Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 219 536
  • 13 556

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Moderaattorien kannalta optimaalinen tilannehan olisi että kaikki vain kirjoittaisivat viestejä kenenkään lukematta niitä. Ei syntyisi konflikteja ja kaikki olisivat yhtä hyvää sisällöntuottajaperhettä.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ylläpito voisi perustaa rinnakkaispalstan, jossa saa kaikki hoitaa draamansa ja tietämyksensä vapaan keskustelun parissa. Annetaan tämä palsta jäädä meille suurille kiekkoinsinööreille.
 

redpecka

Jäsen
Ihmetyttää tällaiset "Enkö mä saa nyt räyhätä vapaalla jos en kirjoita tarpeeksi kiekkopuolelle?" -tyypit. Eihän asiakirjoittajilla ole mitään hätää vaikkeivät ikinä kirjoittaisi kiekosta.

Jos alkaa tulla useampia penaltteja ja uhkana on jopa lentää palstalta seuraavasta rikkeestä niin voisko miettiä omaa kirjoitustyyliä tai vaihtaa suosiolla johonkin muulle palstalle, missä moderointi ei olisi niin tiukkaa. Ja mitä siitä jos joskus tuleekin viikon penaltti, ei siitä lennä palstalta huolimatta mitä on kiekkopuolelle skriivaillut.

Monet minä mukaanlukien on kehunut, että Jatkiksen Vapaa on netin parhaita. Eikö tässä kukaan näe yhtäläisyyttä, että se on paras juuri siksi kun sitä moderoidaan niin (tiukan) hyvin?

Näin itse olen ymmärtänyt nämä "uudet" säännöt eli vanhat kirjoittamattomat pykälät ovat nyt vain alaskirjattuna.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Osallistun lähinnä huipputurnaus-keskusteluihin eikä siellä kannata ihan mitään loisteliasta analysointia odottaa, en ainakaan neuvo pidättämään hengitystä sitä vartoessa. Toki joukossa on hyviä kirjoittajia, mutta hukkuvat puusilmäiseen massaan.
Eikös maajoukkueen edesottamuksia käsittelevä keskustelu mene yleensä niin, että joku Kärppä fani kommentoi HIFK pelaajan pelaamista negatiiviseen sävyyn. Sitten joku HIFK fani tulee kertomaan miten Kärppiä ei edes otettu mukaan tms. ja sitten väitellään kaksi sivua siitä lasketaanko kuka minkäkin joukkueen pelaajaksi. Samalla joku laskee viivelähtöjä, joku NHL vahvistus haukutaan turhakkeeksi, väitellään liigojen tasoeroista ja lopulta joku kirjoittaa raportin Suomen ottelusta, jonka joku lyttää kun kaikki katsoivat pelin.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Eikös maajoukkueen edesottamuksia käsittelevä keskustelu mene yleensä niin, että joku Kärppä fani kommentoi HIFK pelaajan pelaamista negatiiviseen sävyyn. Sitten joku HIFK fani tulee kertomaan miten Kärppiä ei edes otettu mukaan tms. ja sitten väitellään kaksi sivua siitä lasketaanko kuka minkäkin joukkueen pelaajaksi. Samalla joku laskee viivelähtöjä, joku NHL vahvistus haukutaan turhakkeeksi, väitellään liigojen tasoeroista ja lopulta joku kirjoittaa raportin Suomen ottelusta, jonka joku lyttää kun kaikki katsoivat pelin.
Aika lailla näin. Plus että viikkokaupalla etukäteen lytätään koko joukkue, koska se ei näytä paperilla yhtä hyvältä kuin Kanada eikä sinne olla valittu sitä oman kylän sankaria, joka melkein dominoi liigaa ottelusta toiseen.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Ylläpito voisi perustaa rinnakkaispalstan, jossa saa kaikki hoitaa draamansa ja tietämyksensä vapaan keskustelun parissa. Annetaan tämä palsta jäädä meille suurille kiekkoinsinööreille.
Selitä nyt ihan omin sanoin, että miten vapaan keskustelun draama on pois suurilta kiekkoinsinööreiltä? Kuluuko bitit, tukkeutuuko kaistanleveys vai meneekö kanta tukkoon?
Vai eikö suuret kiekkoinsinöörit malta pitää silmälappujaan paikoillaan vapaan puolen seireenien houkutellessa neitseelliset lätkäjätkät paheiden tielle.
 
Viimeksi muokattu:

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
No mutta linja on nyt vedetty. Mikäli toivot, että joku toinen palaa helvetin tulessa vain siksi, että hän ei usko samoihin satuaapisiin kuin sinä, niin se on varoituksen paikka. Linja ei kuitenkaan tule pitämään, ainakaan jos ei osaa verhota omaa paskuuttaan teennäiseen vanhurskauteen. Tuollaiset @demitra kaltaiset ihmiset ovat aidosti vain todella pahoja ja iljettäviä ihmisiä. Hyi vittu.
Tästä napsahti sitten viikko, kun ko. avautumisen aiheuttanut viesti selvisi keltaisella. Erikoinen linjanveto, hyvin erikoinen.

Näillä mennään, sanoi eräs legendaarinen (ja muuten äärimmäisen ystävällinen) kiekkopersoona.
 

Aapee79

Jäsen
Muistatteko vielä, kuka on näin sanonut: "Tässä osiossa moderointi on tavanomaista tiukempaa ja kynnys osiokohtaiseen kirjoituskieltoon tavanomaista matalampi. "


En minäkään.


Tuli vaan mieleen, kun lukee noita löylyhuoneen (voi jestas mikä nimi) ketjuja. Meinaa mennä nykyisin mellakka- ja homoketjut sekaisin ja hassunhauskoja meemejä voi kyllä laitella joka ketjuun ilman oikeata asiaa ja varsinkin ilman pelikieltoja.

Ja miten se aina lähtee vain siltä toiselta puolen ne ukot jäähyaititoihin, kun äärilaidat vääntää keskenään? Vähän liian läpinäkyvää toimintaa.

Sitten kaikkein paras: Uskontoheepo vetää vuoden trollin ja todella riman alta olevan jutun, niin mitä tapahtuu? No häntä arvostelevat joutuvat banniin. Voimia @Ishmael

Ps. Heti kun nuo Eurojackpot miljoonat ovat tulleet tililleni, niin ostan Jatkoajan. EIkä tarvitse arvata, ketkä ensimmäisenä lentää täältä hevonvittuun.
 

A Siente

Jäsen
Kaikesta huolimatta Ishmaelin viesti oli henkilökohtainen hyökkäys toista nimimerkkiä kohtaan. Ei tuossa ole mitään epäselvää.

Tosin miten voi päästä varoituksella siitä, että toivoo juuri kuolleen menevän helvettiin. En sitäkään voi ymmärtää.

Emme lepää ennen kuin @demitra saa tuosta oikean rangaistuksen,
 
Viimeksi muokattu:

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Tosin miten voi päästä varoituksella siitä, että toivoo juuri kuolleen menevän helvettiin. En sitäkään ymmärtää.
Ei meidän tavallisten kuolevaisten pidä yrittää ymmärtää moderaattoreiden päätöksiä. Heillä on varmaankin erinomaiset perusteet jokaiselle niistä.
 

redpecka

Jäsen
Samaa mieltä olen muiden kanssa, että @demitra veti huonosti. Itse en kyllä muista koko merkkiä mistään aiemmasta - onko törttöillyt useinkin? - että jos tuo oli vaikka eka kerta niin eikö se mene silloin ihan jees, että aletaan rankominen asteikon alapäästä? Ja mistä me peruskirjoittelijat voidaan tietää mitä remmiä huonostikäyttäytyvä merkki on saanut takahuoneessa?

ääh
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ei meidän tavallisten kuolevaisten pidä yrittää ymmärtää moderaattoreiden päätöksiä. Heillä on varmaankin erinomaiset perusteet jokaiselle niistä.
Nuo erinomaiset perusteet ovat niin yksinkertaiset kuin palstan säännöt ja veikkaan myös moderaattorien olevan ihan tavallisia kuolevaisia. Noi säännöt ovat pääosin niin vanhoja, että todennäköisesti melkein koko niitä säätänyt modekunta on jo eläkkeellä, ja sitten tämä uusi sukupolvi taiteilee niiden tulkinnan kanssa. Tavallinen kuolevainenkin voi ihan itse kaivaa niitä viestejä ja viestihistoriaa, ja sitten soveltaa omaa näkemystään pykäliin ja katsoa, löytyykö sääntörikkomuksia. Mutta sitä ei kannata tehdä julkisesti palstalla, koska säännöt kieltävät moisen toiminnan.

Säännöistä puheen ollen, ne ovat sellaisia, että yksi ainoa riittäisi joka tilanteeseen. Kulkee tällä hetkellä nimellä § 15. Jossain vaiheessa pelikieltoilmoituksissa kerrottiin pykälätkin, millä sanktiot perusteltiin. En muista, että Pohjois-Korea -pykälää olisi koskaan käytetty. Mutta kiva, että se on siellä olemassa. Mulla ei ole minkäännäköistä oikeustieteen koulutusta, mutta noissa säännöissä on varmaan puolet turhia tai muuten vaan päällekkäisiä, suuri osa muuten vaan erittäin tulkinnanvaraisia (2, 7, 11, 13 nyt ainakin voisi viskata roskikseen). Noihin turhiin riittäisi ihan yleinen netiketti tai se ohjeistus, joka on aina välillä nostanut päätään, esim. otteluseurannan tms. kohdalla. Miksi esim. kuvien käyttö on kielletty? Sehän on estetty. Olen motkottanut näistä ennenkin, joten tuskin tilanteeseen on tulossa muutosta pariinkymmeneen vuoteen ainakaan.

Vaikka säännöt ovatkin aika pöljät, mun mielestä moderaattorit eivät ole pöljiä. Hyviä poistoja tehty ja suurimmaksi osaksi pienemmätkin penaltit osuvat kohdilleen.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Nyt on jo useamman päivän ajan Löylyhuone ollut aika miedolla lämmöllä.
Kuka uskaltaa laittaa liikaa klapeja uuniin tai löylyä kiukaaseen? --> Koskahan tuolla tulee ensimmäinen komennus suihkun puolelle?
Kiva katsoa sitten rankomislinjaa ja sen pitävyyttä...
 

444

Jäsen
No niin. Kakku on lusittu. Yllätyksekseni emme ole edelleenkään saaneet mitään vastausta siihen, miksi ”jumalan käsi” päätettiin armahtaa tuosta rienauksestaan. Se on toki selvää, että säännöt eivät ole kaikille samat, mutta jos saisi edes jonkin säälittävän selittelyn asialle. Haudoilla tanssimisesta on annettu ennenkin ainakin yksi todella kova rangaistus, mutta nyt kun siihen yhdistetään flametus ja helvetin liekkeihin toivottaminen, niin vähän heristellään sormea.
Koomista on myös se, että pelikiellon päättymistä täytyy näemmä pyytää erikseen, koska se ei suinkaan päättynyt automaattisesti viikon kuluttua tuomion antamisesta.

Vastedes kaikki kirjoitukseni tulevat Saatanan jumalallisella kosketuksella, ja näin ollen minua ei voi koskea tavallisten kuolevaisten säännöt. Mikäli nimimerkkini kohtaa syrjintää kirjoitusteni vuoksi, pidän sitä avoimesti rasistisena toimintana ja se loukkaa uskonnonvapauttani.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Koomista on myös se, että pelikiellon päättymistä täytyy näemmä pyytää erikseen, koska se ei suinkaan päättynyt automaattisesti viikon kuluttua tuomion antamisesta.

Täh? Onko tuo nyt mennyt tuollaiseen moodiin ihan vakkaristi?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Täh? Onko tuo nyt mennyt tuollaiseen moodiin ihan vakkaristi?
En tiedä, joskus olen joutunut itsekin pyytämään pelikiellon poistoa kun automatiikka ei ollut sitä tehnyt. Syy tähän oli se kun virheellisesti annettu pelikielto peruttiin aiemmin mutta sitten myöhemmin rötöstelin niin palstasofta ei jotenkin osannut ottaa pelikieltoa pois.

Muuten nämä sen jälkeen tulleet penaltit on kaikki kyllä poistuneet ihan automaattisesti.
 

Ylläpito

Administrator
Koomista on myös se, että pelikiellon päättymistä täytyy näemmä pyytää erikseen, koska se ei suinkaan päättynyt automaattisesti viikon kuluttua tuomion antamisesta.

Normaalitilanteessakaan pelikiellot eivät lopu minuutilleen, vaan seuraavan kerran kun järjestelmä käy läpi pelikieltoja - joka tapahtuu kerran tunnissa minuutin X kohdalla.
 

teppana

Jäsen
Normaalitilanteessakaan pelikiellot eivät lopu minuutilleen, vaan seuraavan kerran kun järjestelmä käy läpi pelikieltoja - joka tapahtuu kerran tunnissa minuutin X kohdalla.

Kyllä minullekin on käynyt tuo. Siis että jouduin itse pyytämään pelikiellon loppumista pari päivää sen päättymisen jälkeen. En oikein ymmärrä tätä asian kiertelyä, koska ylläpidolle minä silloin viestiä laitoin.
 
Olemmehan mekin joskus todenneet, että palsta-automatiikka ei toiminut oikein sellaisissa tapauksissa, jossa käyttäjälle annettiin viikon pelikielto ja alla oli jo kaksi rikepistettä. Tällöin automatiikka antoikin suoriltaan kahden viikon pelikiellon, joka piti käsin korjata oikeaksi. Tätä ongelmaa ei havaittu pitkään aikaan kun rikepisteitä annettiin niin harvakseltaan, mutta kun pienten linjausmuutoksien johdosta rikepisteiden määrä kasvoi, nousi tämäkin ongelma esille aiheuttaen muutaman vähän turhan pitkäksi venyneen kirjoitustauon.

Hyvänä uutisena tähän on toki reagoitu ja @Ylläpito on korjannut tuon ongelman jo vuoden 2019 puolella.

Mitä tulee tuohon nimimerkin @Ishmael tapaukseen, me emme tehneet yhtään mitään vaan automatiikka toimi Ylläpidon mainitsemalla tavalla. Eli se ei toiminut minuutilleen vaan tässä tapauksessa pelikieltoa kesti noin viikko ja puoli tuntia päälle.
 

444

Jäsen
Olemmehan mekin joskus todenneet, että palsta-automatiikka ei toiminut oikein sellaisissa tapauksissa, jossa käyttäjälle annettiin viikon pelikielto ja alla oli jo kaksi rikepistettä. Tällöin automatiikka antoikin suoriltaan kahden viikon pelikiellon, joka piti käsin korjata oikeaksi. Tätä ongelmaa ei havaittu pitkään aikaan kun rikepisteitä annettiin niin harvakseltaan, mutta kun pienten linjausmuutoksien johdosta rikepisteiden määrä kasvoi, nousi tämäkin ongelma esille aiheuttaen muutaman vähän turhan pitkäksi venyneen kirjoitustauon.

Hyvänä uutisena tähän on toki reagoitu ja @Ylläpito on korjannut tuon ongelman jo vuoden 2019 puolella.

Mitä tulee tuohon nimimerkin @Ishmael tapaukseen, me emme tehneet yhtään mitään vaan automatiikka toimi Ylläpidon mainitsemalla tavalla. Eli se ei toiminut minuutilleen vaan tässä tapauksessa pelikieltoa kesti noin viikko ja puoli tuntia päälle.
Kappas, tehän oikein luette näitä kirjoituksia. Jätetään tässä kohtaa siis tuo palsta-automatiikan onnettomuus sikseen, koska sen taakse voi aina piiloutua, koska automatiikka.

Vastaisitteko seuraavaksi siihen itse kysymykseen? Miksi raamattua julistava ******** päästetään kuin koira veräjästä, vaikka itse jo viestissään myöntää syyllistyvänsä flametukseen ja rasismiin ”uskontonsa” nojalla? Päteehän tämä vastaisuudessa varmasti myös muihin? Jos minä menen julistamaan ko. nimimerkille ikuista kärsimystä Saatanan nimissä, niin tuomio on korkeintaan rikepiste? Vai nauttiiko @demitra jotain erityistä suojelua julistaessaan ”oikean” satukirjan nimessä?
 

444

Jäsen
Meillä ei ole ollut tapana käydä keskustelua yksittäisistä ratkaisuistamme. Emme aloita tuota keskustelua nytkään.

Emme kuitenkaan suosittele kenenkään syyllistyvän henkilökohtaisuuksiin tai muihinkaan sääntörikkeisiin.

T: Moderaattorit
No eipä yllätä. Päätöksen avaaminen näyttäisi erittäin ikävältä, koska mitään hyväksyttävää perustelua tälle päätökselle ei ole olemassa. Jeesushihhuleille on siis omat sääntönsä. Tämän voisi kirjata ihan suoraan tuonne sääntöihin. ”Flametus on kielletty. Paitsi jos teet sen meidän mielestämme oikean jahven nimissä.” Säälittävää ja selkärangatonta toimintaa. Minä puolestani tulen jatkossakin kutsumaan iljettäviä ihmisiä iljettäviksi ihmisiksi.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
No eipä yllätä. Päätöksen avaaminen näyttäisi erittäin ikävältä, koska mitään hyväksyttävää perustelua tälle päätökselle ei ole olemassa. Jeesushihhuleille on siis omat sääntönsä. Tämän voisi kirjata ihan suoraan tuonne sääntöihin. ”Flametus on kielletty. Paitsi jos teet sen meidän mielestämme oikean jahven nimissä.” Säälittävää ja selkärangatonta toimintaa. Minä puolestani tulen jatkossakin kutsumaan iljettäviä ihmisiä iljettäviksi ihmisiksi.

Mitä sen yksittäisen ratkaisun "avaaminen" auttaa jos ei kaikkia muita saman rikkeen ratkaisuja olisi avattuna samalla tarkkuudella? Ja tuossa on myös se syy miksi niitä ei kuulukaan lähteä avaamaan, se olisi ns loputon suo.

Ilmainen vinkki: vaikka kuinka yksittäinen vihellys korpeaa niin kannattaa unohtaa ja siirtyä eteenpäin. Toimii sekä jääkiekossa että jääkiekkoaiheisella keskustelupalstalla.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Demitran pääsy rikepisteellä on aivan naurettavaa. Olen itsekkin kärsinyt viikon pelikiellon "haudalla tanssimisesta" viestistä joka oli TODELLA paljon kevyempi kuin se oksennus mitä @demitra laihosta kirjotti.
Toisaalta. Eikös täällä olla jo pitkään teorisoitu että modeissa on paljon Oululaisia, ja sitäkautta todennäkösesti myös lessulahkolaisia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös