Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 277 928
  • 66 550

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Oli kyllä huvittavaa, kun menimme eilen veli @Czescku ´n kanssa Pohjois-Haagan paikalliseen, eikä portsari meinannut päästää meitä sisään, kun meillä oli pelipaidat päällä. Lätkäfaneista on kuulemma huonoja kokemuksia, ne tappelevat. Oli kyllä todella eksoottista törmätä tuohon asenteeseen.

Onneksi meitä tuli puolustamaan eräs IFK-fani. Yhteinen selityksemme oli se, että jos KooKoo- ja SaiPa-fanit eli paikallisviholliset tulevat yhdessä baariin, eivätkä tappele edes keskenään, niin eivät ne silloin tappele varmaan kenenkään muunkaan kanssa. Portsari ei ole kyllä suomalaislähtöinen, joten tätä hän ei ehkä voinutkaan tietää, mutta hyvin kaveri on omaksunut sen, että lätkäfanit ovat pahoja ja ihan saatanasta.

Silti uskaltaisin väittää, että suurin osa näiden lähiöbaarien myllyistä syntyy kyllä ilman pelipaitaa. Lätkäfaniutta määräävämpi tekijä lienee sekakäyttö ja elämän koulu. Jos mamuportsari osasi yhtään lukea tilannetta, niin siinä oli kolmen eri joukkueen kannattajia, ja näistä vielä se ns. kotikentällään ollut eli IFK-fani tuli puolustamaan meitä kahta muuta ja sanoi, että kyllä jätkien pitää päästä sisään. Jos lätkäfanien keskinäinen vihamielisyys olisi totta, niin eiköhän tuo IFK-fanikin olisi ollut sitä mieltä, että menkää maalaisjoukkueiden kannattajat vittuun täältä. Siinä siis sitä vaarallista lätkäfaniutta kerrakseen.

Kiinnostaisi tietää, missä niitä lätkäfanien tappeluita on, kun ainakin itse olen niitä hyvin harvoin nähnyt. Ja luulen pyöriväni aika usein sellaisissa tilanteissa, missä tappeluita voisi tulla - jos niitä oikeasti tulisi. Juttelemaan tullaan kyllä, mutta yleensä se on ystävällistä, tyyliin moro, mitäs äijä. Pientä kuittailua voi tulla, mutta se kuuluu asiaan ja lätkäjätkät sen tunnistavat.

Näiden kohtaamisten käyttäytymismallit ovat yleisesti tiedossa, ja suurin osa kohtaamisista johtaa hauskaan jutusteluun. Laji yhdistää enemmän kuin joukkue erottaa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jotain burrittoja pitäisi ensi kertaa tänään tehdä ja syödä. Kävi vain niin että en löytänyt kaupasta maissijauhoa vaikka kuinka etsin ja ohjeen mukaan niitäkin taikinaan tulee. Millä tuon maissijauhon voisi korvata tuossa? Enemmän vehnäjauhoja vai jopa perunajauhoja taikinaan? Ohjeessa ainakin sanottiin että ei tarkoita maissitärkkelystä tuo maissijauho sitten.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Teillä oli sentään vielä siedettävän väriset pelipaidatkin, mitenhän olisi käynyt Ässien tai IFK:n tulipunaisella asulla... täytyy ottaa oma pelipaita mukaan kun seuraavaksi hengailen kanssanne.
Kuten toisaalla sanoin, järjestetään joskus sellainen invaasio, missä 5-10 jätkää tulee jokainen eri pelipaidoissa samalla kertaa. Katsotaan kestääkö portsarin perse ja mitä se siihen yrittää sanoa.

"Pelipaita ei hyvä. Te ei pääse sisään. Te tappelee".
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ne burritot vai miten lie kirjoitetaankaan olivat hyviä. En ollut ennen tätä päivää edes kuullut näistä burritoista joten oli kiva kokeilla uusia ruokia. Minulla on tavoitteena muutenkin tänä vuonna kokeilla hieman enemmän itselleni uusia tuttavuuksia keittiössä. Se on ihan kiinnostavaa ja mielekästä, kokeilla uusia makuja.

Jos jollekin on epäselvää mitä nämä burritot ovat niin luonnehtisin niitä itse suolaisten täytettyjen lettujen eli kreppien ja tortillojen risteytykseksi. Laitan vaikka tämän viestin liitteeksi kuvankin näistä burritoista. Joskaan täysin siitä kuvasta ei tulekaan varmaan ilmi mitä nämä burritot ovat koska siinä vuoassa on tuota kerma-juustoraasteseosta päällä.

Mitäs muuta? Jostain syystä odotan nyt tosi paljon sitä hetkeä kun pääsen eroon lopullisesti niistä ulosottoveloista. En tiedä miksi odotan sitä hetkeä niin paljon koska eihän silloin tapahdu sinänsä mitään erikoista. Lähinnä varmaan tulee vaan lukemaan sinne nettisivuille että sinulla ei ole avoimia asioita täällä. Tai en minä varma ole kylläkään, tuleeko tuosta oikein jotain ilmoitusta erikseen?

Tai kyllähän tuota hetkeä toki ihan mielellään odottaakin kun pääsee veloista eroon. Se nostaa kuitenkin taloustilanteeni ihan uudelle, paremmalle tasolle. Saan kuukausittain tämän jälkeen paljon enemmän rahaa käteen kuin ennen ja onhan se nyt ihan mieletön asia.

Tänään tuli myös taas jo neljä kuukautta kuluneeksi siitä kun olen viimeksi pelannut rahapelejä. Se on jo hieno saavutus mutta koska kokemus on osoittanut että repsahtaminen voi tapahtua vielä niin en niin isoa numeroa tee tästä. Rauhaksiltaan eteenpäin.
 

Liitteet

  • IMG_20210124_170300_804.jpg
    IMG_20210124_170300_804.jpg
    66,7 KB · kertaa luettu: 148
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tuo "amerikan kovimmat keräilijät" -sarjan Danielle on niiiin pantava. Ei mulla muuta. Jatkakaa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
"Maksetaan sulle jos satutaan tappeleen. No niin, päästäs meitit sisään."
Siinä vaiheessa mennään Ykskakskolmoseen eli Pub 123:een. Siellä on joustavampi meininki kaikin puolin. Saa tulla pelipaidassa, eikä muutenkaan kiristellä.
 

Glove

Jäsen
Kuten toisaalla sanoin, järjestetään joskus sellainen invaasio, missä 5-10 jätkää tulee jokainen eri pelipaidoissa samalla kertaa. Katsotaan kestääkö portsarin perse ja mitä se siihen yrittää sanoa.

"Pelipaita ei hyvä. Te ei pääse sisään. Te tappelee".
Voisin joskus tulla, mutta minulla ei ole pelipaitaa. Luulin, että minulla on Suomen pelipaita jossain, mutta eipä tuota nopealla kaappien läpikäymisellä löytynyt.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Voisin joskus tulla, mutta minulla ei ole pelipaitaa. Luulin, että minulla on Suomen pelipaita jossain, mutta eipä tuota nopealla kaappien läpikäymisellä löytynyt.
Tere tulemast ehdottomasti, eiköhän me sinulle paita saada. Minulla löytyy ainakin KooKoota, IFK:ta, Tepsiä, Ässiä, SaiPaa, KalPaa ja SaPKoa, ja on toki Suomea (Sepe Aho!), Ruotsia ja änäristä Blackhawksia, Capitalsia ja Kingsiä. Olettaisin, että tuon Sepen Suomi-paidan kanssa voisit ainakin elää.

Paidattomuus voisi johtaa Kuparikulman portsarille edulliseen tilanteeseen:

"Sinulla ei paita. Sinä ei olla jääkiekkofani. Sinä päästä sisään."

Oikeasti, mennään joskus ihan kunnon porukalla ja kaikki paidat päällä, katsotaan mitä tuo portsari keksii. Jos ei päästä, niin soitetaan Iltalehden toimittajalle. Juttu olisi ihan varma tuossa tapauksessa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Pidän tästä suunnitelmasta.
No vittu oikeesti, näinä jatkuvan syrjinnän ja loukkaantumisen aikoina tuota pitäisi kokeilla.

Pukeutumisen mukaan on viimeksi valikoitu asiakkaita vissiin joskus ysärillä, jos edes silloinkaan. Joskus ysärin lopulla ei päästy Lahdessa baariin, kun kaverilla oli koriskengät (kyllä, luitte oikein, koriskengät, minä nauran), mutta muita vastaavia tapauksia en muista viimeisen vajaan 25 vuoden ajalta. Turussa ysärillä ja nollarilla jotkut portsarit vähän vittuilivat opiskelijahaalareista, mutta en muista, että kukaan olisi jäänyt niiden takia ovelle. Jos jäivät, niin enemmän se liittyi pelikuntoon.

Juuri siksi tämä pelipaita-case pitäisi kunnolla testata. Eihän tässä ole kyseessä kuin yksi baari ja yksi tiukkapipoinen portsari, mutta voisi tästä ilmiö tulla, jos tästä joku Iltalehti jutun tekisi. Siellähän on vankkaa perinnettä kohujutuista. Kyseessähän on ihan selvä syrjintä. Pelkästään vaatteista vedetään se johtopäätös, että te aiheutatte järjestyshäiriöitä, mikä on ihan hevonpaskaa.

Minulle on lopulta aika sama, jos minä en pääse jonnekin räkälään, mutta jos sitä perustellaan pukeutumisella, niin sen haluaisin oikeasti testata.
 

redpecka

Jäsen
@nummenkallio Uskon, että teillä mennyt just noin ja ei se poke ole tajunnut suomilätkästä mitään.

Olen joskus pohtinut lumihangessa kun ei ole päässyt mihinkään sisään, että poke varmaan ajatteli ravintelin yleisturvallisuutta ja ei päästänyt meikäläistä sisään. Ei sen takia, että olisi luullut minun satunnaisen kulkijan mitään kränää aiheuttavan vaan poke tietää, että sisällä istuu nyt sellaista sakkia, joka ei juuri minunlaisia siedä, on se sitten lätkäpaidasta, takkutukasta, skinikaljusta tai banderollista (vihaan homoja/hitleriä!!!) kiinni.

Tai ainakin näin lohdutan itseäni penkassa ja selviin aina huomiseen.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
@nummenkallio Uskon, että teillä mennyt just noin ja ei se poke ole tajunnut suomilätkästä mitään.

Olen joskus pohtinut lumihangessa kun ei ole päässyt mihinkään sisään, että poke varmaan ajatteli ravintelin yleisturvallisuutta ja ei päästänyt meikäläistä sisään. Ei sen takia, että olisi luullut minun satunnaisen kulkijan mitään kränää aiheuttavan vaan poke tietää, että sisällä istuu nyt sellaista sakkia, joka ei juuri minunlaisia siedä, on se sitten lätkäpaidasta, takkutukasta, skinikaljusta tai banderollista (vihaan homoja/hitleriä!!!) kiinni.

Tai ainakin näin lohdutan itseäni penkassa ja selviin aina huomiseen.
Muuten hyvin ajateltu tuo, kun verrataan sisällä olijoita ovella odottaviin. Jos vaikka baarissa on sisällä paljon äärioikeistolaisia kuulapäitä, niin mamuporukan päästäminen sisään voisi olla riski, vaikka pääsyn kieltäminen olisi silti väärin. En tiedä miten paljon tällaisia tilanteita tulee, mutta voihan niitä tulla.

Tässä oli vain se hauska juttu, että ainoa, jota vissiin se lätkäfanius portsarin lisäksi kiinnosti, oli se IFK-fani, joka nimenomaan tuli puolustamaan meitä ja sanomaan, että kyllä nämä kaverit pitää päästää sisään. Kun ei edes kolmen eri seuran kannattajien kesken saatu aikaan mitään rähinää, vaan veljellisyyttä, niin kiinnostaisi tietää, missä se vaarallinen lätkäfanius oli.
 

redpecka

Jäsen
Pukeutumisen mukaan on viimeksi valikoitu asiakkaita vissiin joskus ysärillä, jos edes silloinkaan. Joskus ysärin lopulla ei päästy Lahdessa baariin, kun kaverilla oli koriskengät (kyllä, luitte oikein, koriskengät, minä nauran), mutta muita vastaavia tapauksia en muista viimeisen vajaan 25 vuoden ajalta. Turussa ysärillä ja nollarilla jotkut portsarit vähän vittuilivat opiskelijahaalareista, mutta en muista, että kukaan olisi jäänyt niiden takia ovelle. Jos jäivät, niin enemmän se liittyi pelikuntoon.
Voih, nää on aina nostalgisia. Stadissa kasariloppu-ysärialku, kyllä lenkkareissa päiväbaareihin/terasseille pääsee, mutta sitten loppuyöstä kun jonotetaan johonkin ihme yöjuottolaan missä poke niin eihän sinne lenkkareissa ollut mitään asiaa.

- Emmää oo juonu ku pari kaljaa tiätsä...
- Joo joo, aivan varmasti, mutta tänne ei lenkkareissa tulla.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Turussa ysärillä ja nollarilla jotkut portsarit vähän vittuilivat opiskelijahaalareista, mutta en muista, että kukaan olisi jäänyt niiden takia ovelle.

Ei Tampereella ainakaan vielä pari vuotta takaperin opiskelijahaalarit ihan joka paikkaan olleet käyntikortti. No en ole pokeista varma, mutta ainakin baarimikko jätti kerran myymättä haalareille.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Voih, nää on aina nostalgisia. Stadissa kasariloppu-ysärialku, kyllä lenkkareissa päiväbaareihin/terasseille pääsee, mutta sitten loppuyöstä kun jonotetaan johonkin ihme yöjuottolaan missä poke niin eihän sinne lenkkareissa ollut mitään asiaa.

- Emmää oo juonu ku pari kaljaa tiätsä...
- Joo joo, aivan varmasti, mutta tänne ei lenkkareissa tulla.
Onneksi joissain asioissa on menty eteenpäin. Lenkkarit ja muut urheiluvaatteet eivät ole yleensä enää no-no. Itse en kyllä edelleenkään mene missään verkkareissa baariin, mutta lenkkareissa kyllä, kun lenkkareissa kuljen käytännössä koko ajan, ja naisille sallin kaikki vapaudet näissä asioissa. Naiset treenivaatteissa baariin, kyllä kiitos. Näyttävät paljon paremmilta kuin joissain juhlavaatteissa tylsästi pyntättyinä. Kivasti näkyy se treenattu persekin.

Ei Tampereella ainakaan vielä pari vuotta takaperin opiskelijahaalarit ihan joka paikkaan olleet käyntikortti. No en ole pokeista varma, mutta ainakin baarimikko jätti kerran myymättä haalareille.
Mielenkiintoista. Kohta alkaa olla aineksia vähän laajempaankin juttuun. Tosin tuo myymättä jättäminen voidaan aina perustella vaikka sillä, että tyyppi oli niin kännissä. Sisäänpääsyn estäminen on paljon kovempi juttu. Ja nimenomaan silloin, jos sitä ei älytä tai voida perustella humalalla.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Mielenkiintoista. Kohta alkaa olla aineksia vähän laajempaankin juttuun. Tosin tuo myymättä jättäminen voidaan aina perustella vaikka sillä, että tyyppi oli niin kännissä. Sisäänpääsyn estäminen on paljon kovempi juttu. Ja nimenomaan silloin, jos sitä ei älytä tai voida perustella humalalla.

Ei me hirveän humalassa oltu. Isolla porukalla mentiin myöhäisillassa oluisiin erikoistuneeseen juomaravintolaan. Kysyttiin vielä erikseen, että tarjoillaanko haalarisille – ei tarjoiltu. Onneksi ei tarvi noitakaan enää pitää. Kuinkahan ei silloinkaan hävettänyt?
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kallion baareissa ei usein suvaita haalarikansaa. Se on mielestäni ihan ookoo. Ei niitä viitti katella kadullakaan. Baari saa kuitenkin valita asiakkaansa, kunhan ei mennä etnisyyksiin. Jos mulla olisi baari niin amatöörit eivät tulisi sinne sekoilemaan. Rahaa eivät tuo ja karkottavat muut asiakkaat.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Kallion baareissa ei usein suvaita haalarikansaa. Se on mielestäni ihan ookoo. Ei niitä viitti katella kadullakaan. Baari saa kuitenkin valita asiakkaansa, kunhan ei mennä etnisyyksiin. Jos mulla olisi baari niin amatöörit eivät tulisi sinne sekoilemaan. Rahaa eivät tuo ja karkottavat muut asiakkaat.
Lasketaanko tietyt ammattiryhmät etnisyyksiin? Jos ei, niin minun tulevaan ravintolaan ei ole tervetulleita Kelan ja TE-toimiston työntekijät ja päättäjät. Sen verran ovat paskaa niskaan kaataneet vuosien varrella.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minä saan kai tuon koroterokotteen tällä viikolla jo. Osa työpaikallamme on jo saanutkin rokotteen ja minäkin saan nyt ensimmäisen kerran rokotteen tällä viikolla, käsittääkseni.

Ulkona nyt vaikeahkoa liikkua. Ainakin täällä päin Suomea. Onhan minulla nuo nastakengät mutta nekään ei täysin nyt tuolla auta kun pihat ja tiet on tuollaista loskaa täynnä, maa pettää jalkojen alta ja ote lipsuu. Silti kävelin tuolla kuusi kilometriä tänään.

Eilenhän leivoin myös noiden burrittojen lisäksi myös Runebergin torttuja. Parempi itse leipoa niin tietää varmasti mistä aineista ne on leivottu. Ei tarvitse taas arpoa sitä onko kaupan tortuissa alkoholia vai ei. Ja kohtahan se Runebergin päivä jo onkin. Mutta oli ensimmäinen kerta kun leivoin itse kotonakin noita Runebergin torttuja ja ei niiden leipominen niin vaikeaa ollutkaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös