Kaakon Derby – nyky-Liigan kovin paikalliskamppailu

  • 189 921
  • 918

Mctavish85

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kiitoksia fiksusta ja ehkä jopa vähän harkitustakin kirjoituksesta. Lappeenrannassa on ihan fiksujakin SaiPa-faneja.

No onhan teitä, kyllä minä tiedän ja teitä tunnenkin. Jotenkin nuo juntit vain kömpivät kolostaan nyt.

Rauhatonta on pikkuseuran elämä aina. Projekteilla mennään molemmat. Jos SaiPa saa Pekka Virran, niin se on helvetin hyvä projekti. Meillä projekti juuri loppui. SaiPalla on Virran kanssa todella hyvät mahdollisuudet saada hommaa eteenpäin. Jos rehellisesti sanon, niin meillä valmentaja on suurempi kysymysmerkki.

Yhtä hämmentyneinä silti ensi syksynä tavataan!
No joo en halua v***tuilla tässä kohtaa.Tiedän liiankin hyvin miltä tuo pudotuspeleistä putoaminen tuntuu, on tullut tutuksi.Toki hyvässä hengessä ja huumorilla tehty herjanheitto puolin ja toisin on ihan piristävää näin Kaakon derbyn hengessä, mutta asiattomuuksiin ei pidä kyllä mennä. Aikuisiahan tässä ollaan. KooKoossa on kuitenkin tehty erinomaista työtä viime kausien aikana. Pakko myöntää että olen ollut teille kateellinen tässä parin viime kauden aikana. Mutta olisi kyllä mukavaa nähdä että sekä SaiPa ja KooKoo menestyisivät liigassa samaan aikaan ja nähtäisiin huikeita kaakon derbyjä vaikka jo ensi kaudella. Pleijareissa olisi myös mukava kohdata joskus.

Ensi syksynä toivottavasti päästäisiin paikan päälle myös Kaakon derbyihin.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ai että. Edelleenkin, hienoa nähdä että Kouvolassa on päästy pleijareiden makuun. Odotan sitä päivää kun voittamisen kulttuuri rantautuu myös Kouvolaan. Se päivä vaan vielä odottaa saapumistaan.
Nyt on ihan priceless! Lappeenrannasta luennoidaan voittamisen kulttuurista. Poppareita, kiitos!

Minä tunnen kuitenkin SaiPa-faneja. Aika monia. Eivät ne kaverit oikeasti niin vitun tyhmiä ole. On niilläkin joku tolkku. Siellä on ihan hienoja ja fiksuja kavereita. Mutta ei niiltä saatana tuollasia aivopieruja pääse.
 
Ymmärrettävästi siellä on korkki auki. Niin lähellä, niin kaukana. Mutta ei vielä ole mitään huudeltavaa KooKoon faneilla. Ei ole edes sitä vähää saavutettu mitä SaiPa on. Fakta, kovaa settiä on pleijarit ja ihan eri maailma kuin runkosarja.

Harmitti kyllä kun peliä radiosta kuuntelin. Olisi tuolle joukkueelle suonut paikan jatkopeleihin. Hieno valmentaja. Mutta hoki on hokia, parhaat pelaa ja jatkaa. Tällä kertaa se oli Ilves.
 

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nyt on ihan priceless! Lappeenrannasta luennoidaan voittamisen kulttuurista. Poppareita, kiitos!

Minä tunnen kuitenkin SaiPa-faneja. Aika monia. Eivät ne kaverit oikeasti niin vitun tyhmiä ole. On niilläkin joku tolkku.

Niin. Kisapuistossa on voitettu playoff sarjoja Liigassa. Sumulaaksossa ei. Se on fakta mikä kannattaa niellä, pikkuveljet ;)
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Niin. Kisapuistossa on voitettu playoff sarjoja Liigassa. Sumulaaksossa ei. Se on fakta mikä kannattaa niellä, pikkuveljet ;)
Miten kauan meinasitte juhlia tätä väistyvää faktaa? Joskushan tämä muuttuu. Ehkä jo ensi vuonna.

Ei jumankauta. Te fiksut SaiPa-fanit. Vaikka @Mctavish85 tai @Czescku tai te monet. Tulkaa nyt hakemaan nämä eräät pois.

Tiedän että te olette niitä kyvykkäämpiä yksilöitä, mutta auttakaa nyt saakeli näitä.
 

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Miten kauan meinasitte juhlia tätä väistyvää faktaa? Joskushan tämä muuttuu. Ehkä jo ensi vuonna.

Ei jumankauta. Te fiksut SaiPa-fanit. Vaikka @Mctavish85 tai @Czescku tai te monet. Tulkaa nyt hakemaan nämä eräät pois.

Tiedän että te olette niitä kyvykkäämpiä yksilöitä, mutta auttakaa nyt saakeli näitä.

Ei tarvitse, osaan kyllä itsekin hakea takkini. Odotan vaan täällä niitä pikkuveljen saavutuksia. Nyt jää uho vaan kaikumaan hiljaisena Kouvolan aseman kolkkoihin tunneleleihin.

Ehkä jonain päivänä KooKoo kykenee voittamaan playoff -sarjan Liigassa. Sitten voidaan jatkaa. :)
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ei tarvitse, osaan kyllä itsekin hakea takkini. Odotan vaan täällä niitä pikkuveljen saavutuksia. Nyt jää uho vaan kaikumaan hiljaisena Kouvolan aseman kolkkoihin tunneleleihin.

Ehkä jonain päivänä KooKoo kykenee voittamaan playoff -sarjan Liigassa. Sitten voidaan jatkaa. :)
Siellä on siis ihan kamala pelko siitä, että KooKoo voittaa joskus jonkun playoff-sarjan? Tämä on ihan priceless! Jopa henkilökohtaisuuksiin on menty. Luuletteko te tai luuletko sinä, ettei sitä koskaan tapahdu?

Nyt kyllä kannattaa hakea se takki siellä itänaapurissakin. Menkäähän nukkumaan. Fiksummat teistä ovat jo hakeneet takkinsa. Tai he eivät ole edes osallistuneet tähän hassutteluun.

Olen monta kertaa sanonut, että SaiPan faneissa on fiksujakin tyyppejä. Tämän pitäisi nyt alleviivata asiaa riittävästi.
 

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Siellä on siis ihan kamala pelko siitä, että KooKoo voittaa joskus jonkun playoff-sarjan? Tämä on ihan priceless! Jopa henkilökohtaisuuksiin on menty. Luuletteko te tai luuletko sinä, ettei sitä koskaan tapahdu?

Nyt kyllä kannattaa hakea se takki siellä itänaapurissakin. Menkäähän nukkumaan. Fiksummat teistä ovat jo hakeneet takkinsa. Tai he eivät ole edes osallistuneet tähän hassutteluun.

Olen monta kertaa sanonut, että SaiPan faneissa on fiksujakin tyyppejä. Tämän pitäisi nyt alleviivata asiaa riittävästi.

Ei ole pelkoa! Minä itse asiassa toivon, että voitatte joskus jotain niin pääsee pikkuveljenkin kannattajien kanssa jotain haastelemaan. Nyt tämä on vähän tälläistä teinipoikamaista uhoa Kouvolan nuorison suusta, mutta se sallittakoon ;)
 

Kämmenrumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston
Tämä on niin ihanaa, kun KooKoo menee tunteisiin! Nautin tästä!

Joskus pimeällä keskiajallahan kaupunginoikeuksia annettiin joillekin Lappeenrannan kaltaisille peräkylillekin. Sen sijaan Kouvola on moderni kaupunki, josta on monia mielipiteitä, mutta kukaan ei ole tainnut koskaan kyseenalaistaa sitä, etteikö se olisi kaupunki. Suomen kaupungeistahan Kouvola on juuri niitä moderneimpia ja kaupunkimaisimpia.

Onhan betoni tosiaan modernia, antiikin Rooman aikaisia keksintöjä.. Tosin kun Kouvolalaisia katsoo niin heille se voi hyvinkin olla sitä uusinta uutta ja kauneinta mahdollista..
 

kutale

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Laitan vaan tämän linkin tähän koskien mm. SaiPan lähihistoriaa.


Myönnän, että siellä Kouvolan suunnalla (ml. KotHam-city) on tehty moniakin asioita oikeiin jääkiekon saralla. Tamperelaisia mansikansiemeniä lienee kylvetty kaakonkulmille, niistä ei toki tammea sentään kasva, kuten täällä idässä.

Mutta kun katsotaan saavutuksia, kyllähän jääkiekon saralla Kouvola on onnistunut oikeasti muutoinkin kuin VR:n ja kuuluisien "Itä-Eskolanmäen" ja "Itä-Lehtomäen" (Te tiedätte!) tai niistä riippumattomien seikkojen armosta. Tadaa! Jäähalli on rakennettu Kouvolan keskustaan kuin Kalen mallintamana, liekö nuo vierasgeeniset mansikansiemenet syynä?
Tosin Kouvolan jäähallin"nykyinen" keskeinen sijainti johtuu ainoastaan siitä että Kouvolan kaupunki oli Pahkasiankin mukaan ns. kaupunki VR:n armosta. Kaupungin pinta-ala oli pieni ja siksi hallia ei tehty sinne autoilijoiden paratiisiin huom.! Kuusankosken Katajaharjulle.
No miksi VR ja Kouvola? Rata oli halpaa perustaa Salpausselkää myöden soraharjulle. Nyt soraharjua myötäilleet joki- ja järvialueiden mukanaan tuoma vauraus sulaa ympäriltä pikkuhiljaa pois ja rataverkko sulaa digitalisaation alta - miljarditukiaisista huolimatta.
Nykyinen Kouvolan vaakuna on kuin maakunnan verotus, betoni imee! Sitähän se vaakunakin kuvaa. Tosin otettiinko siitä heraldiikan helmestä yksi pallukka pois, kun Iitti liittyi Pelicansin riveihin?

Kuten jo aiemmassa kaakon derbyä koskevassa viestissäni mainitsin, meidän yhteinen vastustaja on väestönkehitys ja sen osin myötä jalkapallo.
Ja se moponkeula kuuluu MyPa:lle sippulähteineen. Partiolaisvalaa en anjalalaisten puolesta takaa.

Joo. On täälläkin kiekkoseura Lauritsalasta. Historiaa on hyvä muistella kaakon (mitä sekin pitää sisällään?) huutelujen välissä. LaPa. SaiPa.... eli kyllä mä pidän derbynä enemmän SaiPa vs. Jukurit. Ja sitten VR-derby Kouvola-Lahti.

Oli miten oli, mutta voittaminen on keskimäärin mukavampaa kuin häviäminen. Nythän KooKoo näytti esimerkkiä kuinka voittamalla (toistaiseksi ?) viimeisensä ottelu playoffseissa tippuu pois jatkosta eli kyllä, KooKoo teki historiaa.

t: ex ankkalinnalainen, ex kuusaalainen ja nykyinen lappeenrantalainen. Lauritsalassa enkä Kouvolassa ole asunut, enkä tule asumaan.

Muoks. kun vuodesta toiseen ne playoffsit loppuu ilman palkintoa niin kasvattaahan se nöyryyttä.
Siksi jokainen otettu piste Kärpiltä on tie voittoon ja myös ohjeistus tulevaisuuteen. Jos kohtaat mestarin heti alussa niin se on goodbye! Tätä sopii miettiä siellä Kouvolan suunnalla.
Hyvä joukkue, hyvä valmennus jne. ei auta, jos sääleissä tippuu mestarille.
Ollaan vittumaisia, mutta sopivasti nöyriä. Palkintojen mahdollisuus nousee organisaation kehittymisen myötä.




vs.


 
Viimeksi muokattu:

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmoitetaan lähiviikkoina
Miten kauan meinasitte juhlia tätä väistyvää faktaa? Joskushan tämä muuttuu. Ehkä jo ensi vuonna.

Ei jumankauta. Te fiksut SaiPa-fanit. Vaikka @Mctavish85 tai @Czescku tai te monet. Tulkaa nyt hakemaan nämä eräät pois.

Tiedän että te olette niitä kyvykkäämpiä yksilöitä, mutta auttakaa nyt saakeli näitä.
Jätkä rätisee täällä taukoamatta ja hakee kesät talvet lappeenrantalaista tanssiparia molemmista Lappeenranta-Kouvola -ketjuista, ja sitten kun hippaset vihdoin alkaa, niin tullaan itkemään muita SaiPa-faneja apuun. Olisiko aika katsoa peiliin?
 

Bacon

Jäsen
Jätkä rätisee täällä taukoamatta ja hakee kesät talvet lappeenrantalaista tanssiparia molemmista Lappeenranta-Kouvola -ketjuista, ja sitten kun hippaset vihdoin alkaa, niin tullaan itkemään muita SaiPa-faneja apuun. Olisiko aika katsoa peiliin?
Tää sama kaveri on saanut muutamat aika hyvät itkupotkuraivarit futiksen liveseurannassakin. Viihdyttävää luettavaa.
 

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmoitetaan lähiviikkoina
Pudotuspelisarjojen voitoilla keuliminen on yhtä hohdokasta kuin olisit kotoisin Savitaipaleelta, vaimosi Taipalsaarella ja asuisitte yhdessä Parikkalasta tulevan vaimon isosedän kanssa Imatralla veneessä Vuoksella ja edessä olisi kohta koskinäytös. :D

Ei kummatkaan jengit ole toistaiseksi voittaneet mitään.
Keulimista tai ei, niin SaiPa on kuitenkin voittanut ihan oikean pudotuspelisarjan ja saavuttanut välieräpaikan, KooKoo ei. Kyllä ne ihan oikeita pudotuspeleissä saavutettuja jääkiekko-ottelun voittoja oli, vaikka mitä kouvolalaista mentaaliakrobatiaa harjoittaisi.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Keulimista tai ei, niin SaiPa on kuitenkin voittanut ihan oikean pudotuspelisarjan ja saavuttanut välieräpaikan, KooKoo ei. Kyllä ne ihan oikeita pudotuspeleissä saavutettuja jääkiekko-ottelun voittoja oli, vaikka mitä kouvolalaista mentaaliakrobatiaa harjoittaisi.

Oho, aikamoista. :D

Jos puolestaan tällä lepralaisella mentaaliakrobatialla pystyy olemaan tyytyväinen SaiPan menestykseen niin eihän siinä mitään. Hyvä juttu.
 

Lepranmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vaasan Sport, Philadelphia Flyers
Yritän vieläkin keksiä, onko tämän ketjun viimeisimmät viestit kirjoitettu vitsillä vai ei. Olin vielä 20 viestiä aikaisemmin varma, että nyt heitellään korkki auki vähän hassunhauskoja juttuja, mutta enää en ole varma. Ei siinä , jatkakaa. On se Lappeenranta silti mukavampi paikka kuin Kouvola.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jätkä rätisee täällä taukoamatta ja hakee kesät talvet lappeenrantalaista tanssiparia molemmista Lappeenranta-Kouvola -ketjuista, ja sitten kun hippaset vihdoin alkaa, niin tullaan itkemään muita SaiPa-faneja apuun. Olisiko aika katsoa peiliin?
Kyllä, katselen mielelläni itseäni peilistä. Sen sijaan en ymmärrä, miksi eräät kehtaavat niin tehdä, kun argumentit ovat joidenkin kummelihahmojen tasolla. Tietty jos ei parempaa löydy, niin tuolla pitää mennä. Ja jos suurin ilo tulee siitä, että toisen joukkueen pleijarit päättyivät, niin omalla joukkueella on kyllä ollut todella ankeaa.

Voisihan sitä itsekin heitellä täällä, että KooKoo on voittanut puolet (50%) playoff-peleistään, mikä taitaa olla hieman parempi prosentti kuin SaiPalla. Tai olisi voinut tulla juhlimaan sitä, kuinka SaiPan kausi päättyi taas mahalaskuun. Mutta kiva toki, jos KooKoon kauden päättyminen ilahduttaa joitain saipafaneja. Olen kyllä aistinut sen pelon. Mutta eiköhän nyt mennä eteenpäin. KooKoo oli näistä joukkueista taas parempi ihan kaikilla mittareilla. Katsotaan sitten taas ensi kaudella, silloin kaikki alkaa alusta.

Ja tunnustukset toki kaikille fiksuille SaiPa-faneille. Kyllähän teitäkin on.

Onhan betoni tosiaan modernia, antiikin Rooman aikaisia keksintöjä.. Tosin kun Kouvolalaisia katsoo niin heille se voi hyvinkin olla sitä uusinta uutta ja kauneinta mahdollista..
Aika paljon Lappeenrannassakin on innostuttu siitä betonista ja ylipäänsä modernista rakentamisesta, jos viime vuosikymmeniä ajatellaan. Tuppukylää on yritetty saada näyttämään kaupungilta, mutta eipä siellä ole siinäkään onnistuttu. Tämä keskustelu kuuluu kuitenkin siihen toiseen ketjuun, ehkä tästä riittää juttua kesän yli.

Niin, ja jos joku saipafani on menossa huomisaamuna tennistä pelaamaan, niin menethän varmuuden vuoksi julkisilla. Tai taksilla. Sie älä sunnuntaiaamuna rattiin mee!
 

sknul

Jäsen
Suosikkijoukkue
montreal canadiens,
suolahden urho.
Täyttä myötähäpeää viimeiset sivut. Tää ketju on vajonnut yhtä alas kuin Rauma - Pori eipäs juupas ketju. Enää puuttuu että joku heittää "mun iskä läpän.
 

redpecka

Jäsen
Täyttä myötähäpeää viimeiset sivut. Tää ketju on vajonnut yhtä alas kuin Rauma - Pori eipäs juupas ketju. Enää puuttuu että joku heittää "mun iskä läpän.
Teijjän iskä on ihan puusilmä. Meijjän mutsi tekee teijjän iskän lapset ja näin niistä tulee saipakasvatteja eliteprospektiin.

Mutta katotaan nyt jos KooKoo vakiinnuttaa paikkansa Liigassa niin hyvässä lykyssä saadaan hyviä kaakkiksia ihan tässä lähiaikoinakin. SaiPa toki nyt dyykkas kolme vuotta ja pahoittelut siitä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Täyttä myötähäpeää viimeiset sivut. Tää ketju on vajonnut yhtä alas kuin Rauma - Pori eipäs juupas ketju. Enää puuttuu että joku heittää "mun iskä läpän.
Sehän on suuri kunnia, jos ollaan Rauma vs. Pori -tasolla. Oikeasti kuitenkin luulen, että sinne on vielä vähän matkaa. Se vaatisi kaksi tasaveroista vastusta. Vaikka Ässät on kaukalossa nykyään heikompi kuin Lukko, niin kyllä siellä vielä verbaalisesti pistetään ihan hyvin vastaan. SaiPa ei sen sijaan anna vastusta kaukalossa eikä muuallakaan.

Mutta katotaan nyt jos KooKoo vakiinnuttaa paikkansa Liigassa niin hyvässä lykyssä saadaan hyviä kaakkiksia ihan tässä lähiaikoinakin. SaiPa toki nyt dyykkas kolme vuotta ja pahoittelut siitä.
Kiitos, emme ajatelleet hakea teiltä varmistusta siitä, milloin KooKoo on vakiinnuttanut paikkansa liigassa. Koska johan se on. Voisihan tässä sanoa niinkin, että SaiPa on vakiinnuttanut paikkansa sarjan peräpäässä.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Teijjän iskä on ihan puusilmä. Meijjän mutsi tekee teijjän iskän lapset ja näin niistä tulee saipakasvatteja eliteprospektiin.

Mutta katotaan nyt jos KooKoo vakiinnuttaa paikkansa Liigassa niin hyvässä lykyssä saadaan hyviä kaakkiksia ihan tässä lähiaikoinakin. SaiPa toki nyt dyykkas kolme vuotta ja pahoittelut siitä.

Kyllähän nämä paikalliset kärsii, kun toinen kyykkää. Ehkä Satakunnassakin väännetään taas joskus, kun Ässät voittaa jääkiekko-ottelun.

Ilolla olen tätä ketjua lueskellut ja odotan mielenkiinnolla, jos kaakossa on joskus keskinäinen oikea pleijarisarja, ei mikään väsynyt sääliläpsyttely. Kun Ässät ja Lukko kohtasi aikanaan 90-luvulla pleijareissa, tunnetta oli niin katsomossa kuin kabineteissa.
 

sknul

Jäsen
Suosikkijoukkue
montreal canadiens,
suolahden urho.
Teijjän iskä on ihan puusilmä. Meijjän mutsi tekee teijjän iskän lapset ja näin niistä tulee saipakasvatteja eliteprospektiin.

Mutta katotaan nyt jos KooKoo vakiinnuttaa paikkansa Liigassa niin hyvässä lykyssä saadaan hyviä kaakkiksia ihan tässä lähiaikoinakin. SaiPa toki nyt dyykkas kolme vuotta ja pahoittelut siitä.
Tulihan se sieltä kun vähän potkii.

Jos fiksuja puhutaan niin parempi se olis vittuilla kun molemmat olis pleijareissa ja kolkuttelis aina kuuden sakkiin pääsyä.
 

Schimanski

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tämä ketju on täynnä jankuttamista, kuin erään liuottimia imppaavan kokemusasiantuntijan kommentissa "Ite oon impannut yhteensä varmaan kymmeniä tunteja ja oon 100% kunnossa vaikka oon impaanut varmaan 100 tuntiakin impannut".
 

Whirl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Odesan Kärpät
Tämä ketju on täynnä jankuttamista, kuin erään liuottimia imppaavan kokemusasiantuntijan kommentissa "Ite oon impannut yhteensä varmaan kymmeniä tunteja ja oon 100% kunnossa vaikka oon impaanut varmaan 100 tuntiakin impannut".
En tiedä onki otsikko totta, mutta ainakin eniten on soitettu suuta kaikista paikallisotteluista tässä langassa. Ihan hyvä ennätys, kun siihen meni vain kaksi päivää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös