisi tärkeintä saada hallit täyteen ja tunnelmat kohdilleen. Jos tämä saavutetaan laskemalla lippujen hintoja, niin niitä voidaan ehkä jossain kohtaa hiljalleen vähän nostaa, mikäli väkeä saadaan halliin toivotulla tavalla.

Itse ainakin uskon, että lippujen hintoja laskemalla saadaan väkeä halliin paremin kuin ottelumäärää laskemalla.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Otan negatiivisesti, koska olen jo perustellusti vastannut kysymyksiin. Jos vastaukset eivät syystä tai toisesta kelpaa, minä en sille voi mitään. Seurojen ja Liigan tehtäväksi jää, kyselyyn perustuen, selvittää mitä tulopohjalle on tehtävissä jos pääsylipputuloille ei löydy kasvua (määrä*hinta kaavaa muokkailemalla). Voisin itsekin tietysti aikaa käyttää tämän avaamiseen, mutta ei kiinnosta tarpeeksi.
Jos et halua tarkentaa vastauksiasi, niin voit jättää vastaamatta kokonaan. Paljon parempi vaihtoehto, kuin tuollainen henkilökohtaisuuksiin menevä vittuilu, mitä nyt olet harrastanut. Mutta tämä tästä.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Jep. Tämän takia itse toivon, että ottelumäärään ei kosketa, mutta lippujen hintoja olisi syytä tarkistaa. Nyt olisi tärkeintä saada hallit täyteen ja tunnelmat kohdilleen. Jos tämä saavutetaan laskemalla lippujen hintoja, niin niitä voidaan ehkä jossain kohtaa hiljalleen vähän nostaa, mikäli väkeä saadaan halliin toivotulla tavalla.

Itse ainakin uskon, että lippujen hintoja laskemalla saadaan väkeä halliin paremin kuin ottelumäärää laskemalla.

Itse aloin miettimään noita lippuhintoja, niin mielenkiinnon vuoksi ja hedelmällisen keskustelun edistämiseksi katsoin, että google osasi antaa tietoa:
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse aloin miettimään noita lippuhintoja, niin mielenkiinnon vuoksi ja hedelmällisen keskustelun edistämiseksi katsoin, että google osasi antaa tietoa:
Tuosta on vähän hankala tehdä vertailua, kun ei ole listattu samoja tietoja. Jonkin verran nousua on ilmeisesti viimeisen 10 vuoden aikana joka tapauksessa tapahtunut.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Tuosta on vähän hankala tehdä vertailua, kun ei ole listattu samoja tietoja. Jonkin verran nousua on ilmeisesti viimeisen 10 vuoden aikana joka tapauksessa tapahtunut.

Tämähän se ongelma onkin. Itsekin vielä kauhistelen bensiinin hintaa, kun peilaan sitä siihen millä olen joskus tankannut: 0.70€/litraa.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Laitan vielä viimeisen kommentin aiheesta:

Todettiin aiemmin, että Eli kokonaisuutena kyllä työsarkaa riittää, mutta kuten todettua, ei ole minun ongelmani.

Moni haluaa ulkoistaa ongelman tosiaan tapahtumatoteutuksen tai lippuhintojen syyksi ja ottamalla itsensä ulos tästä yhtälöstä. Suomalaisen fanin lähtökohta on mennä nauttimaan ottelutapahtumasta ymmärtämättä sitä, että hän on omalta osaltaan vastuussa tapahtuman tunnelman luomisessa. Jos vertaa muihin Euroopan maihin , niin siellä se koko tarina pohjautuu yhteisöllisyyteen sekä perinteisiin ja kannatus-, seura- ja paikallisen kulttuurin ympärille*, jossa ottelutapahtumaan osallistumaan ja tunnelman luonti toimii olennaisena osana. Suomen osalta kannattajat odottavat hyvän tunnelma tulevan tyhjästä ja seurat ovatkin yrittäneet korvata tätä kaikeen maailman jenkkimäisellä oheisshow:lla joka toimii vielä lyhyen hetken. Tätä ongelmaa vielä korostaa TV-tuotannon parantuminen missä jokainen tosiaan voi nauttia oman seuran peleistä kotisohvaltaan.

Suomalainen jääkiekkoseuraaja on tosiaan liian fiksu, kun näkee itsensä enemmän kuluttujan asemassa kun kannattajana, jossa vertailuna on yhden pääsylipun hinnalla mennäkö hallille vai jäädä kotia katsomaan kuukaudeksi NHLää joka on "korkeampi tasoisempaa jääkiekkoa".

Ehkä tästä tulee ongelma jollekin, kun yhteistyökumppanit ja seurat tajuavat että tämä ei ole kannattavaa bisnestä ja toiminta loppuu. Mutta tämänkin voi kuitata kylmän viileästi, että liiketalous on aina oikeassa.

*) Toki tämän vastapainona on tietyt lieveilmiöt mutta ei lähretä sinne nyt....
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös