Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 239 163
  • 13 688

Hamu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
No johan kajahti modeilta. En olisi sentään uskonut että @BlackWolf ulkoistetaan.

Muutaman sivun vääntö varmaan odotettavissa aiheesta.
Yksinkertaisesti täysin linjaton, suorastaan häpeällinen poisto. Moderaattorit, te saatte nyt tulla perustelemaan. Tuo väite jankkauksesta ei riitä. Jankkaukseen tarvitaan aina toinen osapuoli. Tämän nimimerkin kohdalla on usein niin, että nimenomaan toinen osapuoli provosoi.

Omat raportointini eivät johda mihinkään, vaikka kommenteissa olisi ollut henkilökohtaisuuksia, nimittelyä ja puhtaita provoja. Miksi on näin?

En sitten vähään aikaan tänne kirjoita. Modet, te olette linjattomia kyklooppeja.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuo väite jankkauksesta ei riitä. Jankkaukseen tarvitaan aina toinen osapuoli. Tämän nimimerkin kohdalla on usein niin, että nimenomaan toinen osapuoli provosoi.
Ottamatta kantaa onko näin, niin jos se yksi nimimerkki on aina jankkaamassa ja provosoitumassa, niin hänen bannaamisensa toiminee jankkaamisen ja provosoitumisen ehkäisykeinona aivan ok.

Hyvä poisto, raskas tyyppi. Vähän vastaava poisto kuin Kirjoittelija aikanaan, hän toki oli selvemmin joku nettiperformanssi eikä ns oikea henkilö.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Minusta ihan ymmärrettävä poisto. BlackWolf oli halutessaan hyvä kirjoittaja, vaan turhan useasti tilanne oli hän vastaan maailma, mikä tuntui tapahtuvan ketjusta riippumatta. Saivartelua, jankkaamista ja kädet korvilla lällättelyä, siinä on mun eka fiilikset kyseisestä nimimerkistä.

Kyllähän tuo kiekosta ja muustakin urheilusta osasi kirjoittaa. Harmillista, että ne hyvät viestit hukkuivat tuon kaiken muun alle.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Montaa nimimerkkiä en ole ignoorannut, mutta tämä mustasusi oli ylivoimaisesti palstan huonoin nimimerkki, joka pilasi monta hyvää ketjua.

Ai miksi? Kyseessä oli sellainen vastarannan kiiski, jonka tiesi kirjoittaneen asiaan kuin asiaan, kun fiksut vastapuolet alkoivat puhua turhasta jankkaamisesta, tarkoituksellisesta provosoinnista ja siitä kuinka joku ei koskaan voi myöntää olevansa väärässä jne.

Nämä huomasi jopa ignoren jälkeen, mikä on erittäin poikkeuksellista.

Christian Eriksenin keississä erään kirjoittajan mainitsema tilannetajuton paskiainen oli mielestäni osuva kuvaus. Ja se kertoo paljon se.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Mielestäni hyvä poisto. Monet ketjut suorastaan kärsi kyseisestä nimimerkistä. Olisi saanut riidan aikaan "onko vesi märkää" kysymyksessä ja vastauksena tulee perusteellinen väitöskirja todistaakseen, että vesi on oikeasti kuivaa ja muut ovat vain aivottomia idiootteja. Viimeinen mauton provo oli kyllä tuo elvytystilanne. Todisti sen, ettei tyypillä ole mitään rajoja, vaikka olisi ihmishenki kyseessä.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viimeinen mauton provo oli kyllä tuo elvytystilanne. Todisti sen, ettei tyypillä ole mitään rajoja, vaikka olisi ihmishenki kyseessä.
En usko että se oli provo vaan tuntui aidosti olevan sitä mieltä. Ja oli siellä moni muukin samalla asialla ihmettelemässä, miksei ole jo ambulanssissa.

Tapanani ei ole puuttua moderointiin, mutta pidän tässä tapauksessa erikoisena kun kyseinen nimimerkki oli hyvin vahvan provoisoinnin kohde heti ekan viestin jälkeen. Samaan aikaan ketju oli täysin lukukelvoton, kun siellä oli useita trollaamassa jatkuvalla syötöllä viestejä kuinka futis on tylsä ja paska laji ja kuinka Huuhkajien tappio on päivänselvä asia. Kai tällaiset viestit sitten lasketaan lätkäpalstalla lähinnä ansioiksi.

Sitä en sen sijaan voi hyväksyä, että siellä oli myös avoimen rasistisia viestejä, joissa puhuttiin ulkomaalaisista pelaajista Suomen joukkueessa. Jos jostakin niin tällaisista pitäisi suoraan antaa penaltia ihan vaan osoituksena, että tuollainen ei ole missään olosuhteissa suotavaa.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Minusta ihan ymmärrettävä poisto. BlackWolf oli halutessaan hyvä kirjoittaja, vaan turhan useasti tilanne oli hän vastaan maailma, mikä tuntui tapahtuvan ketjusta riippumatta. Saivartelua, jankkaamista ja kädet korvilla lällättelyä, siinä on mun eka fiilikset kyseisestä nimimerkistä.
Sanasta sanaan samaa mieltä. Minäkin ehdin muutaman kerran hänen kanssaan keskustella, ja joka ainoan kerran homma meinasi mennä väittelyksi silloinkin kun oma tarkoitukseni ei ollut väitellä vaan ennemminkin olla samoilla linjoilla asiasta X hänen kanssaan. Silloinkin hän tarttui johonkin lillukanvarteen jolla sai "korjattua" sanomisiani ja näin sanottua itse sen viimeisen ja "oikean" sanan. Tässä kohtaa katsoin parhaaksi lopettaa keskustelun, muutenhan tuokin väittely olisi jatkunut loputtomiin. Erittäin raskas tapa keskustella ja viestitellä, vaikka tosiaan asiaakin osasi kirjoittaa ja perusteli kyllä mielipiteensä yleensä kattavasti. Tuo taito olla joka ikisestä asiasta eri mieltä kuin muut oli kyllä sellaista, johon olen harvoin missään törmännyt.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En usko että se oli provo vaan tuntui aidosti olevan sitä mieltä. Ja oli siellä moni muukin samalla asialla ihmettelemässä, miksei ole jo ambulanssissa.

Tapanani ei ole puuttua moderointiin, mutta pidän tässä tapauksessa erikoisena kun kyseinen nimimerkki oli hyvin vahvan provoisoinnin kohde heti ekan viestin jälkeen. Samaan aikaan ketju oli täysin lukukelvoton, kun siellä oli useita trollaamassa jatkuvalla syötöllä viestejä kuinka futis on tylsä ja paska laji ja kuinka Huuhkajien tappio on päivänselvä asia. Kai tällaiset viestit sitten lasketaan lätkäpalstalla lähinnä ansioiksi.

Sitä en sen sijaan voi hyväksyä, että siellä oli myös avoimen rasistisia viestejä, joissa puhuttiin ulkomaalaisista pelaajista Suomen joukkueessa. Jos jostakin niin tällaisista pitäisi suoraan antaa penaltia ihan vaan osoituksena, että tuollainen ei ole missään olosuhteissa suotavaa.
Vaikka se voi tuntua karulta, niin kyseinen nimimerkki on vuosien ajan ihan omalla käytöksellään luonut sellaiset asetelmat, että muut palstalaiset eivät sitä tyyliä enää jaksaneet. Tavallaan hänen läsnäolonsa keskusteluissa oli jo itsessään provosoivaa, kun pohjat oli luotu lukuisilla viesteillä aiemmin.

Mitä tulee ketjun muuhun provosointiin, niin pääosin se nyt oli aika kevyttä ja vähäistä. Joillekin tuo futiksen kutsuminen paskaksi lajiksi on ehkä kovempi paikka kuin toisille, mutta mistään kovin vakavasta siinä ei ole kyse. Joidenkin kohdalla vastaavia viestejä oli kyllä liikaa, jolloin moderaattoreiden pitäisi siihen alkaa puuttumaan.

Mitä tulee rasistisiin viesteihin, niin niistä pitäisi saada raportointeja tehtyä. Kun on kyse aika vilkkaasti etenevästä ketjusta, niin viestit uppoutuvat herkästi massaan, jolloin raportointien määräkin voi olla vähäistä. Tiukka linja noiden viestien suhteen toki pitäisi ottaa. Vähintään rikepistettä aina kehiin, niin loppuu moinen aika nopeasti.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: VT

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Yksi niistä monista, jotka sekoittivat itsekritiikin itsetyydytykseen eikä sitä tietenkään sitten koskaan ollut harrastanut eikä harrasta. Vanha ja yhä toimiva vitsi Itse Valtiasta (Lipposen Paavo: "Ei mun tartte, mulla on vaimo.").
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
En usko että se oli provo vaan tuntui aidosti olevan sitä mieltä. Ja oli siellä moni muukin samalla asialla ihmettelemässä, miksei ole jo ambulanssissa.

Moni muu tosiaan kirjoitti samasta asiasta mutta BlackWolf oli se joka jäi jankkaamaan, inttämään ja vänkäämään senkin jälkeen kun muut olivat jo lopettaneet. Siinä se pieni suuri ero.

Ja totta on että moni provosi ja tiuski hänelle, tein sitä itsekin, mutta siinä oli juuri se, että kaikki tiesivät mihin suohon keskustelu menee kun ko. nimimerkki saapui paikalle aivan kuten @Nelfor kirjoittikin. Aivan kuten menikin kun asiallisiinkin viesteihin vastaukseksi tuli sitä tavanomaista ylimielistä vänkäystä. En tiedä oliko ikibanni oikea ratkaisu, mutta kyllä veikkaan että palsta saattaa olla joiltakin osin jatkossa vähemmän raskasta luettavaa.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tuo väite jankkauksesta ei riitä. Jankkaukseen tarvitaan aina toinen osapuoli. Tämän nimimerkin kohdalla on usein niin, että nimenomaan toinen osapuoli provosoi.
En tiedä väänsitkö itse koskaan Blackwolfin kanssa, mutta minä kyllä erehdyin muutaman kerran. Tärkeä ero hänen ja toisten keskustelijoiden välillä on siinä, että tyypillisesti Blackwolf jankkasi yhtä aikaa useiden henkilöiden kanssa. Ei meillä "vastaväittäjillä" ollut mitään koordinaatiota, että kuka sanoo mitäkin.

Hän saattoi väitellä kymmenen hengen kanssa samassa ketjussa. Jos hänelle esitti vahvisti perustellun todisteen (kuten tutkimustuloksen), että hän on väärässä, hän tyypillisesti ignoorasi vahvimmat väitteet, ja poimi vastattavaksi omaan agendaansa sopivampia heikompia vasta-argumentteja. Ja jos muu ei auttanut, hän siirsi maalia, ja selitti alun perin tarkoittaneensa jotain muuta, jolloin lopulta mikään todiste ei lopulta kelvannut. Pitkät keskustelut lähtivät lähes aina joko kiertämään kehää, tai siirryttiin sujuvasti väittelemään jostain alkuperäisestä poikkeavasta asiasta.

Tyypillisesti tällainen keskustelu päättyi vasta modegonahdukseen, tai sitten joku osapuolista sai pelikieltoa. Aina se ei toki ollut Blackwolf itse. Hän pystyi kiitettävästi välttämään jyrkimpiä henkilökohtaisuuksia - valitettavasti moni keskusteluun osallistunut ei osannut...

Tuossa ylempänä joku sanoi kommentoineensa joskus Blackwolfin viestiä tarkoituksella ilmaista olevansa samaa mieltä. Mutta jotenkin Blackwolf onnistui senkin kääntämään väittelyksi puuttumalla johonkin lillukanvarteen!

Ehkä hän oli vilpitön mielipiteissään, eikä tarkoitushakuinen trolli? Silti valtava määrä keskusteluja meni täysin raiteiltaan Blackwolfin ilmestyttyä "tykittämään" näkemyksiään tavalla, joka vei ilmaa muulta keskusteluta, ja jonka seurauksena keskustelu päätyi kiertämään kehään samojen moneen kertaan kumottujen argumenttien ympärillä - tai ajautui totaaliseen offtopiciin...

Minusta tuota voi kutsua jankutukseksi. Ja vaikka sen rakentumiseen osallistuivat tietenkin kaikki muutkin keskustelun osapuolet, niin polttoainetta rovioon löi nimen omaan Blackwolf...
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Minä eksyin joskus erääseen nettipelin ympärillä pyörineeseen yhteisöön, johon myös BW kuului. Meininki oli ihan samanlaista siinäkin foorumissa ja minulle hän jonkun yöllisen verbaalisen väännön yhteydessä kertoi ettei välttämättä ole asioista aina kovin vahvasti mitään mieltä mutta nauttii väittelemisestä. Tämän jälkeen minulle valkeni se sanonta sioista ja mutapainista ja jätin keskustelemisen hänen kanssaan myös tällä palstalla ihan minimiin.

Ainakin minun silmissäni kaikki ketjut joihin se vänkääminen levisi muuttuivat kerrasta lukukelvottomiksi, joten toivotan tämän päätöksen tervetulleeksi. Kirjoittelijan kanssa oli aikanaan ihan sama asia, eikä häntäkään ole ollut kovin suuri ikävä. Terkkuja vaan molemmille.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Moni muu tosiaan kirjoitti samasta asiasta mutta BlackWolf oli se joka jäi jankkaamaan, inttämään ja vänkäämään senkin jälkeen kun muut olivat jo lopettaneet. Siinä se pieni suuri ero.
Ketjuun tosiaan kirjoitti parikin eri hoitoalalla olevaa (tai heidän lähipiiriään olevaa) tyyppiä ja sanoivat ettei tuossa tilassa olevaa potilasta lähdetä turhaan siirtämään mihinkään, vaan sen ensiavun tulee hoitaa hommansa tuossa. Tämä meni muille jakeluun kerrasta, mutta arvon MustaSusi päätti edelleen jatkaa jankkaamistaan että mutku ambulanssi ja helikopteri ja äkkiä sairaalaan missä on systeemit ja välineet ja lääkärit. Tähän sitten jotkut totesivat että paikalla on lääkärit ja ne tarvittavat välineet jolla sydän pystytään saamaan käyntiin. Tämä ei edelleenkään riittänyt vaan BlackWolf jatkoi asiantuntijana miten asia pitää hoitaa.

Ja kun tämä ei tosiaan ollut ensimmäinen ja ainoa kerta. Itse pyrin välttämään keskustelua kyseisen tyypin kanssa muutenkin koska se ei ikinä johtanut mihinkään. Asetelma oli aina se että hän oli oikeassa ja kaikki muut väärässä. Pidemmän päälle aivan helvetin rasittava tapa keskustella.

Noh, pääseepähän kaveri nyt käyttämään omaa joka alan asiantuntemustaan varmaan paremmin kun aikaa jää muuhunkin kuin paskan kirjoittamiseen täällä. Missään asiassahan hän ei koskaan ollut väärässä, joten hyvä vaan että enää ei tarvitse todistella sitä keskustelupalstalla vaan aikaa asioiden käytännön toteuttamiseenkin varmasti on sitten jatkossa enemmän.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Tuli muuten tässä mieleen, että tulikos MustastaSudesta nyt sitten heti @scholl jälkeen eniten viestejä tänne jatkoaikaan suoltanut nimimerkki jolle langetettiin porttikielto?

Tosin jos scholl ei olisi saanut ns. toista tilaisuutta, niin BlackWolf saattaisi kai olla jopa ykkönen tuolla listalla?
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
...Ja jos muu ei auttanut, hän siirsi maalia, ja selitti alun perin tarkoittaneensa jotain muuta, jolloin lopulta mikään todiste ei lopulta kelvannut. ...
Asetelma oli aina se että hän oli oikeassa ja kaikki muut väärässä.

Näihin liittyi vielä se, että kun lopulta mikään muu ei toiminut, niin kertoi kertoneensa vain oman mielipiteensä, se kun keskustelupalstalla kuuluu asiaan. Jännästi niistä aiemmista viesteistä ei vaan mitenkään voinut löytää puolella tavullakaan sitä, että kyse on mielipiteestä vaan tekstiä tykitettiin nimen omaan niin, että tietää mistä kirjoittaa ja on oikeassa.

Vähän mua nyt harmittaa, etten saa vastausta, kun kysyin kommentoiko ko. nimimerkki niitä ensihoitoasioita oikeasti asiasta tietävänä vai ihan maallikkona. Olisin halunnut lukea vastauksensa siihen.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Muistan keskustelleeni muutaman kerran jostakin asiallisesti BlackWolfin kanssa, tyyliin ekan kerran 2013 ja heti perään 2019. Useinkaan en keskustellut hänen kanssaan, en ainakaan kauaa, ja toisinaan en edes vähää alusta, jos ketjussa oli sinne saapuessani jo normaali ranttali päällä. Ei se tietenkään aina tuollaista ollut. Joskus oli vähän seesteisempiä pätkiä välissä, jolloin nimimerkki saattoi ymmärtää jopa huumoria. Sitten taas jankattiin kahta saatanammin.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Ketjuun tosiaan kirjoitti parikin eri hoitoalalla olevaa (tai heidän lähipiiriään olevaa) tyyppiä ja sanoivat ettei tuossa tilassa olevaa potilasta lähdetä turhaan siirtämään mihinkään, vaan sen ensiavun tulee hoitaa hommansa tuossa. Tämä meni muille jakeluun kerrasta, mutta arvon MustaSusi päätti edelleen jatkaa jankkaamistaan että mutku ambulanssi ja helikopteri ja äkkiä sairaalaan missä on systeemit ja välineet ja lääkärit. Tähän sitten jotkut totesivat että paikalla on lääkärit ja ne tarvittavat välineet jolla sydän pystytään saamaan käyntiin. Tämä ei edelleenkään riittänyt vaan BlackWolf jatkoi asiantuntijana miten asia pitää hoitaa.

Ja kun tämä ei tosiaan ollut ensimmäinen ja ainoa kerta. Itse pyrin välttämään keskustelua kyseisen tyypin kanssa muutenkin koska se ei ikinä johtanut mihinkään. Asetelma oli aina se että hän oli oikeassa ja kaikki muut väärässä. Pidemmän päälle aivan helvetin rasittava tapa keskustella.

Noh, pääseepähän kaveri nyt käyttämään omaa joka alan asiantuntemustaan varmaan paremmin kun aikaa jää muuhunkin kuin paskan kirjoittamiseen täällä. Missään asiassahan hän ei koskaan ollut väärässä, joten hyvä vaan että enää ei tarvitse todistella sitä keskustelupalstalla vaan aikaa asioiden käytännön toteuttamiseenkin varmasti on sitten jatkossa enemmän.
Minulla ainakin meni vahvasti tunteisiin nimenomaan tämä keskustelu. Vaikea olla sanomatta vastaan, jos toinen jankkaa niin väärää tietoa ja samalla antaa ymmärtää että elvyttäminen on ihan yhtä "rutiinia" kuin joku maidon lyöminen kassakoneen läpi.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Jos ihmiset eivät haluaisi "voittaa" keskusteluissa, niin kaikki ongelmat ratkaistaisiin. Sillon toisaalta keskustelu tälläkin foorumilla loppuisi.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Jos ihmiset eivät haluaisi "voittaa" keskusteluissa, niin kaikki ongelmat ratkaistaisiin. Sillon toisaalta keskustelu tälläkin foorumilla loppuisi.

Tämä on kyllä loistava kiteytys ja osuu myös omaan nilkkaan.

En itse ole esimerkiksi poliittisesti aktiivinen, mutta tykkään lukea itseäni fiksumpien tekstejä. Valitettavasti samaan aikaan saa todistaa tiettyä vittuilua sekä jankkaamista. Sikäli ironista että tuolta voisi potkia jengiä ulos Mustasusi-perusteella, mutta siihen kuolisi kyllä paljon asiaakin.

Itse en poistetun nimimerkin kanssa vääntöihin joutunut, mutta kyllä kaverilla ihan luetun perusteella herkkä liipaisinsormi oli. Luultavasti olisi itse tullut poistuttua paikalta jos hänen kanssaan vääntämään olisi joutunut.

Olisin kyllä itse noin kovan ratkaisun jälkeen poiminut kovemmalla kädellä ne häneenkin kohdistuneet henkilökohtaiset hyökkäykset. Ei se mielestäni saisi olla mikään vapaalippu että älyvapaa viesti antaa luvan haukkua toisen alimpaan helvettiin. Erityisesti kun modet vielä ilmaantuivat paikalle.

Mutta tämä nyt omana ajatusvirtana ja käsittääkseni tuossa on aika pitkä otanta kaverin riitakeskeisestä tyylistä. Ja kun kovemmatkaan sanktiot eivät tehonneet. Eli tulkoon tämä selväksi ennen kuin joku keksii että puolustaisin ko. nimimerkkiä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Heh, mulle vittuillaan kokoajan isolla joukolla tuolla löylyhuoneessa.... Tuomio: minulle pelikieltoa

Eipä yllätä enää.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jäähyssä tuomaristo katsoi jatkuvasti sääntöjen rajamailla liikkuvaa pelitapaa, johon kuuluu
- mm. turhia onelinereita
- osin asiayhteydestä irrotettuja lainauksia, jotka vääristävät alkuperäisen viestin sanomaa,
- tahallista kärjistämistä
Olisi kyllä opettavaista saada esimerkkejä näihin syytöksiin, en tunnista omia kirjoituksiani noista.. Toki en saa, koska ovat keksimällä keksittyjä tekosyitä antaa taas kerran bänniä, koska mielipiteeni ärsyttävät moderaattoreita...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös