Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 277 590
  • 66 549

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Löysin lähipitäjästä kolme viikkoa sitten kirpputorin, joka on juuri sopivan ummehtunut ja unohdettu, jotta se on täynnä aarteita. Ensimmäisellä käynnillä ostin kuusi kirjaa, jotka olivat aivan helmiä, eikä sellaisia löydy enää mistään. Olivat sellaisia vanhoja ja pölyttyneitä paitsi ulkoa, myös sisällöltään.

Tänään kävin siellä taas, ja tulin ulos kymmenen opuksen kanssa... Ja sinne jäi vielä hirveästi, en kehdannut kaikkia ottaa kerralla. Olen selaillut niitä tämän päivän ja pari jo lukenutkin, ja mieli on kirkas kuin lähdelampi aivan samalla tavoin kuin edellisellä kerralla. Ajattelen niitä ihmisiä, jotka ovat nämä kummalliset teokset aikanaan itselleen hankkineet tai saaneet, säilöneet vuosikymmeniä joko kiinnostuksesta tai kohteliaisuudesta, kunnes tuli perikunta ja silmiään pyöritellen dumppasi kirjahyllyn sisältöineen päivineen lahjoituskirpputorille. Huokaisi helpotuksesta ja unohti koko kirjat, jotka jäivät surullisina uuteen paikkaan.

Ajattelen aina, että kirjoillekin tulee hyvä mieli, kun joku ilahtuu heidän löytämisestään ja haluaa palauttaa heidät ihan oikeaan, luettuun kirjastoon. <3
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Loma loppuu, mutta se nyt tapahtuu joka kesä. Toinen kesä putkeen, kun ei päässyt lentämään ulkomaille, mutta eipä juuri haittaa (no vähän kuitenkin, kun tykkään reissata).

Uusia livenä nähtyjä palstalaisiakin tuli neljä: @ultrar ja @teude golfin parissa ja @Rautapohkeet ja @Krepo kesäringissä. Ihan mahtavia tyyppejä kaikki.

Tuli myös palstan ulkopuolelta nähtyä yhtä niistä harvoista 12 vuotta samalla luokalla olleista (ala-asteen ensimmäisestä lukion loppuun), jota käytiin lasten kanssa tiistaina mökkimatkalla Lappeenrannassa morjestamassa. Vanhempi tytär totesi hänestä lähtiessä, että ihminen, jolla on Harry Potter tatuointi ei voi olla huono tyyppi. Viimeksi nähty ehkä ylioppilasjuhlissa 1995.
Taas yli puolet lomasta mökillä ja nyt kyllä säät suosivat. Golfikin kyllä sujuu helteessä, mutta aika rankkaa pelata.

Huomenna vielä loman lopettajaisiksi 36 reikää golfia. Aamulla mainitsemani ultrar kanssa Kotojärvi ja illalla opiskelukaverin kanssa Gumböle. Sitten taas ikuisuudelta tuntuva aika ennen seuraavaa kesälomaa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Loma loppuu, mutta se nyt tapahtuu joka kesä.
Kyllä minä välillä mietin että ei sen loman tartte loppua... Minä voisin kyllä pitää useamman vuoden loman töistä rahallisesti sotkematta työkkäriä (ja KELAa) siihen koska sehän pilaisi loman velvoitteellaan. En vain koe tarvetta siihen (lomaan) koska pidän (osa-aikaisesta) työstäni ja työnantajani haluaa vielä työpanostani. Jos tulisi fudut niin ehkä viettäisin muutaman vuoden lomaa... Jonka jälkeen minulla ei olisi asiaa työmarkkinoille koska työhistoriassa on aukko. Eli parasta pysyä aalloilla kun ei vielä ole tallessa massia olla lomalla eläkeikään saakka...
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Kyllä minä välillä mietin että ei sen loman tartte loppua... Minä voisin kyllä pitää useamman vuoden loman töistä rahallisesti sotkematta työkkäriä (ja KELAa) siihen koska sehän pilaisi loman velvoitteellaan. En vain koe tarvetta siihen (lomaan) koska pidän (osa-aikaisesta) työstäni ja työnantajani haluaa vielä työpanostani. Jos tulisi fudut niin ehkä viettäisin muutaman vuoden lomaa... Jonka jälkeen minulla ei olisi asiaa työmarkkinoille koska työhistoriassa on aukko. Eli parasta pysyä aalloilla kun ei vielä ole tallessa massia olla lomalla eläkeikään saakka...
Kaveri juuri tänään sanoi että voisi tottua tähän, että on lomaa touko-elokuu (hänet siis irtisanottu täydellä palkalla ilman työvelvoitetta). Saattaisi kelvata kyllä minullekin. Mutta jollain tämä vapaa-aika pitää rahoittaa valitettavasti.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
En tiedä muista mutta ainakin minun mielestäni on välillä kiva olla vain vaikka sängyssä ja maata pitkin päivää. Ei edes välttämättä nukkua mutta olla vain ja loikoilla. Tämä tällainen rauhoittuminenkin on ihan kivaa joskus, silloin kun siihen on vapaapäivinä mahdollisuus.

Tosin olen mennyt nyt nukkumisessa sen verran eteenpäin että unta on alkanut viime aikoina riittämään vapaapäivinä sinne aamuneljän ja aamuviiden jälkeenkin. Siis olen saanut nukuttua vapaapäivilläni arkipäivien heräämisajan yli eikä rytmi ole jäänyt arkipäivistä niin päälle kuin pitkään tässä oli.

Tänään olen nukkunut jo monet tunnit. Vielä äskenkin sain nukuttua noin yhdestätoista kahteentoista. Mutta joskus tämä pelkkä lepääminenkin on ihan jees, ei aina tarvitse olla ihmeemmin ohjelmaa ja säpinää. Vaan minä ainakin osaan nauttia myös tästä rauhoittumisesta.

Toki, jos on vain yksi vapaapäivä niin sitä ei viitsi tuhlata pelkkään löhöilyyn kyllä. Tässä minä menin kaksi viikkoa sillä tahdilla töissä että silloin kun oli vapaata niin oli vain se yksi vapaapäivä. Nyt on pitkästä aikaa kaksi vapaata peräkkäin ja voi ottaa vähän iisimminkin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Isänikin pitäisi liittyä jonnekin keskustelupalstalle jossa olisi tällainen Jatkoajan keskustelupalstan tyylinen liveseuranta-keskusteluketju olympiakisoista. Niin, no miksei vaikka tännekin sitten?

No joo, huumorillahan minä osittain kirjoitan sillä sen tiedän että ei isäni koskaan tällaisille palstoille liittyisi. Hän on vielä sen verran iäkäs ja vanhanaikainenkin ihminen. Nyt on vain sitten sellainen melko ikävä tilanne etenkin hänen kannaltaan että hän kirjoittelee melko usein näitä kisaviestejä minulle ja minä en suurimmaksi osaksi osaa näihin sitten vastata kuin ympäripyöreyksiä.

Hän ei saa oikein vastakaikua viesteilleen. Äskenkin hän laittoi viestiä että on menossa joku kovatasoinen korkeushyppykilpailu ja laittoi korkeudenkin jonka jo 7 kilpailijaa oli ylittänyt. Minulle tuo korkeuslukema nyt ei sanonut mitään vaan jouduin ihan hutulla vaan kommentoimaan että onpas kovatasoinen kilpailu sitten.

Yritin kyllä jo vähän kirjoittaa isälleni että en ole tänä kesänä ehtinyt näistä kisoista niin paljoa innostumaan kun ne tulevat töidenkin vuoksi niin huonoon aikaan isoksi osaksi ja sitten ei jaksa vapaillakaan niitä paljoa katsella. Ei oikein pääse siihen tunnelmaan ja fiilikseen kiinni. Mutta silti isäni lähettelee noita viestejä. Uskallan tänne kirjoittaa asiasta kun tuskin hän tätä palstaa lukee.

Eniten asia käy sääliksi hänen itsensä kannalta tosiaan kun hän ei tällä tavalla saa mitään asiantuntevaa, ei edes sinnepäin olevaa vastausta viesteihinsä. Vaan sellaisia viestejä lähinnä joilla vastaillaan kun ei viitsitä suoraankaan sanoa että en minä noihin osaa oikein mitään kommentoida.

Jos olisi joku erittäin helppokäyttöinen liveseuranta käynnissä johon isänkin voisi ajatella liittyvän... Mutta ei isä sellaiseen kuitenkaan liittyisi. Jos veljeni eläisi yhä niin tilanne olisi täysin erilainen.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Varsinais-Suomessa meni sääennuste tänään ihan perseelleen. Tänne luvattiin koko päiväks vesisadetta ja sitä odotellessa käkin lähes koko päivän sisällä, vaikka mieli teki lähteä vähän ulkoilemaan. Sadetta ei koskaan tullu ja lopulta seiskalta lähdin heittämään pienen fillarilenkin ja keli oli mitä mainioin. Ei ole Kerttuunkaan aina luottamista.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Just hoksasin että miksi tuo nimimerkki @Mojo tuntuu niin tutulta. Hän aloitti kirjoittelunsa palstalle kuin vanha tekijä, taisi jossain aika ensi viesteissään viitata joihinkin palstan vanhoihin juttuihinkin, josta oli helppo päätellä kyseessä olevan inkarnaation. Nyt kun on pidemmän aikaa tuotoksiaan lukenut niin ilmiselvästi siellä taustalla on vanha kunnon @JHag jonka viimeinen viesti palstalle on reilu viikkoa ennen Mojon ekaa viestiä. Samat kiinnostuksen aiheet, yltiöpäinen viestitulva ja muutenkin kirjoitustyyli matchaa yksi yhteen. MOT
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Just hoksasin että miksi tuo nimimerkki @Mojo tuntuu niin tutulta. Hän aloitti kirjoittelunsa palstalle kuin vanha tekijä, taisi jossain aika ensi viesteissään viitata joihinkin palstan vanhoihin juttuihinkin, josta oli helppo päätellä kyseessä olevan inkarnaation. Nyt kun on pidemmän aikaa tuotoksiaan lukenut niin ilmiselvästi siellä taustalla on vanha kunnon @JHag jonka viimeinen viesti palstalle on reilu viikkoa ennen Mojon ekaa viestiä. Samat kiinnostuksen aiheet, yltiöpäinen viestitulva ja muutenkin kirjoitustyyli matchaa yksi yhteen. MOT
Nyt tuli kyllä huti pahemman kerran. Älä viitsi jauhaa tuollaista paskaa edes vitsillä.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Just hoksasin että miksi tuo nimimerkki @Mojo tuntuu niin tutulta. Hän aloitti kirjoittelunsa palstalle kuin vanha tekijä, taisi jossain aika ensi viesteissään viitata joihinkin palstan vanhoihin juttuihinkin, josta oli helppo päätellä kyseessä olevan inkarnaation. Nyt kun on pidemmän aikaa tuotoksiaan lukenut niin ilmiselvästi siellä taustalla on vanha kunnon @JHag jonka viimeinen viesti palstalle on reilu viikkoa ennen Mojon ekaa viestiä. Samat kiinnostuksen aiheet, yltiöpäinen viestitulva ja muutenkin kirjoitustyyli matchaa yksi yhteen. MOT
Nyt tuli kyllä huti pahemman kerran. Älä viitsi jauhaa tuollaista paskaa edes vitsillä.

Kinastelu seis. Haluan nautiskella yhden tähden Jaloviinastani sekä yleisurheilusta rauhan ja rakkauden ilmapiirissä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis monilla on varmaan baareja, missä ei kehtaa enää näyttäytyä, mutta hitto kun rupeaa olemaan jo ruokakauppojakin. No vaihdetaan sitten ketjua.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Et kai sä Lidliä voi toiseen ketjuun vaihtaa. Kirjoitat lapulle mitä haluut ja pyydät kaveria hakee.
No tänään uskaltauduin kolme kertaa Lidliin. Kolme tai neljä kertaa kävin myös Prismassa, mut kerran vaan Alkossa.

Ennen ysiä vielä kauppaan. Mikähän muuten on ihmisten keskiarvo miten monesti per päivä käy ruokakaupassa.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Siis monilla on varmaan baareja, missä ei kehtaa enää näyttäytyä, mutta hitto kun rupeaa olemaan jo ruokakauppojakin. No vaihdetaan sitten ketjua.
Onneksi siellä niitä kauppamajoja riittää, ellei sitten ole kokonaiset ketjut sellaisia, minkä liikkeisiin ei voi mennä. Sitten voi olla jo vähän hankalampaa. Noh. Piritorilla ei katsota kieroon, I assume?

No tänään uskaltauduin kolme kertaa Lidliin. Kolme tai neljä kertaa kävin myös Prismassa, mut kerran vaan Alkossa.
Selkeästi sun "kuinka paljon juon: kuinka paljon jaksan kantaa"-suhdeluvussa on kalibroinnin varaa. Vaikka ymmärrän sen, että jos on koko ajan liikekannalla, niin kätevämpi edetä pienin annoksin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Käytteks te kans välillä siivoamassa jollekin taholle salaa? Siis varmaan neljä tuntia meni, eikä ne voi hoksata että kuka. Buahhahhaa! Jekku.
 
Ei voi ku ihmetellä, tommoset max kakkosluokkalaiset pikkutytöt ajelee noilla sähköpotkulaudoilla suojateiden yli yms hurjaa vauhtia ILMAN KYPÄRÄÄ. Jos olis omia lapsia ni noilla vehkeillä ajellessa olisi taatusti kypäräpakko. Hurjan näköistä menoa.

Näköjään on tänään juuri sattunut toisella puolella maata ihan kuolemaan johtanut kolari. En ihmettele yhtään. Jos en olisi huomannut/pysähtynyt suojatien eteen olisi tytöt olleet kyljessä.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ennen ysiä vielä kauppaan. Mikähän muuten on ihmisten keskiarvo miten monesti per päivä käy ruokakaupassa.

No jotkut käy melkein joka päivä, jotkut pari-kolme kertaa viikossa, jotkut (ehkä lähinnä koronaa pelkäävät tai syrjäseudulla asuvat) kerran viikossa. Heitetään nyt arvauksena että aikuisväestön mediaani on joku 0.45.

Perjantai-iltana melkein kaikki kyllä käy. Tai viimeistään lauantaina. Vaikka eihän ne kaupat enää nykyään ole pyhänä kiinni, joten ei tarvisi käydä juuri silloin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös