Kovimmat siirrot 2021–2022

  • 206 019
  • 795

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Jotkut joukkueet pääsevät jo valmistautumaan seuraavaan kauteen, eli kovimmat hankinnat järjestykseen.

1. Langhamer
2. Kontiola
3. Zebök
4. McIntyre
5. Maalahti
Sebokin arvoitat McIntyren edelle. Itse ei tarvitse sekuntiakaan miettiä, kumman mielummin kannattamaani seuraan ottaisin. Ja valinta ei todellakaan kohdistuisi Sebokiin.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Sama, mutta toisinpäin. Myös Maalahden laittaisin McIntyren edelle.
Itse en millään pysty näkemään Kallea kovempana hankintana, kuin Davidia. Arvostan Kallea tosi korkealle, ja tykkään hankinnasta, mutta näemmä näkemyksemme tässä eroavat toisistaan.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Sebokin arvoitat McIntyren edelle. Itse ei tarvitse sekuntiakaan miettiä, kumman mielummin kannattamaani seuraan ottaisin. Ja valinta ei todellakaan kohdistuisi Sebokiin.
Eikö tässä puhuta nykyhetkestä eikä romantisoida menneisyyttä? Noilla tilastoilla Itävallasta tuleva pelaaja ei voi olla tämän listan kärkipäätä, vaikka olisi millainen tausta.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Ei ole Ässät vielä ilmoittanut uusista sopimuksista. Odotetaan sitä, niin päästään tähän ketjuun. Lepaus & Ruuttu eivät ole tämän arvoisia.
 

KiekkoMes

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Detroit Red Wings, KuPS
1. Langhamer
2. Kontiola
3. Zebök
4. McIntyre
5. Maalahti
Aika monta kautta Sebokia ja Jaakko Rissasta seuranneena voin sanoa että Rissanen on aika paljon parempi jääkiekkoilija.
 

Barney

Jäsen
Aika monta kautta Sebokia ja Jaakko Rissasta seuranneena voin sanoa että Rissanen on aika paljon parempi jääkiekkoilija.
Varmaan Atte Ohtamaatakin voidaan pitää aika kovana lisänä Kärppien pakistoon. Toinen kysymys onkin se, että lasketaanko heitä tämän kauden siirroiksi, kun sopimus tästä tulevasta kaudesta on molemmilla tehty jo pari vuotta sitten.
 

Yabada

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Missä on Petteri Nikkilä listoilta? Kyllä itse rankkaisin Nikkilän ykköseksi. Siis muista pelaajista, jotka eivät ole tulleet Ilvekseen. Olen asiassa puolueellinen, mutta itse arvostelisin tilanteen 7.5.2021 näin:

1. Kontiola
2./3. Langhamer/Nikkilä
4. Rissanen
5. Maalahti
 

KiekkoMes

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Detroit Red Wings, KuPS
1. Kontiola
2./3. Langhamer/Nikkilä
4. Rissanen
5. Maalahti
Ihan sama lista täälläkin. Ohtamaan nyt voisi noiden 4/5 sijoituksille laittaa mutta niitä voi pyöritellä mitenpäin tahansa.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Eikö tässä puhuta nykyhetkestä eikä romantisoida menneisyyttä? Noilla tilastoilla Itävallasta tuleva pelaaja ei voi olla tämän listan kärkipäätä, vaikka olisi millainen tausta.
Voi toki olla, että muistot ovat niin hienot edelliseltä SaiPa ajalta, että arvotan McIntyreä turhankin korkealle, mutta siltikin vertailu Sebokiin on häpeällistä Davidin aliarviointia mielestäni. McIntyre ollut jokunen vuosi sitten liigassa pistepörssin 2. Sveitsissäkin piste/ peli kausi tuohon perään. Sebokilla tuohon saavutukseen ihan helvetinmoinen matka. McIntyren peli ei edes liity täysin pisteiden tekoon muutenkaan, vaan on aivan mahtavan kokonaisvaltainen pelaaja niin pukukopissa johtajana, kuin kentällä. SaiPassa aivan varmasti tulee kirjainta rintaan.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Missä on Petteri Nikkilä listoilta? Kyllä itse rankkaisin Nikkilän ykköseksi. Siis muista pelaajista, jotka eivät ole tulleet Ilvekseen. Olen asiassa puolueellinen, mutta itse arvostelisin tilanteen 7.5.2021 näin:

1. Kontiola
2./3. Langhamer/Nikkilä
4. Rissanen
5. Maalahti

Piti googlettaa Nikkilä, mutta en siltikään nostaisi viiden parhaan joukkoon.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa
Voi toki olla, että muistot ovat niin hienot edelliseltä SaiPa ajalta, että arvotan McIntyreä turhankin korkealle, mutta siltikin vertailu Sebokiin on häpeällistä Davidin aliarviointia mielestäni. McIntyre ollut jokunen vuosi sitten liigassa pistepörssin 2. Sveitsissäkin piste/ peli kausi tuohon perään. Sebokilla tuohon saavutukseen ihan helvetinmoinen matka. McIntyren peli ei edes liity täysin pisteiden tekoon muutenkaan, vaan on aivan mahtavan kokonaisvaltainen pelaaja niin pukukopissa johtajana, kuin kentällä. SaiPassa aivan varmasti tulee kirjainta rintaan.

McIntyre tekee reilusti enemmän pisteitä ja arvokasta työtä ensi kaudella kuin Sebok. Salzburgin joukkue on pumpattu Red Bullin rahoilla täyteen jopa KHL- ja NHL-tason pelaajia. McIntyren pisteet johtuu ainostaan siitä, ettei päässyt ylivoimalle, joka johtuu esimerkiksi myöhään joukkueeseen liittymisellä ja muille luvatulla vastuulla.
 

Jarnan Rysty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Sebok ja McIntyre tekevät molemmat ensi kaudella 35-40 tehopistettä. Eli tuskin kumpikaan merkittävästi toistaan enemmän. Saa ottaa muistivihkon takakanteen.
McIntyre tekee reilusti enemmän pisteitä ja arvokasta työtä ensi kaudella kuin Sebok
Jälkimmäistä ehkä, mutta jos Sebok onkin vaikka samalla ylivoimalla Konnan kanssa siellä oikean laidan pyörittäjän paikalla niin kyllä siinä pinnoja tulee väkisinkin.
 

MarkoPalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU, Hammarby IF, Jokerit
Tällä hetkellä mielestäni, jopa aika selvästi, näin:

1. Kontiola
2. Langhamer
3. Nikkilä
4. McIntyre
5. Sebok
 

Puttepossu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karjalaisen mikkihiiret (23-24)
Itse sanoisin ketjun otsikon perusteella, että Rissanen/Ohtamaa voi tässä ketjussa esiintyä. He kuitenkin siirtyvät Suomeen muualta vaikka ovatkin olleet seurojensa kanssa sopimuksessa useamman vuoden. Ketjun otsikko kun on nimenomaan ”siirrot” eikä ”hankinnat”.

Jos Rissanen tähän ketjuun sallitaan niin kyllä menee sata kertaa sadasta Sebokkien edelle.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Tilastojen perusteella Nikkilä vaikuttaa köyhän miehen Maalahdelta jolle sattui yksi suonenvetokausi.

Maaleja tuskin kannattaa odotella mutta kai tuo hyviä syöttöjä antaa. Sopinee odottaa 20 pisteen kautta
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Itse sanoisin ketjun otsikon perusteella, että Rissanen/Ohtamaa voi tässä ketjussa esiintyä. He kuitenkin siirtyvät Suomeen muualta vaikka ovatkin olleet seurojensa kanssa sopimuksessa useamman vuoden. Ketjun otsikko kun on nimenomaan ”siirrot” eikä ”hankinnat”.

Jos Rissanen tähän ketjuun sallitaan niin kyllä menee sata kertaa sadasta Sebokkien edelle.
Jos Vittasmäki palaa tapparaan niin ei sekään tähän ketjuun kuulu. Sopimuksen alaisia joten mikä siirto se nyt on.
 

Puttepossu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karjalaisen mikkihiiret (23-24)
Jos Vittasmäki palaa tapparaan niin ei sekään tähän ketjuun kuulu. Sopimuksen alaisia joten mikä siirto se nyt on.

Se nyt vaan oli minun tulkintani. Rissanen siirtyy Linköpingistä Kuopioon eli kyseessä olisi siirto muttei hankinta.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
McIntyre tekee reilusti enemmän pisteitä ja arvokasta työtä ensi kaudella kuin Sebok. Salzburgin joukkue on pumpattu Red Bullin rahoilla täyteen jopa KHL- ja NHL-tason pelaajia. McIntyren pisteet johtuu ainostaan siitä, ettei päässyt ylivoimalle, joka johtuu esimerkiksi myöhään joukkueeseen liittymisellä ja muille luvatulla vastuulla.

Listaatko ne KHL-ja NHL-tason pelaajat? Itse löysin lähinnä EBEL-jyriä.
 

juza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En ole nälkäinenmaila ja tasosta voi olla montaa mieltä, mutta tällaisia NHL- ja KHL-taustoja Salzburgin tämän kauden joukkueesta löytyy.

Taylor Chorney 166 NHL matsia, Derek Joslin 116 NHL, Alexander Urbom 34 NHL ja 56 KHL, Jack Skille 368 NHL ja 41 KHL-matsia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös