Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 954 279
  • 47 142

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Miksi en tienaa enemmän, vaikka näköjään lähes korvaamaton duunissa? Siinäpä Evertonille pähkinä. Ja ei, en ole hölmö, vastaus joku muu.
Pyydä lisää liksaa ja jos ei tule uhkaa erota. Jos ei tule lisää rahaa niin et ollutkaan korvaamaton ja olet työtön.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Korvaamattomuuden voi helposti kokeilla laittamalla sormen vesilasiin ja jos sormen poisottaessa veteen jää kuoppa niin olet korvaamaton.
 

forrest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Blue Jackets, Panthers
Näin vuoden vaihtuessa vaihtui myös työpaikka, joten ajattelin laittaa tämän asian myös Facebookin elämäntapahtumiin. Aina kun yritän valita entistä tai uutta työnantajaa listasta ja josta kummatkin löytyvät, niin lopulta ainoaksi valittavaksi vaihtoehdoksi tulee joka kerta Pirkanmaan Osuuskauppa. Niin että mitähän helevettiä? Sama toistuu parilla koneella ja eri selaimilla.

EDIT: mobiiliversiolla ilmeisesti sain oikeat firmatkin laitettua, vaikka sinnekin Vasepuukki tunki tuota POK:ta.
 
Viimeksi muokattu:

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Meinasin ostaa uuden läppärin ja budjetti on max 1500€. Pitääkö se macci ostaa vai onko hinta/laatu parempia tarjolla?
Kai se riippuu ihan käyttötarkoituksesta että minkälaista kannattaa ostaa. Macci nyt mitenkään automaattisesti parasta ole hinta-laatusuhteen puolesta tai edes hinnasta välittämättä jos yleiskäyttöön etsii laitetta mutta toki jossain sille suunnitellussa touhussa toimii.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Nyt on kyllä varsin sekalainen kysymys.
Kodissamme on muutaman vuoden käyttämättä ollut cross trainer. Nyt näyttää siltä, että muuntaja (?), jolla laitteen näytön ja tehonsäädöt ym. saa käyttöön, on peruuttamattomasti kateissa. Kuten myös ohjekirja. Toki vekotinta voi käyttää, mutta vain yhdellä teholla.
Minkälainen vekotin, jonkinlainen yleismuuntaja tjsp. on hankittava, jotta saan laitteen kytkettyä verkkovirtaan? Tyyppikilvestä tms. näkee kyllä jotain tietoja.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Meinasin ostaa uuden läppärin ja budjetti on max 1500€. Pitääkö se macci ostaa vai onko hinta/laatu parempia tarjolla?

Jos ei tarvi pelailla mitään 3D pelejä, niin ehdottomasti tuolla budjetilla mäkki. Niidenkin laatu on tippunut viime vuosina, mutta onhan ne silti edelleen jotain muuta kuin paremmatkaan Windows läppärit. Näitä uusia M1 malleja on kovasti kehuttu, mutta en tiedä uskaltaisiko niihin ihan vielä lähteä. Itsellä on vielä late-2014 malli kovassa käytössä, mutta vuoden parin päästä voisi aika olla kypsä vaihtaa M-sarjalaiseen.
 

ace

Jäsen
Kaksi kysymystä tästä videotallenteesta:





Onko Kari Jones se blondi, polkkatukkainen kitaristi sieltä kasarilta.

Kuka on tuo lumberjack paitainen, kuin tikku paskassa seisova taustalaulaja? Kovin on tutun näköinen jostain muusta yhteyksistä, paha karma hänestä huokuu, musiikillisesti.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kaksi kysymystä tästä videotallenteesta:





Onko Kari Jones se blondi, polkkatukkainen kitaristi sieltä kasarilta.

Kuka on tuo lumberjack paitainen, kuin tikku paskassa seisova taustalaulaja? Kovin on tutun näköinen jostain muusta yhteyksistä, paha karma hänestä huokuu, musiikillisesti.

Blondi polkkatukkainen jamppa on luultavasti Sami Pirkola. Ei näköjään ole mukana tässä inkarnaatiossa. Ei mitään aavistusta kuka tuo lumberjack-jamppa on. Näyttää vähän siltä kaikki ohjelmat peruna suussa juontavalta Mikko Leppälahdelta, mutta tuskin on se.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: ace

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kaksi kysymystä tästä videotallenteesta:

Mä lähden ihan perusasioista liikkeelle kolmannella kysymyksellä. Onko tuo yhtyeen laulaja/vokalisti/tulkitsija/joku muu mies vai nainen vai joku muu?
 

Nick Neim

Jäsen
Kuka on tuo lumberjack paitainen, kuin tikku paskassa seisova taustalaulaja? Kovin on tutun näköinen jostain muusta yhteyksistä, paha karma hänestä huokuu, musiikillisesti
Hyvin hyvin nopeasti katsottuna näytti näyttelijä Joonas Saartamolta. Ei siis ole hän, mutta tuli nyt mieleen, jos häneen esimerkiksi satuit kanssa sekoittamaan.
 

ace

Jäsen
Hyvin hyvin nopeasti katsottuna näytti näyttelijä Joonas Saartamolta. Ei siis ole hän, mutta tuli nyt mieleen, jos häneen esimerkiksi satuit kanssa sekoittamaan.
En nyt tältä istumalta edes muista miltä Joonas Saartamo näyttää, tämä kyselemäni heppu on muistaakseni jossain muussakin bändissä vaikuttanut. Tai sitten on vaan tosiaan samannäköinen tyyppi kyseessä.

Edit: Pienen salapoliisityön jälkeen selvisi että tyyppi esiintyy bändissä nimellä Antti Jänes. Oikea nimi edelleen pimennossa.

Tuo Kari Jones on lienee joko Kari Pirkola tai Kari Hyvärinen. Jälkimmäistä veikkaan, mutta varmuutta ei ole.
 
Viimeksi muokattu:

Dr.Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Detroit Red Wings, Caps, NO Saints
Ysäriradion sekunninysäri kisa. Mikä oli oikea vastaus siihen pitkään olleeseen pätkää? Ei tunnu löytyvän mistään... Taisi alkuviikosta ratketa.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nyt ihmetyttää kovasti WhatsAppin toiminta. Piti päivällä lähettää vaimolle WhatsApp-viestiä, kuten miljoona kertaa aikasemminkin. Vähän ihmetytti, kun en löytäny häntä viimeksi käytettyjen listalta, mutta yhteystietojen kautta hänet löysin. Rouva ehtikin jo soittaa, joten viestin lähettäminen jäi. Nyt illemmalla tuli uudestaan asiaa ja taas sama juttu. Vaimoa ei löytynyt viimeksikäytetyistä yhteystiedoista. Aloin tutkimaan asiaa vähän tarkemmin ja sieltähän vaimo löytyi viimeksikäytettyjen listan hänniltä. WhatsAppin mukaan olen saanut häneltä viimeksi vastaamattoman ryhmäpuhelun 1.1.1970. Siis mitä vittua? Onko jollain viisaammalla jotain järkevää selitystä tähän?
 

Glove

Jäsen
Nyt ihmetyttää kovasti WhatsAppin toiminta. Piti päivällä lähettää vaimolle WhatsApp-viestiä, kuten miljoona kertaa aikasemminkin. Vähän ihmetytti, kun en löytäny häntä viimeksi käytettyjen listalta, mutta yhteystietojen kautta hänet löysin. Rouva ehtikin jo soittaa, joten viestin lähettäminen jäi. Nyt illemmalla tuli uudestaan asiaa ja taas sama juttu. Vaimoa ei löytynyt viimeksikäytetyistä yhteystiedoista. Aloin tutkimaan asiaa vähän tarkemmin ja sieltähän vaimo löytyi viimeksikäytettyjen listan hänniltä. WhatsAppin mukaan olen saanut häneltä viimeksi vastaamattoman ryhmäpuhelun 1.1.1970. Siis mitä vittua? Onko jollain viisaammalla jotain järkevää selitystä tähän?
Liityisikö jollakin tapaa WA:n viimeaikaiseen päivitykseen? Jos se sotki bitit sekaisin.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Liityisikö jollakin tapaa WA:n viimeaikaiseen päivitykseen? Jos se sotki bitit sekaisin.
Pari kertaa WA on tarjonnu jotain päivityksien hyväksymistä ja olen ne foliohattu päässä hylänny. Olen hyvin huono näissä ATK-asioissa ja suhtaudun hyvin kriittisesti näihin päivitystarjouksiin. Applen ohjelmistopäivitykset olen kyllä aina hyväksyny, eikä niistä mitään ongelmaa ole ollu, vaikka joku viisas sanoikin, että niitäkään ei välttämättä kannattais hyväksyä. Pitäis näköjään tääkin asia opiskella ihan alusta saakka, ettei olis vaan muiden "asiantuntijoiden" usein ihan helvetisti toisistaan poikkeavien näkemysten varassa.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pari kertaa WA on tarjonnu jotain päivityksien hyväksymistä ja olen ne foliohattu päässä hylänny. Olen hyvin huono näissä ATK-asioissa ja suhtaudun hyvin kriittisesti näihin päivitystarjouksiin. Applen ohjelmistopäivitykset olen kyllä aina hyväksyny, eikä niistä mitään ongelmaa ole ollu, vaikka joku viisas sanoikin, että niitäkään ei välttämättä kannattais hyväksyä. Pitäis näköjään tääkin asia opiskella ihan alusta saakka, ettei olis vaan muiden "asiantuntijoiden" usein ihan helvetisti toisistaan poikkeavien näkemysten varassa.

Liittyy taas Facebookiin:
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Miksi miehen kuolema on normi? Miksi naisen ja lapsen kuolema on tragedia? Vrt. "Pommi-iskussa kuoli 150 ihmistä, joista naisia ja lapsia 65." Miksi tuossa ympäristössä on ihan ok puhua avoimesti miehistä ja naisista? Miksi lapset on niputettu, miksi ei erikseen kerrota montako naista ja tyttöä kuoli? HÄ?
 

redpecka

Jäsen
Miksi miehen kuolema on normi? Miksi naisen ja lapsen kuolema on tragedia? Vrt. "Pommi-iskussa kuoli 150 ihmistä, joista naisia ja lapsia 65." Miksi tuossa ympäristössä on ihan ok puhua avoimesti miehistä ja naisista? Miksi lapset on niputettu, miksi ei erikseen kerrota montako naista ja tyttöä kuoli? HÄ?
Mielenkiintoinen johtopäätös. Voihan sen kokea myös seuraavasti: "Pommi-iskussa kuoli 150 ihmistä..." - Voi voi, nyt sattui ikävästi, hirveetä tämmönen "...joista naisia ja lapsia 65." - No okei, mut on toi silti paha.

Tai pitäisikö tuohon listaan laittaa nykyään myös "...joista naisia, muunsukupuolisia ja lapsia 65." vai olisiko se epäkorrektia tuolla tavalla maalittaa henkilöitä?

Entä saatteko sormet ranteenne ympäri? Minä saan, vasemman ympäri helpommin. Välillä tosin niin turvoksissa ettei onnistu.
 

Nick Neim

Jäsen
Entä saatteko sormet ranteenne ympäri? Minä saan, vasemman ympäri helpommin. Välillä tosin niin turvoksissa ettei onnistu.
Onnistuu kaikilla sormilla, myös pikkurillillä. Myönnettäköön, että oikean käden pikkurilli-peukalo yhdistelmä menee jo tiukille, mutta vasemmalla kaikki menee helpohkosti.

Mielenkiintoisia tietoja, joita ilman ette varmaan voi elää.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Entä saatteko sormet ranteenne ympäri? Minä saan, vasemman ympäri helpommin. Välillä tosin niin turvoksissa ettei onnistu.
Onnistuu kaikilla sormilla, myös pikkurillillä. Myönnettäköön, että oikean käden pikkurilli-peukalo yhdistelmä menee jo tiukille, mutta vasemmalla kaikki menee helpohkosti.
Mitä halvatun narkkariranteita täälä oikeen pyärii? Eihän tua oo mitenkään mahdollista. Onhan mun sormet kyllä kun nippu löysiä kyrpiä, mutta tarkoittaa kohdallani, ei niinkään paksuutta, vaan enemmänkin kertoo ominaisuuksistani pikkutarkkaan näpertelyyn.
 

redpecka

Jäsen
Mitä halvatun narkkariranteita täälä oikeen pyärii? Eihän tua oo mitenkään mahdollista. Onhan mun sormet kyllä kun nippu löysiä kyrpiä, mutta tarkoittaa kohdallani, ei niinkään paksuutta, vaan enemmänkin kertoo ominaisuuksistani pikkutarkkaan näpertelyyn.
Joo, tarkennan, että peukalo-keskari otteesta puhuin omalta kohdaltani. @Kari Runk -illa varmaan pitkät sormet sillä vaikea uskoa, että tuollaisella nimellä vetävä omistaisi tikkuranteita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös