Pelipaidat kaudella 2021–2022

  • 24 334
  • 99

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jukureiden peliasu aiheuttaa ristiriitaisia tunteita. Osittain näyttää oikeinkin hyvältä, mutta joku tuossa kokonaisuudessa mättää. Ehkä eniten häiritsevät nuo housujen isot valkoiset mainokset. En vain tykkää siitä, että housuihin laitetaan noin isoja mainoksia, jotka ovat täysin eri värisiä housujen väriin nähden. Nyt housut näyttävät lähes kokonaan valkoisilta, joka taas ei ole hyvä väri housuille tuossa kokonaisuudessa.

Muutenkin tuo valkoisen määrä ei itselle nappaa, aivan kuten ei JYPin peliasuissakaan ole koskaan napannut. Tai ei välttämättä se määrä, vaan enemmänkin toteutus. Mutta itse laittaisin olkapäihin paljon vähemmän valkoista ja sinisen kypärän, niin näyttäisi omaan silmään paljon paremmalta.

Silti tuo peliasu on ihan ok, koska muilta osin se toimii.
 

Oto Hascak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jaa Jukureiden paitoja ei vielä ole täällä esiteltykään:







Itse tykkään että tyylikkäät ja selkeät ja värimaailmakin näyttäisi toimivan ihan mukavasti kokonaisuutena ainakin noiden perusteella mitä kuvissa näkyy. Valkoiset potatkin sopii hyvin kun tuo hartiapala on noin kookas että tekee sitten tuosta yläpäästä kokonaisuuden.

Jotenkin tulee vanha Blues mieleen noista. Ei siinä, ihan hienot minusta.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Milloin Ässät alkoi käyttää enemmän mustaa asussaan? Muistan lapsuusvuosilta valkoisen kypärän (olikohan Hesen mainokset?) ja punaiset housut. Tuo punaisen sävykin oli varmaan erilainen? Ja muistikuvat osuu siis johonkin 90-luvun loppuun.

1990-luvun puolivälissä oli mielestäni tyylikkään kokopunainen peliasu, vähän kuin Liverpool. Coca Colan mainos sopi hyvin, housuissa ässäarpa. Nopeasti YouTubesta tarkistettuna mustat housut tuli joskus 2003-04.

KalPan paidat lähes tulkoon samanlaiset kuin viime kaudella. Joitain minimaalisia muutoksia kuten tuo Kuopio-teksti logon molemmin puolin.

Itse tykkäsin eniten KalPan 1990-luvun alun pelipaidoista:
 

Liitteet

  • Screenshot_20210902-092934__01.jpg
    Screenshot_20210902-092934__01.jpg
    363,1 KB · kertaa luettu: 331

Polvitaklaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Timo Koskelan pyydykset
Jukurien paidassa logo ei oikein pääse nousemaan esiin, vaan hukkuu jotenkin tuohon värimaailmaan ja mainosten mereen. Ei nyt aivan huonokaan, mutta kokonaisuus ei kyllä aiheuta ihastuneita huokauksiakaan. Jos nyt vertaa vaikka esimerkiksi paljon paremmin toteutettuun Pelicansin uuteen paitaan: se on selkeä, logo nousee esiin ja värimaailma on terävä.

EDIT: Tuo Kalpan Posti-paita. AI ETTÄ.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jukurien paidassa logo ei oikein pääse nousemaan esiin, vaan hukkuu jotenkin tuohon värimaailmaan ja mainosten mereen.
Itse en ole koskaan kaivannut sitä, että logo hyppäisi erityisesti silmille, vaan mun silmään toimii hyvin, jos se vain tuntuu luontevalta osalta peliasua. Jukureiden kohdalla se tuntuu luontevalta, joten näyttää myös ihan hyvältä. Samaa valitettiin myös SaiPan kohdalla, mutta itse pidän SaiPankin peliasussa siitä, että logo näyttää luontevalta osalta peliasua.
 

Polvitaklaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Timo Koskelan pyydykset
Itse en ole koskaan kaivannut sitä, että logo hyppäisi erityisesti silmille, vaan mun silmään toimii hyvin, jos se vain tuntuu luontevalta osalta peliasua. Jukureiden kohdalla se tuntuu luontevalta, joten näyttää myös ihan hyvältä. Samaa valitettiin myös SaiPan kohdalla, mutta itse pidän SaiPankin peliasussa siitä, että logo näyttää luontevalta osalta peliasua.

Joo, makuasioitahan nämä. Itse pidän logoista (no 1990-luvulla oli hetkiä, jolloin kaikista logoista ei voinut pitää...) ja minusta ne ovat pelipaidan kokonaisuudessa yhtä iso osa kuin värimaailma tai rajaukset. Saipan paidassa on omaan silmääni juurikin samaa ongelmaa logon erottuvuuden kanssa mutta värimaailma on jotenkin muuten rauhallisempi ja terävämpi.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse en ole koskaan kaivannut sitä, että logo hyppäisi erityisesti silmille, vaan mun silmään toimii hyvin, jos se vain tuntuu luontevalta osalta peliasua.

Omaan silmään tunnistettava värimaailma tärkeämpi. Ei jalkapallossakaan suurseuroilla logo pomppaa esiin, mutta jokainen tunnistaa kilometrin päähän mm. Barcan pelipaidan.

Edit. Esim. HPK:n pelipaidoissa 1990-luvun alussa oranssi logo keskellä isolla, mutta kotipaidat valkoiset sinisillä mainoksilla ja vieraspaidan siniset - ei kovin nättiä. Mieluummin vaikka logo pienellä rinnassa, mutta oranssi pelipaita. Tämä siis oma mielipide.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo, makuasioitahan nämä. Itse pidän logoista (no 1990-luvulla oli hetkiä, jolloin kaikista logoista ei voinut pitää...) ja minusta ne ovat pelipaidan kokonaisuudessa yhtä iso osa kuin värimaailma tai rajaukset. Saipan paidassa on omaan silmääni juurikin samaa ongelmaa logon erottuvuuden kanssa mutta värimaailma on jotenkin muuten rauhallisempi ja terävämpi.
Toisaalta kun logo on tietyn värinen, niin ei sitä oikein pelipaidan takia voi muuttaa. Sitten taas jos tietyt värit ovat seuralle ominaisia, niin voi olla vaikea saada sitä logoa näkyville, kun se vaatisi melkein paidan päävärin muuttamista. En tiedä mitä Jukureidenkaan tapauksessa voisi tehdä, että logo nousisi merkittävästi paremmin esille, jos paidan pääväri pidettäisiin kuitenkin samana.
 
Viimeksi muokattu:

Rocco

Jäsen
Tuo on todella tyylikkään näköinen paita, mutta oliko näin, että tuo vaakaraidallinen versio oli käytössä vain harjoitusotteluissa? Olen ymmärtänyt, että Sport pelaa kaudella alla olevilla paidoilla:


En usko että Sport olisi harjoituspeleihin tehnyt noin isoa muutosta peliasujen osalta, jos ei olisi tarkoitus pelata niillä koko kautta. Nuo pelaajakuvat, joita käytetään mainoksissa, on varmastikin viime kauden paidoilla otettuja.
 

stadinHPK

Jäsen
Jyp ja Valtra tänäkin vuonna. Vieläkö Valtra nimeä olisi saanut pikkuisen isommaksi. Eniten JyPin paidoissa kaipaan vanhaa JyP ht aikaista logoa takaisin. Silmiini tuo pyörremyrsky logo tuollaisena ei vaan tunnu hyvällä edelleenkään.
Tarkoitat varmaan Keskisuomalaisen logoa. Seuran No Smoking Team -logo ei tainnut paidassa ainakaan SM-liigassa isolla koskaan ollakaan.
 

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Heittämällä liigan tyylikkäimpiä peliasuja ellei tyylikkäin.
Onhan tuo mainosten vähyys ja aistikas sijoittelu hieno. Itselle musta-valkoinen aikakausi kuuluu sinne lapsuuteen aikaan ennen väritelevisiota. Aivan kuin sen aikakauden sanomalehtien mustavalkopainoksien kuvitukset. Makunsa kullakin, mutta mykkäaikakauden mustavalkoisesta ei voi saada koskaan värikästä.
 

Mneme

Jäsen
KooKoon pelipaitaa täällä ei ole taidettu vielä nostaa, tosin eipä niistä kuviakaan hirveästi ole missään ollut.

Tässä kuitenkin näkyy pelipaitaa vähän. Muuten samanlainen kun aiemmillakin kausilla, mutta molempiin kylkiin on tullut valkoiset Tykkimäki-tekstit, jotka ainakin omaan silmään näyttää melko karmeilta muuten ihan ok-tason paidassa.

Hihanumerot ovat edelleen liian alhaalla, mutta taitaa tuo mainospaikka mennä valitettavasti edelle.

 

Tonait

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Seattle Kraken
Viime kaudet Tepsillä ehdottomasti tyylikkäimmät paidat. Simppeli. Saisi muut ottaa mallia.
Valitettavasti tuo Kärppien tekele on kyllä kaudesta toiseen aivan yhtä kamala noiden mainosten sijoittelun/tyylin takia...vois edes vähän yrittää.
 

Orvo Muusi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kärpät voisi tehdä semmosen minecraftpaidan vaikka 10×10 cm tilkuista ja jokaisessa olisi eri mainos. Numeroilla ja logolla ole niin väliä.
Vois ehkä mutta Kärpät nyt vaan ei saa hienoa pelipaitaa aikaiseksi joten en ainakaan ite jaksa asiasta enää ressata. Olishan se mukavaa ku pelipaidat olis hienot mutta kun ei oo. Eikä tuu olemaan.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Sportilla on nykyään "Timrån" puna-valkoiset peliasut. Ei siinä, ihan fiksun näköiset.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki

Jukurit ja SaiPa repäisevät itsenäisyyspäivän alla pukeutumalla armeijan väreihin. Syynä on Reserviupseeriliiton 90-vuotisjuhlallisuudet.

SaiPan vihreä on kyllä ihan siisti, Jukureiden lumipuku ei kauheammin nappaa.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

Jukurit ja SaiPa repäisevät itsenäisyyspäivän alla pukeutumalla armeijan väreihin. Syynä on Reserviupseeriliiton 90-vuotisjuhlallisuudet.

SaiPan vihreä on kyllä ihan siisti, Jukureiden lumipuku ei kauheammin nappaa.

Jos katsoo vähän kuvan ohi, SaiPan paita näyttää Ipan vihreältä nutulta. Kokeilkaapa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös