(Hyvän) Päivän maantietovisa – mikä valtio?

  • 194 846
  • 7 951

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Kyllä näin on. Annan heti kättelyssä -0,25 pistettä tuosta Malediiveistä visailujuontajalle.

Tämän mukaan Malediivien pääkaupunki kirjoitetaan Male: L–Q - Kotimaisten kielten keskus

Mutta nyt löysin vaihtoehtoisia kirjoitustapoja: Malé, Male'. Korjaan pisteenne, jotka ovat kirjoittaneet Malediivien pääkaupungin muodossa Male.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Tulokset päivitetty nyt! Jos jotain huomauttamista on, ne voi suunnata jatkossa risteilylaivan kapteenille! Lähden koisimaan yksinäiselle kivelleni laivan alimmalle kannelle.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
MULLA ON VIELÄKIN IHAN VÄÄRIN SAATANA!!! PITÄIS OLLA 6!

Kohta vallataan ääntenlaskukammio!

Hyvitykseksi poistan vielä yhden mutterin risteilylaivan moottorin muttereista ja annan sen sinulle.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä oli hauska välipala @redpecka n ja @heketsu88 n visojen välillä. Kaikki ei tykkää kaikista, mutta tunnissa löytyi vastaukset kaikkiin "piilosanoihin".

  1. Serbialainen lentoyhtiö Arkansas @Poulu Jukki
  2. Nokia leikkasi puhelimen Connecticut @CuJo#31 ja @Uleåborgir
  3. Katariina kateissa? Missouri @Turha Kaukalo ja @CuJo#31
  4. Tuhat kannatinta Kansas @Uleåborgir
  5. Minun ottelurangaistukseni Oregon @Uleåborgir ja @redpecka
Serbialainen lentoyhtiö => Serbialainen = tunnettu serbialainen sotarikollinen Arkan ja lentoyhtiö SAS
Nokia leikkasi puhelimen => Nokia = Connect, leikkasi puhelimen i(phone) cut
Katariina kateissa => Katariina Souri - mis Souri
Tuhat kannatinta => Tuhat = K, kannatin = ansas
Minun ottelurangaistukseni => Minun = egon, ottelurangaistus = OR

Mielenkiinnosta kysyn @CuJo#31 ja @Uleåborgir , miten te päädyitte oikeaan vastaukseen (koska mielestäni oli hämärin)?
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Tämä oli hauska välipala @redpecka n ja @heketsu88 n visojen välillä. Kaikki ei tykkää kaikista, mutta tunnissa löytyi vastaukset kaikkiin "piilosanoihin".

Nokia leikkasi puhelimen => Nokia = Connect, leikkasi puhelimen i(phone) cut

Mielenkiinnosta kysyn @CuJo#31 ja @Uleåborgir , miten te päädyitte oikeaan vastaukseen (koska mielestäni oli hämärin)?

Nokian entinen slogan oli Connecting People. Eli siitä alku ja cut on katkaista. En edes älynnyt tuota iPhone-viittausta.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Mielenkiinnosta kysyn @CuJo#31 ja @Uleåborgir , miten te päädyitte oikeaan vastaukseen (koska mielestäni oli hämärin)?

Aloitin ensin Texasista, että se usalaisittain kirjoitettuna olisi takaperin saxet. Hylkäsin nopeasti monesta syystä.

Sitten löytyi cut, ja Nokian Connecting People, mietin mitä puhelinmerkkejä vielä olisi niin iPhone taisi olla 3. tai 4.

Nelosessa mietin ensin pitkään Washingtonia koska siinä on ton. Myös muita, joissa on t, oon sen verran oldskool-boomer. Ei löytynyt, sitten mietin homona Montanaa, tuhannen vastineeksi mietin sanaa monta. Samoin M-kirjainta roomalaisena numerona, kunnes välkähti että tuhat = k perkele, jatko oli heleppuva.

Kiitän että sain rassata aivorasiaa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tämä visasi @Kauko Viisas meni minulta ohi kun piti viettää aikaa mieheni kanssa. Olisin pari keksinyt.

Nyt minulla piilosana-visa Suomen kaupungeista.
Heppa Matsin talo
Lohi virtaavassa paikassa
Verka loppui nyt
Aikainen lintu kastuu
Ihmeellinen mäki
Ei leppävesi
Matala vesialue
Rantaviivasta esiin pistävä
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Matala vesialue --> Alajärvi
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Tämä visasi @Kauko Viisas meni minulta ohi kun piti viettää aikaa mieheni kanssa. Olisin pari keksinyt.

Nyt minulla piilosana-visa Suomen kaupungeista.
Heppa Matsin talo
Lohi virtaavassa paikassa
Verka loppui nyt
Aikainen lintu kastuu
Ihmeellinen mäki
Ei leppävesi
Matala vesialue
Rantaviivasta esiin pistävä

Lohi...Kalajoki, Ihmeellinen mäki, Outokumpu,
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
"Rantaviivasta... Lahti"
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
aikainen... Kiuruvesi
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös