Tappara päästi koronaan sairastuneet juniorit harjoittelemaan

  • 194 144
  • 1 661

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Harjoitukset pyörineet normaalisti. Niin altistuneille kuin "oireettomille" koronapositiivisille. Samaan aikaan pääkaupunkiseudulla kaikki harjoitukset junnujoukkueille on ollut tasapuolisesti kiellettyjä, hallit kiinni ja esimerkiksi Pelicansin U20-kausi jäi kesken koronatapauksen vuoksi. Tapparan edustusta ja U20-joukkuetta eivät tällaiset ole koskeneet kun Rautakorpi on ollut järjestelemässä.

Kun esität näin voimakkaita syytöksiä niin voitko esittää myös lähteesi?
Tätä tapausta tutkii viranomainen (poliisi) ja Liiga on tehnyt myös tästä omat selvityksensä. Syytät Tapparaa laajamittaisesta korona-altistuneiden & eristykseen määrättyjen peluuttamisesta ja treenaamisesta. Jos esittää näin voimakkaan syytöksen ja mikään virallinen taho ei ole syytöstä vahvistanut niin on suotavaa tuoda lähteet ihan julkisiksi.
 

aave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Kun esität näin voimakkaita syytöksiä niin voitko esittää myös lähteesi?
Tätä tapausta tutkii viranomainen (poliisi) ja Liiga on tehnyt myös tästä omat selvityksensä. Syytät Tapparaa laajamittaisesta korona-altistuneiden & eristykseen määrättyjen peluuttamisesta ja treenaamisesta. Jos esittää näin voimakkaan syytöksen ja mikään virallinen taho ei ole syytöstä vahvistanut niin on suotavaa tuoda lähteet ihan julkisiksi.

Jos hiuksia halkaistaan, niin en ole syyttänyt altistuneiden & eristykseen määrättyjen peluuttamisesta. Treenejä altistuneille on kyllä järjestetty ja tämä on myönnetty jo useammassa haastattelussa sekä teidän toimitusjohtajan että UTJ:n suulla. Harmaalta alueelta laittomuuksiin siirryttiin kun ulotettiin luistelutreenien järjestetäminen eristyksessä oleviin.

Virallisia lähteitä voisi olla
  • Tapparan sisäinen selvitys. Se ei kuitenkaan ole julkinen. Siitä johtopäätöksenä on kuitenkin annettu kirjallinen varoitus.
  • SM-liigan selvitys. Sekään ei kuitenkaan ole julkinen. Siinä on todettu, että Tappara on rikkonut koronaeristyksen rikkomista sekä Liigan koronaturvallisuusohjeiden noudattamatta jättämistä. SM-liiga langetti Tapparalle rikkeestä sakkorangaistuksen.
  • Poliisilla selvitys on kesken, joten sekään ei ole julkinen. Syytä epäillä kynnys on kuitenkin ylittynyt.
Toisaalta sanoin ihailevani sitä, että Tappara on ollut edelläkävijä "urheilullisuus edellä" ajattelussa ja nyt kun käry kävi, niin mielestäni panos-tuotos on ollut kohdallaan. Nyt ihmettelenkin, että miksi en saisi ollakaan kateellinen Tapparalle, vaan sekin on väärin palstaveli @paterran mielestä?
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Treenejä altistuneille on kyllä järjestetty ja tämä on todettu jo useammassa haastattelussa sekä teidän toimitusjohtajan että UTJ:n suulla.

Keskustelua on käyty kahdesta juniorista, jotka on määrätty eristykseen. Tämä asia on Tapparan toimesta myönnetty.
Olen mielestäni lukenut jokaisen Tapparan tiedotteen ja missään näistä tiedotteista ei ole toistaiseksi millään lailla myönnetty, että Tapparassa on laajamittaisesti ohjeistettu altistuneita treenaamaan. Ja jos onkin niin olen sitten ihan varma siitä, että niin on tehty ihan varmasti myös muissa organisaatioissa.

Ja kyllä - esität erittäin laajamittaisia syytöksiä, jotka kohdistat Tapparaan. Esität laajamittaisia koronarikkeitä ilman näyttöjä ja kun näyttöjä pyydetään niin kerrot, että ihailetkin vaan tätä toimintaa. Tämä tapaus on kiinnostanut niin paljon mediassa, että myös keskustelussa on syytä keskittyä faktoihin. Jos esittää syytöksiä niin sitten esittää myös lähteet. Laita linkit vaan tulemaan niin tutustun itse.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Keskustelua on käyty kahdesta juniorista, jotka on määrätty eristykseen. Tämä asia on Tapparan toimesta myönnetty.
Olen mielestäni lukenut jokaisen Tapparan tiedotteen ja missään näistä tiedotteista ei ole toistaiseksi millään lailla myönnetty, että Tapparassa on laajamittaisesti ohjeistettu altistuneita treenaamaan. Ja jos onkin niin olen sitten ihan varma siitä, että niin on tehty ihan varmasti myös muissa organisaatioissa.

Ja kyllä - esität erittäin laajamittaisia syytöksiä, jotka kohdistat Tapparaan. Esität laajamittaisia koronarikkeitä ilman näyttöjä ja kun näyttöjä pyydetään niin kerrot, että ihailetkin vaan tätä toimintaa. Tämä tapaus on kiinnostanut niin paljon mediassa, että myös keskustelussa on syytä keskittyä faktoihin. Jos esittää syytöksiä niin sitten esittää myös lähteet. Laita linkit vaan tulemaan niin tutustun itse.
Rautakorpihan myönsi itse maikkarin haastattelussa, että koronaan liittyen he ovat tehneet jo aikaisemminkin virheitä ja niistä on otettu opiksi. No ei kovin hyvin, kun sen jälkeen vielä tietoisesti rikkoivat jopa tartuntautilakia laittamalla koronaeristyksessä olevat junnut treenaamaan.
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Keskustelua on käyty kahdesta juniorista, jotka on määrätty eristykseen. Tämä asia on Tapparan toimesta myönnetty.
Olen mielestäni lukenut jokaisen Tapparan tiedotteen ja missään näistä tiedotteista ei ole toistaiseksi millään lailla myönnetty, että Tapparassa on laajamittaisesti ohjeistettu altistuneita treenaamaan. Ja jos onkin niin olen sitten ihan varma siitä, että niin on tehty ihan varmasti myös muissa organisaatioissa.

Ja kyllä - esität erittäin laajamittaisia syytöksiä, jotka kohdistat Tapparaan. Esität laajamittaisia koronarikkeitä ilman näyttöjä ja kun näyttöjä pyydetään niin kerrot, että ihailetkin vaan tätä toimintaa. Tämä tapaus on kiinnostanut niin paljon mediassa, että myös keskustelussa on syytä keskittyä faktoihin. Jos esittää syytöksiä niin sitten esittää myös lähteet. Laita linkit vaan tulemaan niin tutustun itse.

Mulla ei ole sulle mitään linkkejä antaa Tapparan toiminnasta, mutta ihan varmana tietona olen sen kuullut, että tänä korona-aikana on noita jäävuoroja käytetty väärin. Eli treenejä järjestetty altistuneille jne. Ja näitä treenejä on järjestellyt juuri Tappara. Ja tämä tieto on henkilöltä, joka noissa halleissa työskentelee. Itseasiassa ongelma on paljon isompi, mitä tähän mennessä on julkisuuteen tihkunut.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mulla ei ole sulle mitään linkkejä antaa Tapparan toiminnasta, mutta ihan varmana tietona olen sen kuullut, että tänä korona-aikana on noita jäävuoroja käytetty väärin. Eli treenejä järjestetty altistuneille jne. Ja näitä treenejä on järjestellyt juuri Tappara. Ja tämä tieto on henkilöltä, joka noissa halleissa työskentelee. Itseasiassa ongelma on paljon isompi, mitä tähän mennessä on julkisuuteen tihkunut.

Jos ei ole antaa mitään lähteitä muita kuin tällaiset niin olisi paras olla hiljaa. HTT:n tiedoissa on ollut sitä ja tätä ennenkin. Suurin osa huhuistakin lähtee samasta lähteestä ja ihan aina ei taida osua. Jos luotettavat lähteet ovat tällä tasolla niin annetaanko poliisin tutkia ja langettaa sanktiot? Tosin sanktiokategoriat on tässä keskustelussa jo käyty läpi eli ne ovat

1) sakkoja
2) maksimissaan kolmen kuukauden vankeusrangaistus

Laajamittaisesta toiminnasta pitää olla näyttöä ja todistusvastuu tosiaan ihan muualla kuin Tapparalla.
 

NahkaHagrid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Jesse Puljujärvi.
Eiköhän tämäkin keskustelu ole taputeltu. Rautakorpi oli kyrpä, mutta ei tätä episodia Tapparan faneihin voi edes etäisesti kaataa.
 

ftr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Huuhkajat, Borussia Dortmund
Mulla ei ole sulle mitään linkkejä antaa Tapparan toiminnasta, mutta ihan varmana tietona olen sen kuullut, että tänä korona-aikana on noita jäävuoroja käytetty väärin. Eli treenejä järjestetty altistuneille jne. Ja näitä treenejä on järjestellyt juuri Tappara. Ja tämä tieto on henkilöltä, joka noissa halleissa työskentelee. Itseasiassa ongelma on paljon isompi, mitä tähän mennessä on julkisuuteen tihkunut.

Jos näin on, niin ei ole mitään syytä epäillä, etteikö nämä tulisi myöhemmin julkisuuteen esimerkiksi sinun tietolähteesi johdosta, joka asian varmasti tietää. Tapparan toimitusjohtaja ei kuitenkaan löytänyt vahvistusta asiaan, vaikka varmasti kaikki mahdollinen tieto on ollut käytettävissä pelaajien harjoittelusta selvitystä tehdessä. Jos jäisi kiinni peittelystä, niin siinä ei pelkästään Rautakorven palli heiluisi.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Jos näin on, niin ei ole mitään syytä epäillä, etteikö nämä tulisi myöhemmin julkisuuteen esimerkiksi sinun tietolähteesi johdosta, joka asian varmasti tietää. Tapparan toimitusjohtaja ei kuitenkaan löytänyt vahvistusta asiaan, vaikka varmasti kaikki mahdollinen tieto on ollut käytettävissä pelaajien harjoittelusta selvitystä tehdessä. Jos jäisi kiinni peittelystä, niin siinä ei pelkästään Rautakorven palli heiluisi.
Luulisi, että viimeistään poliisi käy kuulustelemassa myös hallihenkilökuntaa aiheen tiimoilta. Mikäli tällaista on tehty, niin ehkä Tapparan kannattaisi viimeistään nyt tulla julki itse asioiden kanssa.

No, ei kannata hutkia ennen tutkimista.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Toivottavasti tähän asiaan liittyvät henkilöt saavat rangaistuksensa ankarimman mukaan. Suomessa ja jääkiekossa en tosin usko, että tietyt syylliset edes huomaavat saaneensa mitään rangaistusta.

En voi käsittää näin vastuutonta toimintaa. Tässä yritetään kokolailla globaalisti yrittää päästä eroon taudista ja joillain on pokkaa toimia tällä tavoin (olkoonkin yksittäinen tapaus). Tekisi mieli puhua karmasta, mutta antaa olla.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: aave

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jos ei ole antaa mitään lähteitä muita kuin tällaiset niin olisi paras olla hiljaa. HTT:n tiedoissa on ollut sitä ja tätä ennenkin. Suurin osa huhuistakin lähtee samasta lähteestä ja ihan aina ei taida osua. Jos luotettavat lähteet ovat tällä tasolla niin annetaanko poliisin tutkia ja langettaa sanktiot? Tosin sanktiokategoriat on tässä keskustelussa jo käyty läpi eli ne ovat

1) sakkoja
2) maksimissaan kolmen kuukauden vankeusrangaistus

Laajamittaisesta toiminnasta pitää olla näyttöä ja todistusvastuu tosiaan ihan muualla kuin Tapparalla.

Mikähän on se luotettavampi lähde kuin se, joka on oikeasti nähnyt sen mitä niillä jäävuoroilla tapahtuu? Koska tämä mun lähteeni on nähnyt ihan livenä nämä tilanteet, niin nämä tiedot ovan ihan sieltä ytimestä.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Sisäpiiristä on tullut tietoja, että Tappara olisi ylläpitänyt karanteenissa oleville ja altistuneille omia salaisia jäävuorojaan, vaikka heidän olisi pitänyt olla karanteenissa. Onko tässä perää?

– Olen kuullut samaa väitettä. Olen tutkinut asiaa itse, enkä ole saanut vahvistettua sitä, että näin olisi käynyt. Eli tässä jutussa ei ole perää.

Niin, itseä vastaanhan ei tarvitse sanoa mitään. Edes oikeudessa.

Tämmöiset Aron kommentit voi siis jättää omaan arvoonsa, mutta totta on, ettei tässä nyt ole kättä pidempää tarjolla. Kylläpä ne tiedot sieltä kuitenkin kaivetaan, mikäli tällaista toimintaa on tapahtunut.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Toivottavasti tähän asiaan liittyvät henkilöt saavat rangaistuksensa ankarimman mukaan. Suomessa ja jääkiekossa en tosin usko, että tietyt syylliset edes huomaavat saaneensa mitään rangaistusta.

Ihmettelen näiden kantojen määrää edelleenkin. Tässä keskustellaan vähän hassulla logiikalla ja se logiikka ei vain aukea minulle. Olen näitä samoja kysymyksiä esittänyt jo viikon ajan ja edelleen tätä samaa pyöritystä käydään. Ja minuahan saa totta kai haukkua, koska olen tässä ulkopuolinen sivustaseuraaja.

Rangaistusasteikko on määritelty jo teosta laissa. Kun tämän poliisi tutkii niin siitä tulee asianmukaiset sanktiot. Sinä tai minä emme päätä siitä, mikä sanktio on oikea. Laki on kaikille samanlainen. Tuolla on vapaan keskustelun puolella sitten näitä keskusteluja enemmän, jossa voi käydä sitä keskustelua tarkemmin, osaako Suomen poliisi tehdä työtään oikein, mutta se ei varsinaisesti kuulu Tapparalle.

Luulisi, että viimeistään poliisi käy kuulustelemassa myös hallihenkilökuntaa aiheen tiimoilta. Mikäli tällaista on tehty, niin ehkä Tapparan kannattaisi viimeistään nyt tulla julki itse asioiden kanssa.

No, ei kannata hutkia ennen tutkimista.

Tiedotteet on annettu jo ajat sitten. Ei samasta asiasta tarvitse tiedottaa koko ajan uudestaan, jos ei ole mitään uutta kerrottavaa. Ensinnäkin olen tästä kanssasi täysin samaa mieltä - ei kannata hutkia ennen kuin tutkitaan. Enemmän huolissani olen (kuin siitä, tuleeko Tappara myöntämään osallistuneensa myös Kennedyn murhaan), että kelpaavatko viralliset ja todistettavat faktat. Tässä viime aikoina on nimenomaan tullut sellainen pienimuotoinen ajojahdin tuntuma tähän mukaan ja en usko, että ihan aiheetta.

Ja nimenomaisesti juuri näin on esimerkiksi täällä aika mittavasti toimittu eli on annettu aika vahvat näkemykset siitä, millaisia rangaistuksia pitää langettaa ja kenelle ennen kuin tätä on kukaan viranomainen tutkinut millään tavalla. Osut tässä naulan kantaan, mutta luulen, että tarkoitat tätä hieman toisin kuin minä sen nyt tulkitsen.
 

Sean Connery

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ja joku täällä oikeesti kuvittelee, että Tapparan toimitusjohtaja nyt käräyttäisi omaa henkilöstöään. "Ei ole löytänyt todisteita!" just joo. Etsiköhän edes? Ainoa tavoite toimistolla on keksiä nyt helvetin hyviä selityksiä, että tästä suosta noustaisiin edes jotenkin kunnialla. Lakaistaan maton alle kaikki mitä on enää lakaistavissa.

Ärsyttävää lukea ympäri somea ja täältäkin, kuinka "eräät" Tapparasydämiset yrittävät kaikin keinoin vähätellä ja vääristellä asioita. Sen nyt tietää sokea mummokin, että Tappara on täysin tietoisesti ja organisoidusti JOHDOSTA käsin kiertänyt sääntöjä ja ohjeistuksia. Nyt kävi käry siellä äärimmäisessä päässä ja paskat on housuissa. Se, että muutamat nimimerkit siellä täällä koittavat kääntää asiaa esim. Ilveksen syyksi tai vänkäämällä vaativat todisteita, on lähin naurettavaa.

Rangaistuksen tulisi olla merkittävä ja sen tulisi nyt olla sellainen, että loppuu Tapparan pelleily sääntöjen rajamailla. Ja kuten tässä joku jo sanoikin, niin ihan pikkujunnuista lähtien on Tappara tehnyt hyvin kyseenalaisia ratkaisuja ja niitä on jo lehdistössäkin ruodittu. Lajin parissa toimivat seuraihmiset kyllä tietävät asioista enemmän kuin täällä tai mediassa on kerrottu, mutta kaipa se yhteisöllisyys pitää vielä toistaiseksi suut kiinni. Toisaalta toivoisi, että vyyhti nyt paljastuisi, ettei muut seurat joudu enempää kuseen ja maksumieheksi yhden seuran pelleilystä. Seurat jotka ovat jo Marraskuusta asti pitäneet junnut pienryhmissä ja ilman pelitapahtumia, ja noudattaneet jokaista ohjeistusta tiukasti.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ärsyttävää lukea ympäri somea ja täältäkin, kuinka "eräät" Tapparasydämiset yrittävät kaikin keinoin vähätellä ja vääristellä asioita. Sen nyt tietää sokea mummokin, että Tappara on täysin tietoisesti ja organisoidusti JOHDOSTA käsin kiertänyt sääntöjä ja ohjeistuksia.

Ärsyttävää lukea ympäri somea ja täältäkin, kuinka "eräät" mikätahansajoukkuesydämiset yrittävät kaikin keinoin paisutella ja vääristellä asioita. Sen nyt tietää sokea mummokin, että mikätahansamuujoukkuesydämiset joutuvat tällaisen väitteen TIETOISESTI JA ORGANISOIDUSTI todistamaan.

Se, että muutamat nimimerkit siellä täällä koittavat kääntää asiaa esim. Ilveksen syyksi tai vänkäämällä vaativat todisteita, on lähin naurettavaa.

Voitko osoittaa täällä ne nimerkit, jotka yrittävät vähätellä Tapparan rikettä tai syyttävät tästä rikkeestä jotakin muuta tahoa kuin Tapparaa?

Rangaistuksen tulisi olla merkittävä ja sen tulisi nyt olla sellainen, että loppuu Tapparan pelleily sääntöjen rajamailla. Ja kuten tässä joku jo sanoikin, niin ihan pikkujunnuista lähtien on Tappara tehnyt hyvin kyseenalaisia ratkaisuja ja niitä on jo lehdistössäkin ruodittu.

Rangaistus on ollut jo nyt merkittävä. Asianomainen henkilö on saanut kirjallisen varoituksen, joka on työelämässä yksi kovimmista sanktioista, joita voit saada ennen kuin sinut kengitään. Tämän lisäksi Tappara on saanut sakkoa rikkeestään ja merkittävää huonoa julkisuutta omien virheidensä takia ja ansaitusti. Jos Tappara on niin läpimätä, että se näiden kaikkien tapahtumien jälkeen vielä jatkaa omaehtoisesti kiellettyä toimintaa niin se on täysin käsittämätöntä. Nyt kuitenkin sinulta unohtuu se tärkein, koska oletettavasti juuri se, mitä pyydät, on jo tapahtunut. Tappara tuskin jatkaa tällaista toimintaa ja voin melkein lyödä siitä pääni pantiksi.

Lajin parissa toimivat seuraihmiset kyllä tietävät asioista enemmän kuin täällä tai mediassa on kerrottu, mutta kaipa se yhteisöllisyys pitää vielä toistaiseksi suut kiinni

On eri asia visirrellä nimettömänä tuolla ympäri pitäjiä tietojaan kuin tulla omalla nimellään ja naamallaan näkyviin ja kertoa toimivansa todistajana. Juuri tämä laaja mediahuomio ajaa siihen, että nyt tarvitaan totuutta. Se, että "Tapparasydämiset" haluavat myös vastapuolen pysyvän totuudessa ja todistavan väittämät on ihan täysin normaalia eikä suinkaan vähättelyä.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Ihmettelen näiden kantojen määrää edelleenkin. Tässä keskustellaan vähän hassulla logiikalla ja se logiikka ei vain aukea minulle. Olen näitä samoja kysymyksiä esittänyt jo viikon ajan ja edelleen tätä samaa pyöritystä käydään. Ja minuahan saa totta kai haukkua, koska olen tässä ulkopuolinen sivustaseuraaja.

Rangaistusasteikko on määritelty jo teosta laissa. Kun tämän poliisi tutkii niin siitä tulee asianmukaiset sanktiot. Sinä tai minä emme päätä siitä, mikä sanktio on oikea. Laki on kaikille samanlainen. Tuolla on vapaan keskustelun puolella sitten näitä keskusteluja enemmän, jossa voi käydä sitä keskustelua tarkemmin, osaako Suomen poliisi tehdä työtään oikein, mutta se ei varsinaisesti kuulu Tapparalle.
En ole ainakaan itse haukkunut ketään tähän asiaan liittyen tällä palstalla, enkä sinua varsinkaan. Ehkä toin vaan sen rangaistus asian esiin hieman primitiivisen näkökulman kanssa.

Ennemminkin minua ärsyttää suunnattomasti sellaisten henkilöiden vastuuttomuus, joilla on hieman jopa valtaakin tehdä asioille jotain. Jos he lipsuvat tai tekevät vastaan, niin homma menee väärille raiteille. Me normi-ihmiset voidaan pitää etäisyyksiä- ja maskia naamalla, sekä pestä käsiä. Ehkä näissä kohdin olisi paikka näpäyttää syyllisiä kunnolla ja näyttää, että teoilla on seuraukset.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Rangaistus on ollut jo nyt merkittävä. Asianomainen henkilö on saanut kirjallisen varoituksen, joka on työelämässä yksi kovimmista sanktioista, joita voit saada ennen kuin sinut kengitään.

On hieman koomista painottaa tämän varoituksen merkittävyyttä. On varoituksia ja "varoituksia". Tämä varoitus on aivan työnantajan ja työntekijän välinen asia, ei niitä viedä mihinkään yleisiin rekistereihin, että esimerkiksi seuraava työnantaja saisi niistä tietää. Varoituksen voi ihan hyvin antaa teemalla, "sorry, mutta tästä täytyy antaa varoitus".

Joten ei tuolla ole tässä juuri mitään merkitystä, vaikka niin itselleen vakuuttelisikin. Se voidaan antaa myöskin vain ulkopuolisten tyynnyttelemiseksi. Täällä monet tapparasydämet ovat julistaneet Rautakorven tekemää työtä seuran eteen, ja oma kutinani on
että tämä voi olla varoituksen henki tässä. Ja ei, minulla ei ole linkkiä siihen kutinaan.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan se nyt ihan selvää, että jo julkisuudessa esitettyjen väitteiden tai tietojen valossa poliisin tulee tutkia koko vyyhti kunnolla ja huolellisesti. Siihen prosessiin on voitava luottaa. Myös poliisi ja syyttäjä antaa omalla toiminnallaan viestiä siitä, miten vakavasti tällaisiin rikkomuksiin suhtaudutaan. Jos esitutkinnan jälkeen todetaan, ettei syytettä ole syytä nostaa, herää kysymys, että minkälaisessa tapauksessa niin sitten voi toimia? Syytteen nostaminenhan ei vielä tarkoita sitä, etteikö vastaajaa voitaisi todeta syyttömäksi. Syyte ei ole yhtä kuin tuomio. Jos todetaan, ettei syytekynnys ylity, viesti on selvä: määräyksiä ja lakeja ei tarvitse noudattaa. Kenenkään. Siinäpä on hyvät lähtökohdat yhteiskunnalle.

Se, että joku Ilveksen junnu on käynyt kotibileissä, ei liity tähän mitenkään. Jos joku on niin saatanan saapas, että menee näinä aikoina kotibileisiin, vaikka se on aivan varmasti myös joukkueen tämän kauden säännöissä kielletty, seura rankaisee pelaajaa. Sitä paitsi, jos pelaaja on käynyt testeissä ja saanut negatiivisen tuloksen ja sen jälkeen hän on mennyt bileisiin ja saanut sitä seuraavana päivänä oireita, ei se korona sieltä kotibileistä ole lähtöisin, vaan jostain muualta jo aiemmin. Itämisaika ei vain natsaa ja tämä on tieteellinen fakta. Mutta joka tapauksessa, helvetin typerästi toimittu ja varmasti moinen typeryys tulee seuraamaan jonkin aikaa pelaajan mukana, koska hänen arvostelukykyynsä ei voi luottaa. Pahimmassa tapauksessa pelaajasopimus puretaan ja uutta sopimusta voi olla vaikea löytää, jollei nyt ihan jostain poikkeuksellisen lahjakkaasta junnusta ole kysymys. Suomihan on täynnä lahjakkaita junnuja, jotka ymmärtävät oikein ja väärän eron ja joku jossain vain odottaa saavansa mahdollisuuden näyttä osaamisensa. Teoilla on, tai ainakin pitäisi olla seuraukset ja luultavasti kaikkein pahin seuraus pelaajalle on se, että oma joukkue paheksuu häntä. Eikä ketään voi oikein pakottaa olemaan niin kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan, koska sekin on väärin. Ihmistä ei toki tarvitse tuomita, mutta oikeassa elämässä ihmisen ja teon välinen ero on usein kuitenkin olematon. Ei se teko tapahdu itsestään, vaan ihmisen toimesta valinnan jälkeen. Jos ihminen ei ymmärrä oikean ja väärän eroa, joku tällainen kotibileisiin meneminen pandemian aikana on minimaalinen ongelma. Onneksi suurin osa ymmärtää, mutta ei sekään teon typeryyttä ja tuomittavuutta poista.

Itse toivon, että tämä Tapparan keissi tutkitaan perinpohjaisesti ja jos jollain on tietoa, että muissa seuroissa on toimittu samalla tavalla kuin Tapparassa, he tekisivät vaadittavat ilmoitukset. Mikä tahansa ei saa olla menestymisen tavoittelun varjolla mahdollista ja sallittua ja siihen tähtäävästä kertoo toki erilaiset säännötkin. Jos niitä sääntöjä ei kuitenkaan tarvitse noudattaa, säännöt voi repiä. Mennään sitten viidakon lain mukaan ja tarkoitus pyhittää keinot aina ja kaikissa asioissa. Ennustan kuitenkin, ettei yhteiskunta voi toimia silloin kovinkaan tehokkaasti ja tuskin sellainen tilanne oikeasti ketään kiinnostaa.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Teoilla oli seuraukset. Niistä on myös rangaistus kuvailemallasi tavalla. Tietysti mikäli tarkoitat tätä poliisitutkintaa, niin se vaatisi sitten lakikirjaan muutosta. Kansalaisaloite jossa Tapparalle/Jukka Rautakorvelle määriteltäisiin oma rangaistusasteikkonsa. En usko että tuo kovin hyvin silti menestyisi. Se kun on kiusaamista ja muutenkin moraalisesti ala-arvoista. Eiköhän jokaiselle kuulu ihan virheidensä mukainen rangaistus tasapuolisesti.
Lähdit värittämään tätä aika isolla pensselillä. Ymmärrän senkin, sillä kyseessä on oman seurasi toiminta. Ei se väärin ole puolustaa.

Itse en maininnut mistään Rautakorven omista rangaistuksista tai lakimuutoksista. Ilmaisin vaan ärsyyntymiseni siitä, että vaikutusvaltaisissa asemissa olevat saattavat käyttää asemaansa väärin. Ja tämä tapaus on sieltä "yksi miljoonasta" ja ei lähellekään se pahin todellakaan. Sitä saattaa henkilön päässä hämärtyä todellisuuden ja moraalisuuden taju.

Sanotaanko nyt vielä näin: Toivottavasti asianosaiset henkilöt/tahot saavat riittävän kovan rangaistuksen niissä puitteissa, joka nykylainsäädännöllä on mahdollista.

edit. Joku rahasanktio taisi jo ollakin. En ota kantaa, oliko riittävä.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Sen verran vielä, että tässä kohtaa jollain varoituksella voi pyyhkiä persettä. Varoitus koskee ainoastaan tätä korona-casea. Ei varmaan lähde Rautakorpi sitä tekoaan toistamaan (uskon näin) muutenkaan, vaikkei olisikaan saanut varoitusta. Turhaa teatteria ja työnantajalla tässä kohtaa ei ole pienintäkään aikomusta käyttää varoitusta jatkossa Rautakorpea vastaan. Ei se Jukkiskaan nyt niin tyhmä ole, että lähtisi toistamaan virhettään.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Sinällään olet väärässä, että en puolustanut Tapparaa/Rautakorpea. Puolustin Suomen oikeusvaltiota. Toki puolustuksia lainmukaisen oikeusvaltion puolesta, voi ylimaalata ja hämärtää fani argumentein
No sitten ollaan varmaan molemmat hakoteillä. Mukavaa pääsiäistä.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Nyt on ainakin yksi tuore viranomaistulkinta siitä, onko U20 toiminta ammattiurheilua. TPS:n U20 pelit päättyivät AVI:n päätökseen sulkea liikuntatilat, ja päätös ei koske ammattilaisurheilua. No, ehkä Tampereella toiminta on ammattimaisempaa kuin Turussa?
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Nyt on ainakin yksi tuore viranomaistulkinta siitä, onko U20 toiminta ammattiurheilua. TPS:n U20 pelit päättyivät AVI:n päätökseen sulkea liikuntatilat, ja päätös ei koske ammattilaisurheilua. No, ehkä Tampereella toiminta on ammattimaisempaa kuin Turussa?
Täytyy aika ammattimaista olla, koska menestystä tavoitellaan riskeeraamalla pelaajien ja monen muunkin terveys.
 

Äimänkäki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvät suoritukset ja Kerttu
Olen mielestäni lukenut jokaisen Tapparan tiedotteen ja missään näistä tiedotteista ei ole toistaiseksi millään lailla myönnetty, että Tapparassa on laajamittaisesti ohjeistettu altistuneita treenaamaan. Ja jos onkin niin olen sitten ihan varma siitä, että niin on tehty ihan varmasti myös muissa organisaatioissa.

Hah! Täähän on ihan klassikkokamaa. Mitään ei olla tehty, mutta jos nyt onkin niin, että onkin tehty, niin sitten on kyllä varmasti joku muukin tehnyt!

Tulee ihan mieleen pikkupojan puolustuslausunto kun joku tavara on hajonnut: "En se minä ollu, enkä mä sitä tahallani tehny."
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Hah! Täähän on ihan klassikkokamaa. Mitään ei olla tehty, mutta jos nyt onkin niin, että onkin tehty, niin sitten on kyllä varmasti joku muukin tehnyt!

Tulee ihan mieleen pikkupojan puolustuslausunto kun joku tavara on hajonnut: "En se minä ollu, enkä mä sitä tahallani tehny."

Tuo olisi ns. allekirjoitusmatskua, mutta vissiin liian pitkä siihen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös