Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 276 410
  • 66 539
Näin tossa aiemmin kaupassa niin hyvän farkkuperseen ettei oo tosikaan. Pyörii mielessä edelleen vaikka tapahtuneesta jo pari tuntia. Oli sillä napero mukana, joku onnekas perkele päässy testaamaan. Olisin voinut harjoitella lisääntymistä kyseisen mimmin kanssa. Olis ollu upeat 5 sekuntia.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Näin tossa aiemmin kaupassa niin hyvän farkkuperseen ettei oo tosikaan. Pyörii mielessä edelleen vaikka tapahtuneesta jo pari tuntia. Oli sillä napero mukana, joku onnekas perkele päässy testaamaan. Olisin voinut harjoitella lisääntymistä kyseisen mimmin kanssa. Olis ollu upeat 5 sekuntia.
Pics or it didn't happen!
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Näin tossa aiemmin kaupassa niin hyvän farkkuperseen ettei oo tosikaan. Pyörii mielessä edelleen vaikka tapahtuneesta jo pari tuntia. Oli sillä napero mukana, joku onnekas perkele päässy testaamaan. Olisin voinut harjoitella lisääntymistä kyseisen mimmin kanssa. Olis ollu upeat 5 sekuntia.
Nämä on niitä hetkiä, kun omalle kohdalle sattuu, niin ei oikein tiedä itkeäkö vai nauraako? Kotiin päästessä saattaa olla, että xxx-sivut aukeaa kyllä.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Ensimmäinen rokotusaika on nyt sitten varattu täälläkin tasan kahden viikon päähän. Jännittää ihan helvetisti, mutta hyvin se varmaan menee.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ensimmäinen rokotusaika on nyt sitten varattu täälläkin tasan kahden viikon päähän. Jännittää ihan helvetisti, mutta hyvin se varmaan menee.

Mikä tuossa jännittää? Jos ei ole sitten rokotteisiin jotain pelkoa tai jotain oireita/sairauksia tms. jotka saattavat aiheuttaa jotain oireilua rokotteesta?

Jos on perusterve tms niin ei tuossa ainakaan ensimmäisessä piikissä ole mitään pelättävää tai jännitettävää. Itse rokotus on simppeli toimenpide ja sen jälkeen istutaan paikallaan noin viisitoista minuuttia. Minulle tuo pakollinen tauko rokotteiden annon jälkeen kävi toki hyvin koska sain rokotteet töissä ja tuo huili tarkoitti minulle ylimääräistä 15 minuutin taukoa aina jonka sain istua vieläpä pehmeällä nojatuolilla. Ja Jatkoajan keskustelupalstaa tietenkin silloinkin erityisesti selailin...

Mutta se mitä itse olen kokenut ja miten työpaikallani rokotteisiin reagoitiin sekä mitä muualtakin olen kuullut niin hyvin harvoin vielä ensimmäinen rokote mitään jälkioireita aiheuttaa. Jotain pientä lihaskipua ja pistoskohdan arkuutta voi esiintyä. Kakkosrokote eli se tehostetokote on se joka nyt sitten voi todennäköisemmin niitä erilaisia jälkioireita aiheuttaa...

Eli jos ei ole mitään erityistä joka huolettaa tuossa ykkösrokotteen saannissa niin melkeinpä suosittelisin olemaan jännittämättä sen enempää.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
@vilperi rokotepelkopa juurikin. Olin tästä syystä itse vielä viime vuonna kovin vastahakoinen rokotteen ottamista kohtaan, mutta täytyyhän sitä kantaa kortensa kekoon yhteiskunnalle rokotepelosta huolimatta. Tiedostan sentään, että pelkoni on melko tarpeeton.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Nääh, olisit nyt ekaksi hommannut sen sähkömoottorin mökille. On muuten kätevä.
On muuten nyt sähkömoottorikin hommattu. LPR K-raudassa oli joku hyvä tarjous, joten äitini kävi sieltä hakemassa (maksoin toki hinnan hänelle) ja vei mökille valmiiksi.

Tuon innoittamana maksoin nyt myös pitkästä aikaa koko vuoden kalastusluvankin. Jos jaksaisi mökillä paremmin käydä uistelemassa kun ei tarvitse koko aikaa soutaa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Itseäni yllätti että Vege-aiheesta saadaan vieläkin tuollainen päiviräsäs-uskovaisuus-tyyppinen vääntö aikaan. Itse olen nuo väännöt kokenut nuorempana ja niitä on helppo verrata hihhulit vs periaatevihaajat battleen.

Fiksu uskovainen ei julista jengiä helvettiin vaan pyrkii oikeasti toimimaan niin että kohtelee ihmistä ihmisenä ja näyttää esimerkillään ettei se uskovaisuus ole pelkkien höyrypäiden linja. Evankeliumi on ilosanoman julistamista ja aika moni on kujalla tuosta. Se mahdollinen käännyttäminen kun ei saisi olla käännyttämistä vaan osoitusta että uskovaisetkin ovat ihmisiä. Tarjotaan vaihtoehtoa, ei mitään "tervemenoa helvettiin" - asennetta.

Vege-väännöissä arvostan sitä osastoa joka oikeasti tarjoaa vaihtoehtoa ruokailutottumuksiin, tuo fiksusti esiin omat arvonsa ja ei ala vetämään elämästä erkaantunutta kuplajumppaa. Idea lienee osoittaa miten positiivinen vaihtoehto kyseessä. Ja että muutosta voi tehdä pieninkin askelein.

Ja tosiaan itselläni on kokemusta noiden molempien asioiden raflaavasta osastosta. Onneksi saanut kokea niitä hyviäkin tyyppejä.
 

J_Boumedienne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Kärpät, Suomen palloilumaajoukkueet
Ensimmäinen rokotusaika on nyt sitten varattu täälläkin tasan kahden viikon päähän. Jännittää ihan helvetisti, mutta hyvin se varmaan menee.
Sama homma, mutta minulla tasan viikon päästä. Ei oikeastaan jännitä tai pelota, emäntäkin jo pari piikkiä saanut koska lähihoitaja. Varmaan päällimmäisenä tunteena on sitten helpotus kun on tuikkaus tehty. Hyvin se menee, sinullakin.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
On muuten nyt sähkömoottorikin hommattu. LPR K-raudassa oli joku hyvä tarjous, joten äitini kävi sieltä hakemassa (maksoin toki hinnan hänelle) ja vei mökille valmiiksi.

Tuon innoittamana maksoin nyt myös pitkästä aikaa koko vuoden kalastusluvankin. Jos jaksaisi mökillä paremmin käydä uistelemassa kun ei tarvitse koko aikaa soutaa.


Onhan akkukin kunnossa?
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Onkohan tämmöistä bisnestä keksitty eli työnnetään aluksi nippu 50 euron seteleitä rahanvaihtokoneisiin, etsitään sieltä arvokkaat 1€ ja 2€ kolikot ja myydään keräilijöille, jos sattuu löytymään. Loput kolikot vaihdetaan taas seteleiksi ja homma jatkuu samalla tavalla maailman loppuun asti.

Täysin riskitöntä toimintaa ainakin. Itse en ole ikinä muistanut noita eurojen kuvia tutkia, tai no ehkä joskus 20 vuotta sitten. Mutta äsken sattui ihan vahingossa silmään oudon näköinen 2€ ja näköjään sen arvon saisi nopeasti 3x. Siitäpä idea tähän viestiin.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onkohan tämmöistä bisnestä keksitty eli työnnetään aluksi nippu 50 euron seteleitä rahanvaihtokoneisiin, etsitään sieltä arvokkaat 1€ ja 2€ kolikot ja myydään keräilijöille, jos sattuu löytymään. Loput kolikot vaihdetaan taas seteleiksi ja homma jatkuu samalla tavalla maailman loppuun asti.

Täysin riskitöntä toimintaa ainakin. Itse en ole ikinä muistanut noita eurojen kuvia tutkia, tai no ehkä joskus 20 vuotta sitten. Mutta äsken sattui ihan vahingossa silmään oudon näköinen 2€ ja näköjään sen arvon saisi nopeasti 3x. Siitäpä idea tähän viestiin.

Riippuu kai miten arvotat oman aikasi. Kuulostaa aikaa vievältä jossa aika heikko korvaus.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onkohan tämmöistä bisnestä keksitty eli työnnetään aluksi nippu 50 euron seteleitä rahanvaihtokoneisiin, etsitään sieltä arvokkaat 1€ ja 2€ kolikot ja myydään keräilijöille, jos sattuu löytymään. Loput kolikot vaihdetaan taas seteleiksi ja homma jatkuu samalla tavalla maailman loppuun asti.

Täysin riskitöntä toimintaa ainakin. Itse en ole ikinä muistanut noita eurojen kuvia tutkia, tai no ehkä joskus 20 vuotta sitten. Mutta äsken sattui ihan vahingossa silmään oudon näköinen 2€ ja näköjään sen arvon saisi nopeasti 3x. Siitäpä idea tähän viestiin.
Kyllä monessa asiakaspalvelussa missä kolikoita vaihdellaan, seuraillaan (kaveri kertoi) välillä noita kolikoita. Eipä niissä tosiaan taida rikastumaan päästä ja kuten yllä sanottu, työ verrattuna palkkioon ei kyllä oikein noissa kohtaa.

Mutta vastauksena: ihmiset kyllä noita metsästää, jo pelkästään huvin vuoksi.

(Oikeastaan en vastannut edes kysymykseen, mutta olkoon tämäkin viesti huvin vuoksi)
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Itseäni yllätti että Vege-aiheesta saadaan vieläkin tuollainen päiviräsäs-uskovaisuus-tyyppinen vääntö aikaan. Itse olen nuo väännöt kokenut nuorempana ja niitä on helppo verrata hihhulit vs periaatevihaajat battleen.
Totesin keskustelun sen verran hedelmättömäksi, että laitoin ketjun piiloon. Olen joutunut livenä nuo jo käymään useamman kerran ja netissäkin useasti. Ei ne etene. Voisi kyllä seuraavan kerran laittaa Jumala ketjunkin piiloon kun eihän sitäkään jaksa lukea.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tiedän ulkonäöltä kolme tai neljä jatkoajan koronapuumaäänestyksen finalisteista.
Noin sama täällä. Kesätytöistäkin ehkä muutamasta oon joskus kuullut ja tiedän näöltä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jouduin tekemään tänään töissä itselleni jotain poikkeuksellista ja harvinaista. Jotkut saattavat muistaa kuinka keväällä valitin täälläkin siitä uudesta työkaveristani. No hänen työsuhteensa on päättymässä tässä kohta puoliin eikä minun suhtautumiseni häneen ole tässä juuri muuttunut mutta ainoa mikä on muuttunut niin on se että olen oppinut olemaan niin paljoa välittämättä.

Eikä häneen ole tyytyväisiä töissä oikein muutkaan. En provosoinut tai pyrkinyt vaikuttamaan mielipiteisiin mitenkään mutta kaksi työntekijää oli hänet jo valmiita passittamaan töistä pois jo tässä hiljattain. Minä yritin heitä rauhoitella että ei hän enää täällä kauaa vaikuta jos olen oikein ymmärtänyt. Ja olenhan minä oikein ymmärtänyt.

Laskeskelin työvuorolistan mukaan että mahdollisesti tämä työkaveri olisi tulossa varmaan auttamaan minua salaattien valmistukseen juhannuksen alla mutta jouduin suoraan esimiehelle sanomaan että se huolestuttaa ja arveluttaa minua. Ja koin että mielipiteelleni oli perusteet olemassa, siis muutakin että se on helkkarin ärsyttävä tyyppi ja mä en ton kanssa töitä tee...

Painavampia argumenttejani olivat että tämä henkilö on sellainen että hän erittäin mielellään ottaa ohjat käsiinsä mutta on kuitenkin jokseenkin epäluotettava. Pahimillaan hän sekoittaa vain pasmat. Ja tämä vielä päivänä jolloin salaatteja lähtee jakoonkin ihan helvetisti juhannuksen takia ja on tärkeää että hommat toimivat luotettavasti, selkeästi, johdonmukaisesti ja rivakasti. En ollut varma että näin olisi jos me kaksi yhteistyötä tekisimme.

No ei mitään. Esimies suhtautui yllättävänkin ymmärtäväisesti minun mielipiteeseeni ja huolenaiheeseeni. Kiitteli että nostin asian esille ja siinä sitten koitimme junailla toisen työntekijän minua avustamaan.

Tapanani ei ole töissä todellakaan toimia näin. Ja yritän yleensä tulla kaikkien kanssa toimeen ja tehdä hyvää yhteistyötä. Mutta joskus näitä tällaisiakin tapauksia vaan tulee vastaan, mutta ovat ne olleet minun työtaipaleellani kyllä harvassa. Joskus työkaverit ovat saattaneet ärsyttää välillä mutta en muista kuin kolme työkaveria työuraltani jotka ovat tämän tason pään vaivaa minullekin aiheuttanut. Mutta ei näistä sitten yksikään kyllä ole kauaa työpaikallani pysynyt. Ei minun takia vaan muuten.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Meillä on supikoira loukussa. Nyt pitää hankkia joku päästämään se supikoirien taivaaseen. Minusta ei varmaan siihen ole...
 

Glove

Jäsen
Meillä on supikoira loukussa. Nyt pitää hankkia joku päästämään se supikoirien taivaaseen. Minusta ei varmaan siihen ole...
Minulla on kokemusta, olen ajanut supikoirakolarin ja kyseinen supi lähti Volkswagenin etukulmasta ilmeisesti maatakiertävälle radalle kun en sitä mistään löytänyt.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Minulla on kokemusta, olen ajanut supikoirakolarin ja kyseinen supi lähti Volkswagenin etukulmasta ilmeisesti maatakiertävälle radalle kun en sitä mistään löytänyt.
Niin minullakin. Tosin taisin silloin olla 13v tai niillä main. Ihan kiväärillä päästin supien taivaaseen. Pitihän tädin saada se turkki valmiiksi. @Iisoppi
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Totesin keskustelun sen verran hedelmättömäksi, että laitoin ketjun piiloon. Olen joutunut livenä nuo jo käymään useamman kerran ja netissäkin useasti. Ei ne etene. Voisi kyllä seuraavan kerran laittaa Jumala ketjunkin piiloon kun eihän sitäkään jaksa lukea.

Jollain tasolla ymmärrän että nk. periaatevihaajat eivät edes huomioi että sekä uskovaisissa että vege-porukassakin on fiksuja yksilöitä. On helpompi saada verbaalimyllyt käyntiin. Sama juttu kun miettii että monet veget osaavat keskustella fiksusti, mutta se elämästä erkaantunut osasto osaa olla kovaäänisin.

Sitä en kuitenkaan tajua että mitä nämä helvettiin toivottelijat sekä ihmisen esimerkiksi massamurhaan rinnastavat vegetyypit kuvittelevat saavuttavansa vihamielisellä ja provosoivalla tyylillään?

Skenepisteet on jo varmasti omassa kuplassa poimittu. Laskelmoitu uhriutuminen toimii myös siellä omassa kuplassa. "Halutaan herättää keskustelua" -argumentti on vain kiertoilmaisu oman muka hyvyyden korostamiselle. Toimii tasan siellä omassa kuplassa.

Luulisi toimintamallien keskusteluissa olevan hivenen erilaista jos oikeasti halutaan luoda kiinnostusta. Kysymys kuuluukin: halutaanko edes?

En tosiaan sääli liikaa kumpaakaan porukkaa, mutta onhan se karua miten ne fiksut yksilöt jäävät tässä(kin) jyrän alle useimmiten.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Mielenkiintoista seurattavaa postnordin paketin kulkureitti. Viikko sitten paketin on ilmoitettu olevan matkalla Vantaalta. Sieltä se päätyi Kotkaan jakeluvarastoon, jossa lojui viikon ajan. Nyt se on taas siirtynyt Vantaalle, josta sen jälleen ilmoitetaan olevan matkalla.

Olemmeko vihdoinkin keksineet ikiliikkujan?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Olemmeko vihdoinkin keksineet ikiliikkujan?
Se on keksitty jo ajat sitten. Sen kansankielinen nimi on "Jatkoajan keskustelupalstan politiikkakeskustelu". Täysi häkä päällä jo vuodesta Jeesus eikä määränpäätä näy.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös